Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:35

Dan pak je de telefoon en bel je ze even. Dit doen ze echt niet expres hoor :n

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:15

Idd je kan ook gewoon even bellen.
Mischoen is er iets fout in hin systeem.
Kleine moeite zelf even te bellen

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:25

Ik zou ook even bellen, was bij mij namelijk ook.
Toen ik belde had ik ook al iets van 5 maanden niks van ze gehoord dus wou gewoon weten wanneer ik ong mijn oproepkaart kon verwachten en toen zeiden ze dat ze per ongeluk een foutje hadden gemaakt en ik al opgeroepen moest worden. Week daarna lag de oproep kaart bij mij thuis.

Het ligt er ook heel erg aan welke bloedgroep ze nodig hebben, als je bijv AB hebt dan roepen ze je ook minder vaak op dan iemand met O- omdat O- natuurlijk iedereen kan helpen en ook veel meer gebruikt wordt.

Edit: Mannen worden ook vaker opgeroepen (volgensmij max 5 keer per jaar) en vrouwen maar max 3 keer per jaar.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:04

Klopt en plasma mag je elke 2 weken

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:13

Pff ik heb AB+ en wordt zo lang ik geen afspraak maak wekelijks gevraagd bloed of plasma te geven. Morgen ga ik samen met mijn vriend plasma geven en dan ben ik weer 2 weken gerust

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:20

melissac schreef:
Ik zou ook even bellen, was bij mij namelijk ook.
Toen ik belde had ik ook al iets van 5 maanden niks van ze gehoord dus wou gewoon weten wanneer ik ong mijn oproepkaart kon verwachten en toen zeiden ze dat ze per ongeluk een foutje hadden gemaakt en ik al opgeroepen moest worden. Week daarna lag de oproep kaart bij mij thuis.

Het ligt er ook heel erg aan welke bloedgroep ze nodig hebben, als je bijv AB hebt dan roepen ze je ook minder vaak op dan iemand met O- omdat O- natuurlijk iedereen kan helpen en ook veel meer gebruikt wordt.

Edit: Mannen worden ook vaker opgeroepen (volgensmij max 5 keer per jaar) en vrouwen maar max 3 keer per jaar.


Als het goed is heb ik O en mijn vader ook, dus vond/vind het raar dat ik dan niet opgeroepen wordt. Er zit toch geen verschil in mannen en vrouwenbloed? Ik doe wel een belletje binnenkort!

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:24

Nee, maar wel in de hoeveelheid bloed. En aangezien de gemiddelde vrouw ook nog last heeft van bloedverlies bij de menstruatie, doen ze het bij vrouwen minder vaak. Anders zou je er zelf ziek van worden.

En als de leeftijd in je profiel klopt, dan kan ik me wel voorstellen dat je nog niet zo vaak opgeroepen bent. 3x per jaar geven, plus net aangemeld waarschijnlijk. Dan zit er gewoon maanden tussen soms.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:29

Ja dat had ik al gelezen. Ik heb mij 3 maanden geleden aangemeld. Ze hadden het mij zo vertelt dat als je binnen 2 weken niks hoort dat t goed is en je direct daarna een oproepkaart zal krijgen, maar dat klopt dus niet. Ik ga er in ieder geval even achteraan!

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:42

Je hebt je net 3 maanden geleden aangemeld en wilt je nu alweer afmelden omdat je nog geen oproep hebt gehad? Wauw :')

Het heeft bij mij wel een half jaar geduurd voor ik de eerste oproep te pakken had na aanmelding. Dat 'direct' moet je niet zo letterlijk nemen natuurlijk. Als je goed gekeurd wordt ga je gewoon in de groep mee, en dan kan het idd even duren voor je een oproep krijgt.

Dus ga ook na je eerste oproep je geen zorgen maken als je een paar maanden niks hoort, want soms duurt het gewoon langer. En soms heb je er 2 vlak achter elkaar.
Zit geen logica in wat dat betreft.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 01:23

saabineex schreef:
Ja dat had ik al gelezen. Ik heb mij 3 maanden geleden aangemeld. Ze hadden het mij zo vertelt dat als je binnen 2 weken niks hoort dat t goed is en je direct daarna een oproepkaart zal krijgen, maar dat klopt dus niet. Ik ga er in ieder geval even achteraan!



Je hebt ook nog O+ en O- als je O- hebt roepen ze je zoveel mogelijk op omdat je dat aan iedereen kan geven, O+ kunnen alleen de bloedgroepen die ook + hebben ontvangen. Daardoor wordt je dus ook relatief minder opgeroepen. Ik zou er gewoon even naartoe bellen, voor hetzelfde geld is het dat ze je misschien vergeten zijn of dat de oproep kaart kwijt is geraakt bij de post.

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:48

Ik meld me ook! Onlangs voor het eerst bloed gegeven.
Ik had een 'wachttijd' vanwege een bepaald medicijn, maar de dag dat die verstreken was, lag de kaart al in de bus. Bloedgroep 0- dus ook erg gewild.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:09

Froukje schreef:
Je hebt je net 3 maanden geleden aangemeld en wilt je nu alweer afmelden omdat je nog geen oproep hebt gehad? Wauw :')

Het heeft bij mij wel een half jaar geduurd voor ik de eerste oproep te pakken had na aanmelding. Dat 'direct' moet je niet zo letterlijk nemen natuurlijk. Als je goed gekeurd wordt ga je gewoon in de groep mee, en dan kan het idd even duren voor je een oproep krijgt.

