Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:02

Het is inmiddels alweer een half jaar geleden dat ik op een ontzettend stomme manier in mijn middelvinger sneed :+ Het moest gehecht worden, het bloedde nogal flink. Na een week mochten de hechtingen er uit. Ik heb toen aangegeven bij de huisarts dat ik een dof en tintelend gevoel had in die vinger, in het stukje boven de hechting. Paar kleine zenuwen die beschadigd waren, kon een half jaar duren voor dat gevoel weg was. Oké. Leek me wel aannemelijk, als het maar over gaat he?
Maar nu een half jaar verder heb ik nog steeds een vervelend gevoel in die vinger. Hij voelt nog steeds dof aan tintelt nog steeds. Ik kan hem wel gewoon gebruiken, maar iets oppakken en daarbij die vinger gebruiken voelt onwennig en onprettig. Zou ik er mee terug kunnen gaan? Of eigenlijk een betere vraag, kunnen ze er nog iets aan doen?
Ik voel me echt een zeikerd, want echt gebruiken doe je die vinger toch niet....

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:03

Je kunt best teruggaan, wie weer is er idd een oplossing voor, wie weet ook niet. Maar dat weet de dokter beter dan wij.

Het klinkt idd als een zenuwbeschadiging.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:13

Als er na een half jaar geen verbetering is opgetreden is de situatie zo goed als zeker blijvend. Waarschijnlijk een zenuwtje beschadigd en niet meer goed naar elkaar toegegroeid. Heeft geen nut om hiervoor naar de HA te gaan.

_AJ_
Berichten: 250
Geregistreerd: 10-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:19

Hoi Joyckuh,

Ik heb ook zo'n stomme actie verhaal waarbij ik in mijn middelvinger sneed.... Het was met plakjes-makende-mechanische-kaasmes bij de ah ;). Ik kwam ertussen te zitten, hoe weet ik niet, maar voor ik het wist was het topje van mijn middelvinger eraf. Het scheelde minder als een haar of het botje was geraakt (en zou het bovenste kootje ervan af moeten). Aangezien het er helemaal af was konden ze het niet hechten en moest het langzaam dichtgroeien. Nou, langzaam ging het inderdaad...! 's Nachts kon ik alweer terug komen omdat ik helemaal onder het bloed zat (stolsel was gevormd aan de andere kant van dat spul waardoor het gemakkelijk kon worden verwisseld en niet zou plakken). OMG, wat deed dat pijn...

Maar, om het even kort te maken, bij mij heeft precies hetzelfde gevoel als bij jou (dog onwennig en onprettig) ook heel lang aangehouden en mij was toen uitgelegd, het zal wel steeds beter aan gaan voelen (aangezien er toch kleine zenuwtjes terug gaan groeien) maar helemaal hetzelfde zal het nooit worden. Nu, jaren later voelt het inderdaad nog steeds niet hetzelfde aan, enigszins dof. Maar daar wen je aan...

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:21

Nou kijk, dat scheelt weer een rondje huisarts!

_AJ_ Auwtsch, dat klinkt wel heel erg pijnlijk en bloederig! Bij mij was het gewoon een leeg blikje dat ik met afval aan het vullen was :+

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:29

yep, hier ook een ervaringsdeskundige, vinger tussen de liftdeur en topje er half af als klein meisje van 9, nu 40+er en nog steeds last.
Als ik er niet aan denk gaat het goed, als ik bewust aan die vinger zit of er aan denk dan voel ik m nog steeds. Heeft ook met de zenuwen te maken en de gevoeligheid van het litteken. Het heeft geen zin om naar de HA te gaan want die kan er toch helemaal niks mee doen. Je kunt het melden als je een keer voor wat anders er heen moet maar speciaal alleen voor die vinger heeft weinig zin ben ik bang....

