No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:04

CCCCC schreef:
Heb ipv ice tea maar een bak druiven gekocht :') Misschien dat ik binnenkort eens zelf ice tea ga proberen te maken.

Kelly: Ohh Hasselback aardappeltjes! Ik maak ze ook wel eens zelf, is met normale aardappels lekker, maar met zoete ook! Dan met kruidenboter en kaas ertussen <3

Vriendje en ik eten vanavond wss op het station iets bij de Julia's, niet zo super goed, maar we willen vanavond naar GLOW Eindhoven. Dat is bijna een uur treinen en we willen wel een beetje op tijd er zijn!


Ik heb laatst biologische vlierboesem siroop gekocht bij de AH. Eerlijk is eerlijk, er zit wel rietsuiker in ... máár ik gun mijzelf eens per twee of drie dagen een glas van deze heerlijke ranja. Gewoon niet de aanbevolen hoeveelheid, maar de helft minder en dan in een groot glas water. Zó lekker! Je kunt het ook met spa rood drinken, hele lekkere vorm van champagne ;)

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:11

Heb even gekeken er zit per 100 ml siroop 9 gram suiker in. Dus volgens mij valt dat nog best mee! Ik denk dat ik 30 ml siroop pak op een glas met 250 ml water. Zou dan ongeveer 3 gram suiker zijn. Is voor mij acceptabel voor de enkele keer dat ik het drink :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:01

Oh dat klinkt lekker! Op mijn oude werk hadden we dat altijd, vond sowieso al die biologische limonade die we hadden erg lekker.

De hasselback aardappeltjes van de lidl zijn goedgekeurd! :D Echt heel erg lekker, vis ipv in de oven toch maar gebakken (gefrituurd). Mn vader neemt dat mee (visboer) en was pas heel laat. Dit was even lekker snel klaar

Julia's valt toch wel mee hoe slecht? Is pasta toch? Pasta is niet het allerbeste eten, maar wel heul erg lekker! <3 veel plezier!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:39

Unique6 schreef:
Ik heb net 3 mini marsjes opgegeten. Op een of andere manier kon ik het gewoon niet weerstaan.. Vind een mars niet eens lekker, dus heb er nog erge spijt van ook. Alleen nu heb ik meteen zoiets van 'het kwaad is toch al geschiet, nu maakt het niets meer uit' en ga ik eten. Iemand die dit herkent? Er staan voor de rest van de dag alleen nog maar suikervrije maaltijden op het programma, maar alsnog heb ik het idee dat het helemaal verpest is


Herkenbaar. Maar hoe langer je geen suiker eet, hoe minder lekker het wordt en dan gaat het op den duur tegen staan. Ik heb nu zelden nog de drang naar suiker, omdat het telkens tegen valt. Wel heb ik zo nu en dan nog trek in zoet, maar dat is simpel op te lossen met suikervrije producten.
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 16-11-17 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:09

Mmm dat herken ik wel een beetje. Heb vanavond op jet punt gestaan om rijstwafels met een witte chocolade laag te proberen. Niet gedaan, geen spijt van. Voel me minder opgeblazen ofzo, dus wat dat betreft gaat het goed. Eet ontzettend veel groente. Heb de hele week snoeptomaatjes en komkommer meegehad naar het werk. Morgen wel uit eten, en daar ga ook gewoon rustig van genieten, en zaterdag een klein gebakje omdat mn moeder jarig is. Maar voor de rest gaat het erg goed. Moet wel zeggen dat heel veel zoet eten er lekkerder uitziet dan het is. Maar een goed gebakje bij de bakker weg, is altijd heerlijk.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:52

Na sinds zaterdag khd-arm gegeten te hebben gister weer een carb-dag. Kon meteen vanmorgen mijn bed niet uit komen en ik zit hier als een zombie op kantoor. Het is wel meteen duidelijk waarom ik me bij low-carb een stuk fitter voel. Vandaag dus maar weer een stuk strenger.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:58

Fijn dat je je daar zo goed bij voelt Imre! Wel balen dat je er op deze manier weer even met je neus erin gedrukt wordt. Maar dat geeft motivatie om weer kha te gaan eten en het dus vol te houden :)

Hier de dag ook weer goed begonnen met havermout pap met appel en kaneel :9

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:58

Unique6 schreef:
Ik heb net 3 mini marsjes opgegeten. Op een of andere manier kon ik het gewoon niet weerstaan.. Vind een mars niet eens lekker, dus heb er nog erge spijt van ook. Alleen nu heb ik meteen zoiets van 'het kwaad is toch al geschiet, nu maakt het niets meer uit' en ga ik eten. Iemand die dit herkent? Er staan voor de rest van de dag alleen nog maar suikervrije maaltijden op het programma, maar alsnog heb ik het idee dat het helemaal verpest is



Heel herkenbaar :j


Ik heb ook niet het doel om suiker voor eeuwig te bannen, wil alleen wat bewuster zijn van wat ik allemaal weg snaai. Dan smaakt een oliebol/vul in een stuk beter op zn tijd.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:38

Ik ben veel bewuster van de hoeveelheid suiker die ik normaal m'n lijf in gooi. Ik denk dat dat bewustzijn voor mij het belangrijkste is. Ik zal het dus ook zeker na november door gaan zetten!

