No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:27

Ik heb een toetje gehad vandaag.. waren uit eten met m'n vader voor z'n verjaardag nog, en ik kon het voor 1keer niet weerstaan..
Verder hou ik er wel rekening mee!

Tussendoortjes zijn veel fruit, snoepwortels enzo, en gisteravond nee gezegd tegen chocola! M'n vriend stond echt met z'n oren te klapperen :').

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:48

Ik heb ook een paar keer gezondigd deze week (lees: broodje met chocopasta en een met pure hagelslag). Nu kan ik lekker niet eten want er zijn twee verstandskiezen uit. Pay back! ~~}>

Vorige week samen met mijn moeder (die doet ook mee n.a.v. dit topic!) gezondigd... Vanille vla met slagroom als toetje. Na één hap keken we elkaar aan met een blik van: -O-
Gevolgd door:
"Vind jij het echt lekker?"
"Eh... Vind jíj het nou echt lekker...?"
"...Nee."
"Nee, inderdaad niet. 't Is net karton. En veel te zoet."

Dus ook meteen mijn vraag aan degenen die ook hebben 'gezondigd': Vond je het echt lekker, datgene dat je nam? Was het ook wat je ervan verwachtte?

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 02:32

Doubtless schreef:
_suus19_ schreef:
Ben denk ik van 4000/3000 naar 2000 kcal per dag gegaan, ene dag iets meer andere dag iets minder.


Sport je daarnaast (veel)?
Met het gemiddelde bewegingspatroon is 2000 gezond. Op dit moment kom je dus niet of minder snel aan dan voorheen. Je beweging zal wss nog omhoog moeten/kcal omlaag om de kilo's te zien vliegen.


Niet zozeer echt sporten maar ik heb wel een heel actief leven met veel beweging. Ik kwam met veel te veel kcal eten ook niet echt veel aan (ongeveer een kg per jaar). Ben van grens ondergewicht naar gezond BMI gegaan, ben verder niet te zwaar maar m'n buik en benen mogen best wat strakker worden.

Ik heb 4 paarden in eigen beheer, geef beginnerslessen met veel meelopen, doe schoonmaak werk en fiets veel (wel elektrisch maar toch beter dan de auto).

Als ik nog minder eet trek ik het echt niet om wel te blijven functioneren. Misschien moet ik dan toch voor een wat actievere sport gaan kijken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:37

silverdapple schreef:
Ik heb ook een paar keer gezondigd deze week (lees: broodje met chocopasta en een met pure hagelslag). Nu kan ik lekker niet eten want er zijn twee verstandskiezen uit. Pay back! ~~}>

Vorige week samen met mijn moeder (die doet ook mee n.a.v. dit topic!) gezondigd... Vanille vla met slagroom als toetje. Na één hap keken we elkaar aan met een blik van: -O-
Gevolgd door:
"Vind jij het echt lekker?"
"Eh... Vind jíj het nou echt lekker...?"
"...Nee."
"Nee, inderdaad niet. 't Is net karton. En veel te zoet."

Dus ook meteen mijn vraag aan degenen die ook hebben 'gezondigd': Vond je het echt lekker, datgene dat je nam? Was het ook wat je ervan verwachtte?


Ik herken dit wel haha. Ik vind alles ook snel veel te zoet, doe ook vaak cristal clear mengen met water :') en je smaak veranderd dus je vind het dan gewoon echt niet lekker.

Hier gisteren best wel gezondigd, maar er van genoten en ik kan er weer tegen aan! Vanaf morgen weer lekker thuis in m'n normale ritme. En dan echt proberen geen suikers en minder koolhydraten

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:09

Als ik 'zondig' geniet ik daar wel echt van: of van een kopje cappuccino of van een chocoladekoekje. Dit mag ik van mezelf ook niet elke dag. Maar op zo'n moment maak ik er een momentje van en dan is het wel heel lekker! :~

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:16

Gister vanaf de middag gezondigd. 2 verjaardagen.

