Ik ben zo vreselijk moe.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jayney

Berichten: 843
Geregistreerd: 01-01-09

Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 10:46

Hallo Bokkers,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen maar ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Ik vecht al jaren met mijn gezondheid. Veel onderzoeken gehad en alles loopt uit op niets. Ik ga dan zo vreselijk twijfelen aan mezelf, stel ik mij dan aan, verbeeld ik de pijn. Ben ik lui. Ik weet het niet meer.

In 2011 begon ik enthousiast aan een studie maar ik kreeg al heel snel vreselijk last van mijn gewrichten (jaren al last van maar niet zo erg als toen en nu). Ik lag af en toe echt op de grond van de pijn. Maar mijn polsen enzo waren niet opgezet/dikker. Ik kon gewoon vaak mijn haren niet kammen, tandenpoetsen etc omdat het zo een pijn deed. Ik ben toen bij de huisarts geweest kreeg bloedonderzoek dat was allemaal prima. Ik ben doorverwezen naar een neuroloog omdat ik soms ook ineens uitval had van mijn benen dat ik gewoon neerviel en alleen maar pijn voelde maar ze niet kon bewegen (gelukkig geen last meer van maar toen wel veel). Bij de neuroloog kwam er niets uit de onderzoeken. Toen ben ik doorverwezen naar een reumatoloog ook hier kwam niets uit. Ik moest terug naar de huisarts en die stuurde mij naar huis met neem af en toe maar wat pijnstillers en wie weet kunnen we over een paar jaar wat vinden. -O-

Ik heb mijn studie moeten stoppen uiteraard raakte ik hiervan ook in een dip en daar kwamen een hoop klachten uit. Toen heb ik zelf om een verwijzing naar een psycholoog gevraagd. Hier kwam uit dat ik dystyme stoornis en borderline had, afijn ik heb 1,5 jaar in therapie gezeten met ups en downs. Vaak terug vallen veel last gehad van automutilatie, medicatie voor de depressie kreeg ik psychoses van waardoor ik bij de eerste hulp belande. Maar goed na 1,5 jaar was de borderline voor mij goed onder controle ik had genoeg handvaten en kon zonder medicatie voort. De dystyme stoornis is er altijd en sommige periodes ben ik depressiever als andere maar ik heb geen dood wens meer, en het is goed leefbaar. Verder wil ik niet te veel ingaan op het psychische aspect want ik ben er van overtuigd dat, dat hier niet het probleem is in mijn verhaal.

Ik heb altijd wel wat vage klachten gehad naast de gewrichtspijn heb ik al jaren bijna dagelijks hoofdpijn. In stress periodes ook migraine. Zolang ik stress kan vermijden heb ik eigenlijk bijna nooit migraine. Maar mijn andere hoofdpijn wel (het is ook altijd verschillende hoofdpijn, van dof, naar stekend/kloppend). Ik ben hiervoor bij een fysio geweest en bij de opticien, een bril helpt wel iets maar nog steeds niet voor alle hoofdpijn. Inmiddels heb ik met deze pijn leren leven en merk het bijna niet meer, tot het weer een heftige aanval is.

Verder ben ik vaak duizelig en val ik ook regelmatig flauw. Huisarts heeft toen aangegeven dat dit door mijn lage bloeddruk komt en dat medicatie hiervoor meer bijwerkingen heeft als pluspunten. Dus advies was gewoon wat rustig aan doen met opstaan en niet te heftige inspanningen maken.

Tot slot mijn grootste klacht en ergernis. Ik ben moe echt zo vreselijk moe. Ik heb altijd wel wat vermoeidheid gehad maar dat was meestal het gevolg van stress en weinig slapen. Maar het laatste jaar heb ik weinig tot geen stress, slaap ik veel, maar blijf ik moe. Ik was echt een ochtend mens maar ik word gewoon moe wakker al ga ik om 9 uur naar bed en sta ik om half 6 (ik moet voor werk vroeg op) op ik blijf moe. Ik val in slaap op mijn werk, soms zelfs als ik loop val ik gewoon in slaap en word ik later dus op de grond wakker ik word dus ook niet wakker van de val die ik maak. Ik heb na het uitlaten van de honden of een autoritje naar werk al het gevoel of ik marathon heb gelopen en ik moet slapen. Ik doe ook nog eens voornamelijk zittend werk achter een computer echt kansloos wat ik blijf niet wakker. Ik werk 40 uur maar red momenteel maximaal 15 uur en dat vind ik al moeilijk ik ben dus nu bijna wekelijks 2 dagen thuis en de overige dagen dat ik kom, krijg ik bijna niks gedaan. Ik werk voor mijn vader dus ontslagen word ik niet mijn gezondheid gaat voor en hij helpt waar hij kan.

