No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:30

Azmay wat voor pannenkoeken bedoel je? Ik hoop iets anders dan de 'normale' pannenkoekenbeslag? Ik kan namelijk GEEN pannenkoeken bakken. Heb het tig keer geprobeerd maar heb de moed opgegeven, het word zo dun als een crackers, of zwarte vlekken, zo hard dat het niet op te rollen valt en niet gaar... Of veel te dik..

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:33

Ik ben een beetje aan het googlen en heb 4 recepten gevonden die ik ga proberen.

Loont het echt zoveel om kokosolie te gebruiken ipv bakboter of olijfolie bij het bakken? Ik heb het nog nooit geprobeerd namelijk.
Daarbij vraag ik me af hoe amandelmelk smaakt. Gewone melk vind ik namelijk wel lekker dus ik twijfel nog of ik dat niet gewoon vervang voor gewone halfvolle melk..

Nu even googlen naar lunchrecepten voor Wraps.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:33

Ik vind het echt heel lastig om ontbijt en lunch te bedenken. Normaal gesproken brood, maar daar ben ik zo snel op uit gegeten. Ik probeer nu maar iets van havermout met een beetje honing en straks rijstwafels met tonijn als lunch. Een salade kan ik ook nog bedenken, maar verder loop ik een beetje vast. Dus als je 'recepten' wilt delen, dan heel graag :D

En verder ga ik alle koekjes, chocola, etc. laten staan :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:33

melissa_b schreef:
Azmay wat voor pannenkoeken bedoel je? Ik hoop iets anders dan de 'normale' pannenkoekenbeslag? Ik kan namelijk GEEN pannenkoeken bakken. Heb het tig keer geprobeerd maar heb de moed opgegeven, het word zo dun als een crackers, of zwarte vlekken, zo hard dat het niet op te rollen valt en niet gaar... Of veel te dik..


Gewoon normale pannekoeken :Y)
Mijn vriend is er heel goed in, de eerste mislukt kwa uiterlijk maar de rest is super.
Zit normaal ook geen suiker in zie ik ineens :')

Ik klooi nog wel eens met bananenbrood of andere ongein als ik energie over heb.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:37

Ik doe niet mee (eet en drink al zo min mogelijk suiker, m.u.v. een zelfgebakken taartje af en toe), maar wel een tip voor pannenkoeken: je kunt door het beslag heel goed een beetje gepureerde groenten (spinazie of bietjes bijvoorbeeld) mengen. Dan heb je direct weer wat vitamientjes binnen.

Overigens doe ik dit omdat mijn kind van 1,5 op het moment doet alsof hij allergisch is voor groenten :))

En verder: goed bezig dames +:)+

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:37

MariaMaaike schreef:
Ik vind het echt heel lastig om ontbijt en lunch te bedenken. Normaal gesproken brood, maar daar ben ik zo snel op uit gegeten. Ik probeer nu maar iets van havermout met een beetje honing en straks rijstwafels met tonijn als lunch. Een salade kan ik ook nog bedenken, maar verder loop ik een beetje vast. Dus als je 'recepten' wilt delen, dan heel graag :D

En verder ga ik alle koekjes, chocola, etc. laten staan :j

https://www.lekkerensimpel.com/lunch-wrap-tips/

Hier staan een hoop lekkere wrap tips. Wel wat lastiger meenemen naar bv werk

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:42

Overigens zijn er ook een paar FB groepen die over suikervrij eten gaan, merk dat dat toch wel wat leuke tips kan opleveren :j
(let wel op, meestal is het koolhydraatarm en dat gaat ver dus haal eruit wat je kan gebruiken en negeer de rest )

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:43

@Marjoow Dankje! Daar zitten wel goede tips bij :D

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:45

Zijn wraps suikerloos? En gewone pannenkoeken kan dat ook gewoon? Dat meel lijkt me niet heel gezond?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:47

_suus19_ schreef:
Zijn wraps suikerloos? En gewone pannenkoeken kan dat ook gewoon? Dat meel lijkt me niet heel gezond?

Meel is meel, zeker volkorenmeel is niet veel mis mee. Maar zoals met alles moet je niet overdrijven ;)

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:51

Ik doe ook graag mee! Afgelopen twee jaar al heel wat geminderd in suiker-inname. In zowel thee als koffie al meer dan een jaar suiker-loos. In mijn drukke periode is het koken met pakjes en zakjes (lekker makkelijk) er wel weer ingeslopen. Maar wat extra bewustwording en gezonder koken is nooit weg.

