Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:29

Welke huidcreme is geschikt voor een schilferige huid maar veroorzaakt ook niet gelijk puistjes?
Ik heb uiercreme geprobeerd, veroorzaakt wel puistjes. Ook dagcreme van de aldi (best getest), ook puistjes helaas. Bodylotion van diverse merken, ook puistjes.
Nu wil ik dus iets anders halen tegen mijn droge schilferige huid, maar ik wil er geen puisten van krijgen.. Welk smeerseltje is aan te raden?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:39

Gaat het om je gezicht, lijf of beide?
Ik vind Biodermal en La Roche-Posay (van de apotheek) wel fijn, maar als het om je lijf gaat is dat een dure hobby om dagelijks te smeren vrees ik.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:47

Kijk eens op de site van Jetske Ultee, een dermatoloog die erg veel over huidverzorgingsproducten schrijft, in gemakkelijkere taal.

The Ordinary is een merk die hele goedkope actieve stoffen los verkoopt. Ik zou een Lactic Acid 5% en een Hyldralonic Acid proberen. Die eerste is een soort exfoliator die je dode huidcellen weghaalt en de tweede hydrateert. Als je er vervolgens een simpele moisturizer over heen doet, denk ik dat het al veel werkt. Als je savonds de lactic acid gebruikt, wel absoluut een spf gebruiken in de ochtend. Mijn huid is echt vooruit gegaan op producten van The Ordinary.

Ze hebben nu ook andere exfoliators, die zijn wat sterker met AHA en BHA maar ik denk dat je als eerste een lactic acid kan gebruiken.

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:52

Ik zou of naar de parfumerie gaan of de huisarts als het zodanig erg is. Bij de parfumerie kunnen ze je iets adviseren of een proefje meegeven

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:56

Misschien een tonic?

Anoniem

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:06

Het gaat om mijn gezicht.

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:07

Hoelang heb je de creme geprobeerd, hier had ik de eerste 2 weken ook veel last van puistjes en toen was mijn huid weer gaaf, behalve een paar dagen in de maand maar daar kan de creme niets aan doen.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:56

De Tea Tree dag/nacht creme van Kruidvat. Heb ook een moeilijke huid, reageert ook snel op vanalles in de vorm van bultjes-aanvallen. Met deze dagcreme en de Tea Tree oil kan ik het redelijk goed onder controle houden :)

Geen bodylotion/uierzalf op je gezicht smeren. Bij het kiezen van producten er op letten dat ze niet-comedogeen zijn.

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:58

Ik had ook last van hetzelfde probleem, nu gebruik ik Nivea micellair water en dan de sensitive variant. De droogte is weg en geen last van puistjes, heel fijn spul!

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:04

Zorg dat je je huid goed reinigt met een cleansing milk en een tonic. Na die reiniging een voedende vochtinbrengende créme erop smeren, doe dit 's ochtends en 's avonds. Liefst een créme zonder paraffinen. 1 a 2 keer in de week een milde scrub gebruiken.

Bij mij zijn deze problemen heel snel weggegaan door mijn huid op deze manier te verzorgen.

Voor de juiste créme zal ik je laten adviseren door iemand die er verstand van heeft.
Houd er rekening mee dat goede huidverzorging best wat kan kosten, maar dan heb je wel een stralende huid en vaak zijn die crémes ook een stuk zuiniger in gebruik.

Ohja, voordat ik het vergeet. Het kan zijn dat het eerst iets erger wordt met de puistjes, omdat al het vuil naar buiten komt. Dit moet binnen vier weken wel weg zijn.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:11

Alverde dagcrème. Zonder toevoegingen, op natuurlijke basis :)

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:12

Bonjoy schreef:
De Tea Tree dag/nacht creme van Kruidvat. Heb ook een moeilijke huid, reageert ook snel op vanalles in de vorm van bultjes-aanvallen. Met deze dagcreme en de Tea Tree oil kan ik het redelijk goed onder controle houden :)

Geen bodylotion/uierzalf op je gezicht smeren. Bij het kiezen van producten er op letten dat ze niet-comedogeen zijn.


Hier ook een moeilijke huid die het goed doet op de tea tree crème van de Kruidvat. Eerst maak ik mijn huid schoon met de tea tree oil en daarna smeer ik de crème er op. Merkte na twee dagen al verschil!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:28

Wat ik je ook nog wil meegeven is om te kijken naar een creme die niet in een potje zit die je opendraait maar in een 'spuitflesje'. Elke keer dat jij het potje open maakt, komt er zuurstof bij, en door er met je vingers door te gaan, komen er bacteriën bij. Deze kunnen nog wel eens voor puistjes zorgen. Wat ik zelf een goede 'basis' creme vind is van Dermolin, zij testen niet op dieren en zijn hypoallergeen. Ook een creme van Olaz vind ik er goed, maar persoonlijk gebruik ik die niet meer omdat die wel op dieren test.
Ook Neutral heeft goede producten, zeker om je gezicht mee te reinigen. Zij gebruiken geen agressieve stoffen.

