Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:38

Ik herken veel in jouw verhaal!
Moed houden, er zijn goede oplossingen!
NIET mee leren leven, het is gewoon te herstellen!!

Ik ben in elk geval blij dat de huisarts een benul heeft van "dat het whiplash is" -
maar helaas houdt het daarna snel klaar.
(Jou op je kop geven dat je stopt met pijnstilling... Mij ontgaat iets. Niet nodig is niet nodig. Bij pijn vooral rusten, desnoods een pil.)

Wat ik erg typisch en herkenbaar vind: "te paard in draf verdwijnt de wereld".
Denk heel even aan hoe moeilijk beginners het hebben in draf...

Bij whiplash wordt je evenwicht 'aangetast', en het is zaak dat te herstellen. (Longeren met die cirkels, of de druk van de longe en de zweep, arreboe.)

XxLiEsJuHhxX schreef:
Toen ik weer thuis kwam dacht ik zover genezen te zijn om weer fulltime stage te gaan lopen. Dit liep echter niet zoals ik verwachte. Ik kreeg meer en meer last en kwamen meerdere symptomen bij enz. de 2e week terug over gegaan op 2 hele dagen en 3 halve dagen. Ook hier ging het nog steeds berg af. Besloten om terug naar de huisarts te gaan. Deze heeft mij doorverwezen naar een neuroloog. De afspraak hierbij ging erg snel. Neurologisch onderzoek was voldoende goed. Wel was het duidelijk dat ik nog steeds een hersenschudding had en de whiplash ook nog goed mee speelde. Advies was 2 weken vol op de paracetamol, week 3 halve dosering en week 4 stoppen ermee. Stage kon ik wel halve dagen blijven doen, mits dat “oke” blijft gaan.
(...)
De dingen waar ik vooral last van heb:
- Moeite met lezen (buiten spreektaal lees ik alleen woorden maar vormt het geen verhaal, ik hoef mijn eigen verhaal nu ook niet meer terug te lezen want dat lukt niet)
- woord-vind-stoornis
- hoofdpijn
- moeite met mezelf uitdrukken of iets uitleggen (deels ook door de woord-vind-stoornis)
- “raar” zicht
- snel over prikkeld.
- Innerlijke thermostaat kapot (koud=niet warm kunnen worden, warm=niet meer af kunnen koelen)
- 0,000 concentratie

Bij mij begint de frustratie dat ik niet fatsoenlijk kan functioneren nu aardig hoog te worden. Cijfermatige dingen kan ik wel goed doen, maar zo gauw ik voor mijn verslag aan de gang moet of aan mijn andere opdracht binnen het bedrijf waarbij ik moet lezen enz, lukt het gewoon niet meer.
Ook met andere dingen zoals mijn paard voel ik mezelf echt gefrustreerd dat ik gewoon niks meer kan doen zo’n beetje dan de stal mesten, voeren en poetsen. Grondwerk heb ik ook geprobeerd, maar doordat ik zo snel overprikkeld raak en ik mentaal gewoon niet 100% ben kan ik haar hier niet goed in leiden.
Een van mijn vragen voor degene die dit ook eens gehad hebben: Wanneer konden jullie weer rijden/longeren en wat deden jullie in de tussentijd met paardlief?
Maar ook: Hoe “trainde” jullie jezelf weer om toch weer fatsoenlijk te kunnen functioneren?


Jammer dat niemand met jou gesproken heeft over de functies van evenwicht.
Er is een gezegde: 'voor je kunt weten wie je bent, moet je weten waar je bent'.
Lezen lukt maar matig als je evenwicht slecht functioneert
- denk aan astronauten in outer space: die schrijven vaak achterstevoren - ook zij zijn ontregeld omdat hun verhouding tot de zwaartekracht anders is.


Moeder Natuur gaf ons 3 evenwichtssystemen om niet om te vallen.
Een systeem dat zit in je binnenoor.

Een 2e systeem heeft te maken met je ogen. "De diersoort 'mens' komt uit de Afrikaanse steppe", onze ogen willen de horizon zien. (Of bij gebrek aan beter: rechte wanden, haakse hoeken etc.)
Het 3e systeem "zit in je spieren, pezen en banden". Enne: 80% van de relevante informatie is afkomstig uit hals en nekspieren (plus pezen en banden).

Bovenop een toren, op de 12e verdieping etc moet systeem 2 anders te werk gaan, de oriëntatiepunten zijn anders en vaak minder goed.
Kun je je daar op aanpassen, of werken systeem 1 en 3 prima heb je nergens last van.

