Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:54

Oef... 100 sit ups verder, helft met zon 8 kilo bal. Die voel ik wel ff, maar ging wel lekker eigenlijk. Squat laatste setje 90 en bankdrukken 2 laatste setjes 50. Uiteindelijk daarna alleen nog lat pull down gedaan, daar laatste set 52, we gaan de goeie kant op *\o/*

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:03

Needje schreef:
Waar haal jij al je eiwitten uit dan Supervixen?


Onder andere:
Noten, bonen, rijst, groente, pindakaas.

Er zijn meerdere topduursporters (o.a. ironman atleten) die helemaal veganistisch eten.
Niet dat ik dat doe, maar ivm het milieu, dierenwelzijn en mijn gezondheid probeer ik niet zoveel vlees/zuivel te eten. Lukt nog niet altijd zoals ik het wil, maar ben al een stuk op weg met minderen.

Lekker bezig irkoontje!

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:04

Jullie gaan zo hard ik hou het niet bij joh _O-

Goed bezig Irkoontje!

Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Heb een verwijzing voor sportfysiotherapie. :(

Morgen dan maar weer voor de zoveelste keer mn bovenlichaam trainen helaas.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:13

Als ik zoveel eiwitten uit producten ga eten als wat ik aan eiwitpoeder neem krijg ik echt veeel te veel caloriën binnen. :') Dus voor mij eiwitpoeder (whey protein, precision)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:27

Ik doe ook niet aan shakes, ondanks veel sporten. Wel eet ik skyr/kwark, en daar zitten genoeg eiwitten in, naast het normale eten. Ook eet ik best veel kip, omdat dat voor het makkelijkste is, gezien mn beide oiders bij een fabriek werken. Groente eet ik wel veel, aardappelen bijna niet. noten en rijst eet ik ook, maar niet heel veel.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:29

Irkoontje schreef:
Oef... 100 sit ups verder, helft met zon 8 kilo bal. Die voel ik wel ff, maar ging wel lekker eigenlijk. Squat laatste setje 90 en bankdrukken 2 laatste setjes 50. Uiteindelijk daarna alleen nog lat pull down gedaan, daar laatste set 52, we gaan de goeie kant op *\o/*

Jeetje :D
Train je altijd full body?

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:30

Goed bezig allemaal zeg!

Qua squatproof leggings kan ik mijn hardloop broek van de Lidl aanraden. Ik heb ondertussen 3 dezelfde maar die zijn zo fijn <3

Ik gebruik overigens geen whey. Vegan gaat niet zo goed samen daarmee :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:31

Je hebt ook vegan eiwitpoeders.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:32

Eulogy schreef:
Irkoontje schreef:
Oef... 100 sit ups verder, helft met zon 8 kilo bal. Die voel ik wel ff, maar ging wel lekker eigenlijk. Squat laatste setje 90 en bankdrukken 2 laatste setjes 50. Uiteindelijk daarna alleen nog lat pull down gedaan, daar laatste set 52, we gaan de goeie kant op *\o/*

Jeetje :D
Train je altijd full body?


Ja eigenlijk wel, heb niet genoeg tijd om split te doen, plus dat mn sportmaatje dat ook doet. Moet er wel om denken dat ik dan niet de volgende dag weer ga. Mocht ik dat willen, train ik wel iets anders. Maar gezien ik fulltime werk (waar ik ook sport), en een paard heb, wil ik ook weleens rust :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:33

Gsja die zijn dus niet echt heel smakelijk. Ivm oa lactose intollerantie en soya allergie heb ik die dus noodgedwongen. De gefermenteerde rijstpoeder kan ik afraden :r

Sommigen van julli trainen echt zwaar. Poe dagje rust kan geen kwaad. Rust is herstel

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:35

karuna schreef:
Gsja die zijn dus niet echt heel smakelijk. Ivm oa lactose intollerantie en soya allergie heb ik die dus noodgedwongen. De gefermenteerde rijstpoeder kan ik afraden :r

Sommigen van julli trainen echt zwaar. Poe dagje rust kan geen kwaad. Rust is herstel

Die van Womensbest zijn prima hoor :D Wel aan de prijs maar dat is vrijwel elk vegan eiwitpoeder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:39

Tsja maar als je ziet wat daar inzit. Voor mij aardig wat niet toegestane dingen. Oa erwten. Teveel familie,van soya om dat als extra te nemen, er zit stevia in en sucralose waar ik kotsmisselijk van word. Of wat eigenlijk niet zo gezond voor een mens is.

