Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 03:27

Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar mensen met ervaringen met deze operatie. Ik heb helaas een duim die al twee keer door knullige dingen uit de kom is gegaan. (Een blikje drinken vangen die om gestoten wordt en de duim was uit de kom) Vastgesteld is dat de duim te los in het gewricht zit. Dit gaan ze beter maken door een pees te gebruiken. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar ervaringen van mensen die dit of iets soortgelijks hebben gehad. Heeft het daadwerkelijk geholpen en heb je nog steeds alle kracht en functie van de duim. Een operatie is altijd een risico en die neem ik liever niet maar een duim die instabiel is en uit de kom gaat is ook er vervelend en wil ook niet dat bot en kraakbeen gaat beschadigen en ik een artrose duim krijg.
Even een kleine gevonden afbeelding wat precies de bedoeling is
Afbeelding
Graag hoor ik mensen hun ervaring evt via pb

Groetjes yvette

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 20:28

Ondertussen gisteren de operatie gehad en dat valt heel erg vies tegen. Uit de narcose direct heel veel pijn dus de anesthesist heeft een blok gezet de helft van mijn ringvinger middel en wijsvinger inclusief duim waren verdoofd voor 16 tot 24 uur. Helaas vanmorgen 5 uur wakker geworden met hevige pijn wat niet opgelost werd met de medicijnen. Eind van de ochtend door een andere anesthesist weer een blok verdoving gezet maar deze werkte niet goed. Om 15.00 uur hebben ze besloten de volledige onderarm dmv een blokverdovung te verdoven en wat een verademing was dat. Nu eerst gips en daarna handterapie

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:15

Poeh heftig zeg! Ik ken het van een vriendin van me. Heel veel sterkte met het herstel.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:46

Beterschap Fenja!
Fijn dat je voor nu geen pijn voelt, krijg je als je thuis bent ook nog steeds een blok of dan alleen met medicijnen?

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 20:33

Gaat nog steeds niet op. Onder dw oxycodon en andere zware pijnstillers. Ee zit een zenuw knel door de zwelling. Hopelijk als de zwelling weg is jr de pijn ook weg. Voelt alsof je je telefoonbotje iedere keer stoot. In samenspraak met trillende spietjes van duim en wijsvinger ( beetje te vergelijken met een ongecontroleerd trillend onderooglid)dat samen is echt zo ontzettend pijnlijk. Ik dacht dat deze operatie mee zou vallen heb veel zwaardere operaties gehad maar tegen deze pijn in de zenuw kan niks op. Hopelijk kan ik straks een beetje slapen.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Ervaringen gezocht stabilisatie plastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 19:54

Helaas vervolgde dit in een nieuwe operatie 4 dec daar werd gevonden dat er twee zenuwen klem en geprikkeld werden door de diepere hechtingen nadat ze het een en ander veranderd hebben is de zenuwpijn nu verdwenen en gaat het naar omstandigheden goed.