M'n moeder was jarig en had een uitgebreide lunch gemaakt voor de familie. Pompoen soep mocht wel, maar al het brood niet.

In de avond de verjaardag van m'n man z'n oma. Uit eten geweest.
Daar mocht de jus d'orange niet en de aardappelschijfjes en dessert.

Vandaag gaan we er gewoon weer voor. Buik is wel gelijk wat meer opgezet heb ik het gevoel.

Volgende week zondag brunch bij m'n man z'n oom en tante voor haar verjaardag. Zal ook wel uitgebreid zijn. Twijfel of ik dan gewoon oopsies meeneem en netjes aan de thee ga.

Zo is er elke week komende tijd wel iets. Week erna een dagje naar CentrO in Oberhausen om te shoppen, dus daar koolhydraatarm eten lukt niet.
Week erna verjaardag van m'n schoonmoeder. Maar daar kan ik de taart nog wel afslaan :)

Rocamor

Berichten: 10876
Geregistreerd: 21-11-02

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:47

Vorige week verjaardag en uit eten geweest. Gebakje smaakte prima. De toetjeszooi an sich lekker maar had lekkerder verwacht.

Ik drink regelmatig een icecappuccino of gewone cappuccino. Dat smaakt me prima

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:56

Ik nam gisteren uit automatisme ook ketchup bij m'n tosti en men wat is dat ineens zoet! Vond het ook niet echt lekker moet ik eerlijk zeggen. :Y)

Verder gaat het nog steeds wel goed! Heb nu ook het gevoel dat ik ben afgevallen, een broek die een paar weken geleden nog best strak zat, zat nu goed tot bijna iets te los *\o/*

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:48

Lekker bezig ccccc! Ik heb inderdaad ook het gevoel dat ik wat afgevallen ben. Ondanks dat ik afgelopen week 2x behoorlijk slecht eten heb gehad. Daarnaast ook een aantal koekjes (niet geheel vrijwillig, er was niks anders) koekjes van sesamzaad en honing, die waren me toch zoet

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:46

Goed bezig allemaal! Maf he dat je dan ineens alles zo zoet vindt. Blijkbaar raken we heel snel gewend aan de zoetheid van alles en daardoor eten we nog meer suiker, omdat we het niet merken als het ergens maar een beetje in zit.

Ik ben sinds gister gestopt met de meeste koolhydraten. Heb ik al wel vaker gedaan, maar de laatste keer is jaren geleden. Wel weer even wennen dus. Ik hoop het tot het weekend vol te houden. Zaterdag en zondag ga ik in totaal 32km wandelen, dat ga ik denk ik niet volhouden zonder carbs.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:03

Ik ga hier afhaken. Lukt mij niet zolang ik bij ouders woon. En nog in lappenmand zit... ik ga deze maand over doen in januari of februari :wave: :evaw:

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:03

Imre, moet in principe wel kunnen hoor.
Ik heb afgelopen jaar de vierdaagse gelopen, vrijwel zonder koolhydraten. Ik at bijv kipspiesjes (kant en klaar in het koelvak bij de supermarkt), groente, yoghurt, etc.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:27

Ik wil het ook wel proberen. Hangt even af van hoe deze week gaat. Ik neem in ieder geval eiwitrepen en yoghurt mee tijdens de wandelingen, maar die kipspiesjes zijn ook wel een goed idee!

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:25

Ik heb 'gezond' gesnoept vandaag. Olijven en verschillende kaasjes, ongezouten pinda's en pecannoten en een schaal snoeptomaatjes. Wat mij opvalt is dat ik nu dus niet meer handje voor handje iets naar binnen gooi, zoals met chocoladepinda's, maar nu gewoon één pinda pak en die rustig op eet. En later pak ik er nog eens een. Het gaat dan echt even om iets kauwen ofzo, niet eens voor de lekkere trek, want die behoefte ik niet meer. Normaliter heb ik in het weekend echt behoefte aan cola, de volsuiker variant. Nu helemaal niet, ongelooflijk. Nog niet een beetje behoefte zelfs.