I'm in!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:52

Ik zag iets over een app, wat voor app is dat?

Ik zit nu havermout te eten, kwam wat laat uit bed :+ we hadden nog een mega rijpe banaan, zo'n bruine. Heb er pap van gemaakt voor 2 dagen, heb vanavond slaapdienst dus ik ben morgen op m'n werk. Lekker makkelijk ook! Verder alleen een beetje kaneel erbij gedaan, zoet genoeg! Wil er eigenlijk nog wel honing of zoetstof in doen, maar mag niet van mezelf :')

Verder ontbijt ik met skyr, volkorenbrood met hartig beleg, volkoren crackers, banaan-ei pannekoekjes. Maar dan moeten ze wel echt goed rijp zijn

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:53

Wraps is een supergoed idee!! Maar hoe doe je dat als je bijvoorbeeld moet werken? Dan word de wrap helemaal slap en nat.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:06

Ik twijfel of ik ook mee zal doen... ik eet al behoorlijk gezond en suikerloos, maar merk dat ik de laatste tijd te makkelijk aan het worden ben. Ik heb al vaker een maand zonder suikers gedaan (maar dan echt zonder suikers, dus ook geen natuurlijke suikers zoals fruit), en voelde me na die maand echt zo enorm fit en energiek! Hoop dat jullie dit ook zo ervaren maar dat hangt er wel vanaf hoe streng je hieraan mee doet.

Voor degenen die brood willen blijven eten, neem dan zuurdesem of spelt. En neem je normaal bijvoorbeeld 4 broodjes, neem er nu dan bijvoorbeeld 2 met veel groente erop.

Ik heb veel boeken en ervaring met suikerloze gerechten dus kan sowieso met jullie meedenken en tips geven!
Voor degenen die normaal veel suikers aten of degenen die heel streng echt geen suikers gaan eten, hou er rekening mee dat je je even slecht gaat voelen de eerste periode... je kan duizelig worden, slap, hoofdpijn. Maar zodra je hier doorheen bent (en dat duurt echt geen weken hoor, eerder dagen), zul je een hele verandering in je lichaam voelen! Of je het na die maand nu gaat doorzetten of niet, het is al gaaf om dat een keer te voelen en je te beseffen wat die suikers eigenlijk met je doen.


Een wrap is zeker een goed idee, kijk wel even welke je het best kunt nemen. Er zijn meerdere vergelijkingen gemaakt zoals deze: http://fitbeauty.nl/welke-wraps-zijn-het-gezondst/

Als je in een los bakje groente o.i.d. meeneemt kun je hem ter plekke beleggen.

De banaanpannenkoekjes zijn super makkelijk te maken, ik ben echt geen ster in de keuken maar zelfs mij lukte het met gemak.
Bananenbrood ook, heel simpel, lekker, en gezond. Daarnaast kun je daarmee veel variëren telkens met wat je erbij voegt. Ik voeg vaak noten en cacaonibs toe.


Als ontbijt kun je bijvoorbeeld kwark nemen met muesli en fruit, pannenkoekjes met fruit, havermout ontbijt, crackers of rijstwafels (zou je ook zelf kunnen maken) met bijvoorbeeld kipfilet en komkommer. En eieren, ik eet altijd veel eieren, ook als tussendoortje. Het vult en is helemaal niet zo ongezond als wel eens beweerd wordt (tenzij je natuurlijk al last hebt van je cholesterol gehalte). Ik heb nog veeeeel meer tips haha, maar teveel op zo even op te noemen.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:09

Azmay schreef:
_suus19_ schreef:
Zijn wraps suikerloos? En gewone pannenkoeken kan dat ook gewoon? Dat meel lijkt me niet heel gezond?

Meel is meel, zeker volkorenmeel is niet veel mis mee. Maar zoals met alles moet je niet overdrijven ;)

En opletten met wat je erop doet. Dikke pannenkoeken met veel stroop zijn natuurlijk niet zo gezond.

Maar ik denk dat als je een pak volkoren mix hebt en daar dan banaan of iets anders qua fruit met bijvoorbeeld ahorn siroop op doet je al een stuk gezonder bent.
Toch?

melissa_b schreef:
Wraps is een supergoed idee!! Maar hoe doe je dat als je bijvoorbeeld moet werken? Dan word de wrap helemaal slap en nat.

