No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:41

ik doe die van het voedingscentrum, bevalt mij ook goed

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:44

Wat goed die lijst, en af en toe een schop onder mijn kont kan ik zeker gebruiken!

Ach mijn havermout avontuurtje was een leuke op de maandag ochtend :+ voorheen at ik ook regelmatig havermout dus waarom het nou ineens zo lastig was is mij een raadsel :')

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:50

Mooie grote lijst al! Goed idee die PB.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:56

_suus19_ schreef:
EllaBellaah dat klinkt inderdaad niet als een goed begin. Gelukkig heb je een hele maand om te oefenen! ;-)

Nirvana
Ik voel me echt heel slecht als ik dit opschrijf, maar tot nu toe heb ik vandaag op:
Spacekoek, energy drink, liga, brosse eierkoek, chocomelk, coolbest, tosti, 2 donuts. Dus vooral snelle suikers.
Het is ook gewoon duur en super ongezond dus slaat nergens op..
Soms denk ik wel eens misschien moet ik langs de HA voor een goed plan maar dat vind ik dan ook weer te overdreven. Ik weet slecht wat wel gezond is. Ik eet dan al snel weer veel te weinig kcal en dan heb ik echt nergens energie voor..


Oeps, herkenbaar hoor Suus! Als ik er niet bij nadenk (en dat deed ik te lang te vaak) betrap ik mezelf erop dat ik weer iets zoets in mijn snavel steek!
Suiker is echt verslavend, ik ben serieus verslaafd. Daarom kan ik ook niet minderen. Ik moet echt GEEN SUIKER MEER eten.

Het is eigenlijk heel moeilijk, als je verslaafd bent aan roken kan je 'gewoon' nooit meer roken. Alcohol idem. Maar eten moet je blijven doen, anders ga je dood. (Begrijp me goed: ik zeg niet dat afkicken/clean blijven makkelijk is!)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:58

nicky heel herkenbaar!

Stoppen met roken heb ik een paar jaar terug al gedaan. Was makkelijker dan ik dacht!
Maar eten.... kon je er dan idd maar gewoon helemaal mee stoppen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:59

Heb nu de hele tafel vol liggen met snacks :x
Chips, borrelnootjes, rozijnen en pure chocolade :Y)
De eerste 3 blijf ik ook gewoon eten als ik suikerarm eet, nu scheelt het dat ik er wel een goede rem op heb zitten. Ik kan het heel goed bij 1 stukje chocolade of een paar handjes borrelnootjes houden :j

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:02

Rozijnen staan er om bekend dat ze je drang naar suiker eten vergroten, die kan je beter laten liggen als je daar gevoelig voor bent.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:03

Nirvana_ schreef:
Hahahaha EllaBellaah, dat is demotiverend :') Al doende leert men, de volgende poging gaat vast beter!

Gretoes, oja, banaanpannekoekjes!! Die ga ik ook maar in grote getalen bakken :D Super lekker, hoef daar ook helemaal niks op extra. Melk lust ik los niet, ik ga het wel gebruiken voor smoothies :) Ik ga denk ik ook veel werken met gekookte eieren. Gewoon een heel stel koken en dan makkelijk mee kunnen nemen of pakken bij trek.

@Suus, ik weet niet wat je dagelijks eet.. maar is het een optie om snelle suikers te laten staan, maar dan wel meer langzame suikers op te nemen, zoals eiwitten? Als het zo heftig is weet ik niet of het verstandig is in 1x helemaal te stoppen, misschien is dan afbouwen een beter plan. Je moet wel kunnen blijven functioneren!


Sinds wanneer zijn eiwitten langzame suikers? Denk dat je zetmeel bedoelt...

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:05

MillyH schreef:
Ik wil ook graag mee gaan doen, ik snoep echt veel te veel :=
Maar ik ga alleen de koekjes frisdranks enz uit mijn dieet schrappen.
Ik ga niet op spaghetti pakken kijken of er wel of geen suiker inzit hoor.

Verder maak ik meestal zelf repen van dadels en amandelen.