Maar zeggen alle 3 systemen iets anders - hoei...!!

Bij een whiplash is je 3e systeem per definitie ontregeld en ten dele moet dat met tijd genezen. Spieren, pezen, banden hebben een optater gehad - dat is niet meteen weg.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-11-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:40

DeMolenhoek schreef:
Als jou ouders de studie boven jou gezond vinden gaan, heb je maar rare ouders... Zou mij verbazen TS. En als een lui varken niets doen? Ik doe nu ook als een 'lui varken' niets. Ik lig of zit enkel, ook op advies van de dokter. Dit heeft andere redenen maar als ik wel iets doe, en dat moet nog niet heel veel zijn, verga ik van de pijn. Dus ja, misschien hang je beter even het lui varken uit, want als je het nu niet doen, blijf je klachten houden. En dat wil je ook niet lijkt mij.


Inderdaad, als je niet voldoende hersteld heb je ook weinig aan zo'n papiertje.. Dus dan maar iets langer over het halen ervan doen en er dan wel iets aan hebben.

Maar wellicht zijn haar ouders ook niet voldoende geïnformeerd doordat TS zich groot houdt en de huisarts niet heel erg expliciet is in zijn advies om rust te houden.

Misschien is het een optie om voor elk uur stage (incl. reistijd) evenveel uur 'rust' in te plannen? En voor zwaardere/sterker prikkelende activiteiten het dubbele aantal uren.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:43

Neem alsjeblieft rust! Ik heb ook whiplash gehad nu grotendeels vanaf.
En ik kon ook geen rust nemen omdat mn kamp gewoon doorging in de ardennen weleens waar met een nekkraag maar geen rust.

Hier heb ik nog steeds wel last van!
Huisarts zei ook probeer wel iets te doen maar niet teveel.

Maar had achteraf liever 2 weken helemaal niks gedaan en een lui varken geweest als de last die ik er nu nog van heb! Word met een gebroken rug van dit jaar niet makkelijker maar het gaat!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:48

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wat een berichtjes al!! :oo <3

Kwa rust nemen loop ik inderdaad heel erg tegen mijzelf aan. Ik ben royaal perfectionistisch voor mijzelf en wil altijd maar tanden op elkaar en doorzetten maar, de lat (die vaak erg hoog voor mijzelf ligt) koste wat het kost halen. Voor mij is nu de stap naar halve dagen stage en eigenlijk daar maar wat aan lummelen al een mega stap terug. Als ik "niks" doe thuis zoals in het weekend gaat het meestal ook al wat beter. Daardoor heb ik juist weer de drang om weer wat meer te doen. echt advies buiten rustig aan doen krijg ik niet van de huisarts. Maar wanneer is het rust aan doen en wanneer is het gewoon als een "lui varken" te weinig doen?

Overigens zit ik ook in mijn laatste jaar school nu. Als ik deze stage klaar heb zou ik met mijn afstudeer stage beginnen. En ook al vinden mijn ouders mijn gezondheid erg belangrijk. Voor hun is het ook erg belangrijk dat ik mijn opleiding zo snel mogelijk ook afgerond heb. :( :)

Moraal van het verhaal... Rust nemen is zooo moeilijk -O- -O- Ik voel me dan meteen een lui varken die niks uit voert -O-


Dan ben je maar ff een 'lui varken' dat is ook het enige wat je lijf wil een 'lui varken 'zijn }> .

Het verbaasd mij altijd dat mensen zo ver gaan omwille van hun omgeving en het maar niet toe willen geven.
Ik heb het zelf ook gedaan met alle gevolgen van dien (voor mij dan).
Toen ikzelf een lichte hersenschudding opliep heb ik geen moment getwijfeld en mijn rust genomen. Ik had mijn les wel geleerd. Kon wel 6 weken duren zei de huisarts. Mijn werkgever dacht daar anders over en trapte mij eruit in mijn proeftijd want ik zat te liegen.

Werkgever kreeg van mij een middelvinger.

Je zegt zelf al dat het in het weekend wanneer je niet veel doet beter gaat. Misschien moet je gewoon een week of 3 thuis blijven en het dan nog eens bekijken.
Ik zeg ook dat je veel te snel weer van alles bent gaan doen.
Grof gezegd stage kan volgend jaar ook nog. Je gezondheid is echt belangrijker.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:53

Ik ben zelf ondertussen dik 1.5jaar geleden zwaar gevallen op wedstrijd. Bleek ook een enorm zware hersenschudding te zijn. Een maand heb ik thuisgezeten van school, want ik kon gewoon niks.

