Geen concentratie voor je huiswerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Geen concentratie voor je huiswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:28

Hai lieve bokkers!

Ik loop al heel lang met een probleem en dat is dat ik me écht niet kan concentreren met mijn huiswerk. Mijn gedachten vliegen gewoon alle kanten op... Nu heb ik uit andere topics al eerder gehoord: 'alles opruimen, geen apparaten, beneden je huiswerk doen'. Maar... Ik heb nog een probleem en dat is dat ik voorlopig niet mág schrijven ivm een hardnekkige peesontsteking in de pees van me duim. [ik heb het links en rechts]. Dus alles moet op de computer, internet uitschakelen heeft geen nut want ik weet hoe het weer aan moet :+

Ik doe ondertussen 4 gymnasium.

iemand tips?

alvast bedankt!!

Lalee_

Re: Geen concentratie voor je huiswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:31

Dat probleem heb ik nou ook! ik stel alles uit en doe het de volgende dag op school tijdens andere vakken :S
mijn cijfers gaan er ook door achteruit.. ik begin altijd goed na de vakantie. maar het helpt bij mij ook als je die dag denkt: okee ik ga vanmiddag mijn huiswerk maken en als je het dan af hetb dan voel je je echt trots :D het klinkt raar maar het helpt (bij mij). je kan ook een soort schema maken dat je eerst een uurtje niks doet, dan 2 vakken, dan weer niks, en dan de rest o.i.d.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:32

Wat mij mij hielp: alles op school doen en thuis bijna niks.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:38

@lileae, schema's hou ik me niet aan :+ werkt dus ook niet xd
@_Arwen_, tjaa het probleem van mijn school, je kan niks op school want dan moet je opletten ind e les XD

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:41

Als je goed oplet ben je al een heel eind..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:42

CRos95 schreef:
@lileae, schema's hou ik me niet aan :+ werkt dus ook niet xd
@_Arwen_, tjaa het probleem van mijn school, je kan niks op school want dan moet je opletten ind e les XD

Maar in de les behandel je wel de stof die je thuis ook moet bestuderen. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:17

ik heb precies hetzelfde :+ en als ik in de keuken ga zitten "maken" dan ga ik naar buiten zitten staren of onnozele tekeningentjes maken :+ ik maak het dus ook tijdens andere lessen. dus helaas geen tips :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:18

ik heb er ook ontzettend last van gehad maar ben er nu achter dat ik ADD heb. Heb wel mn gymnasium in 6 jaar af kunnen maken maar het was zwaar :) ik ben daardoor super chaotisch, afleiding weghalen hielp niet, ik werd soms ook heel down of chagrijnig of gefrustreerd. ik hoop dat jij je er toe kan zetten, ook bijvoorbeeld om gewoon meer te doen in de lessen (als je dat nog niet doet) om zo niet alles thuis te hoeven doen? ik ging in de lessen ook altijd andere dingen doen, erg slecht!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:22

Ga op yoga en leer je hoofd leegmaken :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:37

Jezelf wat leuks in het vooruitzicht stellen. Een keukenwekker zetten op bv een half uur of drie kwartier, en jezelf dwingen te gaan studeren. Daarna mag je wat leuks gaan doen. Motiveert misschien om een beetje discipline op te bouwen. Succes ermee!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:32

na de les op school huiswerk maken en daarna naar huis gaan..

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:45

Pff heb echt precies het zelfde probleem.
Het lukt gewoon écht niet om me dan te concentreren en in andere lessen kan bij ons helaas niet.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:47

Hier had ik eerder ook veel last van. Ik kon me ook moeilijk concentreren in de klas. Ik heb toen El Mare tabletten gekregen. Om je beter te concentreren. Bij mij werkt het super. Ik merk dat ik veel langer mijn concentratie er bij kan houden. En dat ik ook minder snel dingen vergeet.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 00:50

