Mensen bekend met jicht ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Mensen bekend met jicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:11

Heey bokkers,

Ik vroeg me af of er mensen bekend met jicht zijn? Ik heb namelijk soms last dat ik opeens niet meer op mijn voet kan staan of dat mijn knie het niet meer houd?

Nu ik ging zoeken wat dit kon zijn kwam ik op jicht uit. Aangezien ik niet zeker weet of dit het is ga ik uiteraard morgen langs de dokter om hem te vragen of hij weet wat het kan zijn.

Zijn er mensen die ook weet hoe je op dat moment de pijn kan verlichten ?

Mvg JoellaLoves

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen bekend met jicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:13

Ja hier.
Bij mij knelt de zenuw af door te hoge spierspanning in de kontspieren en bovenbenen. Zolang ik regelmatig braaf mijn stretch oefeningen van de fysio doe heb ik er geen last van.

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:17

Sizzle schreef:
Ja hier.
Bij mij knelt de zenuw af door te hoge spierspanning in de kontspieren en bovenbenen. Zolang ik regelmatig braaf mijn stretch oefeningen van de fysio doe heb ik er geen last van.


Wel vervelend dat dit bestaat in ons lichaam! Ik hoop dat de dokter dan maar kan zeggen dat dit het is en dan maar veel stretchen.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Mensen bekend met jicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:22

Mijn pa heeft erge jicht. Zn leven wordt erdoor bepaald, maar hij past zn leven er ook weinig op aan. Volgens mij is er relatief weinig gekend over jicht. Maar mijn pa...grote beer hard werken en nooit klagen. Versleten knie...4 hernia's waarvan 3 x geopereerd... die jicht legt hem soms echt lam

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:37

Collie2008 schreef:
Mijn pa heeft erge jicht. Zn leven wordt erdoor bepaald, maar hij past zn leven er ook weinig op aan. Volgens mij is er relatief weinig gekend over jicht. Maar mijn pa...grote beer hard werken en nooit klagen. Versleten knie...4 hernia's waarvan 3 x geopereerd... die jicht legt hem soms echt lam

Jeetje daar schrik ik wel van die arme man !

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:30

Ontzuren dat werkt goed, je hebt ook ontzuringsthee.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Mensen bekend met jicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:37

Jicht is een ontsteking van gewrichten doordat urinezuurkristallen neerslaan op het gewricht. Het heeft dus niets te maken met spieren en zenuwen (kan ook heel pijnlijk zijn).

Een jichtaanval gaat vaak gepaard met koorts en komt voornamelijk voor na je 40-50ste levensjaar. De kans dat je jicht hebt is dus niet heel groot. Blijf je last houden, gewoon even langs de huisarts. Dr. Google doet meestal weinig goeds voor je gemoedsrust.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mensen bekend met jicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:33

Ach wat stom door de beschrijving in de OP dacht ik aan ischias, dat is wat ik heb (was vast warm of zo).
Dat is ook waarschijnlijker voor TS gezien de beschrijving.