Ook niet op woorden kunnen komen of woorden door elkaar halen, knallende hoofdpijn, licht kon ik niet tegen. In de lessen opletten lukte me gewoon niet en op geregelde tijdstippen zag ik heel wazig of zware vlekken.
Mijn pupilreactie was ook niet normaal. Meteen ook onder een ctscan omdat ze vreesden voor bloedingen, dit was gelukkig niet het geval.

Ik heb braaf alles gedaan wat de dokters me zeiden, veel rust genomen maar helaas heb ik nog dagelijks last. Heel snel hoofdpijn, mijn zicht en spraak is ook niet meer wat het geweest is en mijn concentratie heeft ook pootjes gekregen.

Onderhand heb ik ermee leren leven, maar het is echt suuuuper belangrijk dat je genoeg rust neemt! Gaan je klachten niet over, dring alsjeblieft aan op verder onderzoek! Dit heb ik niet gedaan en ik heb er zoveel spijt van.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:54

... ;) ik ga even verder waar ik gebleven was... ;)

Na plm 6 weken horen de pezen etc in je nek voldoende van de klap hersteld te zijn om correte signalen aan je evenwichtssystemen te geven.

Dat is het moment om te gaan oefenen.

De beste manier: bel een INPP therapeut. In principe is die methode opgezet voor kinderen met leermoeilijkheden, maar de methode heeft superveel kennis over evenwicht en hoe belangrijk het goed functioneren van de evenwichtssystemen is bij allerlei dagelijkse dingen.

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:57

Hier ook een lotgenoot met hersenschudding en whiplash na een ongeluk. En inderdaad ook zo eigenwijs om door te blijven werken, want was een drukke periode dus kon natuurlijk niet thuisblijven. Advies van de huisarts: kijk maar wat je kunt. {:)-:(

Wel gestopt met paardrijden, want net als jij kon ik absoluut niet draven zonder een blackout te krijgen. Pas na 3, 4 maanden voorzichtig begonnen met een rondje stappen, en vandaar rustig opgebouwd.

Heb een jaar lang rondgelopen met het gevoel uit een achtbaan te zijn gestapt, elke dag duizelig, misselijk, vermoeid, me niet kunnen concentreren, etc.

Na de laatste zomervakantie voel ik me pas weer beter, al is het nog geen herstel van 100%. Mocht ik toen geweten hebben wat ik nu weet, had ik me minstens 6 weken volledig ziekgemeld. Rust is echt zo belangrijk, zeker in het begin. Hoe langer je nu jezelf overvraagt, hoe langer je herstelperiode zal zijn (aldus mijn fysio).

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:16

Ik lees helemaal nergens dat je echt rust hebt genomen, alleen maar dat je bezig bent met wanneer je weer verder kan met je leven.

Meld je ziek, plan je agenda om te beginnen eens 2 weken vrij en ga nou gewoon eens echt rust nemen. Doordat je nu zo veel te ver bent gegaan ben ik bang dat je veel langer herstel nodig hebt, neem je tijd anders hou je altijd last!

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:18

Kun je iets met de antwoorden/ervaringen TS?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 08:14

Wauw wat een reacties allemaal!! Sinds donderdag amper mijn laptop aan geraakt. Vrijdag is mijn broer getrouwd, jullie raden het al. Een drama sinds dien. Ik ben wel heel bewust enkel de seremonie geweest kort stukje van de borrel, toen terug naar mijn vriend, eventjes tot rust komen en samen met mijn vriend eten. Daarna in de avond nog een paar uurtjes naar het feest geweest. De bruiloft was goed een uur rijden van huis. Zaterdag ochtend zo rustig mogelijk aan gedaan en halverwege de middag naar huis gereden. Moet zeggen, phoe wat was ik blij thuis te zijn en jeetje wat was het een zware rit. Thuis gekomen meteen mijn bed in gekropen en daar ben ik nu nog steeds amper uit geweest. Elke ochtend toch de wekker voor stage. Maar elke ochtend toch weer afgebeld omdat ik met een barstende koppijn, duizelig en licht misselijk wakker word. Gedurende de dag word het wel wat beter maar ik blijf zo moe als maar zijn kan en heb geregeld "hoofdpijn aanvallen" waarbij ik bovenop de paracetamol echt nog mijn migraine medicijnen nodig heb.

Nog 30 min voor ik zou moeten vertrekken naar stage. Ik wil zo graag maar ook vandaag met hoofdpijn, licht misselijk en raar in mijn hoofd wakker geworden. :( vermoed dat het dus weer een ziek melding word.