@_Lauraaa_, dat doe ik dus ook. Of wat ik ook vaak doe is mijn paardrijles nachecken. Wat kan beter? Wat ging goed?
@set_elkol, op ADD ga ik even googlen, dat ken ik nog niet :o. Knap dat je wel in 6jaar gymnasium af hebt kunnen maken! Ik heb er in de derde kei hard voor moeten knokken. (chronische hyperventilatie, oma in coma, rot mentor, etc.) en het uiteindelijk gehaald. Maar ik heb nu alweer hetzelfde gevoel als in de derde...in de les opletten lukt meestal nogwel, maar vooral Latijn (ben ik erg slecht in + vervelende lerares) krijg ik het niet voor elkaar om op te letten. Ja een half uur ofzo, maar geen blokuren...
@Arabesk, ik zal eens kijken hier in de buurt!
@Gooya, ga het weer proberen. Deed ik vroeger inderdaad ook, als ik mijn hw af heb mag ik naar Fee (mijn verzorgpaard) maar die heb ik nu niet meer. Op dinsdag (lesdag) heb ik ook altijd mijn huiswerk af! :j
@Polly, dat lukt helaas niet ivm treinen + vaak school hebben tot het 9e uur en daarna gaat de school dicht.

Via PB kreeg ik nog een reactie, ook over ADD. Ga er zeker wat mee doen!

Alvast bedankt iedereen en fijn dat ik niet de enige ben~!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:51

Soms even vloekken op jezelf en echt gewoon zeggen dat je gaat werken! En in korte stukken van een kwart werken.
Of even sporten.
Magnesium innemen helpt ook.
veel succes!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 00:59

@Naoom, ik zal eens gaan kijken naar die tabletten, dankjewel!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 01:00

@Aria_zz, dat eerste ga ik zeker doen! Sporten gaat nu even niet ivm peesontsteking. loop dus met braces rond...
Zit magnesium ook in vitamine pillen? Die heb ik nog staan, omdat ik heel snel ziek wordt!
Dankjewel!

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:01

ik heb ook dit probleem, en als ik dan iets leer ben ik het een paar uur later weer vergeten ;s ken ik dan tog beter naar technische?

Aria_zz

kun je zien normaal, op het potje
maar de verhouding is belankrijk
maar je kunt ze ook zo in pillen vinden om te studeren

Naooom

CRos95 schreef:
@Naoom, ik zal eens gaan kijken naar die tabletten, dankjewel!

Ja ze zijn van El Mare en er staat op ; hooggeconcentreerde visolie.
Als je in de winkel vraagt naar visolie tabletten voor je concentratie dan weten ze wel welke dat zijn :P

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 02:49

Goh, dus jullie vinden dat dat echt werkt die tabletten? Ga ik dat ook maar eens proberen. Er staat ook op dat het goed is voor innerlijke rust..

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:31

Ik heb altijd het idee dat het moeilijker is om 's avonds nog opnieuw aan je huiswerk te beginnen dan gelijk als je thuiskomt. Dus ik zou zeggen: thuiskomen, glas drinken pakken en gaan met die banaan. Dan zit je nog een beetje in die schoolsfeer. Jammer dat ze geen studie-mogelijkheden hebben op je school, dat zou helemaal perfect zijn. Maar succes ermee! Komt vast wel goed ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:04

@Aria_zz, okee, ga zo even kijken!
@Naooom, ik ga vandaag toch naar de stad, ga ze gelijk even halen denk ik! ;)
@Corona98, ze hebben wel een studie mogelijkheid. Huiswerkklas, zat ik vorig jaar ook in, maar dat is maar tot de derde. Schoolsfeer terwijl ik thuiskom is bij mij een beetje zoek door de lange reistijd (3kwartier tot een uur.) Maar alsnog bedankt voor de tips! Ik hang vaak wat langer op de bank... :p

Thanx iedereen!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:07

ik heb adhd
en wat bij erg hielp
(lklinkt heel krom )
maar gewoon een koptelefoon op de kop . muziekje aan

het is zo dat je dan de andere dingen die er gebeuren niet zo gauw meer opmerkt
en je dus alleen de muziek als afleiding hebt

en niet > een lopende douche , blaffende hond, een voorbij lopende kat , een vogeltje in de boom ect ect

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:20

Dus iemand heeft moeite met concentreren en heeft meteen ADD, ADHD of pillen nodig? Volgens mij heeft elke leerling last van concentratieproblemen, en betekend dat absoluut niet meteen dat diegene een ziekte heeft.

Wat bij mij enorm heeft geholpen is steeds weer beseffen waar je het voor doet. En niet te veel hooi op je vork nemen: ik maakte altijd alleen het huiswerk wat ik echt nuttig vond (en dan wel eerlijk zijn uiteraard ;)). De tip van de kuikenwerk is erg goed: dan weet je precies hoelang je moet zitten. Meteen aan je huiswerk gaan werkt vaak ook beter dan 's avonds het nog gaan doen :j