Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 08:54

Ik rook al vanaf me 18de jaar,en stevig ook.Heb jaren lang 2 pakjes [á 25 stuks] per dag gerookt.Ben toen gaan minderen naar uiteindelijk 1 pakje per dag [30 stuks].Hele poos later 9 mnd. gestopt met roken,ging door een hel! maakte de domme fout om een trekje te nemen van een peuk,puur om te kijken hoe het smaakte.Had ik niet moeten doen! gelijk kon ik al niet meer zonder.

En sinds gister was ik er opeens helemaal klaar mee,met roken.Ik heb roken nooit lekker gevonden,het was puur dat stemmetje dat zei: hup roken. Ik raakte al in paniek als ik nog maar 4 sigaretten had of als ik mijn pakje vergeten was.Ik had altijd minimaal 2 aanstekers bij,want stel je voor dat die leeg zou zijn geraakt.

Zonder hulp gaat het me echt niet lukken,ik heb daarom gister een pakje van die pleisters gekocht.Ze werken echt wel! zoveel minder zin in een peuk.Ik heb nog een half pakje liggen,ik pak een peuk als de drang ontzettend groot is.Neem dan een paar trekjes en maak de peuk weer uit.Zo kan ik het ook afbouwen.

Het heeft verder niks met Stoptober te maken of met de foto's op de pakjes.Ik heb er gewoon geen zin meer in.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:58

Zo ben ik ook gestopt.

Veel succes!!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:58

Ik raad je aan om met dit gevoel het boek 'Stoppen met roken' van Allen Carr te gaan lezen. Met dat boek kostte het totaal geen moeite terwijl ik bij eerdere stoppogingen huilend naar het tankstation liep.

Afbeelding

Ik ben inmiddels 4 jaar gestopt en mis het totaal niet.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:59

Succes, ik ben 2weken gestopt *\o/*

En ik doe het gewoon zo,zonder pleisters
lekker je dag vullen, zorgen dat je afleiding hebt en de trek word vanzelf minder :j

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:01

Ik kan me een discussie herinneren met je over roken. Weet niet meer precies hoe en wat, maar wel dat je er heel ziek van werd, als je niet meer rookte. Hopelijk lukt het je met de pleisters..

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:01

Goed van je Gohya!

Ik ben zelf in januari gestopt na een Allen Carr training. Maar was lang niet zo gemotiveerd als jij en het is mij ook gelukt.

Fijn als je er af komt, vooral die drang is zo fijn om kwijt te raken.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:01

Heel herkenbaar!

Ik rookte ook best wat (pakje per dag of een pakje shag in 3 dagen) en had er eigenlijk helemaal geen trek meer in.
Ik ben van het een op het andere moment gestopt en dat heeft mijn omgeving geweten :') . Wat was ik een stuk chagrijn :=

Dat is nu ruim 8 jaar geleden en ben blij dat ik heb doorgezet. Buiten het feit om dat het mij veel geld bespaard, is het ook mijn gezondheid enorm ten goede gekomen.

Hopelijk gaat het je op deze manier lukken! +:)+

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:04

Ik was ook zo'n zware roker en ben meer dan 3,5 jaar geleden acuut gestopt en denk er nooit meer aan.
Het enige dat ik tegen mezelf zei was: Ik ben een niet-roker en die denken nooit aan roken.
Tijdens de lichamelijke afkick, die zo heftig was dat ik drie dagen lang half blind was, zei ik tegen mezelf dat het een virusje was en dat het vanzelf over zou gaan.

Dit was het enige dat ik heb gedaan en het was alles wat ik nodig had.

Heel veel succes!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:17

Zammie schreef:
Ik kan me een discussie herinneren met je over roken. Weet niet meer precies hoe en wat, maar wel dat je er heel ziek van werd, als je niet meer rookte. Hopelijk lukt het je met de pleisters..


Je kan acupunctuur nemen voor de afkickverschijnselen, dat werkt echt schijnt :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 09:47

Zammie schreef:
Ik kan me een discussie herinneren met je over roken. Weet niet meer precies hoe en wat, maar wel dat je er heel ziek van werd, als je niet meer rookte. Hopelijk lukt het je met de pleisters..


