Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 18:25

Bah bah bah, er is maar 1.7 kg afgegaan. Ik weeg nu 92 kg. Heb ik me daar 3 weken lang voor uit de naad gewerkt?
En mijn vriend -die vaker niet is gegaan dan wel- heeft er bij 2 kg afgewerkt. Gadverdamme, ik ben er even klaar mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:31

Jolien niet wanhopen :(:) , mannen vallen zowiezo al sneller af als vrouwen. Er is wat af en netjes halve kilo per week. Dat is een mooie hoeveelheid en wordt over het algemeen aangeraden als gemiddelde per week. Dat is veel efficienter dan eerst heel veel afvallen door vochtverlies en daarna stagneren.

En spieren zijn zwaarder dan vet, je conditie is misschien al beter en kan best dat er ook al cm afzijn. :j kortom niet balen maar lekker doorgaan je bent ten slotte wel al bijna 2 kilo kwijt.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:35

Jolien87 schreef:
Bah bah bah, er is maar 1.7 kg afgegaan. Ik weeg nu 92 kg. Heb ik me daar 3 weken lang voor uit de naad gewerkt?
En mijn vriend -die vaker niet is gegaan dan wel- heeft er bij 2 kg afgewerkt. Gadverdamme, ik ben er even klaar mee.


In 3 weken is dat best veel! Je bent en blijft goed bezig, niet opgeven. Dan pas is het voor niks geweest. Dat het balen is, dat snap ik zeker! Houdt er wel rekening mee dat een mannenlichaam anders werkt als een vrouwenlichaam, dus dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:37

Kop op Jolien!
Beter langzaam en blijvend dan snel en jojo.
En je zal ook wel,wat spier hebben aangemaakt. Wat zwaarder is.
Denk dat het meten met meetlint en evt een handmatige vetmeting je een beter gevoel gaat geven als een weegschaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:38

Even een aanvulling. Ik train nu een jaar flink stevig. Was netjes best wat kilos kwijt zonder eetpatroon aan te passen, door enkel tijd uit de roulatie geweest. Van de week gemeten weer en het resultaat als je naar cijfers kijkt. Helemaal niks in een jaar tijd. :+ wel twee kilo meer dan vorige meting. Puur vocht overigens. Begeleiding maakt zich daar geen seconde druk over. :n is voor hun alleen een richtpunt verder kijken zij naar bouw spieren conditie enz

Maar als ik kijk naar mijn model en kledingmaten. Dan is het een heel ander verhaal. Pas nu in dameskleding. Ben zeker drie kledingmaten kleiner en zit op mijn buik na aardig strak in mijn vel inmiddels. Buik is niks aan te doen, los vel door medicatie aankomen afvallen enz. Zit er kan er ook niks aan doen.

En o ja jongen van de week gemeten. Die zit een maand voor een wedstrijd, valt in categorie 110 kilo plus. En er zit geen gram vet aan zo ongeveer. Maar als je daar naar gewicht zou kijken is die zwaar obees.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:24

Irkoontje schreef:
Supervixen schreef:
Eten worstel ik ook even mee. Eet verder erg gezond, maar als ik lange afstanden loop (15km of meer) heb ik de hele dag zo'n trek!
Ik wil nog iets vet kwijt, maar dan is het extra lastig om niet te gaan snaaien en iets te minderen in kcal. Als ik 15km hardloop verbrand ik ruim 1000kcal..

Wat mij helpt tegen een honger gevoel, is in als ontbijt skyr eten. Wanneer ik dat eet, krijg ik pas rond 11 uur weer trek, en na de lunch is het ook weer tot vlak voor het diner weg. Ik eet dan 250 gram met wat havermout (iets 'te kauwen', vind ik fijner als ontbijt)

Of het jou kan helpen zou ik niet weten, maar er zitten wel aardig wat eiwitten in, die ik volgens de diëtiste nodig heb tegen het honger gevoel en omdat ik ook veel sport


Ik eet liever weinig tot geen yoghurt/kwark. Heb het wel een tijdje gedaan, maar maakt niks uit qua hongergevoel bij mij.
Eiwitten hoeven niet uit dierlijke producten te komen.
Ik heb nu zeker 6 eetmomenten op een dag. Met minder red ik het niet.

Vanmiddag kleine ronde hardgelopen (5.3km), morgen helaas geen fitness want ik heb zaterdag een pittige trailrun van 10km. Wel wat klussen bij een vriendin morgen.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 01-09-17 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:27

Geef je jezelf wel voldoende rust eigenlijk? Minstens een dag per week net als een paard. Spieren en lichaam hebben dat hard nodig ook.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:34

Meestal een rustdag per week, soms twee als het druk is op mijn werk.