Vanavond zelf erwtensoep gemaakt. Lekker met een aardappeltje, een wortel en prei erin.

Ik wilde eigenlijk pas na een maand op de weegschaal gaan staan (ook uit zelfbescherming), maar ik wil morgen toch wel eens weten of ik ben afgevallen. Mijn kleding zit ruimer en comfortabeler. Dus morgen toch op de weegschaal :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:28

Zo vanaf vandaag weer op rantsoen :') ben nog lekker een dagje vrij. Zit nu op de bank met een bak havermout met banaan er door, en ik zit er echt van te genieten :') hartstikke lekker dat hotel ontbijt, maar nu weer lekker normaal doen haha.

Ik ben van plan straks naar de mediamarkt te gaan om een fitbit te kopen, ben toch wel heel nieuwsgierig en enthousiast erover geworden

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 11:35

Klink goed! Akke_sSpring, als je het al zo in je kleding merkt, dan denk ik zeker dat het een goede motivatie is om eens op de weegschaal te gaan staan :j Ik weet nooit wat ik van het getal moet vinden; ik schommel behoorlijk, vnl door m'n cyclus. Maar kleding is vaak wel een heel goed uitgangspunt!

Kelly, wat doet zo'n fitbit? :) klinkt interessant!

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:03

Nou, het weekend was niet best met een avond stappen en een high tea maar we gaan weer vol goede moed van start. Vind het ook prima om het zo doordeweeks vol te houden :j

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:17

Kelly, lekker havermout! ik wil dat voor lunch gaan maken, heb koek en speculaaskruiden gekocht die ik er doorheen wil gaan doen! Ik heb ook een fitbit, werkt echt verslavend! Welke ben je van plan te kopen?

Allemaal weer goed de motivatie om door te gaan zie ik :)

Ik heb net al boodschappen gedaan (allemaal gezonde dingen welteverstaan). Afgelopen weekend is ook een stuk beter verlopen dan die ervoor, nu mijn ouders weten dat ik minder suiker wil eten.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:22

Nirvana_ schreef:
Ik weet nooit wat ik van het getal moet vinden; ik schommel behoorlijk, vnl door m'n cyclus. Maar kleding is vaak wel een heel goed uitgangspunt!

Kelly, wat doet zo'n fitbit? :) klinkt interessant!


Ja dat schommelen herken ik ook wel, vooral voor mijn menstruatie. Ik heb vanmorgen de stap op de weegschaal genomen en -1.9 kg *\o/* . En dat in twee weken zonder 'honger lijden' of echt sporten. Geweldig!! Mooi cadeautje naast het prettig voelen :)

Ben ook benieuwd naar de fitbit :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:32

*\o/* Wat goed AS!

Ik heb honger. := Lijf wil graag koolhydraten, maar lijf heeft pech, want ik heb alleen een (enorme) salade en wat yoghurt mee naar kantoor.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:33

Leuk om het weer in een overzichtje te zetten?

Citaat:
Resultatenlijst week 1:

Melissa_b: -1.5 kg
Nirvana_: minder gefocust op 'het volgende eetmoment', minder opgezwollen buik
CCCCC: Rusthartslag met 7 gedaald (van 64 naar 57), minder trek en een algemeen gevoel van meer fitheid.
Mizora: minder honger. Begingewicht niet genoteerd, zaterdag wel gewogen en over 3 weken weer
Esther: minder hongergevoel, plattere buik, geen idee hoeveel kilo afgevallen, meer zin en energie om te sporten!
bibiQ: -3 kg.
Melissa_b: 2 kilo eraf!
MiraMii: minder behoefte aan zoete producten, minder honger in het algemeen. Minder opgezwollen buik. Nog niet gewogen, maar nu al blij met de veranderingen! :Y)

Resultatenlijst week 2:
CCCCC: Rusthartslag nog steeds onder de 60 bpm, en 1,5 kg kwijt *\o/*

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:01

afgelopen zaterdagavond uit eten geweest, was een redelijk verantwoorde maaltijd, op het toetje na (soort van tiramisu, dus vol met suikers). Ook een paar glazen witte wijn gedronken, dus sorry, was wel een suikervol weekend :( .