Zo ben ik ook. Goed op de logische suikerdingen letten.
Het gaat toch,om, dat je er op let? Niet dat je het helemaal bant.(knap als ke dat wel lukt _/-\o_ )

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:06

Imre schreef:
Rozijnen staan er om bekend dat ze je drang naar suiker eten vergroten, die kan je beter laten liggen als je daar gevoelig voor bent.

Mijn drang naar zout en chocolade is meestal vele malen groter dan die naar suiker.
Als ik aan rozijnen begin houd ik het daar ook bij, dus ik ben er niet zo bang voor maar is wel een goede tip. :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 15:10

Nicky1963 schreef:
Nirvana_ schreef:
Hahahaha EllaBellaah, dat is demotiverend :') Al doende leert men, de volgende poging gaat vast beter!

Gretoes, oja, banaanpannekoekjes!! Die ga ik ook maar in grote getalen bakken :D Super lekker, hoef daar ook helemaal niks op extra. Melk lust ik los niet, ik ga het wel gebruiken voor smoothies :) Ik ga denk ik ook veel werken met gekookte eieren. Gewoon een heel stel koken en dan makkelijk mee kunnen nemen of pakken bij trek.

@Suus, ik weet niet wat je dagelijks eet.. maar is het een optie om snelle suikers te laten staan, maar dan wel meer langzame suikers op te nemen, zoals eiwitten? Als het zo heftig is weet ik niet of het verstandig is in 1x helemaal te stoppen, misschien is dan afbouwen een beter plan. Je moet wel kunnen blijven functioneren!


Sinds wanneer zijn eiwitten langzame suikers? Denk dat je zetmeel bedoelt...


Excuus, inderdaad! Langzame energie? Ik ben niet zo thuis in de hele voedingswereld :=


Anyway, de PB is verstuurd! Ik hoop dat dit een waardevolle toevoeging is voor de deelnemers en om je motivatie op peil te krijgen/houden :D

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:11

Ik zat em net te lezen. Goeie pb! +:)+

Kimmess

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:17

Ik doe ook graag mee! :)

In de afgelopen vier maanden ben ik 5 kilo gegoeid. Het vervelende is nog, dat ik geen idee heb waardoor. Doordat ik ben gaan samenwonen in februari dit jaar? Doordat ik een periode erg gestresst ben geweest ivm afstuderen? No idea :(

Ik heb met mijzelf de afspraak dat ik in het weekend 's avonds iets lekkers mag eten zoals chips of een toastje, of tussen de middag een tosti of een gebakken eitje oid.

Sinds september zijn wij al wel over gegaan naar volkorenproducten. Volkoren pasta, volkoren beschuit, volkoren crackers... En ook naar 20 of 30+ kaas ipv jong belegen.

Is een zakje van Maggi of Knorr dan echt zo slecht als je dat combineert met volkorenpasta, volkorenwraps of andere volkorendingen? Ik wist niet dat daar veel suikers in zitten?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:32

Kimmess koken uit pakjes/zakjes is vooral erg zout. Verder zitten er gewoon veel toevoegingen in waar je lichaam iets mee kan en het is verslavend! Je neemt er dus sneller nog een bord van. Het is zó makkelijk om het zelf te maken! Ik hou bijvoorbeeld ontzettend van nasi. Daarvoor gebruik ik zilvervliesrijst, kipfilet, veel vers gesneden groente en met de vijzel maak ik een 'kruidensausje'. Dit zelfde kun je doen voor macaroni/spaghetti etc.
En eerlijk: ja je moet aan die smaak wennen. Maar écht eten is zoveel lekkerder dan uit pakjes/zakjes.

Suus inderdaad misschien kun je naar een diëtist gaan? Ik heb vandaag op:
2 eieren met champignons en bosui, 100 ml melk, een appel, 3 volkoren broodjes met kipfilet en bijna een liter water.

