Help! Koorstlippen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:45

Ik zweer (ha-ha) bij Carmex. Een tubetje wat je gewoon bij bol.com kunt bestellen, al geloof ik dat het sinds kort ook bij de kruidvat te koop is. Dit werkt ontzettend verzachtend en soms kan ik de koortslip er zelfs mee onderdrukken.

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:48


Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:49

ik had een paar weken terug ineens voor het eerst een. ik heb spul uit spanje er op gesmeerd en was in 2 dagen weg :)) (Mag in nl niet verkocjt wordem door een stofje maar is wel gewoon te bestellen :j )

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:06

Ook hier in huis een bijzonder tevreden gebruiker van de Herpotherm. Je kunt dan iig als je het wel voelt opkomen eenvoudig je koortslip tegen gaan.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:35

Is het wel een koortslip. Ik heb 2 maanden lang een koortslip gehad. Maar volgens de huisarts was het waarschijnlijk krentenbaard in mijn mondhoek.
Ik zou terug gaan naar de huisarts.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:40


Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:47

Wat vervelend! Aan die lijst aan dingen die je al slikt kan ik niks meer toevoegen eigenlijk. Bij mezelf komt t voornamelijk door slaapgebrek; als ik 2 nachten achter elkaar te weinig slaap (6 uur of minder) dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik een koortslip krijg. Enige wat bij mij dus helpt is zorgen dat ik voldoende slaap krijg. Zie je geen patroon in wanneer je het krijgt?

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 19:25

Oedi schreef:
Ik zweer (ha-ha) bij Carmex. Een tubetje wat je gewoon bij bol.com kunt bestellen, al geloof ik dat het sinds kort ook bij de kruidvat te koop is. Dit werkt ontzettend verzachtend en soms kan ik de koortslip er zelfs mee onderdrukken.


Thanks! Ik ga er naar kijken. :)

Ashleytjuhh schreef:
ik had een paar weken terug ineens voor het eerst een. ik heb spul uit spanje er op gesmeerd en was in 2 dagen weg :)) (Mag in nl niet verkocjt wordem door een stofje maar is wel gewoon te bestellen :j )


Wat voor spul is het dan wat je er op hebt gesmeerd?


xchanel01 schreef:
https://www.koortslippreventie.nl

Hier kan je van die warme apparaatjes kopen! gebruik er zelf ook een en naar mijn idee helpt het wel :)


Fitzroy schreef:
Ook hier in huis een bijzonder tevreden gebruiker van de Herpotherm. Je kunt dan iig als je het wel voelt opkomen eenvoudig je koortslip tegen gaan.


Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen. Ben alleen zo bang voor de pijn die het schijnt te doen. :’) Mijn pijn grens is niet enorm hoog.
Het probleem is alleen bij mij dat ik het tintelende gevoel dus meestal niet heb of het tintelt over mijn hele lip. Soms zelfs boven en onder. Heeft het dan wel zin?

Yvette81 schreef:
Is het wel een koortslip. Ik heb 2 maanden lang een koortslip gehad. Maar volgens de huisarts was het waarschijnlijk krentenbaard in mijn mondhoek.
Ik zou terug gaan naar de huisarts.

Het is niet dat het er 2 maanden zit zoals bij jou. Het is steeds een plekje dat dan na maximaal een week (of iets langer) blijft zitten en dan komt het weer op een andere plek. Wel altijd op mijn mond of mondhoek. Dat lijkt me toch geen krentenbaard?!

genja schreef:
Als ik jou was als deze kuur ook niet aanslaat zou ik in een andere hoek gaan zoeken .
Orthomanueel en acupunctuur bv het is toch iets met je immuunsysteem dat zou goed zijn als daar eens goed naar gekeken wordt.

http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.n ... =koortslip

genja schreef:
Als ik jou was als deze kuur ook niet aanslaat zou ik in een andere hoek gaan zoeken .
Orthomanueel en acupunctuur bv het is toch iets met je immuunsysteem dat zou goed zijn als daar eens goed naar gekeken wordt.

http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.n ... =koortslip


Bedankt voor je tip! Ik heb iemand in de buurt gevonden dus ga morgen even kijken hoe het zit qua vergoedingen van de zorgverzekeraar. Dan ga ik dat proberen want lees goede ervaringen bij de gene die ik heb gevonden. Kan het altijd een kans geven!

