skeeleren met paard/pony

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

skeeleren met paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 15:36

hallo na aanleiding van dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1757015&view=unread#unread

vroeg ik me af zijn er nog meer bokkers zijn die skeeleren met hun paard/pony. ik doe dit af en toe met mijn pony (kleine E) en ze vind het echt superleuk! als ze op haar eigen tempo draaft wat een behoorlijk tempo is, is het ideale snelle skeeler tempo. kleine stukjes in galop gaat ook prima dan pak ik me vast aan haar hals en ze trekt me dan vooruit (dit uiteraard alleen op vlak terrein of waar het lichtjes bergaf gaat). in galop laat ik haar meestal in de berm en ik op het asfalt. ze glijd niet uit want ze heeft geen ijzers. voordat je in draf gaat, eerst oefenen in stap want paarden kunnen schrikken van de skeelers. ik vind dit niet gevaarlijk want mijn pony is hieraan gewend omdat ze ook vaker naast de fiets loopt of mee gaat hardlopen. ik weet het blijft een pony dus ze kan altijd schrikken maar we doen dit op terrein rond om de stal dat ze dagelijks ziet en ze is 200% bomproof. je moet wel een pad uitzoeken waar geen kiezels liggen en wat heelver van een weg afligt. ik zal binnenkort een filmpje posten.

kom maar op met jullie verhalen!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: skeeleren met paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:41

Ik skeeler niet, ik mountainboard wel met mijn pony.
ook niet erg bekend, maar wel onwijs leuk. Maar kost wel erg veel kracht in je armen.

hier een filmpje van mezelf met 1 van mijn dames.
https://www.youtube.com/watch?v=GCjb_ITDLGk

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:42

Lijkt mij erg leuk. Heb ik wel eens aan gedacht om te doen, maar ben een beetje bang dat ik er dan in volle galop achteraan wordt gesleept. Haha zie mezelf al gaan over de weg. Bovendien is de omgeving niet geschikt. Teveel zandpaden haha. Lijkt me wel lastig remmen met die wieltjes.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 15:44

wow dat is echt vet! *gaat googlen op mountain board*

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:45

Fietsen, skeeleren, hardlopen... met een makke pony is dat geen probleem :)

Edit: wel goede remblokjes hebben voor de zekerheid.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:45

ik zat er ook al aan te denken om dit te gaan doen met mijn mini ... vele verklaarde me voor gek maar t leek mij echt een goed idee voor de zomer zolang ze nog niet voor de sulky staat
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 12-12-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:46

litilaura schreef:
wow dat is echt vet! *gaat googlen op mountain board*


*\o/* vind ik ook, en pony's ook.
Doe het ook wel is met 2, een als handpaard en 1 als trek paard.
Ik ben nu sinds kort weer begonnen met conditie opbouwen.
En ga speciaal trektuig maken.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: skeeleren met paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 15:51

@Koekeroekus ik ken mijn pony nu 2 jaar en weet dat ze ALTIJD reageert op klikken met de tong en prrrr en hooooo. dus dat erachteraan vliegen gebeurt hier niet en mocht ze niet luisteren heb ik nog altijd een halstertouw. en gelukkig hebben wij een paar verharde paden in de buurt

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: skeeleren met paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:14

Dat begrijp ik haha. Ik zie het mezelf alleen nog niet doen met hem. Ook omdat ie snel omdraait als ie iets engs ziet, snap je. Dan lig ik waarschijnlijk languit als ie dat soort streken gaat uithalen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: skeeleren met paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:31

Kwestie van oefenen, en hun plek weten denk ik ?

Mijn oudste waarmee ik altijd board, vind het echt TE gaaf, enige wat ze soms doet is iets naar links of rechts als ze iets engs ziet. En het board kan draaien, dus dan beweeg ik als ware gewoon mee.

Je hebt overigens ook speciale off thé road skeelers, waarmee je dus ook op zandpaden kan.
Weet wel dat die mega duur zijn..