Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:55

Hoi,

Sinds echt al een hele tijd loop ik met klachten in mijn rug, voornamelijk in mijn onderrug wat dan uitstraald naar mijn benen. Ook mijn schouders, rugspieren (die lange langs je ruggegraat) en nek moeten het ontgelden.
Daarbij ben ik moe, zo vreselijk moe.. en hoofdpijn, echt niet te harden.

Ik loop al een paar jaar bij een fysiotherapeut, om de zoveel weken kom ik met dezelfde klachten terug, en iedere keer krijgt hij het redelijk onder controle, maar het komt altijd terug.
Op dit moment gaat het heel slecht. Ik heb vreselijke last van hoofdpijn en vermoeidheid, slaap veel en heb eigenlijk geen puf en energie om mijn paard te rijden. Daarbij gaat het rijden enkele minuten goed en daarna schiet er een soort van kramp/zenuwpijn in mijn rug wat niet zomaar weer wegtrekt. Ook mijn benen en knieen moeten het ontgelden, werkelijk álles kost moeite en energie en ik ben er klaar mee.

In mijn omgeving eens rongevraagd en dingen overwogen en nu heb ik as vrijdag een afspraak bij de Osteopaat. Het is zeker dat een deel van mijn klachten voortkomt uit mijn SI gewrichten (bekken) en daarbij zit er volgens de fysio in mijn rug ook iets niet helemaal fijn. Hij vond het een goed idee om langs de osteopaat te gaan.

Ik ben heel erg benieuwd, een tikkie bang (ben écht geen watje, maar mijn lijf is werkelijk op..) en ik hoop vooral heel erg dat hij mij kan helpen..

Zijn er meer mensen die zulke klachten hebben of die bij een osteopaat zijn geweest??? Hoe was dat?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:59

Ik zou met zo een klachten eerder naar een arts gaan, eigenlijk.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:01

Klinkt nogal als een hernia. Ik zou eens langs een neuroloog gaan. Een osteopaat kan een hernia goed verne*ken...

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:03

Ik begrijp niet dat jou fysio, als je al jarenlang om de zoveel tijd dezelfde klachten hebt, je niet doorstuurt naar een arts. Hoog tijd voor deftig onderzoek, voor scans, foto's, ct van je rug..... Je rug is ZO belangrijk!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:03

Oei Patries, echt balen dat nu dít je weer tegen werkt, het is ook echt altijd wat he :(
Toch ga ik wel met Turdus mee, zou je niet liever naar je arts gaan? Volgens mij kunnen klachten als deze ook veroorzaakt worden door bv Lyme en het lijkt me raadzaam dat eerst uit te sluiten :j

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:04

Zoals je weet loop ik al jaren met zulke klachten Tries. Ik ben ook bij een osteopaat terecht gekomen. Mijn buikpijn is als sneeuw voor de zon verdwenen, voel me fitter en rugpijn is ineens uit te houden. Waar ik door de fysio elke keer terug moest komen, uitbehandeld was, 2 maanden later weer precies hetzelfde voor der neus stond, kan ik nu één keer in de maand naar de osteo en krijg ik pas 3 dagen voordat ik moet weer last.

Ik ben begonnen met elke week, toen om de 2 weken, toen om de 3 en nu elke maand. Als ik een keer niet ga, heb ik in no time de klachten weer terug.

Het fijne is dat ze kijken naar je hele lijf, dus wáár komt je rugpijn vandaan, waar komt dit vandaan, waar komt dat vandaan.

Ik heb er erg veel baat bij, jij hopelijk ook :) Maar eigk eerst even na laten kijken door arts. Maar een goede osteo zit niet aan je rug als hij twijfels heeft of het een hernia oid is.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:05

Een goede fysio zit ook niet aan je rug als ie denkt dat dat niet kan he, die hoort dergelijke dingen ook uit te sluiten.
Toch als die klachten steeds terugkeren en niet degelijk onderzocht zijn, dan zou ik ondertussen toch eens verder willen kijken eigenlijk...

Snor

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:06

Ik zou ook naar een arts gaan en aandringen op foto's of een scan. Ik zou niet het risico willen lopen dat de zenuwen naar mn benen permanent aangetast worden... Veel rugklachten kunnen tegenwoordig met eenvoudige ingrepen verholpen of heel erg verbeterd worden :j

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:21

Volgens mijn fysiotherapeut die vooral mijn SI gewrichten losmaakt, heeft de terugkerende klacht te maken met belastbaarheid en mijn eigen houding. Mijn houding is in de tijd dat ik bij hem loop (en op mijn paard :P ) aanzienlijk verbeterd.
Toch is er iets wat niet goed is aangezien de klachten steeds terugkeren.

Ik weet t ook niet meer, na een half jaar botten breken, operaties, gips en weet ik veel wat heb ik het gehad met ziekenhuis en artsen. Ik laat de afspraak bij de osteopaat wel staan, mocht daar niets uitkomen of wat, dan is het misschien idd handig om medisch dingen na te laten kijken..