Vanillia schreef:
Wat vervelend! Aan die lijst aan dingen die je al slikt kan ik niks meer toevoegen eigenlijk. Bij mezelf komt t voornamelijk door slaapgebrek; als ik 2 nachten achter elkaar te weinig slaap (6 uur of minder) dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik een koortslip krijg. Enige wat bij mij dus helpt is zorgen dat ik voldoende slaap krijg. Zie je geen patroon in wanneer je het krijgt?


Er zit dus totaal geen patroon in.. Als ik gezond eet en lekkers weg laat krijg ik ze en als ik niet oplet met eten krijg ik ze. Even als laat of vroeg slapen; maakt geen enkel verschil.
Ik ga wel nog een poging doen tot nog eerder en langer slapen en nog meer op mijn voeding letten.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:30

En anders nog snel je verzekering aanpassen voor 2018! dan kan je in januari beginnen

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:37

genja schreef:
En anders nog snel je verzekering aanpassen voor 2018! dan kan je in januari beginnen

Heb sowieso volgens mij voor dit jaar nog een paar behandelingen te goed en dan zou ik in januari verder kunnen. Ga er in ieder geval morgen direct achteraan. Want ben bang dat na deze kuur de eerst volgende al weer komt opzetten en om nou steeds die kuur te krijgen is ook niet goed voor mijn lichaam. Heb jezelf ervaring met een homeopaat? :)

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:43

Ik kan me ook melden. Zo vervelend! Meestal krijg ik het van combinaties. Weinig slaap , weerwisselingen , zonnebanken en heb ik het idee als ik lippenstift of iets op me lippen smeer dat ik het daarvan krijg. Tandpasta weleens geprobeerd? Gewoon erop smeren en laten uitdrogen

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:09

charysaS schreef:
Ik kan me ook melden. Zo vervelend! Meestal krijg ik het van combinaties. Weinig slaap , weerwisselingen , zonnebanken en heb ik het idee als ik lippenstift of iets op me lippen smeer dat ik het daarvan krijg. Tandpasta weleens geprobeerd? Gewoon erop smeren en laten uitdrogen


Tandpasta ook al geprobeerd. Droogt het zeker snel uit, maar verminderd de uitbraken helaas niet.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:29

PINK schreef:
genja schreef:
En anders nog snel je verzekering aanpassen voor 2018! dan kan je in januari beginnen

Heb sowieso volgens mij voor dit jaar nog een paar behandelingen te goed en dan zou ik in januari verder kunnen. Ga er in ieder geval morgen direct achteraan. Want ben bang dat na deze kuur de eerst volgende al weer komt opzetten en om nou steeds die kuur te krijgen is ook niet goed voor mijn lichaam. Heb jezelf ervaring met een homeopaat? :)



Niet voor deze klachten maar heb ervaring met een homeopaat en orthomanueel arts. Die kunnen juist vaak wat met klachten waar ze regulier niet verder mee komen

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:41

vroeger ooit een herpesvirus gehad en sinds dien regelmatig een koorts lip . nu hebben wij een jaar gelede een mylene party gehad en heb ik een lip care gekregen en sinds dien nog maar 1tje gehad terwijl ik er gemiddeld 6 perjaar had . Ik ben echt tevreden over dit !

https://shop.mylene.eu/nl/huidverzorgin ... 90/p-13642

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:55

Hier helaas nog iemand. Ik heb het herpes labialis virus. Het was even helemaal weg toen ik op vakantie in Amerika was, maar helaas nu al ruime tijd terug.
Donderdag heb ik een afspraak bij de huisarts om te praten over mijn aanhoudende verkoudheid en over eventuele medicatie hiervoor

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 01:14

xchanel01 schreef:
https://www.koortslippreventie.nl

Hier kan je van die warme apparaatjes kopen! gebruik er zelf ook een en naar mijn idee helpt het wel :)


Ik heb deze ook en ben er erg tevreden over. Als ik hem aan voel komen dan helpt het maar ook als hij er al zit. De echte “doorbraak” blijft dan weg. Ik vind de pijn wel meevallen, het is even heet maar het duurt maar zo kort.

xxLarella

Berichten: 266
Geregistreerd: 13-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 05:47

Beau_Myrthe schreef:
xchanel01 schreef:
https://www.koortslippreventie.nl

Hier kan je van die warme apparaatjes kopen! gebruik er zelf ook een en naar mijn idee helpt het wel :)


Ik heb deze ook en ben er erg tevreden over. Als ik hem aan voel komen dan helpt het maar ook als hij er al zit. De echte “doorbraak” blijft dan weg. Ik vind de pijn wel meevallen, het is even heet maar het duurt maar zo kort.



