Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Brainless schreef:Helpt het als je hem in de winkel zelf groente laat uitkiezen en dat hij mee meg helpen schoonmaken/koken?
Sonja schreef:Brainless schreef:Helpt het als je hem in de winkel zelf groente laat uitkiezen en dat hij mee meg helpen schoonmaken/koken?
Ik denk dat dit een héle goede tip is voor een heleboel kinderen
Dat maakt het eten veel interessanter.
Overigens ken ik ook mensen genoeg die zeggen "laten gaan, die van mij hebben 2 jaar op brood met pindakaas geleefd, komt vanzelf goed".
Jans schreef:Dan ben ik het voorbeeld van het komt niet vanzelf goed. Ik heb nooit groentes gelust, ik werd naar bij het idee alleen al. Nu begint het langzaam maar zeker meer te komen, maar dan ook niet op traditionele gekookte wijze (ja alleen broccoli en zuurkool ) maar geroerbakt (niet eens met saus) en met rijst komt het echt wel op. Maar ik moet het nu echt leren eten, blijven proberen zegmaar.
TolineS schreef:hij zoekt in de winkel altijd standaart doperwtjes uit, en zogauw het op zijn bord ligt zegt ie glashard, maar je denkt toch niet dat ik die doperwtjes opeet???pff.. en van een koude schotel eet ie niets... volgens mijn moeder was ik ook zon moeilijke eter. Nu niet meer...
TolineS schreef:hij zoekt in de winkel altijd standaart doperwtjes uit, en zogauw het op zijn bord ligt zegt ie glashard, maar je denkt toch niet dat ik die doperwtjes opeet???
Sonja schreef:Is dat niet kwestie van duidelijke afspraken maken vóór je boodschappen gaat doen, en dat 's avonds ook doorvoeren? Dan maar een keer tot bedtijd met z'n bord in z'n eentje aan tafel (niet naar de kamer, zie spruitjesverhaal van Jans ) en niets anders te eten tot hij het op heeft. Hij heeft er immers zelf voor gekozen om erwtjes te eten. Had 'ie bv maar appels moeten kiezen en daar (samen met jou) appelmoes van moeten maken (peuleschil, gewoon in de magnetron doen).