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 21:07

Zo, ik heb even alle frustraties eruit gesport. Mijn reactie hierboven was vlak na de meting en ik moest het echt even kwijt. Natuurlijk is het een prima resultaat, de teller gaat nog steeds naar beneden en het tempo is gezond. Maar dan denk ik aan al die superverhalen van mensen die tig kilo's kwijtraken in een paar weken en dan denk ik: ik ben er aan 2 kanten mee bezig. Ik eet nu gezond en minder (want geloof me, ik at echt veel teveel) en ik ben de laatste 3 weken 6 dagen per week naar de sportschool geweest. Hoe kan het dan dat er maar zo weinig af is? Wel een kleine kanttekening: de weegschaal heeft wat kuren waardoor we de vetmassa niet konden meten, dus mijn vriend zei direct dat ik natuurlijk ook spieren opbouw. Maar ik geloof echt niet dat ik nu al kilo's spieren aanmaak.
Enfin, ik ga wel gewoon verder met sporten maar ik zal mijn verwachtingen moeten bijstellen, dan ben ik maar niet een succesverhaal waar anderen het over hebben.

Ik heb nog aan de fitnesscoach gevraagd hoe ik het eten kan combineren met sporten en zij adviseerde ons om vooraf suikers in te nemen door bijvoorbeeld een banaan te eten en achteraf koolhydraten en eiwitten. Mijn vriend staat nu dus spaghetti te koken.
Skyr vind ik ook erg lekker en het vult goed. :j

karuna, ik baal er nu ook wel een beetje van dat ik destijds mijn buikomvang ook niet heb opgemeten, maar dat hebben we nu alsnog gedaan dus dat gaan we ook bijhouden.
En ik geloof ook dat ik minder naar de cijfertjes moet kijken en meer naar de spiegel, maar op ruim 90 kilo vallen die paar kilo'tjes echt nog niet zoveel op.

We hebben het ook over spierpijn gehad omdat ik dat telkens nauwelijks heb na een krachttraining dus we hebben de gewichten nu een stuk hoger gezet. De coach zei dat het zo zwaar moet staan dat je set 1 net kunt volhouden en set 2 en 3 steeds wat minder lang redt. Dus dat hebben we vanavond direct geprobeerd en we konden er wel aardig wat bij doen overal. Zelfs de shoulder- en chestpress kon ik al zwaarder dan in het begin.

Morgen gaan we vrienden helpen met verhuizen, die wonen op 4 hoog zonder lift dus ik denk dat we dan ook wel weer voldoende beweging krijgen. :=

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:37

Je kunt het Jolien! Dat weet ik zeker! Als je je blijft focussen op je doel lukt het vanzelf!

Bedankt voor jullie tips! Aan het gelijk uit het werk gaan had ik nog niet gedacht. Ik ga het maandag proberen met een sport maatje, die sinds vandaag lid is bij mijn sportschool! Soms ben ik het helemaal kwijt terwijl ik wel van sporten houd.
Qua groepslessen volg ik er eentje per week omdat ik dat de enige leuke vind :)

Merci voor jullie hulp!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:28

Ik heb ook ff een baalmomentje. Ben iets aangekomen afgelopen 2 weken, terwijl ik juist het gevoel had weer gezonder aan het eten te zijn. Dan maar weer wat extra sporten, en ook qua eten meer opletten. Over 2 weken een personal training staan, dus hopen dat ik dan ook wat verschil weer zie

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 13:06

Irkoontje schreef:
Ik heb ook ff een baalmomentje. Ben iets aangekomen afgelopen 2 weken, terwijl ik juist het gevoel had weer gezonder aan het eten te zijn. Dan maar weer wat extra sporten, en ook qua eten meer opletten. Over 2 weken een personal training staan, dus hopen dat ik dan ook wat verschil weer zie


He kak zeg!
Gewicht is maar iets raars. Er zou een scanding moeten zijn die je gewoon zegt 'Ja, je bent fitter geworden'. Of juist niet fitter natuurlijk. ;)

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:08

Jolien houd er rekening mee dat het heel goed kan dat je net gister gewoon wat vocht vasthield, of een wat zwaardere lunch hebt gehad. 1.7 kilo is hoe dan ook enorm indrukwekkend, dat is een heel normaal en gezonde curve om in af te vallen. Ik snap dat iedereen het liefst na drie weken heel intensief bezig zijn al meer kwijt is, maar het is echt beter voor je lijf als het rustig gebeurt. Herpakken en doorgaan meis, wees trots op jezelf dat je bezig bent en dat je al 1.7 kilo kwijt bent :* Voor mij hielp het om af en toe eens iets vast te pakken met het gewicht dat ik kwijt was geraakt. Een dumbell ofzo. Dan zet je het voor jezelf in perspectief en heb je gelijk door dat 1.7 kilo echt niet weinig is!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:13

Ik klets ook graag mee! Vanaf volgende week waarschijnlijk naar de sportschool

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:39

Jolien87 schreef:
Irkoontje schreef:
Ik heb ook ff een baalmomentje. Ben iets aangekomen afgelopen 2 weken, terwijl ik juist het gevoel had weer gezonder aan het eten te zijn. Dan maar weer wat extra sporten, en ook qua eten meer opletten. Over 2 weken een personal training staan, dus hopen dat ik dan ook wat verschil weer zie


