Tien voor vier in de nacht, daar waar ik heel graag wil slapen maar helaas gooit mijn maag weer roet in het eten. En ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Misschien dat jullie bokkers ideeën of suggesties hebben.
Het probleem:
Sinds een half jaar ongeveer wordt ik snachts wakker met maagpijn. Deze pijn is vrij hevig en straalt door naar mijn rug ter hoogte van mijn maag. In het begin dacht ik dat mijn rug begon, dus matras gewisseld.
Maar nee, dat was het niet. Inmiddels weet ik vrij zeker dat mijn maag de boosdoener is. Als ik wat eet wordt de pijn minder en krijg ik een honger gevoel. Vaak ga ik daarna in het logeerbed liggen en zakt het allemaal weer af en val ik in slaap.
Ik heb al geprobeerd om een paracetamol te nemen als ik die pijn heb maar omdat mijn maag dus het probleem is heb ik die er ook al eens weer uitgegooid. Toen stond ik dus twee uur later boven de gootsteen

Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik hier vrij brak van wordt. En het stomme is, het is niet regelmatig. Ik heb er niet altijd last van en vaak gewoon wat losse nachten. 1 of 2 achter elkaar, nu deze week heb ik er dinsdag last van gehad en nu deze nacht dus weer.
Ook met andere dingen is het niet te voorspellen. Het maakt al niet uit of ik savonds gewoon eet (chips, fruit ed), of dat ik niks eet na het avondeten. In beide gevallen kan ik last hebben.
Heb ook wel eens zitten denken dat het stress is, wat ik mij haast niet kan voorstellen maar wie weet. Ik zit op school, heb het prima naar mijn zin, houd het prima vol. Zomervakantie eigenlijk geen last gehad ondanks dat ik enorm druk was. Nu dat ik weer naar school ga, krijg ik weer last. Maar waar moet ik dan eigenlijk stress van hebben? Sta naar mijn mening positief in het leven en heb verder ook geen dingen waar ik me grote zorgen om maak. Eigenlijk ook nooit echt last gehad van stress.
Maar goed, wat nu? Ik kan nergens een verband vinden wat de pijn kan voorspellen. Ik heb er ook niet met bepaalde regelmaat last van. Het komt en het gaat. Ik weet wel dat ik mijn nachtrust gewoon mis en ik daar erg moe van wordt. Ik ben wel iemand die zijn slaap nodig heeft, ook om wakker te blijven op school

Ik ben hiermee overigens niet mee naar de huisarts geweest. Weet ook niet zo goed wat ik de beste man moet zeggen. Maar als dit aanhoud ga ik zeker wel een bezoekje brengen.
Het is zo alweer een lang verhaal geworden. Hoop dat het voor jullie ook een beetje duidelijk is. Wie heeft goede raad voor mij en vooral mijn nachtrust?