In de buitenlucht en dwangmatig in beweging blijven heeft het meeste succes met wakker blijven. Autorijden is tot zover altijd goed gegaan maar lange afstanden rijdt ik niet en zodra ik voel dat ik in dut stop ik langs de weg.

Ik heb een slaaponderzoek gehad hier is niks uitgekomen.

Ik durf bijna niet meer terug naar de huisarts omdat steeds nergens iets uitkomt. Mijn eigen huisarts vind mijn klachten bij mijn leeftijd horen en maakt zich niet zo druk om de vermoeidheid. De arts in opleiding echter neemt mij wel altijd serieus en verwijst mij ook door.

Ik heb een lijst je gemaakt van mijn klachten en ga vanmiddag bellen voor een afspraak bij de arts in opleiding.

Maar echt ik weet het niet meer. Ik word er zo moedeloos van.
Ik zet het deels hier neer om het van mij af te schrijven want ik raak zo gefrustreerd. Ik voel mij ook nog is schuldig omdat ik denk dat mensen om mij heen mij maar lui vinden en een aansteller. Of dat het allemaal psychisch is.

Misschien herkent iemand de klachten of weten ze wat het kan zijn?

(dit verhaal typen heb ik overigens ook week over gedaan in een word document steeds een beetje alleen naar de huisarts gaan heb ik vandaag bij getypt).

Even ter info:
Ik slik dus momenteel nul medicatie.
Ik heb in het verleden veel last gehad van ijzer tekort maar dat is sinds een jaar goed (ik doneer inmiddels zelfs bloed).
Ik ben toen ik jonger was gebeten door een teek en later nog een keer.
Ik drink geen koffie (ik krijg hoofdpijn van de cafeïne)
Ik drink hooguit 2 glazen frisdrank per week.
Ik drink geen thee soorten met theïne (ook hiervan krijg ik hoofdpijn).
Ik drink vrijwel nooit alcohol met een uitzondering dat het soms in een toetje zit.
Ik eet normaal.
Ik rook niet.
Mijn beweging krijg ik met honden uitlaten en bij het paard zijn.
Mijn moeder heeft reuma.
Verder zitten er weinig problemen in de familie.

Edit: ik vergeet er bij te zetten dat ik ook vaak grieperig ben en snachts vaak wakker word helemaal bezweet maar het wel koud heb. Elke ochtend sta ik ook op met keelpijn huisarts denkt dat, dat een nasleep is van de amandel ontsteking die ik jaren geleden heb gehad. Amandelen slinken ook niet meer en blijf rood en geïrriteerd maar niet meer ontstoken.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:10

Ben je getest op de ziekte van Lyme? Q koorts?

Wat onwijs vervelend dat er geen diagnose komt :(:)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:19

Heel veel van jouw klachten komen mij erg bekend voor, bij mij schuiven ze het op fibromyalgie maar verder kunnen ze geen oplossing aan dragen. Bij mij word het tot nu toe met de tijd alleen maar erger en werken of studeren gaat echt niet meer.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:23

Ik heb in grote lijnen hetzelfde als wat jij noemt. Ik heb dan wel geen gewrichtspijn maar wel ontzettend veel spierpijn, en dan met name bij de aanhechtingen. Bijna iedere lichamelijke activiteit sloopt mij. Ik kan daaaagen last hebben van bijvoorbeeld een potje bowlen, Maar zelfs van het dragen van een tas.
Ook ben ik vaker moe dan dat ik niet moe ben. Ik word nooit maar dan ook echt nooit uitgerust wakker. Ik slaap 's nachts ontzettend veel om de dag enigzins vol te kunnen houden. Ook heb ik jaren rondgelopen met dagelijks hoofdpijn. Migraine, maar ook reguliere hoofdpijn.

