Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:06

Ik word sinds afgelopen nacht geplaagd door een zeurende pijn op mijn scheenbenen en ik word stilaan gek van mezelf :+

Mijn lyme was onder controle en ben dan sinds +-7 weken met 1u zumba per week begonnen. Dan sinds vorige week nog drie kwartier erbij en een kwartier pilates. Op zich wel intensieve uurtjes, maar zo overdreven leek het niet. Maar nu dus aaaaaaaargh!!!

Ik heb geen ijs in huis (stom!), geen pijnstillers (op sinds de migraine vorige week) en dingen met diclofenaq reageer ik op, zoals zelfs voltarengel...
Iemand tips? :')

Dan eergisteren nog twee injecties gehad, ook nog een zere rug van... Vraag me af hoe ik zo morgen het werk ga doorkomen... Word er knettergek van!

horlynnses
Berichten: 642
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:18

Ik heb er momenteel ook last van, door teveel te sporten. Wat bij mij de pijn enigszins verlicht is voltare gel.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:23

Ja dat is op zich goed spul, maar ik reageer daar vrij zwaar op, dus dat doe ik liever niet.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:24

Geen doperwten of zoiets in de diepvries met zo zak kan je ook prima koelen.
Anders theedoek nat maken goed uitwringen en die even in diepvries koelt ook wel goed. En evt als je dat hebt iets met arnica erin smeren.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:25

Wij hebben geen diepvries :-(

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:31

Rust rust rust!
Dit is echt een rot blessure.
En als je er mee door blijft lopen komt het steeds erger en sneller terug.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:35

Is het raadzaam om naar de dokter te gaan of gaat het met rust zo wel over?
Dus best geen zumba morgen...

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:40

Laatst bijgewerkt door Marie111 op 14-10-15 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:41

Gewoon rust houden. Dokter gaat je exact hetzelfde vertellen dus denk dat het weinig meerwaarde heeft daar heen te gaan. Eventueel kan je koude washandjes misschien erop doen, dat zou ook enigszins te pijn stillen. Verder paracetamol als je dat in huis hebt, ( max. 4x per dag 2 tabletten van 500 mg).

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:45

Voor vanavond behelp ik me maar met brufen+pantomed. Moeder legt bij de stal een doosje paracetamol klaar dat ik morgenvroeg kan oppikken.

Die site is wel goed! Had er al wat over opgezocht, maar hier staan ook goede oefeningen op, thanks!

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:46

Bartonella geeft ook die klachten Tieneke. :)
Daar weet ik alles van helaas, ook Lyme en die schenen blijven lastig doen.
En dat terwijl ik al heel lang niet meer sport of hardloop.
Compressiekousen en goede schoenen maakt bij mij ook geen fluit uit.
Verergeren de klachten doen mijn schenen mee.
Wat wel helpt bij mij om het iig iets te verbeteren is aquafitness, lopen en rennen in het water, als ik dat eerst doe kan ik heeeeeeel voorzichtig wat hardlopen.
Dus dat is het proberen best waard, ik deed het in 1.20 diep, dat is superfijn trainen.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-10-15 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:47

Oefff heel bekende blessure, heb op hoog niveau geskied en dan kan je niet om de bekende 'shin splint' heen helaas. Het hoort erbij en heel lastig ooit weer weg. Ben nu al 2 jaar gestopt met fanatiek skien en me schenen zitten nog steeds vol met bulten/ontstekingen.

Ik merkte dat je er uiteindelijk doorheen ging, bleef ik wekelijks skien deed het op een gegeven moment enkel eerste 5 minuten pijn en erna nergens meer last van, maar skiede ik een paar weken niet (of dus na de zomer).. pff was een ware hell.. dus veel heb je daar niet aan -O-

Enigste is idd wat Desteny zegt.. rust rust en nog meer rust. Wellicht verlicht goed schoeisel, met goede demping?