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:27

Hier iemand die z'n vinger open heeft laten trekken door een pony z'n hoefnagel met beslaan. Kon zo een lap vel/vlees in V-vorm open leggen, was niet goed.
Is een jaar of 5 terug nu, litteken en vingertopje voelen met regelmaat nog steeds raar. Niet pijnlijk oid, maar wel raar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:52

Hier idem, alleen is het bij mij nooit gehecht geweest, wel zenuwuiteinden doorgesneden. Pas na jaaaaaren heb ik weer normaal gevoel in mijn vingertopje. Litteken voelt nog steeds vreemd bij aanraking. Is dus normaal denk ik ;)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:23

Dan ben je niet de enige die last heeft van hechtingen.
Ik ben 3 jaar geleden aan mijn kaak geopereerd maar heb nog steeds last van mijn hechtingen in mijn hond.
Het zit op een heel andere plek dan een vinger, maar het zou normaal kunnen zijn denk ik :)

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:05

Ik ben bijna een jaar geleden geopereerd aan een gebroken vinger, waar nu nog steeds een pen(netje) in zit. Om het bot goed te laten genezen, het was namelijk gescheurd, heeft er ook 3 weken een draad in gezeten. De plaats waar dit draad eruit kwam is ook nog steeds erg gevoelig. Ik merk ook dat ik mijn vinger minder gebruik dan voorheen, het voelt ook niet fijn als ik er zware dingen mee til. Maargoed dit heeft niet met de hechting op zich te maken.

Ik denk niet dat de doktoren er wat aan kunnen doen. Het wordt weer kouder en littekens zijn hier heel gevoelig voor. Ik denk dat het meet de jaren wel beter wordt, maar of het helemaal over gaat?

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:10

Ik heb op mijn wreef een litteken waarvan ik tot ongeveer twee jaar na dato nog last van had (ik kon bv niet zonder pijn op mijn knieën zitten; strekken van "wreef"). Ook heb ik er lang een tintelend gevoel aan gehad. Inderdaad zijn dit zenuw-uiteinden die zijn beschadigd. Het kost het meeste tijd om zenuwen te laten genezen (àls ze al genezen).

Na ongeveer twee jaar had ik geen last meer. Geen gek gevoel meer (tintelen / dood gevoel) en ook geen pijn meer bij het strekken van mijn wreef. (Nog wel een naar gevoel als ik er echt direct op druk (littekenweefsel), maar dat is alles.)

Mirrrriii
Berichten: 1042
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:14

Kiimm_ schreef:
Dan ben je niet de enige die last heeft van hechtingen.
Ik ben 3 jaar geleden aan mijn kaak geopereerd maar heb nog steeds last van mijn hechtingen in mijn hond.
Het zit op een heel andere plek dan een vinger, maar het zou normaal kunnen zijn denk ik :)


Helemaal niet flauw bedoeld, maar hechtingen in je hond zijn wel heel speciaal!
Maar heb toch een vraag voor je als je het niet erg vind, waar precies zitten die hechtingen in je mond?

Mijn staat namelijk ook een operatie te wachten, maar twijfel nog of ik eraan wil beginnen of niet.

Verder is mijn vingertopje er ook een keer bijna afgeweest, doordat een paard achteruit de trailer uitstormde, en degene die er achter stond niet gewaarschuwd had dat de stang er al achter weg was.
Mn vingertop bleef haken achter de haak van het halster.
Heb nu al het gevoel er weer in terug, alleen een rare bochel in mn nagel.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:15

Hallo,

Balen voor je! Ik ben een keer geopereerd aan de onderkant van mijn voet. Zat een bult die aan het groeien was, en me in de weg zat met lopen. Bult eruit gehaald, enorm veel pijn gehad :( wond goed hersteld, maar een pijn aan mijn voet bleef een hele tijd. Het was niet eens de operatiewond, maar een gebied erom heen. Als ik er heel zachtjes overheen streek dan kon ik het wel uitgillen. Terug naar de arts geweest die verteld dat een zenuw beschadigd was, en dat daar die pijn vandaan kwam.

Het heeft lang geduurd, maar na een jaar was ik helemaal van de pijn af. Ik hoop voor je dat dit met je vinger ook zo gaat. Op de een of andere manier kan een lijf zich toch herstellen.

Sterkte!