Ik heb gisteren na GLOW een warme chocolademelk (wel puur en zonder slagroom) en een paar hapjes coffee/cheesecake op. Was erg lekker, maar ook wel erg zoet! Voorheen had ik dan nog dagen zin in suiker, maar nu heb ik ook vooral weer zin in m'n noten en suikerloze dingen :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:24

Ik ben, mede door te letten op suikers, in de afgelopen 3 weken bijna 4 kilo afgevallen :) klinkt als crashen misschien, maar dat totaal niet, heb echt vooral gezond gegeten. Dus heel blij, en geeft meer motivatie

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:20

Wiskey1 schreef:
Ik ben, mede door te letten op suikers, in de afgelopen 3 weken bijna 4 kilo afgevallen :) klinkt als crashen misschien, maar dat totaal niet, heb echt vooral gezond gegeten. Dus heel blij, en geeft meer motivatie


Ben je ook geminderd in het eten van koolhydraten? Mijn ervaring is dat het dan ook sneller gaat.

Ik eet geen koek/snoep/frisdrank meer en was ook 2 kg kwijt in 2 weken. Wegens een blessure kan ik weinig sporten/bewegen, dus ben hier ook al heel blij mee. Dat gezonde eten is echt wel heel fijn! :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:29

Akke_sSpring schreef:
Wiskey1 schreef:
Ik ben, mede door te letten op suikers, in de afgelopen 3 weken bijna 4 kilo afgevallen :) klinkt als crashen misschien, maar dat totaal niet, heb echt vooral gezond gegeten. Dus heel blij, en geeft meer motivatie


Ben je ook geminderd in het eten van koolhydraten? Mijn ervaring is dat het dan ook sneller gaat.

Ik eet geen koek/snoep/frisdrank meer en was ook 2 kg kwijt in 2 weken. Wegens een blessure kan ik weinig sporten/bewegen, dus ben hier ook al heel blij mee. Dat gezonde eten is echt wel heel fijn! :)


Niet heel erg. En heb ook echt wel een aantal keer ongezond eten gehad. Frisdrank drink ik alleen rivella pf cristal clear. Maar sneller hoeft ook niet, normaal gesproken sport ik redelijk veel, dus heb ook echt wel wat nodig. Afgelopen paar weken wat minder gesport dan, maar in een ideale week op mn werk kan ik zelfs 3x sporten daar ook.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:43

Ik heb ervoor gekozen om af en toe een moment in te lassen dat ik wel iets mag. Merkte dat het hele concept me ontzettend tegen ging staan, juist omdat ik ook ontzettend kan genieten van bv een stukje taart.

Nu alleen bij hele bijzondere momenten (uiteten voor jubileum) of als ‘beloning’ voor een belangrijke prestatie. Had afgelopen week een zwaar tentamen, waar heel veel tijd in was gaan zitten. De stof was erg taai, vond het heel lastig om gemotiveerd te blijven, dus mezelf beloofd dat ik een stukje tiramisu (favo toetje) mag als ik hem gehaald had. Wel zelf gemaakt, dus maar 1 eetlepel suiker erin gedaan en een klein stukje gehad.

Gezien mijn doel is om dit als levenswijze aan te houden (zo min mogelijk suiker eten/snoepen), denk ik dat dit het beste werkt, zonder een hekel te krijgen aan deze levensstijl. Ik begrijp heel goed dat er ook ‘gezondere’ snacks zijn, maar op bijzondere momenten is een uitschieter ook wel eens fijn! Ik heb wel heel duidelijk voor mezelf op welke momenten wel en welke niet. Niet elke verjaardag taart bv.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:11

miramii schreef:
Ik heb ervoor gekozen om af en toe een moment in te lassen dat ik wel iets mag. Merkte dat het hele concept me ontzettend tegen ging staan, juist omdat ik ook ontzettend kan genieten van bv een stukje taart.

Nu alleen bij hele bijzondere momenten (uiteten voor jubileum) of als ‘beloning’ voor een belangrijke prestatie. Had afgelopen week een zwaar tentamen, waar heel veel tijd in was gaan zitten. De stof was erg taai, vond het heel lastig om gemotiveerd te blijven, dus mezelf beloofd dat ik een stukje tiramisu (favo toetje) mag als ik hem gehaald had. Wel zelf gemaakt, dus maar 1 eetlepel suiker erin gedaan en een klein stukje gehad.

Gezien mijn doel is om dit als levenswijze aan te houden (zo min mogelijk suiker eten/snoepen), denk ik dat dit het beste werkt, zonder een hekel te krijgen aan deze levensstijl. Ik begrijp heel goed dat er ook ‘gezondere’ snacks zijn, maar op bijzondere momenten is een uitschieter ook wel eens fijn! Ik heb wel heel duidelijk voor mezelf op welke momenten wel en welke niet. Niet elke verjaardag taart bv.