Het opvallende is dat mijn vader exact dezelfde klachten heeft als ik. Maar alles wordt afgedaan onder de naam fibromyalgie/tendomyalgie, chronische vermoeidheid, chronisch pijn syndroon. Geen enkele therapie heeft tot nog toe geholpen. (Fysio/manueel/dry needling/hydro therapie/voeding/ontzuren etc etc)
Ik heb mij laten testen op lyme(zelfs in Duitsland) maar ook dit is het niet.

Ook ik zie door de bomen het bos niet meer, ik wil gewoon normaal kunnen functioneren zoals iedere meid van 18.
Op school heb ik een aangepast rooster, maar vaak trek ik het überhaupt niet om naar school te gaan.
Laatst bijgewerkt door Minoes op 11-05-17 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:24

Is er ook gekeken naar Narcolepsie? Wat jij beschrijft klinkt precies als narcolepsie. Mensen die dat hebben vallen ook vaak weg en vallen op de gekste plaatsen in slaap.
Ik heb geen idee hoe je dat test.
De hoofdpijn kan wel degelijk met he dystyme stoornis te maken hebben. Spanning ( en depressie is ook spanning) kan zich enorm uiten in de spieren m.n. De schouder en nek en dit geeft verschillende soorten hoofdpijn.
Ik heb deze hoofdpijn ook en bij mij helpt dry needling goed. Dat is een soort acupunctuur in de triggerpoints van te gespannen spieren. Dat dwingt de spier om te ontspannen. Na de behandeling kan je meer last hebben, maar daarna scheelt het enorm.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:28

...rot hoor TS, wel ziek maar geen diagnose!
Als deze arts in opleiding wer niet echt iets kan vinden, stap dan naar een arts die lid is van de organisatie mbog.
Je kunt er zonder verwijzing heen en de consulten worden - via de aanvullende - door de verzekering vergoed.
Mijn associaties gaan in de richting van slijmvlies barrières die niet goed werken en je cortisolgehalte (twee zaken die elkaar in stand houden) - maar dit valt gewoon met ontlastingsonderzoek en speekseltest uit te zoeken.

En eventueel onderzoek naar Lyme/ borrelliose via het lab in Weert 'pro health' (je kunt op meerdere plaatsen in Nederland je laten prikken) of anders de Duitse grens over.

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:33

janouk schreef:
Ben je getest op de ziekte van Lyme? Q koorts?

Wat onwijs vervelend dat er geen diagnose komt :(:)

Dit is ook het eerste wat in mij opkwam.
Echt super rot dat er maar steeds niks uit komt.
Anders misschien een optie om naar Duitsland gaan, heb gehoord dat ze daar meer verstand hebben van lyme enzo.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 11-05-17 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:34

Een paar dingen waar ik aan denk;
-ziekte van lyme uitsluiten (niet via HA die is niet betrouwbaar
-bloedprikken op schildklier, b12, vit D, ferritine
-fybromyalgie?
-pots?
-ME?

Nog een geluk dat je voor je vader werkt.

Hopelijk vind je een oorzaak.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:00

fybro? CMV (soort van Pfeiffer). Mijn dochter van 18 heeft fybro en ook wel zelfde soort klachten als jij. Bij Fybro is het ook per persoon verschillend.
Succes in ieder geval! Voor fybro moet je trouwens naar een Neuroloog. CMV kan door huisarts vastgesteld worden.

Jayney

Berichten: 843
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 12:20

Oh jeetje wat snel reacties al en dus toch mensen met vergelijkbare klachten.

Wat betreft lyme is mijn vraag inderdaad waar moet ik dat laten testen want veel huisartsen erkennen de ziekte van lyme nog niet echt en vaak niet te vinden in je bloed. Voor degene die in Duitsland is geweest hoe heet die kliniek?

Q koorts ben ik niet op getest die ga ik even op mijn lijstje zetten dankje wel!