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 22:40

Ik ga morgen weer bijlezen hoor maar ik moet even mijn ei kwijt. Vanavond bij de beat belly zat ik er even helemaal doorheen. We moesten een sideplank doen en ik kreeg mijn been en billen maar niet van de grond en dat frustreerde me zo enorm. Ik baal zo erg van mijn gewicht en dat ik het zover heb laten komen. Het staat me zo in de weg met een aantal oefeningen, voornamelijk plank oefeningen omdat mijn schouders en armen naar mijn gevoel haast bezwijken onder het gewicht. Ook bij oefeningen waarbij we bijvoorbeeld zittend onze benen omhoog moeten doen, dan red ik het gewoon haast niet om die kolossen in de lucht te houden. Het is letterlijk dan te zwaar voor me en daar schaam ik me dan zo voor, ik voel me echt het kneusje van de klas als het me weer eens niet lukt en ik dan maar een andere oefening moet doen. Ik zit me dan ook vreselijk te generen en dat kwam er vanavond allemaal even uit, ik heb even als een kind zitten huilen. De instructrice reageerde wel enorm lief, evenals de andere lesgenootjes.
Daarna ben ik nog wel naar Xcore gegaan en heb ik voor het eerst met een Large xco gewerkt, dat was wel een stuk zwaarder maar ik heb het gered, alleen de running man heb ik met een kleinere buis gedaan want door de dikte van de grote buis en omdat ik wel moe aan het worden was had ik er haast geen grip meer op. Toch voel ik me even heel verdrietig op het moment, ik ben zo bang dat er vrijdag bij de tussenmeting nauwelijks tot geen verschil is. Dat ik toch nóg gezonder had moeten eten.
Ik ga nu dus maar proberen te slapen en ga er morgenochtend weer tegenaan met de Xcore.
Vanaf volgende week beginnen de lessen weer dus dan ga ik terug naar 4 dagen per week.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:48

:(:) iedereen heeft wel van die momenten. Is ook menselijk. Jezelf vooral niks kwalijk nemen maar rustig doorgaan en niet gefrustreerd raken erdoor. Daardoor kun je alleen maar je motivatie kwijtraken. En dat wil je niet. Zoals mijn meetjuf en ook ziekenhuis dietiste me zeggen steeds. Meten zijn maar cijfertjes. Wat belangrijker is dat je conditie en uithoudingsvermorgen toenemen en de spiegel en je kleren zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:49

Jolien ik weet 100% hoe het voelt om boos op jezelf te zijn dat je het zo ver hebt laten komen maar probeer het alsjeblieft om te draaien. Je bent er keihard mee bezig. Kijk hoe goed je het doet. Kijk hoe veel je in de sportschool bent. Kijk hoe serieus je het oppakt en hoe veel vooruitgang je al ziet. Het is lastig als je de mindset al hebt maar het lichaam werkt nog tegen, maar het komt écht.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:49

Jolien87 schreef:
Ik ga morgen weer bijlezen hoor maar ik moet even mijn ei kwijt. Vanavond bij de beat belly zat ik er even helemaal doorheen. We moesten een sideplank doen en ik kreeg mijn been en billen maar niet van de grond en dat frustreerde me zo enorm. Ik baal zo erg van mijn gewicht en dat ik het zover heb laten komen. Het staat me zo in de weg met een aantal oefeningen, voornamelijk plank oefeningen omdat mijn schouders en armen naar mijn gevoel haast bezwijken onder het gewicht. Ook bij oefeningen waarbij we bijvoorbeeld zittend onze benen omhoog moeten doen, dan red ik het gewoon haast niet om die kolossen in de lucht te houden. Het is letterlijk dan te zwaar voor me en daar schaam ik me dan zo voor, ik voel me echt het kneusje van de klas als het me weer eens niet lukt en ik dan maar een andere oefening moet doen. Ik zit me dan ook vreselijk te generen en dat kwam er vanavond allemaal even uit, ik heb even als een kind zitten huilen. De instructrice reageerde wel enorm lief, evenals de andere lesgenootjes.
Daarna ben ik nog wel naar Xcore gegaan en heb ik voor het eerst met een Large xco gewerkt, dat was wel een stuk zwaarder maar ik heb het gered, alleen de running man heb ik met een kleinere buis gedaan want door de dikte van de grote buis en omdat ik wel moe aan het worden was had ik er haast geen grip meer op. Toch voel ik me even heel verdrietig op het moment, ik ben zo bang dat er vrijdag bij de tussenmeting nauwelijks tot geen verschil is. Dat ik toch nóg gezonder had moeten eten.
Ik ga nu dus maar proberen te slapen en ga er morgenochtend weer tegenaan met de Xcore.
Vanaf volgende week beginnen de lessen weer dus dan ga ik terug naar 4 dagen per week.



