ADHD 'bestaat niet'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:15

Ja dat heb ik in mijn eerste post ook al geprobeerd te zeggen..

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:16

Citaat:
Als daarbij nog eens een leaky gut aanwezig is vergiftig je min of meer jezelf wat juist ja, ADD/autistische klachten kan geven.

?
Ik dacht dat LGS alleen (vage) darmklachten gaf.
Hoezo kan het ook autistische klachten geven?

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:17

moonfish13 schreef:
Sja ik zie alleen ei vermijden niet als het geprobeert hebben om heel eerlijk te zijn.
Ik heb een heel scala geprobeert, fructose, soja, melk, gluten, brood/witmeel, varken, suiker en dan vergeet ik vast nog dingen.
En dan heb ik het echt over volledig schrappen voor een periode en dan heel rustig kijken wat het doet als ik het eet.
Bij mij is de boosdoener gluten, melk, soja, varken, suiker en brood. De laatste twee beperkt, soja zeer beperkt en gluten en melk strikt vrij.
Suiker beperk ik net als teveel koolhydraten, dat werkte voor mij dus niet om suiker helemaal te schrappen.
Maar het kan net zo goed een E-nummer zijn, weet jij veel.

Maargoed dat is mijn mening, en iedereen moet er mee doen wat hij of zij wil.
Ik weet er een theorie over en ik vind die heel logisch.
Door de ADD is het lichaam gewoon snel overbelast door chronische stress, daardoor bouw je makkelijker allergieen op en tadaaaaaa
Dat is de ernstig Jip en Janneke versie, maar als je ziet welke stoffen de bijnieren aanmaken zit er een kern van waarheid in gok ik zo.
Dat is niet alleen cortisol, maar ook histaminase wat histamine oplost..
Verder zijn wij niet gemaakt voor melk en gluten, veel te zwaar verteerbaar.
Als daarbij nog eens een leaky gut aanwezig is vergiftig je min of meer jezelf wat juist ja, ADD/autistische klachten kan geven.
We zijn niet gemaakt voor brood, veel te veel bewerkt en algemeen veel te bewerkte producten.
Suiker is een groot feest voor candida in je darmen en zo zijn er nog meer dingen.

enig idee in hoeveel producten ei zit? :') ga me niet vertellen dat ik het niet geprobeerd heb. Ik heb een voedselallergietest laten doen en daar kwam uit dat ik een allergie voor ei zou hebben. Ik heb dus ALLE producten met ei erin vermeden 3 maanden lang. Dus ik ben tot de conclusie gekomen dat het, naast afentoe last van de darmpjes, ik geen verdere last van dat product heb ;) Niet elke ADHDer heeft profijt bij een andere voeding. 6 op de 10 ;) .

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:26

Brainless schreef:
Citaat:
Als daarbij nog eens een leaky gut aanwezig is vergiftig je min of meer jezelf wat juist ja, ADD/autistische klachten kan geven.

?
Ik dacht dat LGS alleen (vage) darmklachten gaf.
Hoezo kan het ook autistische klachten geven?


De theorie zou zijn onvoldoende peptide afbraak en daardoor een hoop voedingsstoffen te vroeg in de bloedbaan terecht komt en overal beland.
Dus ook je hoofd in, en dat kan echt die klachten verergeren kan ik je vertellen.
Als er ooit een onderzoek naar komt mogen ze mij best als proefkonijn nemen.
Je moest eens zien hoe erg mijn klachten verergeren van een uitje Mac Chicken waar ik dus niet tegen kan.
Ik krijg geen darmklachten, ik raak gewoon ENORM overgevoelig voor geluid, licht en alles wat autisme tekent.
Verder wordt ik daardoor dus enorm moe en overprikkelt.
Ik was ook echt binnen 3 dagen zo extreem veranderd, echt niet normaal.
Binnen 3 dagen kon ik ineens muziek verdragen.

Lifaya, ja dat weet ik. :Y)
Ik weet ook in hoeveel producten er gluten, melk, soja, varken, suiker en witmeel zit. :')

Gast4901; waarom keihard ontkennen dat het mogelijk kan helpen?
Dat vind ik pas kwetsend, ik had het graag 15 jaar eerder geweten hoor!
Ik zeg trouwens niet dat ze niet bestaan en dat het helemaal te verdrijven is, maar wel te verbeteren in bepaalde gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:29

