Piercing genezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Piercing genezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 14:35

Hii!

Ik heb 5 maanden terug een piercing in mijn tragus laten zetten, en ik ben er echt superblij mee! Maar nu is ie al een week ontstoken en zo lang is ie nog nooit ontstoken geweest. Er zit al een groter staafje in, zodat het goed de ruimte heeft om te genezen. Ik heb bij de vorige keer dat ie ontstoken was kamillethee met een paar korrels groffe zeezout erin met een watje op mijn piercig gedaan en dat hielp supergoed. Maar nu werkt het helemaal niet meer! Heeft iemand nog tips hoe ik kan ''helpen'' met het genezen ZONDER chemische rotzooi (zalfjes, pillen etc.) te gebruiken?

xx

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:36


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 14:39

Skessa_ schreef:
[MWS] [Centraal] Piercings, deel 18!

Je kan nog Sterilon proberen of tea trea olie



Sterilon liever niet. Dat wordt sterk afgeraden. Tea tree olie gebruik ik ook (wel verdund met amandelolie), maar helpt ook niet :(

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Piercing genezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:40

Reageer maar in het topic want deze zal zo dicht gaan. Wel vervelend, succes!

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:40

Sterilon wordt alleen afgeraden op verse piercings, het helpt bij mij altijd heel goed.

Maar ik zou je vraag in het andere topic stellen, deze wordt straks toch gesloten :o

cherrypower
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-04-14
Woonplaats: meteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:41

Ik heb mijn helixpiercing nu bijna een jaar en dat duurde ook lang voordat het goed genas. Ik heb van mijn piercer zeep meegekregen zonder chemische rotzooi erin. De piercing is een keer of drie flink ontstoken geweest het enige wat hielp is met water goed schoonmaken maar met name goed droog maken. Nadat ik hem ook goed droog maakte ging het al een stuk beter. Kamillethee werkte bij mij inderdaad ook mijn piercer zei alleen zeezout te mijden aangezien het vrij agressief is.

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:43

Ik waste mijn tragus altijd onder de douche met van die parfum vrije gel. ik weet zo niet hoe het heet.
Het was een pompje. goed spul dat! korstjes gingen weg en ik had geen last meer. en sinds dien is het altijd goed gegaan. heb hem nu een jaar

cherrypower
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-04-14
Woonplaats: meteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:46

diedepol14 schreef:
Ik waste mijn tragus altijd onder de douche met van die parfum vrije gel. ik weet zo niet hoe het heet.
Het was een pompje. goed spul dat! korstjes gingen weg en ik had geen last meer. en sinds dien is het altijd goed gegaan. heb hem nu een jaar

inderdaad die blauwe gel werkt erg goed
Laatst bijgewerkt door cherrypower op 17-01-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:54

Zeezoutbadje! Grote mok/bakje met heet water en een half theelepeltje zeezout in oplossen. Laten afkoelen tot je er je vinger in kan steken zonder pijn (maar nog wel goed warm is). Je piercing in het warme water leggen voor 10 minuten en daarna met een stofvrij en schoon doekje/watje droogdeppen. Je kan het beste op je zij liggen voor je traguspiercing te zeezouten, denk ik.
Werkt als een tierelier op mijn ontstoken piercing en ik lees er ook tal van goede verhalen over op het internet. Half theelepeltje is voldoende, meer hoeft niet.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:25