[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:04

Citaat:
ik vond het persoonlijk niet fijn máár ik kon met de pil nooit een strip doorslikken, hooguit een week... en met nuvaring heb ik wel gewoon die maand volgehouden zegmaar! Dus als je fatsoenlijk de pil door kan slikken dan zal het hierbij waarschijnlijk ook prima gaan ;)

Ja, pil kon ik wel altijd gewoon doorslikken (1 strip dan, meer heb ik nooit geprobeerd). Ik zal even opzoeken hoe het precies moet !

Ojajoh

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:56

iemand ervaring met sterilisatie?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:01

Manzano: Dan is het je apotheek die je de generische geneesmiddelen geeft, deze zijn hetzelfde maar
over het algemeen goedkoper.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:02

Volgens mij kan je de nuvaring idd nog een week langer inhouden maar ik heb er zelf voor gekozen om na de 21 dagen een nieuwe in te brengen. Het een keer doorringen gaat goed, maar zo gauw ik m nog een keer wil doorringen (dus het doosje in een keer zonder stop gebruik) heb ik wel bij de 3e ring in de 2e week last van doorbraakbloedingen gehad, dus voortaan hou ik het maar op 1 ring :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:37

DaisNBenj schreef:
Manzano: Dan is het je apotheek die je de generische geneesmiddelen geeft, deze zijn hetzelfde maar
over het algemeen goedkoper.

Opzich valt dat goedkoper in sommige gevallen ook nog mee. Heb laatst geprobeerd een lijstje te maken hier van maar toen veranderde er weer een boel dus ben er maar mee gestopt. Kan je verzekeren dat we in de apotheek helemaal niet blij zijn met al die wisselingen van fabrikanten. En dan hebben we het niet alleen nog maar over de pil!

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:45

Hoi! Ik meld me even met een vraagje :). Hoelang duurt het ongeveer voordat je cyclus weer opstart na gebruik van de prikpil? Ik heb de prikpil 9 maanden gebruikt, en ben nu al 1,5 maand 'pilvrij', maar ben nu toch wel benieuwd hoelang dat gemiddeld duurt ! Alvast bedankt !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:46

RvS schreef:
Hoi! Ik meld me even met een vraagje :). Hoelang duurt het ongeveer voordat je cyclus weer opstart na gebruik van de prikpil? Ik heb de prikpil 9 maanden gebruikt, en ben nu al 1,5 maand 'pilvrij', maar ben nu toch wel benieuwd hoelang dat gemiddeld duurt ! Alvast bedankt !

Bij mij duurde dat dus 2 jaar :\

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:47

Ojajoh schreef:
RvS schreef:

Bij mij duurde dat dus 2 jaar :\

Wat ?!!! 2 jaar ! Dat is wel heeul lang ! En in die tijd gebruikte je ook geen pil ?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:54

Nope....geen menstruatie 1,5 jaar lang na t stoppen, en na 2 jaar na het stoppen pas in verwachting....

Edit: toevoeging, prikpil maar eenmalig gebruikt =1 prik =3 maanden....

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:56

Nouja in verwachting is niet echt de bedoeling bij mij hahaha, maar gewoon ongesteld zou wel fijn zijn.. Wat erg zeg dat dat zo lang duurde !

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:00

Dat is idd lang. Ik snap eerlijk gezegd heel het gebruik van de nuvaring niet.
Iemand die mij dit compleet wilt uitleggen ;) ?!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:03

RvS schreef:
Nouja in verwachting is niet echt de bedoeling bij mij hahaha, maar gewoon ongesteld zou wel fijn zijn.. Wat erg zeg dat dat zo lang duurde !

Ja ach helaas......maar ieder lijf is anders hoor ;)
Ik reageer ook gewoon heel slecht op hormonen en wij overwegen nu dus sterilisatie,maar wil graag eerst ervaringen horen :o

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:08

@ojajoh , heh wat vervelend zeg ! In ieder geval bedankt voor je antwoord/ervaring !

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:11

Ik heb ook een klein vraagje. Ik heb de microgynon 20 (dus je neemt steeds dezelfde pil) en als je dan eens doorneemt, kun je dan ook vroeger stoppen? Dus dat je 4 of 5 weken de pil slikt ipv 6 als je 2 hele strips na elkaar zou innemen.
Logica zegt me dat het moet kunnen, maar het staat niet in de bijsluiter.

Als ik 1 pil vergeet in de 5e week ofzo durf ik ook niet goed dan een week erna mijn stopweek te houden uit schrik dat mijn lijf die ene dag als 'stopweek' gaat zien ofzo. :') (Gebeurt ook wel eens dat ik dan die dag al bloeding krijg dus ja, misschien toch niet zo raar van dit te denken?)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:18

DaisNBenj schreef:
Dat is idd lang. Ik snap eerlijk gezegd heel het gebruik van de nuvaring niet.
Iemand die mij dit compleet wilt uitleggen ;) ?!

De nuvaring is een ring die je 3 weken lang in je draagt en hormonen afscheidt.
Elke dag mag hij er maximaal 3 uur uit voor s*ks enz. (doe ik trouwens nooit), je mag hem tussendoor schoonmaken met koud of lauw water.
Na de 3 weken haal je hem eruit heb je je stopweek en begin je weer opnieuw.
Via de website kun je mailtjes en smsjes krijgen op de dagen dat je moet wisselen en er is ook een klokje (gratis) te bestellen die gaat piepen op het moment dat je moet wisselen.
Hij bevalt mij al een jaar erg goed al is hij voor mij nog best wel prijzig, dat heb ik er voor over.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:16

Er was ergens een test op internet, als je een keer de pil was vergeten te slikken, dat je dan kon kijken of dit gevolgen heeft. Weet iemand waar je die test kan vinden?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:37

Sence schreef:
Er was ergens een test op internet, als je een keer de pil was vergeten te slikken, dat je dan kon kijken of dit gevolgen heeft. Weet iemand waar je die test kan vinden?

Dat staat gewoon in de bijsluiter van je pil.

Weet iemand of er een sterkere variant van microgynon50 is?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:32

Microgynon 50 is de zwaarste microgynon versie, dan zou je een andere pil moeten overwegen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:05

Even een korte vraag..

Ik heb nu 1 week het spiraaltje en dat gaat goed al heb ik af en toe meestal niet vaker dan een keer per dag echt last van kramp of rugpijn die vaker mn benen in slaat zeg maar..
Mijn vraag is dus, wie had dit ook en hoelang hield dat aan?

Kan er nu niet van slapen zelfs...:')

Thanks

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:12

Ik heb een vraag , ik ben als ik ongesteld ben er erg ziek van , buikpijn enzo , ik moet ook vaak naar het toilet en als ik ben werken schiet dit niet echt op , is er iets waardoor je minder buikpijn heb en minder naar het toilet hoeft? Ik mag niet aan de pil, dus dat is zowiezo geen optie. Let op ik ben wel 15.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:31

Ruby: Nou ik denk dat de pil eventueel wel zou kunnen helpen. Lijkt me eens goed om met je moeder hier
over te praten en duidelijk te maken dat als je ongesteld bent je daar ontzettend last van hebt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:37

nee pil wilt ze eigenlijk echt niet omdat het natuurlijk niet voor minder pijn uiteindelijk is bedoelt.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:45

Ja maar het kan het voor jou wel draagbaarder maken hé

Ludmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:50

Door de pil ben ik minder lang ongesteld en geen buikpijn meer! Dus misschien toch het overwegen waard voor jou..