Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita67
Berichten: 274
Geregistreerd: 04-11-07

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:51

heel herkenbaar!!!
ik heb een hernia gehad , zenuwpijn naar me rechterbeen/voet.
daar doorheen gekomen met rust/plat liggen/ morfine.
nu soort wat jij heb,...dit komt door de zwake plek in me rug.
van stuit tot nek pijn en stijf.
nu moet ik me houding gaan veranderen, beken kantelen en navel in houden.

ik loop hiervoor bij de fysio , hij maak me een beetje los, omdat hij zo weer de hernia erin kan kraken.
dus pas op voor kraken enz.

ik typ met 1 vinger lig weer plat met de laptop dus geen hoofdletters

sterkte

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 23:56

@easygoing, je hebt pb. En idd altijd pijn in nek/schouders.. dragelijk maar aanwezig en bij teveel doen gaat het branden.

@Anita, dat klinkt niet fijn en pijnlijk.. Maar jij bent dus ook niet van je klachten af nu je bij deze fysio loopt?

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:04

Patriciavt schreef:
@easygoing, je hebt pb. En idd altijd pijn in nek/schouders.. dragelijk maar aanwezig en bij teveel doen gaat het branden.

@Anita, dat klinkt niet fijn en pijnlijk.. Maar jij bent dus ook niet van je klachten af nu je bij deze fysio loopt?



Je hebt een pb terug. Idd dat branden is zo herkenbaar, op verschillende plaatsen in die zone maar dus niet over het gehele gebied.

Anita dat is behoorlijk balen dat je nog niet van de klachten af bent.

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:10

TurdusMerula schreef:
Een goede fysio zit ook niet aan je rug als ie denkt dat dat niet kan he, die hoort dergelijke dingen ook uit te sluiten.

Ja, dat zou je denken, maar helaas is de realiteit wat weerbarstiger. Ik ben onder behandeling geweest bij een zeer goed bekendstaande, gerenomeerde manueel therapeut. Ben daar twee keer gemanipuleerd (gekraakt), wat niet tot verbetering van mijn klachten leidde. Uiteindelijk aangedrongen op verder onderzoek en ik bleek twee hernia's te hebben, door de neuroloog bestempeld als "indrukwekkend groot". Dat had de beste man met al zijn ervaring en kennis van zaken dus volledig gemist...

Dus tja... rugklachten in het algemeen en hernia's in het bijzonder kunnen heel bedriegelijk zijn. Ik zou héél terughoudend zijn met laten kraken en manipuleren, je kunt je er zoveel ellende mee op de hals halen.

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:17

patries,
ik loop elke 2 weken bij een manueel therapeut ivm een bekkeninstabiliteit die ik wss vanaf mijn geboorte heb gehad.
Ik heb al vaker foto's laten maken, ben bij de HA geweest... Toen ben ik naar een fysio gegaan, die kon me niet helpen. Ik ben verder gaan zoeken en ben zo bij mijn huidige fysio/manueel therapeut terecht gekomen. De 1e tijd kwam ik er elke week. Ik heb flexibele gewrichtsbanden waardoor mijn ruggenwervels en ribben makkelijk terug in oude positie schieten.
Hij heeft mijn bekken in totaliteit 3 keer rechtgezet (in bijna een jaar tijd) de 1e keer, daarna nadat ik was uitgegleden over de stomme sneeuw en de laatste keer was nadat ik op een flink bokkende pony had gezeten. Mijn rug kan dus krachten van buitenaf nog niet aan.
De spieren in mijn rug zijn nog zodanig zwak dat ik voorlopig nog wel therapie moet hebben.
Mijn rechterbekken stond 2 cm lager dan links, waardoor ik alles op rechts deed. Zat rechts dieper in mijn zadel, waardoor ik mijn linkerbeen niet kon aansluiten, zat naar rechts hangend op een stoel en in de auto. Mijn ruggenwervelkolom is scheef gaan staan en bovenin stak een wervel tegen mn zenuw aan --> veel hoofdpijn.

Wellicht kun je hier iets mee. Ik wens je iig veel sterkte, want leuk is het niet.

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:35

Patricia ik heb ook geen voortdurende pijn van mijn hernia's hoor, dat gevoel varieert van pijnvrij, tot een vermoeid gevoel in mijn nek, rug en benen, tot een 'blauweplekgevoel' in mijn onderrug en bekken, tot een gloeiende of stekende pijn met evt. uitstralen naar mijn benen. Hoe sterker mijn rugspieren hoe minder pijn zoals ook iemand boven al zei.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 16:36

@Urielle, oke, ik had een heel ander beeld bij hernia's :o
Als ik morgen bij de osteopaat ben zal ik het eens ter sprake brengen, ik neem aan dat hij niets doet wat niet kan..
Daarbij is de 1e afspraak altijd eerst algeheel onderzoek en anamnese voordat hij uberhaupt iets gaat doen..

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:52

Wel, ik ben dus vrijdagmiddag naar de osteopaat geweest..