Omdat men er niet standaard vanuit moet gaan dat dat helpt, als het niet helpt dan doe je schijnbaar niet je best, terwijl je retehard je best staat te doen.
En ik heb het idee dat sommigen hier in het topic die hard oordelen, geen snars van de hele materie weten. Luidkeels dingen roepen die idd kwetsend kunnen zijn, maar in hun reacties al laten zien (geef je kind maar een schop onder je kont, je kind verschuilt zich achter adhd bijvoorbeeld), dat ze het niet begrepen hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-13 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:29

moonfish, ik vind het heel top dat het bij jou heeft gewerkt hoor, maar bij mij dus niet :) Daarom dat ik zo fel reageer op het "Sja ik zie alleen ei vermijden niet als het geprobeert hebben om heel eerlijk te zijn." . Komt op mij over alsof ik in feite nog meer moet doen terwijl het toch zinloos is. Ik heb gewoon zo'n test laten doen, ik toonde allergisch op ei en licht op varkensvlees. Verder was er niks (en ja ze testen op gluten, soja enzovoort) zorgwekkend. Die allergie had enkel effect op mijn darmenstelsel, en ja, eerlijk, ik heb liever last van mijn darmen dan de rest van mijn leven ei-vrij te eten :+

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:30

eenitraM schreef:
Aleeneh schreef:
Ik ben hartstikke blij met de verklaring en het labeltje. Weet je waarom? Met dank aan het labeltje krijg ik begrip en hulp en therapie en medicatie.
Als je het hele labeltje ADHD zou afschaffen, hoe los je dat dan op?


Schijnbaar is het dus niet op te lossen, want hier werd verteld dat het aangeboren was en onderdrukt kan worden door medicatie. Oplossen kennen ze hier niet :)


Je begrijpt niet wat ik bedoel.
Zodra je ontkent dat ADHD bestaat is het ook niet meer mogelijk om er medicijnen of therapie voor te geven, om ondersteuning te bieden. Er wordt immers pas medicatie gegeven op het moment dat er ergens een labeltje aan vastgeplakt zit. Er zijn heel veel mensen die hier echter wel baat bij hebben.
Dus hoe los je dat probleem op op het moment dat je zegt dat ADHD niet bestaat (wat hier geinsinueerd werd)? Laat je iedereen gewoon z'n medicijnen inleveren en therapie stopzetten? Los het zelf maar op want je hebt geen probleem, dat is je aangepraat door de dokters? Ga maar gezonder eten?

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:34

lifaya schreef:
moonfish, ik vind het heel top dat het bij jou heeft gewerkt hoor, maar bij mij dus niet :) Daarom dat ik zo fel reageer op het "Sja ik zie alleen ei vermijden niet als het geprobeert hebben om heel eerlijk te zijn." . Komt op mij over alsof ik in feite nog meer moet doen terwijl het toch zinloos is. Ik heb gewoon zo'n test laten doen, ik toonde allergisch op ei en licht op varkensvlees. Verder was er niks (en ja ze testen op gluten, soja enzovoort) zorgwekkend. Die allergie had enkel effect op mijn darmenstelsel, en ja, eerlijk, ik heb liever last van mijn darmen dan de rest van mijn leven ei-vrij te eten :+

Dat kan, ik pas liever alles aan en dat doe ik met alle liefde.
Je bent getest, laten die tests nou totaal zinloos zijn aangezien ze dus niet betrouwbaar zijn..?
Daarom, iedereen moet het zelf weten maar ik had dus nul last van mijn darmen toen ik op dieet ging en toch verbetering.
Stiekem ben ik benieuwd of er überhaupt wat uit komt als ze mijn bloed zouden testen.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:36

Ik zeg niet dat het zinloos of onbetrouwbaar is :) ik heb een allergie voor ei en ik krijg daar last van mijn darmen van. Maar verder ondervind ik daar geen geestelijke moeilijkheden mee, ik blijf geestelijk gewoon constant. Dus ja, de testen zijn redelijk betrouwbaar, ja, dit zou eventueel kunnen helpen bij een ADHDer, nee, niet bij elke ADHDer.

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:37

lifaya schreef:
Ik zeg niet dat het zinloos of onbetrouwbaar is :) ik heb een allergie voor ei en ik krijg daar last van mijn darmen van. Maar verder ondervind ik daar geen geestelijke moeilijkheden mee, ik blijf geestelijk gewoon constant. Dus ja, de testen zijn redelijk betrouwbaar, ja, dit zou eventueel kunnen helpen bij een ADHDer, nee, niet bij elke ADHDer.

Prima, maar met gluten al die andere zaken weet je het dus niet. Dan weet je ook niet of het helpt.
Ieder zijn keuze maar om te zeggen dat het niet helpt is dan imo niet ok, je weet het namelijk niet want het is niet geprobeerd.
Maargoed even goede vrienden uiteraard, voor het geval het te lomp overkomt.