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:17

Hier ook een vingersnijd-deskundige. Rechter ringvinger. Ooit met een erg scherp mesje een flinke snee in gemaakt. Ook gehecht. Had eerst ook een dof gevoel, maar valt na een jaar wel weer mee. Gevoel op de plek zelf is beetje vreemd, maar de rest van mijn vinger voelt weer normaal.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:29

Mirrrriii schreef:
Kiimm_ schreef:
Dan ben je niet de enige die last heeft van hechtingen.
Ik ben 3 jaar geleden aan mijn kaak geopereerd maar heb nog steeds last van mijn hechtingen in mijn hond.
Het zit op een heel andere plek dan een vinger, maar het zou normaal kunnen zijn denk ik :)


Helemaal niet flauw bedoeld, maar hechtingen in je hond zijn wel heel speciaal!
Maar heb toch een vraag voor je als je het niet erg vind, waar precies zitten die hechtingen in je mond?

Mijn staat namelijk ook een operatie te wachten, maar twijfel nog of ik eraan wil beginnen of niet.


Ik ben aan mijn bovenkaak geopereerd, ik zat er eerst ook aan te twijfelen maar ben echt wel blij dat ik het gedaan heb :)
De hechtingen bij mij zaten tja, hoe moet je dat uitleggen. Niet in mijn gehemelte, maar tussen mijn tanden en lip bovenin :+

Mirrrriii
Berichten: 1042
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:45

oke, nou ik snap wat je bedoeld.

Twijfel nog heel erg omdat het bij mij puur gaat om het uiterlijk van het gebit zeg maar.
In ieder geval bedankt voor je ervaring!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:08

ik zou er mee terug gaan :j
of ze er iets aan kunnen doen weet ik niet, maar het is het proberen minstens waard, toch ? :)

blond_queen

Berichten: 296
Geregistreerd: 21-03-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:50

wow grappig!
toen ik 8 of 9 was had ik echt precies hetzelfde. xd
het is bij mij inmiddels al weer goed.
en ik weet niet meer hoe lang het bij mij duurde.
maar ook echt heel lang! s:
bij mij is het wel gewoon over gegaan. ;)

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:41

Mijn vader had dit, gebeten door een hond. Hij had een zenuw beschadigt en het duurde heel lang voor dit herstelde.
Je kan denk ik voor de zekerheid beter naar een ha gaan!!
Succes :(:)

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 22:31

Nah, als het bij iedereen of blijft of vanzelf over gaat ga ik er niet mee naar de huisarts :) Dan zal het wel blijvend zijn of vanzelf een keer over gaan :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:42

Wat een brokken piloten op bokt..

Hier meld zich er nog 1.
Toen ik klein was ringvinger tussen de autodeur, topje nooit meer hetzelfde geworden.
Voor mijn gevoel voel ik daar juist meer mee, voelt in ieder geval heel anders dan de andere vingers,
maar ben dat ondertusen gewend.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Half jaar geleden vinger gehecht, nog steeds last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:21

Ook ik heb hier ervaring mee....

Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn ringvinger verbrijzeld. Ik ben daar twee keer aan geopereerd en had een behoorlijke jaap in mijn vinger omdat hij van boven naar beneden helemaal open is gelegd. Ik heb totaal geen last meer van mijn litteken. In het begin was het wat gevoelig. Toen ben ik gaan smeren met een dure littekenzalf. Die heeft ervoor gezorgd dat de huid niet meer gevoelig was. Het gevoel in mijn vinger ben ik een aantal weken kwijt geweest maar dat is volledig teruggekomen. Zenuwen groeien altijd weer terug dus het gevoel wordt altijd ietsje beter alleen moet je het de tijd geven.

Weet je trouwens zeker dat het gevoel niet komt van je gevoelige huid? Ook dat zijn zenuwen maar niet zenuwen die door zijn maar oppervlakkig liggen. Dit kan voelen alsof je je elektrische knobbeltje stoot maar dan heb je dat gevoel in je vinger. Dit was bij mij ook het geval. Vandaar die zalf. Die heeft het litteken helemaal zacht en soepel gemaakt.