Zijn er naast Merel (met gelukkig een positieve ervaring :o ) nog mensen die bij een osteopaat zijn geweest?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:33

Wát is er dan niet goed, is dat bekend?

En dat jij een flinke voorgeschiedenis hebt in het ziekenhuis, vertel je er in eerste instantie niet bij. ;)

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:36

Hallo,

Ik heb je net een pb gestuurd, met iemand die ik je heel erg aan kan bevelen! Is ook nog redelijk in de buurt.

Wat betreft je vraag: ik moet 1 in de zoveel tijd mijn nek laten kraken. Ben daar ook voor bij een ostheopaat, en ik kom er altijd helemaal gelukkig van terug.

Nav je laatste post denk ik dat er misschien toch wel meer bij je aan de hand is. Een keer helemaal door de molen gaan is echt niet verkeerd voor je.

Sterkte!

Futurefox

Berichten: 918
Geregistreerd: 07-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:38

Ik werk in een centrum voor ortophedie en dit klinkt erg als een hernia. Ik zou eens lans een arts gaan en op zn minst een mri laten maken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:41

Als je een soort van uitvalsverschijnselen hebt dan zou ik idd naar een arts gaan.
Al heb ik ook wel eens tintelingen als mijn rug weer eens compleet op slot schiet, maar nooit uitvalsverschijnselen :n
Zeker als dit amper tot niet verbeterd zou ik dus idd langs een arts gaan. Dan kan een osteopaat hier ook weinig mee vrees ik.

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:43

heb je wel eens nagedacht over ziekte van Lyme? Wordt vaak onderschat en de symptomen worden ook vaak niet herkend bij arts... daarnaast uit het zich pas erg laat. (kan). Ben je van nu tot enkele jaren geleden gebeten door teek? (en werd het er toen rood om de beet?)

Kan ook iets heel anders zijn *voordat ik je helemaal bang maak*.

_daf_

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: zutphen

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:48

Na sceptisch begonnen te zijn ben ik één en al lof over mijn osteopaat. Ik wist toen ik daar kwam van gekkigheid ook niet meer waar ik het zoeken moest. Ik ging echt stuk van de hoofdpijn, duizeligheid, rugpijn - verschrikkelijk. Ik heb 2 jaar afgezien en de osteopaat hielp mij in drie behandelingen van rugpijn en duizeligheid af. Mijn hoofdpijn bleek uiteindelijk ( na 3 jaar dokteren en heel veel medicijnen ) heel ergens anders aan te liggen. Mocht je er helemaal niet uitkomen: laat je hormonen eens nakijken (bloedprikken), je wilt niet weten wat die kunnen veroorzaken...
Nu pijnvrij, niet meer duizelig en zelfs -ik klop nog steeds af- nog maar af en toe hoofdpijn. Alleen 1x in de zoveel tijd los laten kraken bij de osteopaat... echt hulde voor die mensen!

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:50

TurdusMerula schreef:
Wát is er dan niet goed, is dat bekend?

En dat jij een flinke voorgeschiedenis hebt in het ziekenhuis, vertel je er in eerste instantie niet bij. ;)


Nou ja, een flinke voorgeschiedenis valt wel mee :o Alles is in een half jaar tijd gebeurd :P
Ik brak mijn elleboog, kreeg een borstoperatie, viel mijn knie uit de kom en mijn schouder is geopereerd (AC Luxatie, stuk van mijn sleutelbeen afgezaagd om ervoor te zorgen dat het niet meer bot over bot gaat, wat zeer doet)

Heb al meerdere mensen over Lyme gehoord.. ik heb nooit kringen of zo gehad, maar wel vaak teken..
Brr.. wil daar eigk niet eens aan denken :o

De rest beantwoord ik vanavond, ik ben nu nog aan het werk..

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:52

Ik herken dit beeld ook vanuit mijn hernia's.
Mag mijn onderrug absoluut niet meer laten bewerken, het verzetten van wervels is het slechtste wat ik kan doen, dus ik zou eerst evt. hernia's uit laten sluiten, en daarna pas de gang naar de osteopaat maken.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 23:14

Futurefox schreef:
Ik werk in een centrum voor ortophedie en dit klinkt erg als een hernia. Ik zou eens lans een arts gaan en op zn minst een mri laten maken.


Is het niet zo dat je met een hernia áltijd pijn hebt?? Bij mij komt het met vlagen dat het lichte pijn is of erge.. Dan gaat het weer even goed, en een paar weken later is het weer helemaal mis, net als nu dus.

@youngster, uitvalsverschijnselen heb ik niet hoor :n Dat heb ik ook nergens neergezet ;)
Ik heb kramp/zenuwpijn als ik iets doe wat meer belast dan 'niets doen'. In mijn armen/schouder schiet met een vreemde/onverwachtse beweging ook een zenuwpijnscheut erdoor, vooral in mijn polsen komen die tot uiting. (de ene is te verklaren, dat komt ws van mijn schouderoperatie)

@_daf_ bedankt voor je berichtje. Fijn om te lezen dat de osteopaat je zo heeft kunnen helpen!!