Hoe kan mijn lichaam nu ineens helemaal zo over de zeik zijn? Omdat ik nu wel mijn rust genomen heb (zaterdag, zondag) en alles nu soort van "los" komt? Ik ben er altijd zo bang voor dat ik te veel rust neem en daardoor moe word enz juis door te veel rust O:)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 08:15

Overigens iedereen super bedankt voor alle reacties! <3

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:20

Je hebt rust hebt genomen?? :oo Hoe kom je daar bij? Als jij wat je hierboven beschrijft je rust nemen noemt, weet ik wel waarom je lijf zo over de zeik is!

Wat jij gedaan hebt is op een zo goed mogelijk manier met je grens om gaan om ergens bij te kunnen zijn waar je heel graag bij wou zijn. En dat is heel erg prima en in dit geval ook erg begrijpelijk. Maar het heeft echt niks met je rust nemen te maken, je bent nog steeds kilometers de grens van je lijf over gegaan.

Vervolgens elke ochtend je wekker zetten en toch die druk er weer op zetten om elke morgen te moeten besluiten of het wel of niet gaat, is óók al niet je rust nemen.

Je rust nemen is je nu ziek melden voor minstens de komende 2 weken. Alle afspraken schrappen en per dag kijken welke kleine dingen je wel en niet kan doen. Dát is rust nemen, niet elke keer die grens opzoeken!!

Echt meis, ik snap je angst voor te veel rust nemen ergens wel, maar neem van mij aan dat zoiets op dit moment voor jou niet bestaat.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:57

Heel eerlijk ??

Niet .

Het heeft jaren geduurd voor de diagnose er door was, en we zijn nu inmiddels 14 jaar verder en inmiddels leer ik er wat mee leven na heel veel trial en error.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:05

Herkenbaar. 2,5jr geleden ongeluk gehad...paard tegen mijn achterhoofd getrapt. Ik heb bijna ruim een maand in het donker gelegen kon licht niet verdragen. Daarna veel zonnebril op. Mijn fout...te snel met nieuwe baan begonnen. Al die nieuwe indrukken terwijl alles boven geshackt is. Uiteindelijk een andere baan moeten nemen..ik trok het niet. Toen kwam de rust. Langzaam herstel maar nu 2,5jr verder nog last. Niet op woorden kunnen komen...mn als ik moe ben verergert dit.
Echt ts pak je rust het is nog maar kort geleden. Luister naar je lichaam en niet naar de verwachtingen van de maatschappij

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:07

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hoe kan mijn lichaam nu ineens helemaal zo over de zeik zijn? Omdat ik nu wel mijn rust genomen heb (zaterdag, zondag) en alles nu soort van "los" komt? Ik ben er altijd zo bang voor dat ik te veel rust neem en daardoor moe word enz juis door te veel rust


Lees je eigen bericht eens terug.. Ik word al moe als ik eraan denk

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:16

TS ik ga mee met bovenstaande: je neemt nog steeds geen rust. Zet jezelf niet elke morgen voor het blok of het nu goed genoeg gaat om naar stage te gaan. Want je bent niet nagenoeg klachtenvrij dus het gaat niet goed genoeg.

Het gaat zelfs helemaal niet goed genoeg.

Eigenlijk gaat het gewoon helemaal niet.

Gun jezelf hersteltijd, wees duidelijk naar je omgeving. Zoals je kunt lezen van anderen draag je er zelf de gevolgen van als je dat niet doet.

Een whiplash heeft schijt aan herstelregels. Luister ernaar!

Ook hier een voorbeeld van de gevolgen van dat niet doen: 5 jaar geleden na een zware snowboardcrash geweigerd hulp te laten komen terwijl ik dondersgoed doorhad dat ik geen enkel besef van de staat van mn lijf had (juist dat was het probleem). Nekklachten kwamen 2 dagen later maar pas 5 weken later een soort van erkend toen ik geen gevoel meer had in mijn linkerarm op het paard, ik niet meer kon lezen en ik in bed mijn hoofd niet op kon tillen.

Inmiddels werk ik op kantoor en gelukkig gaat dat redelijk. Gemiddeld 1x per week moet ik zware pijnstillers nemen. En soms migraine vanuit mijn nek. Spieren in nek en schouders zijn altijd enorm hard en opgezet en niks helpt daar tegen. Concentratie en woord-vinden zijn minder gebleven. Lange autoritten kan ik niet altijd zelf rijden en meestal kan ik ook als bijrijder daarna een tijdje plat.