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:05

CCCCC schreef:
Leuk om het weer in een overzichtje te zetten?

Citaat:
Resultatenlijst week 1:

Melissa_b: -1.5 kg
Nirvana_: minder gefocust op 'het volgende eetmoment', minder opgezwollen buik
CCCCC: Rusthartslag met 7 gedaald (van 64 naar 57), minder trek en een algemeen gevoel van meer fitheid.
Mizora: minder honger. Begingewicht niet genoteerd, zaterdag wel gewogen en over 3 weken weer
Esther: minder hongergevoel, plattere buik, geen idee hoeveel kilo afgevallen, meer zin en energie om te sporten!
bibiQ: -3 kg.
Melissa_b: 2 kilo eraf!
MiraMii: minder behoefte aan zoete producten, minder honger in het algemeen. Minder opgezwollen buik. Nog niet gewogen, maar nu al blij met de veranderingen! :Y)

Resultatenlijst week 2:
CCCCC: Rusthartslag nog steeds onder de 60 bpm, en 1,5 kg kwijt *\o/*
Pantykous Broeken zitten losser en veel minder zin in zoet!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:19

Citaat:
Resultatenlijst week 1:

Melissa_b: -1.5 kg
Nirvana_: minder gefocust op 'het volgende eetmoment', minder opgezwollen buik
CCCCC: Rusthartslag met 7 gedaald (van 64 naar 57), minder trek en een algemeen gevoel van meer fitheid.
Mizora: minder honger. Begingewicht niet genoteerd, zaterdag wel gewogen en over 3 weken weer
Esther: minder hongergevoel, plattere buik, geen idee hoeveel kilo afgevallen, meer zin en energie om te sporten!
BiBiQ: -3 kg.
Melissa_b: 2 kilo eraf!
MiraMii: minder behoefte aan zoete producten, minder honger in het algemeen. Minder opgezwollen buik. Nog niet gewogen, maar nu al blij met de veranderingen! :Y)

Resultatenlijst week 2:
CCCCC: Rusthartslag nog steeds onder de 60 bpm, en 1,5 kg kwijt *\o/*
Pantykous Broeken zitten losser en veel minder zin in zoet!
BiBiQ: -5 kg.


Ondertussen al -5 **\O/**

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:38

BiBiQ schreef:
Citaat:
Resultatenlijst week 1:

Melissa_b: -1.5 kg
Nirvana_: minder gefocust op 'het volgende eetmoment', minder opgezwollen buik
CCCCC: Rusthartslag met 7 gedaald (van 64 naar 57), minder trek en een algemeen gevoel van meer fitheid.
Mizora: minder honger. Begingewicht niet genoteerd, zaterdag wel gewogen en over 3 weken weer
Esther: minder hongergevoel, plattere buik, geen idee hoeveel kilo afgevallen, meer zin en energie om te sporten!
BiBiQ: -3 kg.
Melissa_b: 2 kilo eraf!
MiraMii: minder behoefte aan zoete producten, minder honger in het algemeen. Minder opgezwollen buik. Nog niet gewogen, maar nu al blij met de veranderingen! :Y)

Resultatenlijst week 2:
CCCCC: Rusthartslag nog steeds onder de 60 bpm, en 1,5 kg kwijt *\o/*
Pantykous Broeken zitten losser en veel minder zin in zoet!
BiBiQ: -5 kg.


Ondertussen al -5 **\O/**
Akke_sSpring: Broeken losser, meer energie en - 1,9