He kak zeg!
Gewicht is maar iets raars. Er zou een scanding moeten zijn die je gewoon zegt 'Ja, je bent fitter geworden'. Of juist niet fitter natuurlijk. ;)

Ja dat ja! Ga nu weer bijhouden op my fitnesspal, als het lukt, ben erg slecht in die dingen. Maar het kan wel helpen om te zien wat je eet

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:56

Ik mag om 11 uur weer gaan sporten, heb er zin in.
Hoop dat het met mijn nieuwe schema nog beter gaat.
Hoewel ik weet dat ik zelf veel meer moet letten op het snaaien.
Gelukkig heb ik deze week een vol programma waardoor ik maar erg weinig tijd heb om bank te hangen en dus te gaan snaaien. :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:17

Ik ben net wakker, straks om 9.15 een spinlesje van een halfuur, dan met m'n vriend ontbijten in de stad en dan terug om schouders te trainen :+ Op zondagochtend, help :+

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 09:27

Emmaa_ schreef:
Jolien houd er rekening mee dat het heel goed kan dat je net gister gewoon wat vocht vasthield, of een wat zwaardere lunch hebt gehad. 1.7 kilo is hoe dan ook enorm indrukwekkend, dat is een heel normaal en gezonde curve om in af te vallen. Ik snap dat iedereen het liefst na drie weken heel intensief bezig zijn al meer kwijt is, maar het is echt beter voor je lijf als het rustig gebeurt. Herpakken en doorgaan meis, wees trots op jezelf dat je bezig bent en dat je al 1.7 kilo kwijt bent :* Voor mij hielp het om af en toe eens iets vast te pakken met het gewicht dat ik kwijt was geraakt. Een dumbell ofzo. Dan zet je het voor jezelf in perspectief en heb je gelijk door dat 1.7 kilo echt niet weinig is!


Bedankt voor je lieve berichtje. :) En dat is inderdaad een goed idee van die gewichten vasthouden, ik denk dat ik dat voor het idee maar eens ga doen.

Renske en Eulogy, veel succes en plezier straks. :)
Ik wilde vandaag eigenlijk gaan voor Xcore maar we hebben gisteren vrienden van ons helpen verhuizen dus een rustdagje kan nu geen kwaad. Ik voel mijn schuine buikspieren heel erg. :=
Morgenavond maar weer aan de bak.
Fijne dag allemaal!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:43

Morgen weer Jolien :D

Ik ga vandaag ook niet sporten (sportschool heeft geen opvang in t weekend) dus lekker naar duinrell met een vriendin en de kinders *\o/*

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:34

Zo het zit er weer op voor vandaag!
Was een pittig rondje.
Morgen de Burn groepsles, die wordt nog zwaarder. :=
Heb er wel zin in, hebben gelukkig ook fijne trainers, die slepen mij er wel doorheen. :D
Ooh en na de groepsles hebben we nog een buikspierkwartiertje, dat zal afzien worden morgen. _O-

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:52

Vandaag een trail van 10km gelopen bij Apeldoorn in het bos. Super georganiseerd, prachtig parcours met veel smalle paadjes en heuveltjes. Was zwaar, maar echt genoten.

Morgen weer naar de sportschool. Nu al zin in! Normaal ga ik drie keer per week, maar met een run in het weekend lukt dat niet, dus dan ga ik twee keer. Volgende week heb ik een run van 16.1km, dus kan het niet te gek maken met sporten van de week. Ik denk maandag en donderdag naar de sportschool en woensdag ongeveer 10km hardlopen. Vrijdag en zaterdag rust.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:30

Supervixen schreef:
Vandaag een trail van 10km gelopen bij Apeldoorn in het bos. Super georganiseerd, prachtig parcours met veel smalle paadjes en heuveltjes. Was zwaar, maar echt genoten.

Morgen weer naar de sportschool. Nu al zin in! Normaal ga ik drie keer per week, maar met een run in het weekend lukt dat niet, dus dan ga ik twee keer. Volgende week heb ik een run van 16.1km, dus kan het niet te gek maken met sporten van de week. Ik denk maandag en donderdag naar de sportschool en woensdag ongeveer 10km hardlopen. Vrijdag en zaterdag rust.


Goed bezig! Knappe prestatie! Ik heb over 3 weken mud masters, ben heel benieuwd. Doe samen met een vriendin eerst 6km, maar als het goed bevalt dan wil ik ook eens voor de 12

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:18

Leuk! De mudmasters heb ik in het voorjaar gedaan, ook de 6km. Water was toen zó ontzettend koud!!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:36

Supervixen schreef:
Leuk! De mudmasters heb ik in het voorjaar gedaan, ook de 6km. Water was toen zó ontzettend koud!!

Dat zal nu wel wat meevallen denk ik, maar hoe is t jou bevallen?

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:40

Mudrun, niks voor mij dus extra respect haha!!