knieoperatie pijn wie tips ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:21

Helemaal uitschakelen nee, maar het moet wel draagelijk zijn.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:27

Wat Ylana zegt, het is onnodig om met ernstige pijn te moeten zitten tegenwoordig. Een lichte pijn moet kunnen maar het moet niet 'ondragelijk' zijn. Een goede arts heeft ook echt wel inzicht mbt verslavings risico.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:36

Balen dat je moet blijven. Wat is de reden?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:14

Kuggur schreef:
Daphneeeej schreef:
Mijn orthopeed zei altijd, Pijn is in de tijd van tegenwordig inprincipe onnodig. Ik moest altijd contact met hem opnemen als de pijn heel erg was. Misschien kan je andere pijnstilling krijgen, niet iedereen reageert even goed op medicatie. Soms werkt een andere pijnstilling net beter.

Hm, ik heb net een documentaire gezien over het hand over hand toenemen van verslaving aan pijnstillers .
Zou dit soort attitude wel eens wat mee te maken kunnen hebben.
Pijn heeft ook een belangrijke functie (ook " in de tijd van tegenwoordig") en het helemaal uitschakelen ervan is niet per definitie verstandig.


Pijn echt geheel uitschakelen hoeft en kan niet nou ja niet helemaal waar tegenwoordig kan je ook met soort van blokverdoving naar huis en dan voel je echt geen pijn. Uit onderzoek is gebleken als er goede en juiste pijnbestrijding is na een operatie mensen veel sneller en beter revalideren. Bv omdat je haast geen pijn hebt je geen verkeerd looppatroon gaat ontwikkelen. En je het geopereerde gebied veel sneller en beter kan trainen omdat pijn niet belemmerd natuurlijk wel zover je mag belasten. En hierdoor uiteindelijk minder lang pijnmedicatie nodig is.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 00:00

waarschijnlijk is spier verkramping in mijn knie de oorzaak van de pijn maar kunne ze morgen pas meer mee doen en onderzoeken

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:41

Pandameisje schreef:
waarschijnlijk is spier verkramping in mijn knie de oorzaak van de pijn maar kunne ze morgen pas meer mee doen en onderzoeken

Misschien krijg je dan straks wel spierontspanner. Heb ik na mijn 2e knie operatie ook gehad toen de pijn bij de minste beweging aanbleef houden. (moest vlot mobiliseren) Werkte toen heel fijn!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 01:05

Daphneeeej schreef:
Pandameisje schreef:
waarschijnlijk is spier verkramping in mijn knie de oorzaak van de pijn maar kunne ze morgen pas meer mee doen en onderzoeken

Misschien krijg je dan straks wel spierontspanner. Heb ik na mijn 2e knie operatie ook gehad toen de pijn bij de minste beweging aanbleef houden. (moest vlot mobiliseren) Werkte toen heel fijn!


toen ik op spoedeisende hulp kwam gaven ze me een soort morfine omdat ze drukverband ding af moesten halen en dat was alleen mogelijk met morfine nu gaan de kijken wat ze morgen gaan geven

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:20

Hoe gaat het nu met je?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 14:28

het gaat nu stukken beter met me heb hogere pijnstillers gekregen en hier door voel ik me 10x beter maar ik moet mijn been omhoog proberen te tillen maar dat lukt nog niet