Edit: leuk die PB! Bedankt!!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:35

Ik ga ook een serieuze poging wagen. Ik lees sinds zaterdagavond mee en ik twijfel nog steeds want ik denk dat het echt niet makkelijk wordt (ik ben echt een zoetekauw en ik heb altijd tijd te kort :+ ). Maar hopelijk is dit topic een goede stok achter de deur.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:35

Ik doe ook mee. Ik was goed op weg tot ik van mijn paard viel twee maanden geleden en weinig mobiel werd. Eten was de makkelijkste manier om mij enigszins mens te voelen en daardoor ben ik weer gegroeid in gewicht (en omvang). Ik voel mij inmiddels weer meer mens doordat ik weer mobiel ben en qua werk meer om handen, dus hoef mijn geluk niet meer in eten te zoeken (slechte gewoonte).
Dus.... I'm in :)

Kimmess

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:47

Unique6, hoe maak jij dan het 'kruidensausje' voor bijvoorbeeld macaroni of spaghetti?
Ik gebruik niet dagelijks pakjes of zakjes maar toch wel zo'n 2 keer per week. Ik geloof direct dat het verslavend is. Nu ik pas een half jaartje samen woon en het nog lastig vind hoeveel ik precies moet maken voor 2 personen, met als gevolg dat ik dus vaak te veel maak, schep ik vaak nog een keer wat op. Vind het zonde en te veel om weg te gooien, maar te weinig om nog een keer van te eten. Dit heb ik eigenlijk alleen met gerechten die uit pakjes of zakjes zijn gemaakt. Verslaving? :')

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:59

Kimmess schreef:
Unique6, hoe maak jij dan het 'kruidensausje' voor bijvoorbeeld macaroni of spaghetti?
Ik gebruik niet dagelijks pakjes of zakjes maar toch wel zo'n 2 keer per week. Ik geloof direct dat het verslavend is. Nu ik pas een half jaartje samen woon en het nog lastig vind hoeveel ik precies moet maken voor 2 personen, met als gevolg dat ik dus vaak te veel maak, schep ik vaak nog een keer wat op. Vind het zonde en te veel om weg te gooien, maar te weinig om nog een keer van te eten. Dit heb ik eigenlijk alleen met gerechten die uit pakjes of zakjes zijn gemaakt. Verslaving? :')

Ligt er een beetje aan waar ik trek in heb. Vaak basilicum, wat knoflook, paprika poeder, oregano, soms een beetje chilipoeder. Op internet staan veel mengsels :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:22

Ik gebruik vaak passata om pasta saus mee te maken, zit geloof ik geen suiker in.

Ik ben ook al begonnen met zo min mogelijk suiker, m'n lichaam schreeuwde er net echt om.. Kreeg ook buikpijn. Maar gekozen voor een boterham met smeerkaas ipv toe te geven aan zoet :D

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:15

Vandaag tot nu toe alleen nog maar gezondigd met 1 wit bolletje pure hagelslag. :Y) Vanavond gaan er nog kruidnoten aan, want Hollands Next Top Model komt op tv.

Maar het is dan ook nog geen november.

Gaat aardig, als ik trek krijg eet ik een stuk fruit, handje nootjes of een rijstwafel. Wel hele dag al heel laag in energie, dus ik denk dat het maar goed is dat ik deze stap ga nemen. Wel uurtje gefietst vandaag, beweging was bij mij de laatste paar maanden ook een dingetje.

Bij mij gaat het trouwens echt om snoepen tussendoor en 's avonds. Ik eet verder bijna volledig veganistisch (don't shoot me over dat witte bolletje...) dus ik kijk al genoeg op de ingrediëntenlijsten om mij daar ook nog eens druk om te maken.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:54

Onderweg naar restaurant om nog even te genieten van de zoetigheid daar ;)

Wel ben ik van plan om echt alleen frisdrank, taartjes, toetjes, koekjes enzo te schappen en niet op spaghetti of macaroni pakken te kijken of er suikers in zitten. Ik woon nog thuis dus dat word dan ook lastiger. Ik ben wel van plan om smiddags en in de avond warm te eten omdat ik gewoon niet vol zit door brood en ik daardoor ga snaaien :')

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:28

Dit topic komt als geroepen! Mag ik ook een PB? :D

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:43

Ik wil ook graag meedoen, hoewel het erg zwaar gaat worden :x

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:51

Leuk die pb!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:36

Misschien doe ik ook een poging...compleet koekjes verslaafd, verder kan ik er heel goed afblijven..

In elk geval een stipje ivm de goede tips als alternatief.