Gekneusde voet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 15:13

Inmiddels 3.5 week geleden is paardlief op mijn voet gaan staan. Nou is dit niet de eerste keer dat dit ooit gebeurd is, dat heb je wel eens als je zoveel tussen de paarden loopt, maar dit keer deed het wel erg veel pijn B-).
Werd al heel snel blauw (terwijl ik echt nooit blauwe plekken krijg) en dik. Het gaat daarbij om mijn rechtervoet, de twee buitenste middenvoetsbeentjes. Eerst heb ik er mee geprobeerd door te lopen, ik had toch tentamen week en zat veel stil, maar na ruime week toch maar naar de huisarts gegaan met een nog dikke en blauwe voet. Huisarts heeft me meteen doorgestuurd voor foto's en daar bleek uit dat het niet gebroken was, dus de conclusie was gekneusd.

Nu ben ik inmiddels 2 weken verder en is mijn voet niet meer heel dik maar nog steeds kan ik niet mijn normale strakke sneakers comfortabel aan. Ook als ik druk geef op mijn middenvoetsbeentjes doen deze nog heel veel pijn. Het is echt op een specifieke plek waar ik dan druk. De plekken daaromheen die eerst ook blauw waren zijn inmiddels wel pijnvrij. Lopen gaat kleine stukjes maar dan heb ik daarna alleen maar weer meer pijn. Boodschappen doen op krukken blijkt onmogelijk te zijn dus dat schiet ook niet op :')

Aangezien ik nog nooit mijn voet gekneusd heb gehad of wat dan ook, vraag ik mij af of dit normaal is... Toch het idee dat mijn voet misschien gebroken kan zijn, blijft zo'n pijn doen op specifieke plek. Iemand hier ervaring mee? :o

(ik heb mijn huisarts gebeld, maar die zit tot volgende week dinsdag op nascholing... helaas willen ze er dus niet naar kijken op korte termijn.)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:16

Kneuzing kan tot wel 3 maand pijnlijk aanvoelen! Dus 3,5 week is nog helemaal niet zo lang geleden dan. Om je voeten zitten ook veel pezen en banden en die kunnen we een flinke klap hebben gehad, dat kan ook flink pijn doen.

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:27

Heb het ook gehad maar dan met de middelste 2, en daarbij ook een gebroken teen door zo dom te zijn tegen poot van de bank aan te lopen := . Maar heb van de kneuzing het langste last gehad zeker wel 3maanden. Kon in het begin ook geen schoenen verdragen liep op een crog :') . Pas na paar weken kon ik mijn uggs aan en gewone schoenen heeft nog hele tijd zeer gedaan. Ik ben na 4 weken doorverwezen naar fysio dat heeft wel geholpen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:36

Is heel normaal dat het zo lang pijnlijk is, kan wel even duren.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:37

2 jaar terug mijn voet gebroken en een jaar later kon ik pas fatsoenlijk mijn fijne schoenen aan.
Denk kwestie van tijd

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:47

Ik heb dit eerder dit jaar gehad door werk, overbelast en daardoor gekneusd ...
nog steeds bij te veel belasting gevoelig en in mijn werkschoenen ook.
was bij mij ook echo gemaakt van de zenuwen maar zat niks bekneld.
Ze hadden bij mij uit eindelijk wel 1 week in gips gezet zodat ik helemaal niks kon zodat het allemaal beter kon genezen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 17:05

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Helaas is het dus normaal en moet ik nog maar gewoon even afzien := Ik loop nu nog op krukken en moet ook eerlijk zeggen dat ik dat vreselijk vind, vooral mijn handen :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:06

niet te veel ontlasten, je moet wel blijven bewegen en eventueel oefeningen gaan doen. Dat helpt echt het beste om het zo snel mogelijk te laten genezen. Hoe meer je stil zit, hoe meer pijn het blijft doen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:29

Doe maar rustig aan.

Ik heb waarschijnlijk ook mijn voet gekneusd gehad 2 jaar terug, op het werk.
Maar geen werk = geen geld dus nooit naar een HA geweest en gewoon gewerkt.

Dus 2 jaar later merk ik het soms nog.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:33

Goed koelen, hoog leggen en pijnstilling nemen als het echt niet gaat :) Kan inderdaad lang duren, ik weet er alles van (even een paard met ijzers uit de wei halen met slippers aan.. domme, domme ik :+ )

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:52

Je had het beste Herudoid kunnen smeren direct nadat het gebeurd was, dan was de voet minder blauw geworden. Het helpt nu niet echt meer, maar neem een tube in huis voor een volgende keer.
Herudoid wordt gebruikt door sporters bij kneuzingen. Het is een heparine, bloedverdunnend dus, en het zorgt er dus voor dat een kneuzing minder erg uitpakt.
Als je Arnica smeert heb je min of meer hetzelfde, maar is minder sterk. Ik gebruik de Arnika die ze gebruiken in de drafsport, dat is tenminste goed geconcentreerd t.o.v. de smeersels van de drogist.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:22

Tip voor boodschappen; krukken in het winkelwagentje en met je onderarmen op het handvat leunen. :Y)

Tip voor de krukken; washandjes om de handgrepen met een dikke elastiek.

Verder nog steeds zo veel mogelijk hoog houden, ontlasten en masseren zover de pijn het toelaat. Heel veel beterschap en sterkte met het door komen van komende wsl nog steeds pijnlijke maanden..... 3 weken is nix met een dergelijke blessure helaas ;(

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 23:30

Bedankt voor alle tips! Omhoog houden doe ik inderdaad zoveel mogelijk als ik stil zit, ik wil het wel actief houden maar voor nu lukt dat gewoon echt niet met de pijn. Ook de tips over de krukken zal ik meenemen, kan ze goed gebruiken :')
Herudoid klinkt zeker handig, ga ik eens naar kijken!

Paard met slippers uit de wei heeft mijn vader ooit gehad, zijn teen was letterlijk ontploft toen :+ dus ik heb (gelukkig) geleerd om altijd stevige schoenen aan te doen naar de paarden haha!