allergisch voor paarden, wie nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:21

Dit topic stond eerst ergens anders omdat ik nog geen lid was van de 'kudde'. Ik ben dit inmiddels geworden en daarom plaatst ik het hier waar het beter thuis hoort :)

Ik ben dus allergisch voor paarden, helaas. Ik moet zeer hard niezen en wanneer ik in mijn ogen ga wrijven (wat ik vermijd) gaan deze heel hard jeuken en worden ze rood. Ook krijg ik soms een beetje uitslag wanneer mijn huid in contact komt met paarden zweet of speeksel (dit is niet zo ernstig).

Heel jammer en lastig aangezien ik vaak vergeet een allergie pil te nemen of deze soms gewoon niet 100% werken.

Wie van jullie heeft er nog een allergie voor paarden? Hoe gaan jullie er mee om? Tips?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:25

Ik heb een hoop allergieën, waaronder voor paarden. Vanuit het ziekenhuis heb ik goede medicijnen, maar die moet je wel stipt innemen. Een keertje wel, een keertje niet, werkt niet dan ;)
Ik krijg altijd jeuk op de huid rond mijn keel en kaken bij paarden.
Mijn advies: laat een allergietest doen in het ziekenhuis en neem medicatie goed in.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:26

Een curlyhorse kopen??

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:28

Ik heb ook gehoord dat je voor een curly horse niet allegisch bent!

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:30

veel mensen niet nee,
maar sommige juist weer net wel.(en niet voor normale)
of voor alle twee.
net zoals mensen die allergisch zijn voor honden soms een poedel kunnen nemen, maar neit in alle gevallen werkt dat ;)

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:09

Ik ben ook allergisch voor paarden en voor nog wat dingen en gebruik hiervoor medicatie (Levocetrizine en zo nodig een neusspray). Je bent meestal vooral allergisch voor de huidschilfers van paarden heb ik mij weleens laten vertellen. Wat mij opvalt is dat ik er meer last van heb wanneer ik bijvoorbeeld in de binnenbak reed ipv in de buitenbak.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:11

Niet te enthousiast poetsen :Y)

Al zal dat niet altijd kunnen.

Met echt poetsen (rossen, harde borstel, zachte borsten, de hele rataplan) heb ik ook last.
Tijdens het rijden gelukkig geen last.

Mijn bijrijdmerrie staat onder dekens en dus is 'echt' poetsen niet heel erg nodig, kort in de vacht en niet vies. Dat scheelt wel in loopneus en niezen.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:12

Ik heb geen allergie (gelukkig) maar ben je ook allergisch voor curly's?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:19

Ik ben ook allergisch. Maar gelukkig maar heel mild en ik ben er zo'n beetje over heen gegroeid. Krijg wel npg vaak hoofdpijn als ik te lang bezig ben geweest op stal of in een binnenbak, omdat de geur daar blijft hangen. Echter heb ik gewoon een eigen paard waar ik 7 dagen per week meerdere uren per dag mee bezig ben :)

Atani

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:20

*steekt hand op*

Ik ben allergisch voor paarden, honden, katten, ... Maar dit in die mate dat ik meestal gewoon een verstopte neus krijg (maar hier kan ik mee leven, heb ik standaard) en niesaanvallen. Met een anti-allergiepilletje is het snel opgelost, maar ik word er wel énorm slaperig van.

Oh ja, en laat ik nu juist voor dierenarts studeren.. :D

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:21

Toch consequenter gaan worden met je pillen. En als dat echt niet helpt vragen aan je huisarts of er andere medicatie is? Ik had vroeger een vriendinnetje die ook allergisch was en die moest voor elke les een pil nemen, dan ging het wel.
Mijn vriend is helaas ook allergisch dus ik moet erg oppassen met mijn kleding ook, zeker als de paarden straks aan huis komen te staan :Y)

TuttiFrutti_

Berichten: 709
Geregistreerd: 02-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:25

Jep, ben mega allergisch....Al piepend met pompje in mn handen en zakdoekjes in mn zak ga ik mijn paard poetsen en rijden :Y) . Niet altijd een lolletje maar ik laat me hier niet door treiteren. Kan ook pilletjes nemen maar dan moet ik me eerst eens goed bedenken want slaap daar 2 dagen van.... :(

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:29

Jup, hier nog 1.
Allerlei allergieen, waaronder paarden. Ook voor stof, gras, bomen, katten, honden, pollen, en ga zo maar even door.
Ik heb er ook nog eczeem en 3 soorten astma bij, dus gaat lekker altijd hier haha!
Moet ook altijd flink niezen, krijg jeuk en wordt kortademig.
Ook ik heb medicijnen, al verschillende gehad, maar deze die ik nu heb werken redelijk moet ik zeggen. Maar je moet ze echt wel consequent innemen inderdaad!

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:31

Hier ook een allergische!
Maar het houd me absoluut niet tegen om me volledig in te zetten.
Ik ben eigenlijk allergisch voor alles met vacht, pollen en huisstofmijt.
buiten dat heb ik ook nog astma en exceem.

Maar ach,
als je dromen hebt moet je doorzetten. ( vind ik :+ )

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 20:48

pilletjes elke dag slikken deed ik inderdaad niet :D Ik nam slecht 1 pilletjes 's morgens wanneer ik wist dat ik ging rijden.

Ken er iemand misschien zo'n pil die je niet dagelijks in moet nemen om het gewenste effect te krijgen? :)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:49

Als zo'n pil zou bestaan.. :')

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:10

Ik ben er ook allergisch voor, veel niezen, jeukende keel en neus en zelfs een piepende ademhaling. Maar doe niks meer met paarden :)

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:04