Azmay schreef:
Heel veel van jouw klachten komen mij erg bekend voor, bij mij schuiven ze het op fibromyalgie maar verder kunnen ze geen oplossing aan dragen. Bij mij word het tot nu toe met de tijd alleen maar erger en werken of studeren gaat echt niet meer.


Ten eerste wat vreselijk vervelend voor jou dat je dit hebt, hopelijk is er voor jou uiteindelijk toch iets dat helpt. Het niet kunnen studeren enzo heb ik ook en dat vind ik echt erg. Want wil zoveel en ook weer niks omdat het toch steeds in de weg ligt de pijn en vermoeidheid.

Fibromyalgie is een diagnose die ze ook niet snel geven heeft de arts in opleiding wel over gedacht maar dat is uiteindelijk weer eventjes weggestopt om eerst andere dingen uit te sluiten. En ergens hoop ik dat,dat het niet is want je kunt er zo weinig mee je moet daar mee leren omgaan.


Minoes schreef:
Ik heb in grote lijnen hetzelfde als wat jij noemt. Ik heb dan wel geen gewrichtspijn maar wel ontzettend veel spierpijn, en dan met name bij de aanhechtingen. Bijna iedere lichamelijke activiteit sloopt mij. Ik kan daaaagen last hebben van bijvoorbeeld een potje bowlen, Maar zelfs van het dragen van een tas.
Ook ben ik vaker moe dan dat ik niet moe ben. Ik word nooit maar dan ook echt nooit uitgerust wakker. Ik slaap 's nachts ontzettend veel om de dag enigzins vol te kunnen houden. Ook heb ik jaren rondgelopen met dagelijks hoofdpijn. Migraine, maar ook reguliere hoofdpijn.

Het opvallende is dat mijn vader exact dezelfde klachten heeft als ik. Maar alles wordt afgedaan onder de naam fibromyalgie/tendomyalgie, chronische vermoeidheid, chronisch pijn syndroon. Geen enkele therapie heeft tot nog toe geholpen. (Fysio/manueel/dry needling/hydro therapie/voeding/ontzuren etc etc)
Ik heb mij laten testen op lyme(zelfs in Duitsland) maar ook dit is het niet.

Ook ik zie door de bomen het bos niet meer, ik wil gewoon normaal kunnen functioneren zoals iedere meid van 18.
Op school heb ik een aangepast rooster, maar vaak trek ik het überhaupt niet om naar school te gaan.


Jeetje heftig zeg en jij bent ook nog zo jong, en je hebt echt heel veel geprobeerd al zo te zien.
Wie weet dat in dit topic voor jou ook nog handige tips voorbij komen!


ikkedus schreef:
Is er ook gekeken naar Narcolepsie? Wat jij beschrijft klinkt precies als narcolepsie. Mensen die dat hebben vallen ook vaak weg en vallen op de gekste plaatsen in slaap.
Ik heb geen idee hoe je dat test.
De hoofdpijn kan wel degelijk met he dystyme stoornis te maken hebben. Spanning ( en depressie is ook spanning) kan zich enorm uiten in de spieren m.n. De schouder en nek en dit geeft verschillende soorten hoofdpijn.
Ik heb deze hoofdpijn ook en bij mij helpt dry needling goed. Dat is een soort acupunctuur in de triggerpoints van te gespannen spieren. Dat dwingt de spier om te ontspannen. Na de behandeling kan je meer last hebben, maar daarna scheelt het enorm.


Ja bij het slaaponderzoek is Narcolepsie onderzocht en uitgesloten. Neurologisch ben ik zeg maar helemaal onderzocht en gezond bevonden.

Mijn bloed is inmiddels redelijk binnenste buiten gekeerd ben ook getest op pfeiffer, en allerlei te korten maar pfeiffer heb ik al doormaakt (kon ze terug zien in het bloed) maar heb ik op het moment niet kan uiteraard een nasleep zijn. CMV ben ik ook op getest en heb ik ook niet.

Dat dry needling kan ik wel eens proberen wie weet dat het helpt dankje voor de tip!