Misschien kun je kijken of je de ingrediënten los mee kan nemen en op je werk kan beleggen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:12

Met kant en klare mixen altijd wel kijken naar de samenstelling, zit vaak toch wat bij in gesmokkeld. Vrij veel zout maar soms ook suiker.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:22

Ik doe ook mee! Eerst Stoptober, halverwege de maand al begonnen met "opletten" maar nu is het tijd om voor de feestdagen alvast wat voorzorgsmaatregelen te nemen :+
Heb niet alles gelezen, maar houden jullie ook het gewicht bij, of is dat niet perse het doe?

Oh Edit:
Ik mijd toegevoegde suikers, brood en groenten en fruit waar veel suikers in zitten (banaan, peer, wortel etc) Ook probeer ik buiten het weekend om geen lightdranken te nemen.
Ter vervanging van de trek in een sigaret suikervrije dropjes of kauwgom, met mate.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:27

Ik wil me ook graag melden! Na de vakantie die ik net gehad heb mag er best wat af.. en wat gezondere eetgewoontes erin :+

'Doelen':
- Geen honing meer in mijn koffie
- Overdag genoeg 'normaal' eten (anders ga ik na school langs de appie en kom ik thuis met boterkoek..)
- Veel meer water en thee drinken

Verder gewoon op suiker letten, dus hummus op (spelt)brood, appel ipv koekjes, etc. Woon thuis dus kan niet zoveel veranderen aan het avondeten.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:44

Ooh morgen al 1 november! :):) Ik ga nog één keer een warme chocolademelk uit de automaat op kantoor halen, bij wijze van afscheid.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:01

Ja, goed topic dit. Ik doe ook mee.

Sport momenteel 6x in de week en wil ook nog wat gezonder eten om nog wat hardnekkige zwangerschapskilo's kwijt te raken die maar niet verdwijnen.
Dit is een mooi moment om daarmee te beginnen. :)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:21

MariaMaaike schreef:
Ik vind het echt heel lastig om ontbijt en lunch te bedenken. Normaal gesproken brood, maar daar ben ik zo snel op uit gegeten. Ik probeer nu maar iets van havermout met een beetje honing en straks rijstwafels met tonijn als lunch. Een salade kan ik ook nog bedenken, maar verder loop ik een beetje vast. Dus als je 'recepten' wilt delen, dan heel graag :D

En verder ga ik alle koekjes, chocola, etc. laten staan :j

Hier wat ideetjes :)
Wat champignons/bosui/paprika (alle soorten groenten die nog in de koelkast slingeren) in kleine stukjes snijden, even bakken en twee geklutste eitjes erover heen. Is een lekker vullend ontbijtje.

Havermout, melk en banaan mixen en lekkere pannenkoekjes van maken.

Een goed gevulde smoothie maken. Lekker gevulde groentes/fruit (voor mij) zijn aardbeien, mango, banaan, avocado, broccoli en bietjes.

Twee volkoren broodjes met een eitje erover heen.

Rijstwafels of knäckebröd met kipfilet, pindakaas, hummus, zalm.....

Volkoren wraps met kipfilet/zalm, verse roomkaas, paprika en sla.

Of voor een keertje een tosti maken met volkoren brood en 30+ kaas. Helaas zit er in kaas suiker, dus dat eet ik zelf vrijwel nooit.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:22

okay vandaag laatste dagje genieten van de chocolade koekjes hihi

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:23

Ik heb net een paar wraps geprobeerd. Smaken goed! Alleen vult het niet echt merk ik... terwijl ik er al 4 op heb. Heb alsnog gewoon honger -O-

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:26

Marjoow schreef:
Ik heb net een paar wraps geprobeerd. Smaken goed! Alleen vult het niet echt merk ik... terwijl ik er al 4 op heb. Heb alsnog gewoon honger -O-

Heb je volkoren wraps? De gewonen witte vullen bij mij namelijk ook niet. Oh en goed volproppen met groente of noten :P

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:26

Wat een goed idee, ik wil ook wel eens kijken of ik het kan volhouden. Eet eigenlijk niet veel suiker, of ik ben mij er niet bewust van :+ en wil wel eens kijken of ik het doorzettingsvermogen er voor heb. Im in! *\o/*