Dus ga ook na je eerste oproep je geen zorgen maken als je een paar maanden niks hoort, want soms duurt het gewoon langer. En soms heb je er 2 vlak achter elkaar.
Zit geen logica in wat dat betreft.


Ik erger mij eraan dat het zo lang duurt. Als zij zeggen dat zij dringend mensen nodig hebben en ik zolang moet wachten dan denk ik al gauw laat maar zitten. Als zij inderdaad zeggen dat ik direct opgeroepen wordt, ga ik daar ook vanuit. Hadden zij dus niet op die manier tegen mij moeten zeggen, maar ik ga er achteraan!

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:29

Oproep ontvangen voor komende maandag. Helaas een stagedag waardoor ik voor het werk aan zal moeten, balen want ik ga liever in de middag. Helemaal omdat ik er de vorige keer vrij beroerd van ben geweest.

Tips om te eten voor en na de afname om te zorgen dan ik de dag goed doorkom?

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:37

Ik heb vandaag bloed gegeven. Ging niet helemaal lekker... Ik heb uiteindelijk maar 350ml gegeven omdat het te langzaam ging, volgende keer beter. Heb nu wel een hele blauwe arm :')

Christiene
Berichten: 7722
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:05

Ik ben wel donor voor alles na mijn overlijden. Bloeddonor nog niet.

Ik ben dan toch overleden dus dan mogen ze best andere mensen helpen met mijn organen ect.

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:17

Ik heb afgelopen week weer bloed gedoneerd voor de 3e keer! Het heeft mij vandaag wel weer een deel van mijn hart gekost! Werd gebeld door het ziekenhuis, dus er schoot al meteen door mij heen dat mijn bloed niet goed zou zijn etc! Want bellen op een zaterdag avond is toch wat vreemd voor een ziekenhuis.. Bleek dat ik dus mijn pasje van sanquin was verloren (of bij sanquin laten liggen) en die heeft iemand bij het ziekenhuis afgegeven! :')

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:18

Ik ben vandaag voor de tweede keer geweest. Eerste keer viel me 100% mee, nergens last van gehad. Ik moest wel steeds in een stressding knijpen, omdat het anders te langzaam ging.
Vandaag ging wat minder. Mevrouw ging prikken en leek het wat lastig te vinden. Prikte ook lager dan de vorige keer en de prik was pijnlijker. Toch liep het allemaal mooi door en had ik vrij snel 440 op de teller. En toen werd alles zwart en hoorde ik ineens hallo mevrouw, hallo en lag ik onderste boven.
De dames waren erg lief en zorgzaam, maar vraag me toch af hoe dit verschil zo groot kan zijn..

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:35

Anders gegeten, te weinig gegeten, te weinig gedronken, lagere HB dan de vorige keer, te weinig geslapen.. Kunnen verschillende oorzaken voor zijn

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:37

Froukje schreef:
Anders gegeten, te weinig gegeten, te weinig gedronken, lagere HB dan de vorige keer, te weinig geslapen.. Kunnen verschillende oorzaken voor zijn

Snap ik, maar ik heb juist goed gedronken, goed gegeten, HB was hoger en heb veel gerust want heb vakantie. Vandaar dat ik het lastig vind. Wil het nl. De volgende keer graag voorkomen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:38

Ik ben sinds juni geregistreerd als stamceldonor :):) hopelijk kan ik ooit iemand (of misschien wel meerdere) helpen!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:41

Ben je ongesteld? Ik kom überhaupt al niet door de Hb keuring heen als ik ongesteld ben en lees dat van meer mensen hier. Dat zou het eventueel kunnen zijn.

Verder zou ik het niet weten. Heb er zelf geen last van gelukkig.

Binnenkort even Sanquin ben, slik momenteel verschillende medicijnen (oa pijnstillers) en ben bang dat ik daarmee (tijdelijk) niet meer mag geven...

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:47

Ongesteld maakt bij mij niks uit , was ook niet extreem warm .. Kan zoveel zijn

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:07

Ongesteld maakt bij mij ook niks uit.
Ik slik nu trouwens ijzer pillen bij omdat mijn ijzer steeds verder zakt terwijl ik genoeg ijzer binnen krijg.
Volgensmij wordt ik volgende week of die week daarop weer opgeroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:22

Na een hele lange stilte opeens een oproep om
Maandag te doneren.
De enige keer dat ik gedoneerd heb viel ik bijna flauw.
Werd paniekerig toen ik de naald zag, voelde m zitten en daar ging ik bijna...
Ben wel bekend met paniek en angst “ om niks” en twijfel dus heel erg of ik nu wel door moet gaan.
Herkent iemand dit??

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 18:40

Gewoon een keer proberen en aangeven dat je de naald spannend vind. Of even wegkijken, misschien scheelt dat ook.

Ik zou zeggen geef het een kans ;)