Eigenwijze wrat, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Eigenwijze wrat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:48

Hallo bokkers,

Ik heb sinds ik een jaar of 4 ben (nu 19 jaar oud) een wrat om mijn linker kleine teen. Het ding was vroeger gigantisch, maar is gelukkig niet met de rest van mijn voet mee gegroeid en nu valt het dus mee. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, alle middelen van de apotheek/drogist, aanstippen wij de HA(3x), wegsnijden mij de HA(2x), zo'n speciale steen, huis-tuin-en-keuken-middeltjes van vroeger. Hij verdwijnt even (2 dagen) en komt vervolgens weer vrolijk dag zeggen.
Ik heb het er 3 jaar geleden maar bij laten zitten, maar hij begint me toch wel te irriteren, vooral in de zomer. En ik schaam me er toch wel een beetje voor. Is er iemand die nog een 'paardenmiddel' weet of een ander iets waar die dingen echt voor goed van wegblijven?

Heel erg bedankt alvast!!

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:57

Ik heb vroeger ook zoiets gehad, op de zool van m'n voet :o
Oneindig veel keren laten bevriezen bij de HA en bij de dermatoloog, en daarna altijd netjes blijven nabehandelen.
Jaaaaaren heb ik ermee rond gelopen, ze was naar binnen geslagen zelfs en zag er niet langer uit als een wratje maar als een put met eelt (sorry, kan het niet anders verwoorden :+ ). Toen is mijn stiefpa in ons leven gekomen en hij maakte er zaak van om al dat 'dode' vlees er uit te pulken met pincetjes en mesjes etc, als ze dan terug kwam ging ik terug naar de dermatoloog enz enz. Dit hebben we zo'n klein -pijnlijk- jaar moeten volhouden, altijd het dode vlees eruit pulken en laten bevriezen en nabehandelen. Het werd telkens kleiner en kleiner, en intussen zie je er helemaal niets meer van. Wanhoop niet, TS, het IS mogelijk! :j ;)

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Re: Eigenwijze wrat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:00

Mijn moeder is pedicure en die behandelt wratten!
Niet door bevriezing wat ze vaak wel bij de huisarts doen maar dmv wegbranden met stroom!
soms moet deze behandeling wel een aantal keer herhaalt worden omdat de wrat heel diep geworteld kan zitten.
Je voelt er eigenlijk niets van want zodra je wel iets voelt is ze al weer klaar.

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:04

Zo, moest ik dàt toen geweten hebben .. :')
Ik heb vaak afgezien :o

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Eigenwijze wrat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:05

Ik heb er ook 5 op mn handen. Zitten er ook al een tijdje, maar ik hou het niet vol om zo'n spul van het ziekenhuis erop te smeren. Toch maar proberen. Ik wil ze echt weg hebben. Als dat niet lukt gingen ze iets proberen met bijwerkingen want wegsnijden doen ze bij ons tegenwoordig niet meer omdat dat alleen voor lelijke littekens zorgt. :)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:05

Ik ben er voorgoed vanaf gekomen door het aan te stippen met het sap van een plant, de Stinkende Gouwe. Komt geel spul uit maar ik had constant terugkerende plekken en sinds het aanstippen nooit meer last gehad en ik ben ruim 25 jaar verder nu........

Wibo

Berichten: 303
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Eigenwijze wrat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:41

Ik heb ze weg laten laseren bij de huidarts, niks anders hielp. Je wratten en de huid eromheen wordt verdoofd (ja, in je voeten doet dat pijn!), maar daarna heb je nergens geen last meer van. Ik heb nu al een paar jaar geen wratten meer, heerlijk!