Hou er overigens rekening mee dat natuurlijk niet altijd goed hoeft te zijn. Zo zijn er merken die adverteren met lavendel of aloe vera, maar er is al vaak bewezen dat dit irriterende stoffen zijn. Bij mij droogt ook tea tree erg uit, maar dat verschilt per persoon.

(Sorry, skincare junkie hier, ben enorm benieuwd wat je straks gaat gebruiken en of het werkt)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:01

Lees je eens in in het gebruik van olie, misschien is dat wat voor je :)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:06

Goede cremes zijn wel wat duurder, wat wil je betalen voor een potje? Zit meestal 50 ml in.

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:12

Ik heb ook La Roche-Posay hydraterende creme en die werkt super. :) Is wel iets prijziger maar je doet lang met een tube als je een beetje zuinig smeert. :j

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:14

Nienke89 schreef:
Bonjoy schreef:
De Tea Tree dag/nacht creme van Kruidvat. Heb ook een moeilijke huid, reageert ook snel op vanalles in de vorm van bultjes-aanvallen. Met deze dagcreme en de Tea Tree oil kan ik het redelijk goed onder controle houden :)

Geen bodylotion/uierzalf op je gezicht smeren. Bij het kiezen van producten er op letten dat ze niet-comedogeen zijn.


Hier ook een moeilijke huid die het goed doet op de tea tree crème van de Kruidvat. Eerst maak ik mijn huid schoon met de tea tree oil en daarna smeer ik de crème er op. Merkte na twee dagen al verschil!


Welke gebruiken jullie, een verdunde versie? Ik heb het ook eens puur op mijn plekjes gesmeerd maar kreeg een enorme rode reactie en het was helemaal uitgedroogd. :')

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:17

Ik gebruik speciale (olijf)olie voor de huidverzorging. Normaal een enorm pukkelige en droge huid, sinds ik olie gebruik helemaal niet meer. Vond het maar vreemd klinken, ik dacht dat mijn pukkeltjes er veel erger van zouden worden, maar ze zijn juist helemaal weg!

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 01:44

@Cheetafan: ik gebruik beide producten onverdund. Van de olie doe ik een paar druppeltjes op een wattenschijfje en maak daar mijn gezicht mee schoon, geen last van rode plekken ofzo.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 06:51

Ik gebruik de producten van Louis widmer. Ik heb vroeger veel last gehad van puistjes en dit was op aanraden van mijn huid therapeut. De producten zijn ook goed betaalbaar.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:13

Ik heb ook veel gehad aan de informatie op de website van Jetske Ultee, zag dat die hier ook al genoemd werd. :j Wat werkt voor jouw huid is helaas een kwestie van uitproberen, hoe vervelend ook, want wat voor de een ideaal werkt veroorzaakt voor ander juist problemen. Bij veel winkels kun je wel testers krijgen zodat je niet direct een hele pot/fles/pompflacon van het spul hoeft te kopen maar het eerst kunt uitproberen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:24

Back to the basic: wassen met aleppozeep en verzorgen met een olie.

Net als Rebecca dacht ik dat mijn huid er alleen maar vetter van zou worden, maar in tegendeel. Het is mooi glad zonder oneffenheden. Rustig en goed gehydrateerd van zichzelf. Dit zijn voor mij nu de enige producten die ik nog gebruik.
Eventueel nog rozenwater als ik wat meer makeup op heb.

Hiervoor heb ik veel bovengenoemde merken geprobeerd, daar werd mijn huid alleen maar slechter van.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:36

Hier gebruiken we slakkenslijmgel (o.a. te koop bij de Actioin). Klinkt misschien ranzig maar de jeugdpuistjes van onze zoon verdwenen als sneeuw voor de zon en zijn huid straalt weer helemaal.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:41

Reinig je wel? Het is heel belangrijk om een milde huidverzorging te gebruiken.

Blèzi heeft huidverzorgingsproducten met actieve werkstoffen die dieper doordringen in de huid. De basis ligt dan bij een reiniger en de dag/nacht crème.

Anoniem

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:44

Ik heb een flesje gevuld met pure olijfolie en 20 druppels tea tree oil aan toegevoegd.

Werkt voor mijn huid ideaal.