Sterkte ermee in elk geval! Y;(

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:50

Goh, ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga er toch vanuit dat het door het sporten komt. Heb gewoon anderhalf jaar niks gedaan en dan op een paar weken tijd naar minstens 2u/week heel intensieve zumba. Soms doe ik ook nog een half uur crosstrainer. Dus denk dat het gewoon too much too fast is geweest. Verder voel ik me beter dan ooit...

Ik heb net nieuws schoenen gekocht en denk niet dat daar het probleem is. De instructrice van de dinsdag-zumba heeft wel een héél hoog en zwaar tempo, met heel veel hiel- en kniebewegingen. Denk dat ik het eerder daar moet zoeken.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:52

scheenbeenvliesontsteking is zwaar knudde.

rust houden is het devies en daarna als de pijn afneemt heel rustig aan bewegen..

ik heb het ooit gehad na het lopen van een nijmeegse op veel te zware schoenen..
na een maand rust (alleen bewegen wat nodig was.. van en naar werk, wc en trap naar bed).
ging ik drie maanden op vakantie naar Indonesië en Maleisië
voelde mij weer helemaal op en top, maar daar kwam ik toch bedrogen van uit..

ik denk niet dat de dokter met 'rustig aan weer wat opbouwen' bedoelde: ga de dag na je land maar drie dagen in de jungle rondbaggeren met een 11 km lange jungletrekking.

ontsteking bleef gelukkig weg, maar wel opnieuw irritatie.. Omdat dat natuurlijk 'makkelijk te negeren' is als je een leuke tijd hebt, ben ik na terugkomst nog bijna 4 maanden zoet geweest voordat mijn scheenbeenvlies weer helemaal normaal was..

dus neem echt je rust en belast alleen het hoognodige.. en ook al lijkt het weer goed te zijn, rustig aan weer opbouwen in belasting.. beste is gewoon om naar de dokter te gaan en het onder begeleiding aan te zien.

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:54

Als het een terugkerend probleem is eens goed laten kijken naar je (sport) schoenen. Het kan ook zijn dat je erge spierpijn hebt wat deze pijn veroorzaakt. Je hebt hard gesport en die spieren te veel belast..

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:55

elenaMM77 schreef:
scheenbeenvliesontsteking is zwaar knudde.

rust houden is het devies en daarna als de pijn afneemt heel rustig aan bewegen..

ik heb het ooit gehad na het lopen van een nijmeegse op veel te zware schoenen..
na een maand rust (alleen bewegen wat nodig was.. van en naar werk, wc en trap naar bed).
ging ik drie maanden op vakantie naar Indonesië en Maleisië
voelde mij weer helemaal op en top, maar daar kwam ik toch bedrogen van uit..

ik denk niet dat de dokter met 'rustig aan weer wat opbouwen' bedoelde: ga de dag na je land maar drie dagen in de jungle rondbaggeren met een 11 km lange jungletrekking.

ontsteking bleef gelukkig weg, maar wel opnieuw irritatie.. Omdat dat natuurlijk 'makkelijk te negeren' is als je een leuke tijd hebt, ben ik na terugkomst nog bijna 4 maanden zoet geweest voordat mijn scheenbeenvlies weer helemaal normaal was..

dus neem echt je rust en belast alleen het hoognodige.. en ook al lijkt het weer goed te zijn, rustig aan weer opbouwen in belasting.. beste is gewoon om naar de dokter te gaan en het onder begeleiding aan te zien.

Denk je? :')

Ik zal morgenvroeg kijken. Dadelijk bed in en dan maar hopen op slaap...

