Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Maar denken jullie echt dat op het moment dat de dochter van TS met de mentor of decaan gaat praten ze alles durft te vertellen? Dan ben je toch veel te bang dat het terugkomt bij dat meisje lijkt me? En je gaat niet zeggen dat je het eigenlijk te zwaar vind om met haar om te gaan terwijl je weet dat het bij haar zelf terecht kan komen. Ik blijf erbij dat een psycholoog haar veel beter kan helpen en handvaten kan geven om hiermee om te gaan, of dat nou betekent dat ze vrienden met haar blijft en haar op een minder emotioneel betrokken manier steunt zodat ze er zelf niet aan onderdoor gaat, of dat het nou betekent dat ze stopt met vrienden met haar zijn.
bigone schreef:Blijven praten en zorgen voor hulp voor je dochter, iemand waar ze haar hele verhaal aan kwijt kan. Zeker school inschakelen en eventueel je zorgen bij je huisarts neerleggen. Zal niet de eerste keer zijn dat die "vriendin" vrolijk opkrabbelt en je dochter compleet kapot is.
Dani199764 schreef:Misschien een beetje een drastische oplossing, maar naar een andere mbo school gaan zou dat niet helpen?
Toen ik begon op het mbo vond ik ook totaal mijn plek in de klas niet, had geen problemen met zo'n "vriendin" als jou dochter, maar ik denk dat zij daar mee op blijft trekken omdat ze hier en gevoelig voor is en in de rest van de klas geen aansluiting vind. Hierdoor heeft ze niemand anders om op terug te vallen. Nu is ze dit dus gaan uiten door in haar eentje te gaan drinken, omdat ze eigenlijk gewoon niet meer weet wat ze anders moet..
bigone schreef:Zal niet de eerste keer zijn dat die "vriendin" vrolijk opkrabbelt en je dochter compleet kapot is.
Janine1990 schreef:Het zou mij ook weinig verbazen als deze 'vriendin' het sociale leven van je dochter in de hand heeft TS. Lijkt me geen rare reden om de aansluiting met overige klasgenoten te missen.
Bizzybijtje schreef:Ik vind het ergens zorgwekkend hoe jouw dochter hiermee omgaat. Dit is overduidelijk geen gezonde manier van coping. Daar valt namelijk ook wel iets over te zeggen. Het lijkt mij gezond er in ieder geval goed over te praten, of contact op te nemen met de huisarts zodat ze met een vreemde erover kan praten.
Dustyshadow schreef:Ik heb de laatste tijd juist wat meer tijd in leuke dingen gestoken. We zijn een aantal keren met paarden en trailer naar een andere omgeving gereden om daar eens te gaan rijden, zijn gaan wandelen met de hond en aansluitend uiteten, dat soort dingetjes om mijn dochter op andere gedachten te brengen.