Zelfde hier hoor! En af en toe mag het ook toch!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:42

Ik vind ook dat het soms mag!
Mijn vriend en ik halen al veel bewuster boodschappen en passen op met wat we drinken als we op visite zijn.
Soms een keer iets lekkers moet wel kunnen vind ik :).

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:17

Vind ik ook! Als je jezelf alles verbiedt kom je veel sneller in de verleiding :)

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:03

Ik heb gisteren een heerlijk punt appeltaart gegeten op de verjaardag van een vriendin. Smaak was geweldig, ook niet heel zoet. Wel last van mijn buik van gehad. Ik moet zeggen dat ik het verder toch eigenlijk heel goed vol kan houden. Ik heb nog niet misschien een honger gevoel en ook van die suikerpieken en dalen. Heerlijk! Het verbaasd mij hoe ik het nog volhoud. Ben normaliter echt van de cho(cola) en heb er nu ook helemaal geen behoefte aan.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:28

Akke_sSpring schreef:
Ik heb gisteren een heerlijk punt appeltaart gegeten op de verjaardag van een vriendin. Smaak was geweldig, ook niet heel zoet. Wel last van mijn buik van gehad. Ik moet zeggen dat ik het verder toch eigenlijk heel goed vol kan houden. Ik heb nog niet misschien een honger gevoel en ook van die suikerpieken en dalen. Heerlijk! Het verbaasd mij hoe ik het nog volhoud. Ben normaliter echt van de cho(cola) en heb er nu ook helemaal geen behoefte aan.

Ik ook! Dit weekend viert mn moeder dr verjaardag, dus nu let ik er ook even niet op. Maar door de weeks gaat het echt prima

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:11

Zit nu gezellig met man en kids een filmpje te kijken met een tafel voor lekkere dingen. Ik eet gevulde jalapeno's uit de oven, wat toastjes en een klein handje zoute popcorn. Daarbij een heerlijk fris drankje.
30 ml biologische vlierbloesem (AH), takje munt, 250 ml spa rood. Even roeren en lekker!!

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:59

Oke ik meld me weer even na heel wat dagen/weekjes

pff wat is het moeilijk!!
Ik heb het 1 keer ff niet vol gehouden een klein beetje suiker in mn thee gedaan haha
maar verder gaat het hier super! :)

Ik merk ook dat ik er veel van af val, dus een winwin situatie haha

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:08

Bij is het van donderdag tm zondag helemaal de mist in gegaan. Donderdag een warme chocolademelk, vrijdag wel netjes, zaterdag een taartje en gisteren een plakje speculaascake. Vandaag ook totaal niet fit, hoofdpijn, verkouden. Geen idee of het met elkaar in verband staat, maar wel toevallig.

Vandaag wel weer goed bezig. Vanmorgen rijstwafels met pindakaas, als lunch een broodje met pesto en mozzarella en ga zo een smoothie maken.

Wel van de pepernoten en dergelijke af kunnen blijven *\o/*

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:41

CCCCC schreef:
Bij is het van donderdag tm zondag helemaal de mist in gegaan. Donderdag een warme chocolademelk, vrijdag wel netjes, zaterdag een taartje en gisteren een plakje speculaascake. Vandaag ook totaal niet fit, hoofdpijn, verkouden. Geen idee of het met elkaar in verband staat, maar wel toevallig.

Vandaag wel weer goed bezig. Vanmorgen rijstwafels met pindakaas, als lunch een broodje met pesto en mozzarella en ga zo een smoothie maken.

Wel van de pepernoten en dergelijke af kunnen blijven *\o/*




ulgh... High five Ik ben gisteren maar niet op de weegschaal gestaan.. Nu aan het werk met een reep choco naast me... _-:( _-:(

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:16

Hier ook lastig hoor..
Vandaag in de winkel ontzettende cravings naar chocolade pepernoten. Niet meegenomen, thuis wel chocola gehad.. Voor de rest eet ik niet zoveel zoetigheid meer :)

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:26

CCCCC schreef:
Bij is het van donderdag tm zondag helemaal de mist in gegaan. Donderdag een warme chocolademelk, vrijdag wel netjes, zaterdag een taartje en gisteren een plakje speculaascake. Vandaag ook totaal niet fit, hoofdpijn, verkouden. Geen idee of het met elkaar in verband staat, maar wel toevallig.

Vandaag wel weer goed bezig. Vanmorgen rijstwafels met pindakaas, als lunch een broodje met pesto en mozzarella en ga zo een smoothie maken.

Wel van de pepernoten en dergelijke af kunnen blijven *\o/*


Nee, dat staat er echt helemaal los van.

Ik merk dat als ik veel suikers eet, ik me daarna zo slecht voel. Gisterne onmundige cheatday gehad, na een uur direct spijt van voelde mij toch beroerd, trillerig, opgeblazen.

Ik ben ook echt blij dat ik vandaag moest werken want ik snakte naar de gezonde lunch, Bizar eigenlijk :=

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:46

Waarom zie ik dit topic nu pas :z

Mag ik nog een week meedoen?
In ieder geval tot aan de kerst wil ik dit vol gaan houden.