Luister alsjeblieft naar je lijf!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:35

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hoe kan mijn lichaam nu ineens helemaal zo over de zeik zijn? Omdat ik nu wel mijn rust genomen heb (zaterdag, zondag) en alles nu soort van "los" komt? Ik ben er altijd zo bang voor dat ik te veel rust neem en daardoor moe word enz juis door te veel rust O:)


...voor sommige mensen geldt dit effect idd: moe zijn - rust nemen -
en daardoor nog vermoeider worden.

In jouw situatie geldt dit NIET.

Zolang er nog hoofdpijn is: rust!! (En een pilletje, de pijn is geen doel op zich.)
De pijn is een prima waarschuwing: "te veel"!!!

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:40

Lieve TS zet die wekker UIT bel je stage en zeg dat je de komende 4 weken er gewoon niet bent. Als je een aspirine tegen de hoofdpijn neemt moet je alsnog niks doen. De pijn is weg maar ke blijft gewoon liggen. Ga maar lekker puzzelen of een boek lezen. Lekker op de bank niksen. Niksen is goed in jou geval. Want je hebt geen rust genomen je hebt gewoon dingen gedaan die niet konden.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:05

Bijna 10 jaar geleden een ongeluk gehad
Ik heb maar 1 tip, geef je lichaam de tijd om te herstellen, wees dan maar een 'lui varken'
En als het moet doe je maar een jaar langer over je opleiding.

Ik wou dat ik mijn rust had genomen, want elke dag wordt ik nog geconfronteerd met het feit dat ik het niet heb gedaan. En dat gaat niet meer weg.

Wat is een paar weken/maanden op de rest van je leven...

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:17

Ik kan je maar een tip geven: neem rust.

Een paar jaar terug heb ik een zware hersenschudding gehad na een val van een paard. Ik heb toen sowieso 2,5week op bed gelegen en helemaal niks gedaan. Daarna heb ik alles weer rustig opgebouwd. Heb er niks aan overgehouden. Ben alleen heel vergeetachtig maar weet niet of dat door de hersenschudding komt :+.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:28

Lau schreef:
Lieve TS zet die wekker UIT bel je stage en zeg dat je de komende 4 weken er gewoon niet bent. Als je een aspirine tegen de hoofdpijn neemt moet je alsnog niks doen. De pijn is weg maar ke blijft gewoon liggen. Ga maar lekker puzzelen of een boek lezen. Lekker op de bank niksen. Niksen is goed in jou geval. Want je hebt geen rust genomen je hebt gewoon dingen gedaan die niet konden.


Dit doen inderdaad.
Vergelijkbare klachten gehad. Na een paar maanden vroeg ik me af of ik ooit wel weer zou kunnen werken. Bij mij is het uiteindelijk over gegaan na een paar bezoeken aan de osteopaat.
Ik heb nu geen klachten meer, maar dit heeft maanden geduurd.

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:37

Meid, zet de knop eens even om. ;) Een bruiloft zijn echt heeeel veel prikkels voor iemand met een whiplash en een hersenschudding. Die prikkels kan je op dit moment niet verwerken, omdat je zenuwstelsel een enorme klap heeft gehad. Die moet als het ware gereset worden, en dat kan alleen vanuit rust.
Dus nee, je word niet ziek door rust. Je lichaam schakelt nu even uit omdat het alles moet verwerken van vrijdag.

Ken het hoor, ik wilde ook perse twee weken na het ongeluk naar een personeelsfeestje. Ondanks dat ik niet deelnam aan activiteiten en geen alcohol heb gedronken, ben ik toch een aantal dagen flink ziek geweest.

Meld je alsjeblieft nu even een tijdje ziek, laat je lichaam rustig herstellen. Hoe meer van dit soort acties je op dit moment van je lichaam vraagt, hoe langer het herstel zal duren.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:35

Ik raad je aan om naar een osteopaat te gaan :j !
Een whiplash kan veel klachten met zich meebrengen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:42

knetterhard schreef:
Ik raad je aan om naar een osteopaat te gaan :j !
Een whiplash kan veel klachten met zich meebrengen.


Maar niet zo kort na een ongeval hoop ik

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:57

Polly schreef:
knetterhard schreef:
Ik raad je aan om naar een osteopaat te gaan :j !
Een whiplash kan veel klachten met zich meebrengen.


Maar niet zo kort na een ongeval hoop ik

Dat zou ik overleggen met de osteopaat zelf, maar mocht er niks gebroken zijn, dan zie ik eerder de voordelen dan de nadelen van een snelle behandeling :)