Iedereen alvast bedankt voor het vele meedenken, vind ik super fijn want ik wel zelf af en toe echt niet meer waar ik het zoeken moet! Dus elke informatie of ervaring blijft meer dan welkom :)
Laatst bijgewerkt door Jayney op 11-05-17 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jayney

Berichten: 843
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 12:22

Janneke2 schreef:
...rot hoor TS, wel ziek maar geen diagnose!
Als deze arts in opleiding wer niet echt iets kan vinden, stap dan naar een arts die lid is van de organisatie mbog.
Je kunt er zonder verwijzing heen en de consulten worden - via de aanvullende - door de verzekering vergoed.
Mijn associaties gaan in de richting van slijmvlies barrières die niet goed werken en je cortisolgehalte (twee zaken die elkaar in stand houden) - maar dit valt gewoon met ontlastingsonderzoek en speekseltest uit te zoeken.

En eventueel onderzoek naar Lyme/ borrelliose via het lab in Weert 'pro health' (je kunt op meerdere plaatsen in Nederland je laten prikken) of anders de Duitse grens over.


Ik ga is even googlen vanmiddag naar dat lab en Duitse grens over is ook geen probleem alles wat kan helpen ben ik bereid te doen.

Ontlasting of speeksel onderzoek heb ik nog niet gehad ook dat zal ik even noteren :j

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:38

Ik heb mij via prescan laten testen op lyme in gronau.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:39

Armin Labs in Duitsland
Pro health in weert
Inatoss in oss kan je laten prikken voor lyme

Maar als je de financiële ruimte hebt zou ik voor armin Labs gaan

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:41

Eloya schreef:
Armin Labs in Duitsland
Pro health in weert
Inatoss in oss kan je laten prikken voor lyme

Maar als je de financiële ruimte hebt zou ik voor armin Labs gaan


Zover ik weet stuurt pro health door naar duitsland, maar dat werd dan ook evengoed niet vergoed voor mij.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:46

Ik moest ook meteen aan Lyme denken, heel herkenbare klachten..
In Duitsland heb je Arminlabs em BCA labs (van de BCA kliniek), die gebruiken dezelfde testen dacht ik. Het wordt inderdaad niet vergoed en is best duur maar geeft wel meer zekerheid..

Ik zou dan wel via een ilads arts laten testen, zij kunnen je dan ook helpen met een behandeling mocht er Lyme of eek co-infectie uitkomen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:51

Citaat:
Ontlasting of speeksel onderzoek heb ik nog niet gehad ook dat zal ik even noteren :j

Ontlastingsonderzoek naar sIgA (met de I van immuniteit) ivm mogelijk minder goed functionerende barrières.
Speekselonderzoek naar het stresshormoon cortisol, ik neem aan dat er ook wel iemand een keer naar schildklierwaarden heeft gekeken. (Je temperatuur kun je zelf meten en het is het beste als je met dezelfde thermometer meet en nog weet 'toen ik gezond was, had ik bijvoorbeeld 36,8'.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 11-05-17 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:52

Ik denk direct aan vitamineb12. Ook zou ik absoluut laten testen op lyme! Veel sterkte..

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:00

En ik denk aan het niet goed functioneren van je schildklier. Is daar al eens naar gekeken ?

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:07

ach als je toch bezig bent, laat je checken op gluten/coeliaki.

klachten passen bij een hoop dingen.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:07

Ik denk ook gelijk alarmbellen voor lyme.. dr Meijer uit overdinkel heeft mij hier super mee geholpen. Hij heeft mij doorverwezen naar dr Den Hollander in het maasstad ziekenhuis en bloedtesten in zowel Nederland als Duitsland laten doen. Door deze twee artsen, combinatie van 1.5 jaar antibiotica en bioresonantie kan ik weer lopen en krijg ik mijn leven weer terug.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:16

Ga naar een goede orthomoleculaire arts, die zal veel tijd voor je nemen en goed uitzoeken wat er aan de hand is. Zij kunnen je ook verder helpen aan een eventuele goede Lyme test. Aan huisartsen heb je in dit geval niets aan en zelf in het wilde weg testjes gaan doen is ook niet handig.

Vermoedheid is echt heel naar en ik wens je veel sterkte Y;(

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:31

Uit ervaring weet dat stress heel veel met je lichaam kan doen. Van vermoeidsaanvallen tot heel veel pijnklachten.