Na een uitgebreid 'interview' wat over al mijn klachten en mijn lijf ging, heeft hij me helemaal nagekeken. iedere wervel, ieder gewricht werd nauwkeurig bekenen en bewogen. Hierbij werd niets geforceerd en hoefde ik niets te doen wat pijnlijk was.
Conclusie osteopaat; enkel, kuitbeen en knie vast en scheef (van been waar ik m'n knie uit de kom had) bekken en schaambeen scheef, onderrugwervels scheef, wervels boven in rug scheef, wervels in nek niet goed en schouders niet goed (waarvan de oorzaak voor een deel te vinden is in die schouderoperatie)

Fijn, kwam dus niet voor niets.

Bekken en schaambeen en been heeft hij rechtgemaakt, voelt raar, niet pijn maar 'rotgevoel' in mijn lijf. Kan al wel beter bewegen dan voor deze behandeling.. volgende keer over 2 weken gaat hij verder, ben benieuwd...

En vanmorgen:

Na een beetje een rare avond en nacht (heb overigends echt SUPER lekker geslapen in ons nieuwe bed, door verhuizing tijdelijk op een matras geslapen) en diaree en spugen (hoera pijn en stress wat uit mijn lijf komt eindelijk ) kwam ik vanmorgen een stuk makkelijker uit mijn bed :):)

Na ontbijtje richting mijn merrie gegaan en echt super, súper lekker gereden :oo Ter info, ik had ontzettend moeite mijn merrie goed te rijden. Zij is ontzettend op gewichts- en lichaamshulpjes en doordat ik dus niet fijn kon bewegen, werkte dat haar tegen. Dit uitte zich in niet willen buigen op de linkerhand en snel onder me vandaan willen (rennen)
Roos boog vanmorgen met rijden veel makkelijker, liet zich fijn bewerken en kon er lekker aan rijden terwijl ze onder me bleef. (ondanks dat ik van de week vanwege mijn lijf dus niet gereden had van ma tm vrij) Normaal na een paar dagen niet rijden is ze een en al stress en rennen alvorens ik er iets mee kan. Volgens mij kan zíj ook al merken dat mijn lijf rechter is :o
Ik kan makkelijker bewegen, veel minder snel pijn tijdens het rijden en geen pijn toen ik van haar afstapte.. Héél bijzonder en het bevalt me érg goed :o

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:34

Ik weet niet of je erin 'gelooft' maar je kunt misschien een keer naar een goede bioresonant gaan. Mijn moeder had ook last van haar nek en kon zo vaak naar de osteopaat gaan als ze wou en dat hielp voor 2 dagen ofzo en daarna kwam het weer terug. En in die tijd ben ik bij een bioresonant geweest omdat ik me heel erg beroerd voelde en vaak vage klachten en toen heeft mn moeder ook besloten om te proberen bij de bioresonant. En die gaf aan dat haar lichaam niet goed herstelde dus ja dat klopte wel ;)

Mij heeft het heel erg geholpen met mijn gezondheid iig ;) (had soms ook vage lichte rugklachten, nu ook nauwelijks meer last van :))

Maar sterkte iig!

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:53

Mijn moeder heeft ook vreselijke rugklachten, ze weet niet waar ze het zoeken moet. Lopen, zitten, liggen...alles kan maar even en precies op een bepaalde manier, anders 'schiet' het erin en lijkt het alsof er een zenuw knel komt te zitten. Dat is echt niet te harden voor haar. Dit heeft ze nu al een maand of vijf zo heftig en je ziet haar echt aftakelen. De huisarts stuurde haar eerst naar een manueel therapeut, die heeft van alles gedaan, maar niets hielp. Van de bedrijfarts moest ze op een gegeven moment weer aan het werk (terwijl ze niet eens normaal kan lopen). Heeft ze nog geprobeerd ook. Ze werkt in de huishouding, en het was gewoon belachelijk. En erg triest. Kwam dus weer thuis te zitten, zo mogelijk nog slechter. Uiteindelijk een foto laten maken, waar flinke slijtage uitkwam (maar dat hoeft niet de oorzaak van de klachten te zijn). Na nog meer druk op de huisarts nu eindelijk doorverwezen naar de neuroloog. Ze heeft een scan gehad, waar uitkwam dat er toch een kleine hernia zit. Maar die zit weer op een andere plek en kan deze klachten ook niet echt verklaren. Ze constateerden ook een abnormale spierspanning. Ze krijgt nu iig meer onderzoeken en ik hoop dat er wat uitkomt.
Ik herkende ook wel veel in jouw verhaal TS. Ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen bij de osteo, misschien is het ook iets voor haar.

Anita67
Berichten: 274
Geregistreerd: 04-11-07

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:21

Hoi,
Fijn dat het zo goed gaat Patricia.



De fysio gaat niet verder dan verantwoord.
De andere houding aannemen gaat wel redelijk.
Ook een speciaal rugkussentje zou daar goed bij helpen.
Die wil ik nu ook gaan aanschaffen.

En ik slik nu 4 ibrufen van 400 per dag.
Kan er mee funcioneren :0

sterkte allemaal

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:10