Anoniem

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:41

Maar wat moet je dan als je jonge kind het heeft. Zelf maar allergietesten aan gaan vragen?

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:42

Uh bestaat ADHD niet? Wil je mijn vriend leren kennen? :') Dan is iedereen gelijk van gedachten veranderd :')

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:42

Ik denk dat het geen ziekte is. Ik denk dat de hersenen van deze mensen misschien net iets anders werken waardoor ze energievoller zijn, maar niet dat het een aandoening is. De huidige maatschappij is wat van deze mensen patiënten maakt.

Dat is denk ik ook één van de redenen dat het aantal kinderen met de diagnose ADHD de afgelopen decennia zo gestegen is. Vroeger was zo'n kind gewoon wat druk, of de wildebras van de groep. En dat werd wel minder als ze ouder werden. Tegenwoordig mogen kinderen niet meer zoveel afwijken van het 'perfecte' modelkind, ze moeten rustig blijven, hard leren en zo snel mogelijk zo hoog mogelijk opgeleid worden. Gaat dat niet? Dan moet er direct een stempel op het betreffende kind zodat ze maar een verklaring kunnen geven waarom het kind niet volgens het perfecte model ontwikkeld.

Zo wordt ADHD gewoon gecreëerd door de maatschappij.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:43

Foi, niet alleen lezen is hier een probleem :') geen dingen zeggen die uk gezegd zou hebben terwijl dat niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:43

Ja hoor, kinderen van 4 staan al zover in de maatschappij dat ze er dusdanig door beinvloed worden.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:44

BaileyMix schreef:
Ik denk dat het geen ziekte is. Ik denk dat de hersenen van deze mensen misschien net iets anders werken waardoor ze energievoller zijn, maar niet dat het een aandoening is. De huidige maatschappij is wat van deze mensen patiënten maakt.

Dat is denk ik ook één van de redenen dat het aantal kinderen met de diagnose ADHD de afgelopen decennia zo gestegen is. Vroeger was zo'n kind gewoon wat druk, of de wildebras van de groep. En dat werd wel minder als ze ouder werden. Tegenwoordig mogen kinderen niet meer zoveel afwijken van het 'perfecte' modelkind, ze moeten rustig blijven, hard leren en zo snel mogelijk zo hoog mogelijk opgeleid worden. Gaat dat niet? Dan moet er direct een stempel op het betreffende kind zodat ze maar een verklaring kunnen geven waarom het kind niet volgens het perfecte model ontwikkeld.

Zo wordt ADHD gewoon gecreëerd door de maatschappij.


Dat dus...

Anoniem

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:45

Ik neem aan dat jij erg veel ervaring hebt met ADHD EenitraM, misschien kun je ons eens vertellen waar jij je mening zoal op baseert?

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:45

Mindim schreef:
Maar wat moet je dan als je jonge kind het heeft. Zelf maar allergietesten aan gaan vragen?

Mijn idee? Heel flink gaan schrappen, minstens melk, gluten en soja, soja heeel beperkt ivm lijkende allergeen op melk.
Suikers beperken, dus lekker aanmaaklimo in plaats van pakken drinken/frisdrank.
Snoepje af en toe mag best zou ik dan zeggen, maar die pakken pure suiker vind ik een no go.
Ook zoals bovenstaand mogen ze nog echt een hoop hoor, daar vergissen mensen zich echt in.
Haribo heeft veel vrij van gluten en melk en dat staat gewoon op de site aangegeven.

Dat minimaal en een aantal maanden zo doen en kijken of er wat gebeurt.
Dan heeel rustig beetje bij beetje dingen toevoegen aan het dieet om te kijken wat het resultaat is.
Zonder geprik en gedoe, en geen twijfels over of de test wel of niet betrouwbaar is.

Sommige mensen hakken in op dat men er zo makkelijk over denkt, ik vind het dan weer frustrerend dat men het zo wegwuift.
Zo ontzettend zonde vind ik dat, mensen willen niet eens de moeite doen om het goed uit te zoeken.
Als de dokter zegt dat het er niets mee te maken heeft is het zo, right.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 07-11-13 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:47

Die van mij krijgt geen eens aanmaaklimo, hij drinkt het meest water. Snoep lust ie niet, maar een koekje bij de thee is prima. Verder koken wij onbewerkt, juist omdat je dan weet wat je binnen krijgt. Frisdrank hebben we ook nooit.

Ik heb gehoord dat visoliecapsules ook zouden bijdragen, weet iemand daar iets over?

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:47

Mindim schreef:
Ik neem aan dat jij erg veel ervaring hebt met ADHD EenitraM, misschien kun je ons eens vertellen waar jij je mening zoal op baseert?