Jaaa dat klopt.Ik werd toen verkouden,ziek,zwak en misselijk,maar had het er geestelijk ook erg moeilijk mee.Daarvoor had ik ook al een stop poging gedaan.Ik gebruikte toen ook pleisters, 2 stuks, op elke arm 1 en nog bleef ik best wel veel door roken.Die pleisters hielpen toen gewoon niet.
De 2de stop poging werd ik dus ziek,kreeg echt de ene blessure na de andere [met voetbal], verkouden,heel slecht slapen,hoofdpijn,enz.

Deze pleisters lijken wel sterker? geestelijk heb ik er geen moeite mee dit keer.
Deze keer is mijn stoppen met roken zeer sterk! ik ben er klaar mee,het smaakt geen eens.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 09:48

verootjoo schreef:
Zammie schreef:
Ik kan me een discussie herinneren met je over roken. Weet niet meer precies hoe en wat, maar wel dat je er heel ziek van werd, als je niet meer rookte. Hopelijk lukt het je met de pleisters..


Je kan acupunctuur nemen voor de afkickverschijnselen, dat werkt echt schijnt :j


Tot nu toe geen afkick verschijnselen,alleen slecht geslapen en wat hoofdpijn.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:00

O gohya hier ook poging nr? ? Om te stoppen..Heb structureel last vd keel..moet echt een x afgelopen zijn..
Heb 2uurtjes geslapen en gebruik voor de ergste verschijnselen de E sigaret ( niet te roken vind ik) dus hopelijk kan ik die ook gauw naast me neerleggen.. voel me belabberd iig..
Sterkte!!

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:04

Er zelf helemaal klaar mee zijn is volgens mij ook de enige manier om echt te dtoppen. Ik had dat vorige jaar. In 1x helemaal klaar ermee. En ben al een jaar gestopt. Heb nog 1x een peuk gerookt en gatver wat vond ik dat vies.

Succes je kan het :D

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 10:11

Ik vind het ook echt vies smaken,het is nu nog af en toe dat stemmetje,maar ik kan het wél weerhouden.
Je kan idd. het beste stoppen als je er helemaal zelf klaar mee bent.Puschen werkt alleen maar averechts,vind ik.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 10:12

pol1 schreef:
O gohya hier ook poging nr? ? Om te stoppen..Heb structureel last vd keel..moet echt een x afgelopen zijn..
Heb 2uurtjes geslapen en gebruik voor de ergste verschijnselen de E sigaret ( niet te roken vind ik) dus hopelijk kan ik die ook gauw naast me neerleggen.. voel me belabberd iig..
Sterkte!!


Jij ook veel sterkte! weet je,je moet er ff doorheen,het kan echt een hel zijn de eerste dagen.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:21

Goed bezig, volhouden! *\o/*

Ik ben nu inmiddels 4 jaar gestopt met roken.

Ook een keer eerder gestopt maar toen dezelfde fout als jou gemaakt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 10:23

Die fout ga ik nooit meer maken hoor,heb er van geleerd.
Weet je wat ook meetelt? klinkt best raar,maar ben na de uitzending op NPO 2 [18.00 uur nieuws] over de smerige praktijken van de sigaretten fabrikanten,zo boos geworden! voel me zo belazerd,dat ze aan mij geen geld meer gaan verdienen.

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:25

Super gohya, je kan het!

Mag ik je vragen welke pleisters je gebruikt?
Ik wil ook graag stoppen.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:28

gohya schreef:
Die fout ga ik nooit meer maken hoor,heb er van geleerd.
Weet je wat ook meetelt? klinkt best raar,maar ben na de uitzending op NPO 2 [18.00 uur nieuws] over de smerige praktijken van de sigaretten fabrikanten,zo boos geworden! voel me zo belazerd,dat ze aan mij geen geld meer gaan verdienen.


Ik hoop dat je die fout nooit meer gaat maken. :o

Stoptober is ook gedoemd om te mislukken, je moet niet stoppen omdat het verwacht word of omdat het er een leuke maand voor is. Je KAN pas stoppen met roken als er daarboven in je koppie een knop omgaat. Even je pakje oproken is ook geen optie, stoppen is stoppen is mijn ervaring en zolang je er zelf niet volledig achter staat gaat dit ook niet lukken.

Zoals ik het bij jou lees is bij jou de knop om, toppie!!!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 10:31

Fabj3 schreef:
Super gohya, je kan het!

Mag ik je vragen welke pleisters je gebruikt?
Ik wil ook graag stoppen.


Ik heb de pleisters van Kruitvat,iets met Nicotinell stap 1, zijn 6 pleisters in een doosje,werken 24 uur.
Ze zijn ook niet echt duur, iets van 21,- per doosje.Nu kost 'roken via de pleister' me 3,50 per dag i.p.v. 7,40 per dag.

Idd. Iris, de knop moet om!

Normaal ik pas iets rond half 12/12 uur,omdat ik eerder gewoon niks door me keel krijg. Nu heb ik al een broodje garnalenslade op,en tis pas half 11.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:48

Iris92 schreef:
gohya schreef:
Die fout ga ik nooit meer maken hoor,heb er van geleerd.
Weet je wat ook meetelt? klinkt best raar,maar ben na de uitzending op NPO 2 [18.00 uur nieuws] over de smerige praktijken van de sigaretten fabrikanten,zo boos geworden! voel me zo belazerd,dat ze aan mij geen geld meer gaan verdienen.


Ik hoop dat je die fout nooit meer gaat maken. :o

Stoptober is ook gedoemd om te mislukken, je moet niet stoppen omdat het verwacht word of omdat het er een leuke maand voor is. Je KAN pas stoppen met roken als er daarboven in je koppie een knop omgaat. Even je pakje oproken is ook geen optie, stoppen is stoppen is mijn ervaring en zolang je er zelf niet volledig achter staat gaat dit ook niet lukken.

Zoals ik het bij jou lees is bij jou de knop om, toppie!!!


Ik ga ook stoppen. Er zit al bijna een jaar een stemmetje in mijn hoofd dat dat moet.
Maar ik moet zeggen dat mede door stoptober ik zoiets heb van, ja, nu ga ik het doorzetten. Ik heb net gisteren nog een nieuw pakje shag gekocht. Deze rook ik nog op. Of die nou op 30 september op is of 2 oktober, daarna stop ik.
Maar dat zal er ooo mee te maken hebben dat ik alles op moet roken wat er te roken valt, anders blijft de drang te hoog. (Ben al eens eerder gestopt maar toen werd met leven een hel..)
Dus stoppen gaat me zeker lukken!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 11:05

Ook jij heel veel succes Mikkiej! we gaan het winnen van dat stemmetje.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:10

Super dat je er probeert mee te stoppen!

Mijn vader rookte al zijn hele leven en had ook van de ene op de andere dag geen zin meer in roken.
Hij is gewoon gestopt en enkele weken later probeerde hij nog eens, maar zei dat het echt ranzig smaakte.
Dus nu is hij echt gestopt, ik ben echt blij!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:11

_Nelleke_ schreef:
Ik raad je aan om met dit gevoel het boek 'Stoppen met roken' van Allen Carr te gaan lezen. Met dat boek kostte het totaal geen moeite terwijl ik bij eerdere stoppogingen huilend naar het tankstation liep.

[ Afbeelding ]

Ik ben inmiddels 4 jaar gestopt en mis het totaal niet.



maar die methode is juist bedoeld om de zin in roken te ontnemen door je er ervan te doordringen hoe de industrie werkt en wat het met je doet, terwijl je rookt.

Dat is al bereikt, want TS heeft er geen zin meer in..

ze kan het boek beter gaan gebruiken als ze ooit weer zin zou krijgen en de eerste sigaretten opsteekt en denkt help, wat doe ik nu.

de allan car methode kun je maar een of twee keer echt effectief gebruiken daarna verdwijnt de 'magie' van de woorden en het effect van het roken, plus de cursus..

ik zou die weg alleen inzetten als het absoluut noodzakelijk is en dus de hoogste effectiviteit heeft..
Er is nu geen trek in sigaretten of nicotine, dus heb je al een verminderd effect.. zou het alsnog mislukken, dan hoor/zie je de dingen niet meer voor het eerst bij een tweede keer.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 11:13

Hoe de industrie werkt heb ik dus gezien van de week op t.v. ben daar ook erg boos over en voel me belazerd. Ook deze reden telt mee om te stoppen.