Mijn vraag is dus hoe jullie hierover denken, het gedeelte waar mijn vriend en ik het over oneens zijn. Heeft iemand thuis kinderen die geen vlees eten, of dat nooit gedaan hebben, of wil je het niet gaan doen?
Brand los!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Je kind kan ook vegetarisch eten. Let er dan wel op dat hij voldoende ijzer binnenkrijgt. In groente en fruit zit ook ijzer, maar dat is plantaardig ijzer. Het lichaam neemt dit minder makkelijk op. Eten zonder vlees kan prima als je goed let op 2 dingen:
1. Kies voor een vleesvervanger die ijzer bevat. Dus: ei, tahoe, peulvruchten of een kant-en-klare vleesvervanger. Kaas en quorn bevatten geen of weinig ijzer en zijn daarom geen vleesvervangers voor elke dag. Wacht liever nog even met het geven van tempé en seitan tot je kind 1 jaar oud is: tempé is heel vezelrijk en seitan heel zout.
2. Vitamine C helpt om ijzer uit de voeding te halen. Geef je kind daarom bij elke maaltijd iets van groente of fruit of een beetje sinaasappelsap. Wil je je kind helemaal geen dierlijke producten te eten geven, dus ook geen melk, kaas en eieren? Vraag dan advies aan je consultatiebureau of aan een diëtist. Het is voor zijn ontwikkeling erg belangrijk dat je kind geen voedingsstoffen tekort komt.
Roosch schreef:Ik vind het, net zoals bij geloof, oneerlijk om een kind als zodanig op te voeden.
Ik vind dat het kind ZELF een keuze moet maken zodra het oud genoeg is.
delerium schreef:een kind moet je niet afhankelijk maken van supplementjes, een kind moet je gewoon kind laten zijn.
Magrathea schreef:Ik vraag me af of er überhaupt een beetje een aanbod is in vegetarische olvarit.
colette_007 schreef:Inderdaad vlees laten eten. Ik vindbhet best egoistisch ze jou keus opbte leggen. En denk dat als ze de leeftijd hebben ze zelf prima keuze kunnen maken. DAarnaast zijn er meee dan genoeg alternatieven mbt wel goed vlees maar dat is een andere discussie