Misschien ben ik wel een gestempelde adhder maar wil ik er niet aan toegeven?! Weet jij veel?!

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:48

Mindim schreef:
Die van mij krijgt geen eens aanmaaklimo, hij drinkt het meest water. Snoep lust ie niet, maar een koekje bij de thee is prima. Verder koken wij onbewerkt, juist omdat je dan weet wat je binnen krijgt. Frisdrank hebben we ook nooit.

Ik heb gehoord dat visoliecapsules ook zouden bijdragen, weet iemand daar iets over?


:j concentratie verhogend. Ik ben expert :D

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:49

Anoniem schreef:
BaileyMix schreef:
Ik denk dat het geen ziekte is. Ik denk dat de hersenen van deze mensen misschien net iets anders werken waardoor ze energievoller zijn, maar niet dat het een aandoening is. De huidige maatschappij is wat van deze mensen patiënten maakt.

Dat is denk ik ook één van de redenen dat het aantal kinderen met de diagnose ADHD de afgelopen decennia zo gestegen is. Vroeger was zo'n kind gewoon wat druk, of de wildebras van de groep. En dat werd wel minder als ze ouder werden. Tegenwoordig mogen kinderen niet meer zoveel afwijken van het 'perfecte' modelkind, ze moeten rustig blijven, hard leren en zo snel mogelijk zo hoog mogelijk opgeleid worden. Gaat dat niet? Dan moet er direct een stempel op het betreffende kind zodat ze maar een verklaring kunnen geven waarom het kind niet volgens het perfecte model ontwikkeld.

Zo wordt ADHD gewoon gecreëerd door de maatschappij.


Het is ook geen ziekte, wij zijn kerngezond gelukkig het is een stoornis in de hersenen waardoor informatie anders verloopt en het concentratievermogen bagger is. Het wordt niet gecreeerd door de maatschappij het is er al eeuwen, het komt alleen meer tot uiting vanwege de huidige maatschappij. DAT is het verschil, het is er en zal er altijd blijven, prikkels maken dat het duidelijker naar buiten komt. Dat er weinig tot geen acceptatievermogen is voor dit soort kinderen heb je gelijk in, het blijkt ook wel uit de reacties die hier door sommigen geplaatst worden.


Amen to that .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:49

eenitraM schreef:
Mindim schreef:
Ik neem aan dat jij erg veel ervaring hebt met ADHD EenitraM, misschien kun je ons eens vertellen waar jij je mening zoal op baseert?


Misschien ben ik wel een gestempelde adhder maar wil ik er niet aan toegeven?! Weet jij veel?!

Ik denk dat je niets weet van ADHD, dat blijkt ook wel weer uit je ontwijkende en banketstaaf antwoord, maar goed dat terzijde.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-13 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:50

Anoniem schreef:
BaileyMix schreef:
Ik denk dat het geen ziekte is. Ik denk dat de hersenen van deze mensen misschien net iets anders werken waardoor ze energievoller zijn, maar niet dat het een aandoening is. De huidige maatschappij is wat van deze mensen patiënten maakt.

Dat is denk ik ook één van de redenen dat het aantal kinderen met de diagnose ADHD de afgelopen decennia zo gestegen is. Vroeger was zo'n kind gewoon wat druk, of de wildebras van de groep. En dat werd wel minder als ze ouder werden. Tegenwoordig mogen kinderen niet meer zoveel afwijken van het 'perfecte' modelkind, ze moeten rustig blijven, hard leren en zo snel mogelijk zo hoog mogelijk opgeleid worden. Gaat dat niet? Dan moet er direct een stempel op het betreffende kind zodat ze maar een verklaring kunnen geven waarom het kind niet volgens het perfecte model ontwikkeld.

Zo wordt ADHD gewoon gecreëerd door de maatschappij.


Het is ook geen ziekte, wij zijn kerngezond gelukkig het is een stoornis in de hersenen waardoor informatie anders verloopt en het concentratievermogen bagger is. Het wordt niet gecreeerd door de maatschappij het is er al eeuwen, het komt alleen meer tot uiting vanwege de huidige maatschappij. DAT is het verschil, het is er en zal er altijd blijven, prikkels maken dat het duidelijker naar buiten komt. Dat er weinig tot geen acceptatievermogen is voor dit soort kinderen heb je gelijk in, het blijkt ook wel uit de reacties die hier door sommigen geplaatst worden.


Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:51

Ik heb wel bewust in mijn dieet voldoende omega 3 zitten in de vorm van chiazaad en hennepzaad.
Omega 6 dan weer niet want dat is er vaak zat.
Maar of dat werkt? Ik doe het op het totaat goed maar er zit nog veel meer in mijn smoothie s'morgens.