@Urielle.. brr klinkt een beetje eng.. Hoe ontstaan hernia's? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zoiets zou kunnen zijn :o (zoals mijn eerste stukje in deze post)

Ik zal als ik vrijdag naar de osteopaat ben geweest, in het topic verslag brengen.. ik ben zo benieuwd..

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:19

Ik heb verder geen verstand van hernia's en dergelijken. Zelf heb ik een zwakke rug, en vooral onderrug. Ik heb vijf afwijkingen in mijn rug. Wat mij ontzettend helpt is fysio-fitness. Dus gewoon fitness oefeningen 1/2x in de week onder begeleiding van een fysio. Mijn onderrug kraken/manipuleren mag ook absoluut niet meer omdat het daar alleen maar slechte van wordt. Maar de oefeningen van de fitness werken erg goed, want die zorgen er voor dat alles wat in mijn rug niet sterk is, nu wordt opgevangen door spieren. Die spieren worden dankzij deze fitness steeds sterker. Dus als dingen als een hernia en dergelijke zijn uitgesloten, kan je hier eventueel ook naar gaan kijken. :) Sterkte!

Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:25

Osteopaat zou je wellicht kunnen helpen.
Ik pb je even uitgebreider, maar wil je Body Stress Release aanraden. :)
Sterkte!

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:26

Ben je al eens bij een sportmasseur geweest? Een fysio leert op de opleiding minder massagetechnieken dan een sportmasseur en dmv massage kun je een hoop pijn weg nemen.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 23:28

Bedankt voor je pb Shannah! Heb al meerdere pb's gehad van mensen die allemaal meedenken en goede adviezen hebben, bedankt!

xmarliez, de fysio waar ik kom, is een speciale sportfysio. De fysio's van de HA had ik het heul snel mee gezien := Die gaven alleen niet werkende rare oefeningen mee :o

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:28

Ik ga dit even volgens heb praktisch hetzelfde.
Heb jij ook wel eens dat je je handen gewoon niet onder controle hebt? Dat ze een soort van trillen?
Dat heb ik eens in de zoveel tijd, doet geen pijn maar is wel erg lastig.

Bij mij is het jaren geleden ontstaan vanuit mn nek na een flinke val van een paard.Mijn ogen zijn daardoor ook niet goed meer en zie alles 3dubbel.Mn schouders en nek voelen altijd pijnlijk aan soms zo erg dat het lijkt alsof ik een loodzware tas eraan heb hangen. Mn knieen zijn van het laatste half jaar of zo bij het lopen pijnlijk maar dat komt als scheuten. Rennen en zo lijkt gewoon niet meer te gaan, net alsof mn schokbrekers kapot zijn. Twee weken geleden kon ik mijn rechter bovenarm amper meer bewegen pas na een bepaalde hoogte deed het geen pijn meer.
Klinkt dit jou ook allemaal bekend?

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 23:34

Ik heb idd regelmatig last van trillende handen, vooral als ik veel heb gedaan. Ik heb dan ook dat ik mijn evenwicht verlies, sowiezo is mijn evenwicht niet goed. Dubbelzien heb ik geen last van, maar zo te lezen komt dat bij jou van de klap op je nek?
Lood aan je lijf herken ik wel, zowel bij mijn schouders/rug als in mijn benen/knieen.. Als ik zeg maar zit, mijn hand op mijn kie leg en dan mijn been omhoog breng, dan voel je van binnen werkelijk alles kraken (dat hoor je van buiten ook)
Rennen kost mij ook moeite, maar dat komt denk ik vooral omdat ik gewoon zo weinig energie heb en mijn knieen pijn doen.

Heb jij jezelf na laten kijken of ben je in behandeling voor deze klachten?

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:42

Om eerlijk te zijn nee, heb het wel al een aantal keer aangekaart bij de ha maar dan word er eigenlijk een beetje over heen gepraat voordat ik mijn hele verhaal heb kunnen doen.
Voor mn nek ben ik vlak nadat ik gevallen ben (alweer een jaar of 16 terug) naar de HA geweest maar daar zijn nooit foto's of iets van gemaakt. Heb toen spierverslappers meegekregen en moest naar een Fysio die alleen een paar keer gekeken heeft maar er ook niets aan gedaan heeft.
Heb eigenlijk altijd het idee gehad dat het doordat het al zo lang aanwezig is er niets meer aangedaan kan worden maar nu ik jouw verhaal lees dan denk ik dat ik er misschien wel naast zit.

Overigens hoor je het bij mij niet kraken hoor maar voelen kan je het wel.
Af en toe kan ik niet eens opstaan van een stoel of bank trouwens dan moet ik eerst een soort van omrollen en met mn kont eerst omhoog en dan de rest van mn lijf.

Heb jij continu pijn in je onderrug en nek/schouders? Ik wel meestal is het wel dragelijk maar nooit geheel pijnvrij.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 08-09-10 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt