Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Nu zitten er in Nederlands vlees geen hormonen...Dat is verboden. 1 keer per week een kipfilet is voldoende voor jouw B12 behoefte. IJzer zou ik niet weten.
Lillith24 schreef:Alsjeblieft niet aan de multivitamine. Je moet goed opletten dat je alleen vitamine extra slikt dat in water oplosbaar is en niet in vet! Want van die laatste kun je als je te veel krijgt ernstige klachten krijgen.
Ik ben al een aantal jaren veganist en ik slik: b12, d3, ijzer en extra vitamine C (dan neemt ijzer en b12 beter op).
janderegelaa schreef:Nu zitten er in Nederlands vlees geen hormonen...Dat is verboden. 1 keer per week een kipfilet is voldoende voor jouw B12 behoefte. IJzer zou ik niet weten.
Riraito schreef:janderegelaa schreef:Nu zitten er in Nederlands vlees geen hormonen...Dat is verboden. 1 keer per week een kipfilet is voldoende voor jouw B12 behoefte. IJzer zou ik niet weten.
Dat klopt, maar er mogen wel meer dingen niet. En toch heb ik die met eigen ogen gezien (rottende beesten in een ton, dieren laten lijden door ze geen zorg te geven etc.). Dus vergeef me als ik de vleesindustrie niet meer geloof.
Ik weet verder weinig over B12 supplementen, neem ze zelf namelijk niet (ik eet eigenlijk alleen nog eieren van kippen van vriend en af en toe een plakje kaas). Ik zou wel goed uitzoeken welke ook echt vegan zijn, veel zijn het namelijk niet.
Woogy schreef:Verkeerd onthouden net even nagezocht, het ging om een teveel aan B6 wat je al heel erg snel hebt.