(Ring)vinger ontwricht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

(Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:07

Goeiemorgen Bokkers,

Allereerst wil ik benadrukken dat ik snap dat niemand door een scherm kan kijken! :o

Vanochtend werd ik wakker en wilde mijn linkerhand buigen (vuist maken om me even lekker uit te rekken :)) ), toen ik dat deed voelde ik een korte scherpe pijn in mijn ringvinger.

Sindsdien is buigen van de ringvinger niet fijn en lijkt er iets te verschuiven áls ik het probeer. Ook voel ik een ploppend gevoel, alsof er lucht tussen een gewrichtje zit.

Nu ben ik hypermobiel en heb enige ervaring met subluxaties en een enkele luxatie in knie/heup.
Dit is echter volledig nieuw voor me.

Ik heb mijn ringvinger provisorisch vast getaped aan mijn middelvinger zodat ik hem niet kan buigen en heb om 8u gelijk de fysio gebeld.
Echter hebben die vandaag helemaal geen tijd -O- pas na het weekend weer. Ik heb gevraagd of ik op z'n minst gebeld kan worden, want weet nu niet zo goed wat ik moet doen :=

Bokkers nog een idee? Het idee om zo een heel weekend rond te lopen voelt niet heel aantrekkelijk :n

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: (Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:08

Naar de huisarts?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:08

Dan ga je toch even langs de huisarts

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: (Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:23

Normaal gesproken zou dat ook mijn eerste idee zijn, echter kunnen mijn huisarts en ik niet zo goed met elkaar :\

Dit zeg ik niet gauw want als chronisch pijn patiënt heb ik veel contact met artsen maar met deze meneer klikt het totaal niet. We lijken beiden wel Chinees met elkaar te spreken. Ik sta dan 9 van de 10x met lege handen buiten en ben ik niets opgeschoten. Durf dan ook mijn hand in het vuur te steken ( :+ ) dat hij hier niets mee doet.
En ja overstappen is al geprobeerd ;) lastige kwestie... Hopelijk doet zich binnenkort een nieuwe kans voor!

Maar dat is ook de rede dat ik de fysio als eerste probeerde. Als het echt niet anders kan moet ik de beste man toch maar bellen :(

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: (Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:29

Andere huisarts zoeken, het is natuurlijk van de zotte dat je niet naar de huisarts gaat omdat je elkaar niet ligt.
Je kan ook bij de praktijkverpleegkundige een afspraak maken toch?
En ja het is lastig een andere te zoeken maar niks is onmogelijk

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: (Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:41

Daar ben ik al een hele tijd mee bezig Gilbo, natuurlijk is niets onmogelijk. Maar geen enkele praktijk neem aan op dit moment, alleen als je van buiten Enschede komt. Dat word lastig. Zorgverzekering is ingeschakeld. Het is ook van de zotte daar ben ik mij ook van bewust.

Maar goed, fysio belde net en een van de heren in bereid in zijn pauze even naar mijn vinger te kijken <3 super lief! Hele hand doet inmiddels pijn dus ben benieuwd.

Toch bedankt voor het lezen en de tips! Was een beetje in 'paniek' toen ik het topic opende :o

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: (Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:00

Fijn dat je er even langs kan! Ik hoop voor je dat het meevalt

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: (Ring)vinger ontwricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:04

Laat je even weten wat het was, ik heb dit iedere ochtend maar dan met mijn pink.. Niet zo ernstig dat m'n hele hand pijn doet maar alleen de pink en die knokkel, nog geen contact gehad met de arts. Dacht een beetje in de zin van 'wat vanzelf komt, gaat vanzelf weg'.

Dus ben wel benieuwd wat eruit komt

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 18:52

Lieve fysio had in de pauze even snel gekeken!
Vinger was idd geluxeerd vanochtend, zat wel weer op z'n plek maar boel was natuurlijk opgerekt en er zat nog wat lucht. Dat gaf dat ploppend gevoel ( beetje vergelijkbaar met als je gekraakt word)
Hij heeft er even een profi tape-je omheen gedaan om de boel wat rust te geven, die mag er in principe ook snel weer vanaf. Pijn is nagenoeg weg, alleen een beetje stijf en gevoelig.
Op de vraag van hoe dan had hij helaas ook geen zinnig antwoord, maar sinds mijn zwangerschap heb ik wel meer gekke kwaaltjes. Zo biedt ik er de laatste week wel eens een rib uit :')

Brego, misschien toch even langs de dokter of fysio. Ik ben inmiddels wel bekend met kwaaltjes en pijntjes maar laat het toch altijd even checken :)