Beste manier van ontharen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:25

Aangezien ik in bezit ben van een schattig donsvachtje op mijn gezicht, wil ik eens kijken voor goede en enigszins handelbare gezichtsontharing. Ik ben een paar keer bij een 'touwtjesmevrouw' geweest, maar dat is me echt te pijnlijk := en het niet waard.
Maar wat is nou echt de beste manier om te ontharen? Je hoort van die horrorverhalen over dat haren dikker worden of donker worden, dat lijkt me geen strak plan op mijn gezicht. Dus brand los. Wat is volgens jullie de beste manier?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:28

Een laserbehandeling? Die zie je vaker voorbij komen bij programma's als Lelijke Eendjes en dergelijken. Schijnt wel te werken. :j

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:31

Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat met gezichtsbeharing (als ik dat zo even mag noemen), maar voor mijn oksels en bikini lijn vind ik waxen echt de beste. Het haar groeit veel zachter terug, maar dat is natuurlijk wel al stugger haar dan donshaar in het gezicht. Maar als je je wenkbrauwen bijvoorbeeld epileert groeit het haar ook niet keihard terug dus denk dat het met een snor ook meevalt.

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:38

Donshaartjes gaan met IPL niet weg, IPL heeft pigment nodig om de lichtflits door te geven en dat pigment zit niet in blonde donshaartjes. Ik zou gewoon met suikerwax aan de slag gaan. kost geen drol en als je t eenmaal onder de knie hebt ben je in een paar minuten per maand klaar. Zelf te maken met suiker en wat citroensap.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:08

Gewoon laten harsen, ratsj ratsj.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:10

IPL gaat weinig doen met donshaartjes.
Ik zou harsen... dat is ook niet fijn maar wel in 1x een groter oppervlak :+

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:14

Suikerwaxen, doet echt amper pijn, veel minder dan 'normale' wax, en goedkoper kan bijna niet :'). Ik doe het altijd zo, ideaal. Maak het gewoon zelf.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:15

Begin wel benieuwd te worden naar een recept :Y)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Beste manier van ontharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:17


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:18

Luisteren naar Mascha de beautymama. (Beautygloss)

https://www.youtube.com/watch?v=S_pHrD2FJZk

Gewoon 2 kopjes suiker, kwart kopje citroensap en kwart kopje water. Aan de kook brengen en wachten tot het heel licht bruin begint te kleuren. Dan laten afkoelen en in een plastic bakje gieten. Wachten tot het helemaal is afgekoeld en dan is het klaar voor gebruik. Ik warm het gewoon op en dan smeer ik het net als normale wax, dan met een katoenen lapje (je hebt waxstrips maar kan ook een oud shirt oid gebruiken) waxen.