Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 18:54

Ik krijg dus echt overal stroom van. Soms wat harder dan anders, maar ik word er echt gek van! %)
Of ik nu een dier, een mens, een auto of gewoon het koffie apparaat aanraak, ik krijg stroom! Gewoon van alles wat maar kan.
Afhankelijk van het seizoen zijn de schokken harder of zachter.
Mijn kleding of schoeisel lijkt geen enkel verschil te maken :n

Ik heb het al jaren, maar nog steeds geen geschikte oplossing gevonden. :?
Hebben andere hier ook last van?
Weet er iemand wat je hiertegen kan doen?
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 23-08-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:55

Wat heb je al geprobeerd aan oplossingen?

Het kan liggen aan je kleding. Katoen en andere natuurlijke vezels worden minder snel statisch dan synthetisch materiaal.

Leedebee

Berichten: 2152
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:57

Meestal maken plastic zolen en synthetische kleding het erger. Als je zeker wil weten dat je geen schok krijgt moet je op je blote voeten gaan lopen ;)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 18:59

Ik weet niet echt een oplossing dus ook niks geprobeerd. Ik heb het ook als ik naakt uit de douche kom bv, dus het is niet (geheel) kleding die het veroorzaakt.

Ik loop vrijwel altijd op blote voeten...

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:59

Jeetje wat herkenbaar, ik heb het in de winter heel erg nu valt het wel mee maar het is heel vervelend! Ik heb wel eens gehoord dat even tegen de muur wrijven/staan zou kunnen helpen. Nog nooit uitgeprobeerd dus of het ook echt zo is..

LauraM

Berichten: 531
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: In het zuiden van Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:00

Ik werk achter de kassa bij de ah, en ik krijg in de winter altijd stroom aan de kassa als ik hem weer opnieuw aanraak. In de zomer heb ik het dan weer niet, erg raar. Ik draag het hele jaar hetzelfde soort blousje achter de kassa dus daar ligt het in ieder geval niet aan.
Ik heb dus ook geen idee waardoor het komt, ik ben benieuwd naar de oplossingen.

Leedebee

Berichten: 2152
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:03

leonie87 schreef:
Ik weet niet echt een oplossing dus ook niks geprobeerd. Ik heb het ook als ik naakt uit de douche kom bv, dus het is niet (geheel) kleding die het veroorzaakt.

Ik loop vrijwel altijd op blote voeten...



Oh, dat is wel vreemd! Is er geen stroom-lek in je huis ;)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 19:07

haha in alle huizen waar ik kom dan toch :P.

Bij mij is het in de winter zo erg dat ik soms dus echt uitroep van de pijn omdat de schok ze heftig is. Mijn thee/koffie gaat dan ook nogal eens vliegen :(. Ook mijn dieren hebben het te voortduren als ik ze op een gevoelige plek aan raak en net dan stroom geef. Zo heeft mijn kat voortaan de gewoonte mij gewoon een kopstoot te geven ipv een voorzichtig neusje. Die stroom vind hij maar niks en gelijk heeft hij.

Maar ook nu in de zomer word ik er knetter van. Vooral zo 1 x in de maand ( :D ) kan ik er echt sjaggie van worden als ik voor de 20ste x op een dag stroom krijg van iets onbenulligs.

Femke_S schreef:
Jeetje wat herkenbaar, ik heb het in de winter heel erg nu valt het wel mee maar het is heel vervelend! Ik heb wel eens gehoord dat even tegen de muur wrijven/staan zou kunnen helpen. Nog nooit uitgeprobeerd dus of het ook echt zo is..

Uhm dan krijg ik, afhankelijk van het materiaal van de muur, een opdonder en vervolgens gewoon weer van het eerst volgende dat ik aanraak.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:16

Ik ken dat, heb het ook.
Ik heb jaren geleden eens een anti-shoc gekocht en die heb ik soms de hele dag in mijn hand.
Afbeelding
die hou je ergens tegenaan voor je het zelf aanraakt, er gaat een lampje branden tot je ontladen bent. Daarna kan je het schokgevend object gewoon aanraken.....
Dit was nadat diverse apparatuur (waar onder een laptop) overleden zijn na contact met mij........

LauraM

Berichten: 531
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: In het zuiden van Brabant

Re: Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:34

Bij mij doet het in de winter ook altijd super pijn soms heb ik er echt een paar minuten last van.(klanten kijken dan altijd raar op als ik iets te hard 'au' roep :P) Vooral aan mijn vingertoppen. Ik heb nu een soort ritueel ik raak eerst het plastic aan van het scherm en daarna met mijn elleboog pas het ijzere gedeelte van de kassa :').

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:04

Ja Laura zo heb ik ook mijn truckjes maar toch.

Geniaal Taffje. Kan ik dat inbouwen op mijn vingertoppen?
Nee serieus zijn die dingen op de markt?

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:16

Ja, google maar op anti shoc of antishock of zo, zijn inmiddel meerdere soorten. Ik heb hem een jaar of 15 geleden bij de Halfords vandaan en ik weet echt niet wat ik zonder zou moeten hoor.

the_titan
Berichten: 198
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 01:26


niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:57

een anti schock.....daar ga ik ook ns op zoek naar. Ik had er geen idee van, dat er mensen zijn die het de hele dag door hebben met met ongeveer alles wat ze aanraken! Heel vervelend voor ze......
Ik heb het als ik mn dochtertje van de trampoline af til of gisteren gaf ik haar een hapje van mij ging het via de lepel naar haar mond....dat was wel een beetje zielig....
zo'n apparaatje lijkt me super.....

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 08:21

Kijk zo komen er toch nog nuttige tips naar boven. Bedankt hoor!
Die bandjes zijn echt te lelijk hahahaha. Maar mis als je een helemaal zwarte hebt? Zal eens kijken als ik klaar ben met werken.
Meer tips zijn altijd welkom!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Hoe kan ik voorkomen dat ik een schok krijg?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 22:29

3 van die dingen besteld. Maat van me gaat kijken of hij er 1 in een ring kan verwerken zodat ik het heel makkelijk kan gebruiken zonder steeds zo een ding in me handen te hoeven houden :D.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:46

Taffje schreef:
Ik ken dat, heb het ook.
Ik heb jaren geleden eens een anti-shoc gekocht en die heb ik soms de hele dag in mijn hand.
[ Afbeelding ]
die hou je ergens tegenaan voor je het zelf aanraakt, er gaat een lampje branden tot je ontladen bent. Daarna kan je het schokgevend object gewoon aanraken.....
Dit was nadat diverse apparatuur (waar onder een laptop) overleden zijn na contact met mij........

deze heb ik ook al jaren.