Jouw klachten laten mij ook aan lyme denken.
Mijn tip hiervoor: Bioresonantie.

Wellicht dat het een combinatie van is. Lyme dat klachten geeft. De klachten geen plaats kunnen geven veroorzaakt weer stress, dit geeft weer meer klachten waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.


Heel veel sterkte!

Merelll

Berichten: 316
Geregistreerd: 01-07-12

Re: Ik ben zo vreselijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:44

Jeetje TS dat is een hoop, wat super stom dat je je studie ook hebt moeten stoppen en je eigenlijk nog steeds niet weet wat je nou mankeert.. :(:)

Ik dacht ook meteen aan fybro, ik heb bijna dezelfde klachten en ben ook zo snel zoo vermoeid als ik amper wat heb gedaan, maar (gelukkig) niet zo erg als jij dat ik zomaar in slaap val. Ook de andere klachten en pijn komen erg overeen met mijn klachten die ik ervaar, en bij mij wordt het ook op fybromialgie gegooid en het hypermobiliteitssyndroom. Bij mij is het overigens gewoon bij de reumatoloog vastgesteld, niet bij de neuroloog zoals ik hier ergens las in de reacties.

Ook dacht ik idd nog aan lyme omdat dit wel ongeveer ook zulke klachten heeft dacht ik, al helemaal omdat je aangeeft 2 keer te zijn gebeten door een teek.

Ik hoop voor je dat er nu eindelijk duidelijkheid voor je komt en je er hopelijk ook iets aan kunt doen!

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:50

TS, wat supervervelend! :(

Is je bloed wel eens getest op vitamine B12 tekort? Veel mensen die ook ijzertekort hebben kampen hiermee, het geeft ook symptomen van vermoeidheid, pijn, en duizelingen en kan zelfs zo erg worden dat mensen nauwelijks meer functioneren. Met meerder injecties per week, en na enkele maanden langzaam afbouwend tot ééns in de zes weken, kunnen de klachten ineens dramatisch verminderen.

Ik heb ook een zeer groot tekort gehad. Ik viel ook zomaar flauw en kreeg zelfs 'toevallen' waarbij mijn ogen wegdraaiden. Na bijna een jaar aanmodderen met deze klachten, ernstige vermoeidheidsklachten, duizeligheid, en gebrek aan concentratie (heel vervelend bij mijn studie toendertijd) kon ik opeens weer alles nadat de injecties waren begonnen. Nu heb ik nog één injectie per zes weken, maar als ik het een tijdje oversla voel ik ook weer vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid opkomen.

B12 is sowieso niet schadelijk en overdoseren kan niet, 'baadt het niet dan schaadt het niet'. Testen is sowieso handig.

Jayney

Berichten: 843
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 09:22

Even een update, ik heb alles gelezen en ook dingen opgeschreven, het is alleen moeilijk overal op te reageren dat kost erg veel energie. Maar wil dus wel even zeggen dat ik echt alles lees en dankbaar ben voor het meedenken :j

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest deze gaf aan dat er over de afgelopen 8 jaar best veel getest is maar ze wilt mij nog wel naar een internist sturen, deze belt mij binnen 5 dagen voor en afspraak zo niet moet ik zelf het nummer bellen op mijn verwijzing. Huisarts gelooft niet zo in lyme en is van mening dat veel van die symptomen die daar bij zouden horen gewoon bij andere ziekte beelden horen. Ik ben er niet op in gegaan en na mijn bezoek bij internist mocht ik dan nog niks wijzer zijn ga ik zelf naar 1 van de genoemde opties voor lymetest.

Oh huisarts gaf ook aan dat de kans groot is dat ze niks vinden, daarmee zegt zei niet dat er niks is want ze gelooft echt wel dat mijn klachten lichamelijk zijn maar als ze niks kunnen vinden, kunnen ze ook niet helpen. Dan kon ik beste naar een revalidatiekliniek gaan om hulp te krijgen bij het omgaan met de klachten.

Mijn werk is inmiddels gehalveerd van 40 uur naar ongeveer 23 (ook die 23 red ik niet altijd).

Dat was even de update vanaf mijn kant