Evelien, het is voorlopig de eerste keer.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:00

Je schenen komen vooral op spanning wanneer je door je knien gaat en ook op je hielen leunt. Combineer je dit met nog wat impact (lopen, springen, slechte demping) plus een lange periode van rust, dan ligt shin splint om de hoek.. Ben bang dat je idd iets te fanatiek bent geweest voor wat je schenen aankonden, alleen jammer dat ze dat niet van te voren aangeven -O-

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 23:03

Jah inderdaad! :roll:
Ik zei nog tegen mijn collega, die mee de zumba dinsdag doet (gratis vanuit de werkgever dus leek wel eens leuk voor 5 keer), dat die hielbewegingen en kniebewegingen zo saai waren, was de hele tijd hetzelfde. Bijna een heel nummer door draaien op elke hiel om beurt, volgend nummer telkens met je knie inbuigen... Tof dus!

HokeyPokey

Berichten: 102
Geregistreerd: 29-09-15

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:14

Echt, asjeblieft.. Pak je rust. Na drie jaar (!!) kan ik nog steeds niet meer hardlopen (zo is het bij mij ontstaan) en ik word er zoo ziek van. Loop nu bij fysio maar dit verergert het ook alleen maar. Bij jou klinkt het beginnend, dus zorg er voor dat het ook niet zo uit de hand loopt!

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:34

Kwam deze topic tegen. Vdiendin heeft ook last van shinsplints en ik dacht laat ik eens voor naar kijken wat ik daarovdr kan vinden.

Via Google kwam ik op deze site:

http://www.shinsplintstop.nl/?gclid=Cjw ... zwQAvD_BwE

Is er kemand die daar srvaring mee heeft? Zou het echt werken?
Aangezien de "gewone" fysio zegt dat het eigenlijk niet weer ovdr gaat en net beste werkt om de kuitspieren stsrker te maken. Op 1 been staan en daar door xe knie zakken en weer omhoog. Dat 30 keer per dag en elke week meer.
Verder fietsen en zwemmen, alleen niet hardlopen.

Andere vraag (vergeten bij de fysio). Mag je schaatsen met deze klachten?

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:33

Marie111 schreef:
Kwam deze topic tegen. Vdiendin heeft ook last van shinsplints en ik dacht laat ik eens voor naar kijken wat ik daarovdr kan vinden.

Via Google kwam ik op deze site:

http://www.shinsplintstop.nl/?gclid=Cjw ... zwQAvD_BwE

Is er kemand die daar srvaring mee heeft? Zou het echt werken?
Aangezien de "gewone" fysio zegt dat het eigenlijk niet weer ovdr gaat en net beste werkt om de kuitspieren stsrker te maken. Op 1 been staan en daar door xe knie zakken en weer omhoog. Dat 30 keer per dag en elke week meer.
Verder fietsen en zwemmen, alleen niet hardlopen.

Andere vraag (vergeten bij de fysio). Mag je schaatsen met deze klachten?


Ik ben vooral benieuwd wat deze ‘unieke behandelmethode’ die bij 90% werkt dan inhoudt. Daar zeggen en schrijven ze precies niks over :+

Ik heb ook drie fysio’s versleten voor ik de oplossing vond die -tot dusver- bij mij werkt: kuiten en stabiliteit versterken, voorvoetlanding en spierknopen eruit masseren. Idd om die spanning van het (geïrriteerde) scheenbeenvlies af te krijgen en de druk die erop komt te verlichten. Door in zeer lage snelheid (ik kon mezelf wandelend bijhouden :') ) op te bouwen loop ik nu na jaren weer klachtenvrij.

Schaatsen zou ik navragen bij je fysio. Als ik last had van mijn schenen vond ik het heel arelaxt, omdat je constant met je scheen tegen de voorkant van je schaats leunt (althans ik dan :’)). Maar ik weet niet of het echt kwaad kan of niet.

Tientjeblij
Berichten: 525
Geregistreerd: 18-11-05

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 21:05

Ik heb ervaring met shinsplint stop. Behandelingen hielpen bij mij wel. Is vrij pijnlijk maar wel de moeite waard.

Anoniem

Re: Vermoedelijk scheenbeenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 21:21

Shockwave behandeling, een van de weinige dingen die echt helpen!
Alleen rust gaat het niet weg, dan komt het vaak weer terug.