Hoge spierspanning nek/schouders.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:06

Ik heb het ook, vorig jaar zelfs frozen shoulder gehad. Uiteindelijk op de foto geweest en de pezen in m'n nek/schouders hebben een aantal verkalkingen. Dit kan ook veel spierspanning geven en bij mij is 1 verkalking weggehaald. Dit is vorige week gebeurt dus weet niet of het helpt.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:55

PortRoyal schreef:
Tja..die hormonen schijnen je hele spier en zenuwstelsel in de war te gooien. Ik denk ook dat de hormonen disbalans als hoofdvedachte moet worden gezien in mijn geval. Had eerder nooit problemen, en na het stoppen met de pil...drama...
Ik kan het ook gewoon niet uitstaan dat ik zo veel moet laten nu. |o

....er zijn natuurlijk heel erg veel hormonen.
De hormonen van de vrouwelijke cyclus worden niet zo 1, 2, 3 met spieren geassocieerd.
Stresshormonen wel. (Vechten of vluchten: voor beide heb je spieren nodig die 'klaarstaan' voor directe stevige actie.)
...en de makke rond de overgang is, dat de eierstokken hulp van de bijnieren nodig hebben. En dat is dan net een stukje waar gynaecologen minder van weten.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:36

Ik heb ook veel last gehad.
Is je kussen nog goed ?

Als ik echt veel last heb tijgerbalsem der op of kersenpit kussen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:16

Ik heb het ook en merk dat wekelijks fysio in combinatie met gewicht training beter wordt. Over gaat het helaas niet bij mij

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:37

Ik heb er ook last van en sowieso van alle spieren ernaast ivm spierziekte.
Wat bij mij heel goed werkt is shiatsu therapie/massage. Had nog nooit van gehoord wat nou was maar via mn moeder toch eens gegaan en kijkt hele lichaam na. Heerlijk om dan iig even een paar uurtjes zonder m'n 'normale' spierpijn te lopen, maar het werkt ook echt super voor mn schouders en nek. Ben dan weken pijnvrij daarvan. Bij mij word vergoed maar heb ook uitgebreid groot pakket.

Daarnaast heb ik een TDP Moxa Lamp waar ik onder lig wat onwijs helpt, die heb ik over kunnen nemen van de therapeute. (Is kennis en wou vernieuwen) lekker gericht de warmte erop en werkt diep.
http://www.kruidofzo.nl/index.php/behan ... -moxa-lamp
Citaat:
De lamp kan ingezet worden bij alle soorten (chronische) pijnklachten; gewrichtspijnen, rugpijn, spierpijn, heuppijn, schouderklachten (bv frozen shoulder), reumatische klachten, krampen, hoofdpijn, verstuikingen, maar ook circulatiestoornissen (denk hierbij ook aan winterhanden en –voeten), spijsverteringsproblemen, darmklachten, spastische darm, stress, huidklachten, herstel/nabehandeling van botbreuken, herstellen na een opgedane infectie en nog meerdere (chronische) klachten.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:36

Wat zijn jullie eigenwijs :-p
Google eens op body stress release! Helpt echt!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:42

Hier ook!
Alleen niks helpt bij mii want na 10 minuten zit ik weer in het zelfde schuitje

Nek kraakt ook ontiegelijk. Maar.blijkbaar komt dat door vroeger een trauma opgelopen door goede val van paard.
Door hersenschudding die alle pijn overheersde is er nooit verder gezocht. :(

Dus mee leren leven dan! :x

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:43

Misschien heb ik het gemist , maar is er ooit onderzoek gedaan naar de oorzaak ?

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:48

wwillemijn schreef:
Wat zijn jullie eigenwijs :-p
Google eens op body stress release! Helpt echt!


Hoezo eigenwijs? Bij mij heeft BSR niet geholpen dus het is heus niet zo dat iedereen baat heeft bij die behandelingen.

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 21:22

Ik heb het een en ander opgezocht over Body stress release, al een paar dagen geleden dus niet eigenwijs hoor!
Maar het word niet vergoed volgens mij. En ik ben al veel behandelingen bij de fysio nodig, dus ik moet keuzes maken helaas.
En wat die ellendige hormonen betreft, mijn verraderlijke lijf schijnt dus teveel stresshormonen aan te maken. Hier kan ik zelf niets aan doen, er is gewoon even geen goed evenwicht.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:30


PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 21:35

Dank! Maar ik zie dat het niet vergoed wordt. Valt onder alternatieve behandeling, dus helaas..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:48

Wordt niet vergoed.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:53

Hier begonnen met intensief chyropractie, triggerpoint massage en fysio. Allemaal na elkaar op de zelfde dag. Eerst om de 3 dagen, week er na om de 5 dagen, daarna iedere week en zo afgebouwd.
Heeft mij heel goed geholpen!!