Virtuele knuffel :(:)

Spieren opbouwen duurt gewoon even, je zal vanzelf zien dat dat soort oefeningen steeds makkelijker worden, dan kan je terugkijken en zien waarvan je al gekomen bent! Ik vind het superknap dat je überhaupt de stap gezet hebt om te gaan sporten en eraan te werken! Ik ken genoeg mensen die die motivatie absoluut niet hebben. Hou 't vast, jij kan dit! +:)+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:55

Knuffel Jolien :(:) Ik vind het echt onwijs knap hoe serieus je ermee bezig bent en hoeveel je aan het sporten bent. De resultaten komen dan echt vanzelf wel, zeker als je ook op je voeding let, dus laat je ook niet ontmoedigen als je een keer bij een meting geen gewicht kwijt bent geraakt bijvoorbeeld. Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar toch. Je bent echt hartstikke goed bezig, je kunt het! :j

Krijg je begeleiding met je voeding oid?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:06

Ahh jolien! Kop op! Je bent super goed bezig, en heb echt respect voor je, dat je ermee bezig gaat. Nu is het allemaal nog moeilijk, maar je zal vanzelf sterker worden! Geef niet op, en die tussenmeting gaat goedkomen! Jij bent tenminste bezig met je gezondheid, iets wat veel mensen die te zwaar zijn niet kunnen zeggen! (Ook veel die met je meedoen uiteraard, wil ook zeker niemand voor de kop stoten met deze uitspraak) je bent een topper!

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:07

Eulogy schreef:
Knuffel Jolien :(:) Ik vind het echt onwijs knap hoe serieus je ermee bezig bent en hoeveel je aan het sporten bent. De resultaten komen dan echt vanzelf wel, zeker als je ook op je voeding let, dus laat je ook niet ontmoedigen als je een keer bij een meting geen gewicht kwijt bent geraakt bijvoorbeeld. Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar toch. Je bent echt hartstikke goed bezig, je kunt het! :j

Krijg je begeleiding met je voeding oid?


Precies wat eulogy zegt! Je doet het super goed!! Al duurt het echt wel even voor je verschil ziet en voelt! Maar met jou inzet en motivatie komt dat echt!! Dikke knuffel!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:18

karuna schreef:
Yoga ben ik al geen ster in maar bij die temperatuur kansloos. Dsn leg ik het af.

Bambolina ik heb een snee aan de zijkant zitten richting mijn oksel min of meer. Destijds al een vrij nieuwe methode. Geen ander dus recht naar beneden of onder de borst, maak normaal lelijke lidtekens aan maar moest van de dame blijven smeren en masseren. Tepels een bescheiden randje omheen. Overal normaal gevoel ook. Heb er wel veel pijn gehad en drains die lang uitvloei gaven. Mochten er ook relatief laat pas uit, maar voor mij redelijk normaal. Heb ook snel zwellngen en genees traag.

Vandaag laat ik trainen schieten. Weekend was vermoeiend, wil in tuin beetje doen en spieren zijn duidelijk toe aan beetje rust, en voor de honden even een dagje thuis ivm alleen gelaten worden. Te warm voor ze om mee te nemen,


Ja, die methode krijg ik inderdaad ook! Er zijn er nog steeds maar weinig die dat schuine litteken doen, maar ik heb er na veel research éen gevonden die er al 20 jaar niks anders doet gelukkig. Anders had ik met mijn maat sowieso ankermethode (voor de rest: dan maken ze je borst zowel verticaal als horizontaal open, krijg je een ankervormig litteken van) moeten krijgen. Mijn chirurg heeft ook de borsten van Patti Brard weer in vorm gekregen na die vergrotingen dus ik heb er vertrouwen in, haha.

