ik ben op vakantie op texel. heel erg leuk maar sinds vannact ben ik heel erg ziek geworden. ook mijn pleegbroer is ziek geworden we denken aan voedselvergifteging.
we moeten allebei vaak overgeven. ik houd echt niks binnen en bij mijn pleegbroer gaat het nu een stukje beter en heeft iets kunnen eten. ook hebben we heel erg buikpijn en diaree.
de rest van het gezin heeft nergens last van. ik en mijn pleegbroer hebben gister dezelfde pizza gegeten in een restaurant terwijl de andere of pasta of een kindermenu met frietjes aten. hierdoor denken wij dat het hierdoor komt..
maar nu vragen ik en mijn pleegbroer (we zijn samen.in het huisje gebleven terwijl de rest naar het strand is gegaan) ons af of we misschien toch het restaurant moeten verwittegen. maar we weten ook niet zeker of het voedselvergifteging is. zouden we langs een dokter moeten gaan of het gewoon even moeten aankijken?
ik begin me namelijk steeds beroerder te voelen terwijl het met mijn pleegbroer steeds beter gaat. ook tips tegen voedselvergifteging/ overgeven en buikpijn zijn van harte welkom!
ps typfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn telefoon :p
Ik zou gewoon even naar het restaurant bellen en uitleggen. Wel heel toevallig als jullie 'gewoon' ziek zijn in neens. Dus ik denk dat het wel wat te maken heeft met het eten.
Ben benieuwd waar je gegeten hebt, zit namelijk ook op Texel. Vorige vakantie op Texel ben ik tegelijk met mijn hond ziek geweest. Hij de hele nacht spugen en ik diarree. Hij had meegegeten van mijn varkenshaas dus ik verdenkt ook het restaurant. Ik weet niet hoe dat restaurant heet maar het zit in de Koog en maakt reclame met varkenshaas voor maar 8,95.
ja het zit in de koog en had dacht ik inderdaad een reclame voor verschillende gerechten voor 8,95 op een rode omheining. het was een pizzaria met ook gerechten zoals varkenshaas! ik weet niet meer hoe het zaakje heet mijn pleegouders zijn er langs gegaan en hebben hun dit verteld maar zij zeiden dat het nooit van hun voedsel kon komen
Rode omheining klopt als een bus!!! Personeel sprak gebrekkig Nederlands. Ze hebben een terras aan de voorkant maar ook een heel stuk aan de zijkant tussen hun pand en de buren in. Ik weet echt niet meer hoe het heet maar zou heel goed kunnen dat ze daar ook pizza verkopen. Dus denk dat we dezelfde zaak bedoelen! Ik denk dat het dus wel aan hun eten ligt een jouw verhaal is een goede bevestiging dat ik er inderdaad nooit meer wil gaan eten. Beetje te toevallig vind je niet? Balen dat je zo ziek geworden bent. Dan heb ik nog mazzel gehad. Flinke dierenarts rekening en een slapeloze nacht maar daarna waren zowel hond als ik weer beter gelukkig. Hoop dat jij je ook snel beter voelt!
ja idd ze spraken gebrekkig nederlands ik vind dit ook wel een beetje heel toevallig gelukkig was jij snel weer beter! ik duik lekker mn bed weer in en hoop dat het morgen weer beter is!
zigranta
Geplaatst: 13-08-14 22:54
Nvwa inschakelen. Ze moeten volgens mij monsters hebben van het voedsel zodat dit uitgekweekt kan worden in een geval zoals dit!
KiMmK
Geplaatst: 14-08-14 01:23
Symptomen komen me erg bekend voor. Ik heb een paar jaar geleden de salmonella infectie gehad. Ze kunnen je testen op de bacteriën die voedselvergiftiging veroorzaken. Ik ben gebeld door de (volgens mij) keuringsdienst van waren? en moest uitleggen waar ik die dag had gegeten toen ik ziek ben geworden.. Dus wel degelijk van belang om even te melden!! In mijn geval was ik echt doodziek met 40-41 graden koorts. Was de 'gelukkige' die 7 dagen lang in quarantaine in het ziekenhuis mocht verblijven..
Tips: blijf veel drinken!! Ook vond ik het prettig om op men linker zij te slapen ivm misselijkheid. Neem een PCM, wanneer mogelijk, oraal of rectaal. Tevens had ik een warmtedeken wat ik tegen men buik legde. Heerlijk!
Fira
Geplaatst: 14-08-14 01:42
Wij gaan binnenkort ook naar Texel, dus ik ga het even doorgeven dat we daar dus niet moeten eten! Rode omheining? Zat het dichtbij dat kerkje of juist bij die ijssalon?
heel erg bedankt voor de reacties en de tips! jammer genoeg gaat het nog niet echt beter en hebben we besloten vandaag maar terug naar huis te gaan ipv morgen en als het dan morgen nog niet beter is thuis naar de huisarts te gaan. ook is de NVWA gecontacteerd en hebben we onze ondervindingen door gegeven!
voor de mensen die willen weten waar het restaurantje zit dat is in de winkelstraat van de koog tegenover het ola ijswinkeltje het restaurant heeft een rode omheining met daarop verschillende aanbieding voor weinig geld 8,95 bijvoorbeeld
jorika1986
Geplaatst: 14-08-14 09:12
Dank je voor het doorgeven welk restaurant het is. Ga over een week of drie een paar daagjes naar Texel, dan weten we zeker dat we daar niet gaan eten!!! Heel veel beterschap toegewenst voor jouw en je pleegbroer.
Dat is dus Hatim. Verbaasd me niks dat jullie ziek zijn geworden, volgens mij nemen ze het niet zo nauw met de voedselveiligheid. Ik zou er nooit gaan eten, alleen al om het volk wat er werkt.