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:54

Ik zou ook Yin Yoga aanraden. Ik heb het zelf ook, veel pijn waardoor ik echt belemmerd word. Ik doe shiatsu afgewisseld met Yin yoga. Na beide voel ik duidelijk iets van verlichting. De Yin Yoga is fijn omdat je lichaam het zelf "oplost" :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:04

Hier vandaag erg last van, denk vd stress - is uiteindelijk een Migraine aanval uit gekomen.

Ik begin toch al de laatste tijd te merken dat ik niet goed tegen stress of drukte bijvoorbewls op stal(len), in de winkel etc. meer kan.

Er is echt niks wst helpt. Dus niks heeft zin! :(
Laatst bijgewerkt door Banyu op 14-02-17 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:12

Maak eens een afspraak bij een orofaciaal fysiotherapeut. Misschien kan die je helpen.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:18

Stamper schreef:
Hier vandaag erg last van, denk vd stress - is uiteindelijk een Migraine aanval uit gekomen.

Ik begin toch al de laatste tijd te merken dat ik niet goed tegen stress of drukte bijvoorbewls op stal(len), in de winkel etc. meer kan.

Er is echt niks wst helpt. Dus niks heeft zin! :(



Dit herken ik. Ik leefde al een tijd met het gevoel dat m'n harde schijf vol was. Er kon niks meer bij en ik raakte van alles over de zeik. De kleinste prikkeling kon de rest van m'n dag om zeep helpen. Na de eerste behandeling bsr heb ik een uur in de auto zitten huilen. Er kwam heel veel los. Niet alleen lichamelijke pijn, maar ook geestelijke pijn wordt verlicht.
Bij mij wordt overigens 40 euro per keer vergoed. Dus het kost me 15 euro.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:28

Ik lees even mee, heb zelf al jaren nek en schouderklachten zonder oorzaak (stress zou kunnen maar heb ik niet het idee van, verergerd het wel. Ik kan mijn spieren ook niet echt ontspannen.

Ondertussen weet ik ook niet meer wat ik kan proberen. Alles hielp maar voor een paar dagen max.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:29

Ik denk dat het goed is om naast eventuele behandelingen, dagelijks/ zoveel als mogelijk (bewustzijns) oefeningen te doen. Een goede behandelaar is niet uit op zoveel mogelijk consulten, maar geeft je (boeken) tips en oefeningen mee om zelf aan de slag te gaan. Ook lifestile en voeding kan een rol spelen. Wat past hangt ook van jou af.
Mindfullness, craniosacraal, chigong, yoga, etc.
Mijn nek- en schouder klachten waren minder ernstig, maar heb veel baat bij tai chi/ chi gong.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:14

https://www.facebook.com/Helping-Hands- ... 800796345/

Zij deed mijn paarden al maar doet ook mensen. Vorig jaar heeft ze mij voor t eerst behandeld en mijn migraine klachten zijn met 80% verminderd.
Ook mijn nekklachten zijn zo goed als over.
Een lesklant van mij liet haar paarden daar ook doen en is nu zelf geweest. Zij gaf aan veel losser en lichter aan te voelen.
Deze week gaat m'n vent er voor t eerst heen. Hij heeft nog veel spannings klachten nav een burn-out van 4 jaar geleden

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:24

kvika schreef:
Probeer eens wietolie, pijnstillend en spier ontspannende werking

Kun je beter wiet roken want eer de olie werkt duurt wel als ie al gaat werken.
Wiet roken werkt echt spier ontspannend

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoge spierspanning nek/schouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:31

Verdiep je anders ook eens in oefentherapie. Misschien dat jij iets met jevhouding verkeerd doet waardoor je deze klachten in stand houdt. Je hebt mensendieck of cesar

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:32

rapido schreef:
kvika schreef:
Probeer eens wietolie, pijnstillend en spier ontspannende werking

Kun je beter wiet roken want eer de olie werkt duurt wel als ie al gaat werken.
Wiet roken werkt echt spier ontspannend

Beetje raar advies. Wiet roken.

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 13:30

:D Haha...ik heb al veel goede tips voorbij zien komen, en het is dat ik niet rook en niet van de wiet enz. ben...maar soms zou je bijna een joint proberen, vooral als niets helpt :D maar toch maar niet.