Ik ga vast een hoop mensen vergeten maar toch effe zo veel mogelijk reageren:

@loez te gek!! Ziet er echt heel tof uit! Super stoer dat je 'm uit hebt gelopen en bijna alle obstakels hebt gedaan.

Ik wissel al sind het begin 2 leggings en twee shirtjes af, en 1 paar sportschoenen van 20 euro haha. Hopelijk mag ik snel ook weer shoppen voor nieuwe dingetjes!

@supervixen Ben het helemaal met je eens wbt veganisme. Doe het zelf niet 100% (50% nu ik tijdelijk bij mijn ouders woon :') is toch lastiger als er dierlijke producten in huis zijn, en met samen eten enzo) Maar inderdaad, veel dingen zijn makkelijk te vervangen mits je geen aanleg hebt voor ernstige tekorten of bepaalde gezondheidsproblemen hebt.
Ikzelf heb alleen moeite met B12 opnemen, heb een tijd injecties gehad en het gaat nu goed met supplementen, maar die moet ik altijd streng in de gaten blijven houden. Voor de rest, ook toen ik 100% veganistisch at, nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam.

Ik doe verder ook niet aan supplementen, ga ik pas doen als ik daar fatsoenlijke begeleiding in heb. Hou er niet van dingen in mijn dieet aan te passen zonder dat ik goed kan onderbouwen wat ik dan precies moet hebben en waarom. Maar ik ben ook wel echt een beetje een neuroot met dat soort dingen.

@Jolien Als iemand die 2 jaar geleden nog tegen de 110 kg aan zat kan ik je wel vertellen dat ik super veel respect voor je heb. Ik durfde niet eens naar de sportschool voor ik onder de 85 zat omdat ik bang was aangekeken te worden. En jij doet het gewoon! Het is hartstikke ok om je gefrustreerd te voelen, het is ook gewoon écht niet makkelijk om letterlijk en figuurlijk tegen je gewicht te moeten vechten. Maar je doet het wel gewoon! Soms maak je hele kleine stapjes, dan een hele grote sprong en dan weer kleine stapjes waardoor het lijkt alsof je minder hard je best hebt gedaan of jezelf in de steek laat, maar let maar op, je zal straks zowel met sporten als in je dagelijks leven zo'n verschil voelen, dat kan je je haast niet voorstellen. En dan zijn alle klote momenten het driedubbeldik waard geweest!
Ik ben nu ook op een punt dat het allemaal wat trager gaat, maar nog steeds iedere keer als ik een trap op moet of als ik m'n veters moet strikken voel ik echt een beetje vreugde dat die 30 kg niet meer in de weg zit.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 06:28

Hier ook een kneusje van de les jolien.
Bij sommige oefeningen zit het gewicht idd in de weg, en qua conditie is het ook om te huilen.
Waar de rest de 50 jumping jacks haalt, sta ik te puffen en te hijgen.
Gelukkig ook hier een fijne instructeur en fijne clubgenoten. :j

Maar ik snap je balen helemaal, dat kan ik soms ook.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 06:43

Jolien, hou je een beetje bij wat je eet? Misschien ongemerkt teveel gegeten? Ik wil graag mijn 2 kilo vet weer weg hebben van de vakantie. Ik hou dan een tijd bij wat ik eet op mijn telefoon. Confronteren, dat helpt bij mij. Ik heb ongeveer 2500 kcal nodig per dag en zorg dat ik nu op ongeveer 2000 kcal zit. Dan gaat het langzaam, maar is het goed vol te houden.
En het komt echt wel goed hoor! Je hebt er altijd slechte dagen bij. Soms kan ik nog geen 5km hardlopen volhouden, terwijl ik over een maand 21km moet doen. Tja dat is frustrerend, maar erna komt altijd weer een betere dag!

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:42

Nou Jolien, ik heb niets meer toe te voegen aan al die aardige en oppeppende woorden die al langs zijn gekomen... Ik sluit me er gewoon bij aan, want ze zijn allemaal zo waar! :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:46

ook ik ga mee met wat er gezegd is Jolien.
Knuffel voor jou.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:14

Needje schreef:
ook ik ga mee met wat er gezegd is Jolien.
Knuffel voor jou.

Yes ik ook +:)+