Na steeds een koortslip te hebben gehad werd ik er helemaal gek van. Iedere keer was ik een week koortsliploos en toen kwam het weer! soms 2 weken, soms een week maar vaak toch 3 weken zoet!
Ook met dezelfde gedachte de HOT KISS maar steeds niet gekocht want ik voelde ze dus ook bijna niet aankomen.
uiteindelijk wel gedaan en wauw!!! Echt super. nu al (afkloppen) 4 maanden koortsliploos. Iedere keer als ik ook maar iets raars voel, ookal had het niets met een koortslip te maken, druk ik dat ding erop.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 17:17

genja schreef:
Niet voor deze klachten maar heb ervaring met een homeopaat en orthomanueel arts. Die kunnen juist vaak wat met klachten waar ze regulier niet verder mee komen


Ik ben heel erg benieuwd naar mijn ervaring! :)

biggirl schreef:
vroeger ooit een herpesvirus gehad en sinds dien regelmatig een koorts lip . nu hebben wij een jaar gelede een mylene party gehad en heb ik een lip care gekregen en sinds dien nog maar 1tje gehad terwijl ik er gemiddeld 6 perjaar had . Ik ben echt tevreden over dit !

https://shop.mylene.eu/nl/huidverzorgin ... 90/p-13642


Deze kan ik niet bestellen staat er. Alleen te bestellen na een party staat er.

purny schreef:
Hier helaas nog iemand. Ik heb het herpes labialis virus. Het was even helemaal weg toen ik op vakantie in Amerika was, maar helaas nu al ruime tijd terug.
Donderdag heb ik een afspraak bij de huisarts om te praten over mijn aanhoudende verkoudheid en over eventuele medicatie hiervoor

Medicatie voor je verkoudheid of voor de koortslip?
Het laatste heb ik nu voor de 3e keer, maar nu ondanks de kuur toch een flinke koortslip gekregen..

Beau_Myrthe schreef:
xchanel01 schreef:
https://www.koortslippreventie.nl
Hier kan je van die warme apparaatjes kopen! gebruik er zelf ook een en naar mijn idee helpt het wel :)

Ik heb deze ook en ben er erg tevreden over. Als ik hem aan voel komen dan helpt het maar ook als hij er al zit. De echte “doorbraak” blijft dan weg. Ik vind de pijn wel meevallen, het is even heet maar het duurt maar zo kort.



xxLarella schreef:
Na steeds een koortslip te hebben gehad werd ik er helemaal gek van. Iedere keer was ik een week koortsliploos en toen kwam het weer! soms 2 weken, soms een week maar vaak toch 3 weken zoet!
Ook met dezelfde gedachte de HOT KISS maar steeds niet gekocht want ik voelde ze dus ook bijna niet aankomen.
uiteindelijk wel gedaan en wauw!!! Echt super. nu al (afkloppen) 4 maanden koortsliploos. Iedere keer als ik ook maar iets raars voel, ookal had het niets met een koortslip te maken, druk ik dat ding erop.


Ik ga deze zeker onthouden! Het is bij mij echt bijna altijd zo dat ik het totaal niet voel aankomen of al te laat ben.. Wel ben ik voor mezelf van mening dat ik door de aanschaf van de HOT KISS niet het onderliggende probleem aanpak. Ik gok de lage weerstand.
Dus ik heb inmiddels besloten dat ik eerst naar de homeopaat ga. Hiervoor heb ik volgende week woensdag een afspraak staan! En mocht dat niet helpen dan is de HOT KISS de keuze en laatste optie voor daarna. Zal ik jullie op de hoogte na mijn bezoek bij de homeopaat en of het helpt?

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Help! Koorstlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:32

TS ik wil best eentje voor je bestellen hoor mocht je interesse hebben

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:40

CarinaR schreef:
Welke zalfjes heb je al geprobeerd?
Hier werkt sorefix als een van de weinige wel heel goed.
Mijn zwager gebruikt een hotstick, schijnt best pijnlijk te zijn maar t werkt wel. Hotkissstick heet t.


Ik heb dat jaren gehad de hotkiss tot de batterijen op waren en het is niet meer verkrijgbaar hier. Hoefde nóóit meer zalfjes. Al moest je wel een bikkel zijn ervoor ja.
Zo spijtig.

Ik heb ze vaker en vaker in mijn neus! Heel vervelend met snuiten. Niks gevonden wat goed helpt tot nu toe..momenteel ook weer een stuk of 6 exemplaren in mijn neus.