Gebeten door een kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:42

Wat een kat al niet kan doen.
Veel mensen denken daar te makelijk over.
Maar kan het als een kat je krabt ook wat zijn met bloedvergiftiging ofzo?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:42

Rode streep is bloedvergiftiging hoor!

geerke

Re: Gebeten door een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:45

rode streep is het begin van bloedvergiftiging....dan ben je nog niet dood....antibiotica slikken...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:46

geerke schreef:
nou,nou....bloedvergiftiging.......wel even naar de dokter,waarschijnlijk krijg je antiobiotica...was het een diepe beet?
Katten hebben veel bacterieen in hun bek/mond zitten...de kans is dus groot dat het een ontsteking word.
sterkte!!

Een typische rode streep is bloedvergiftiging. Daar moet je héél voorzichtig mee omgaan en direct mee naar een arts.
Ja, kattenbeten zijn gewoon gevaarlijk daarmee moet je heel erg oppassen en zeer goed in de gaten houden. Zelfs het kleine beetje kan dieper zitten dan jezelf denkt.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:47

Ja, het is idd het begin maar daarom is het wel bloedvergifting, en moet ze onmiddellijk naar de ha.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:56

Hoe vaak komt bloedvergiftiging nou voor.... ja idd zelden.

Ben al zo vaak gekrabt en gebeten. Ben een keer in mijn gezicht aangevallen door een dolgedraaide kat... heb er nooit wat aan over gehouden.

Wij hebben thuis 6 katten. En ik ben altijd degene die de katten voor wat dan ook behandeld. Ik geef de pillen, spuiten en pipetjes/spray. En dit doe ik niet alleen thuis maar in de halve straat.
Ik ben sterk en handig met katten, toch zijn er wel eens ellendelingen die zijn uit mijn houtgreep weten te wringen.
Vorig jaar nog 17 katten laten enten tegen hondsdolheid... Redelijk riskant aangezien er besmette vleermuizen bij ons gevangen zijn. Maar ook daar niks aan over gehouden.
Maar goed, dan bezit ik ook de opmerkelijke gave besmettingen en ontstekingen te kunnen verwerken zonder antibiotica. Ook nooit tentanusprik gehad. Moest eigenlijk wel van da. Omdat ik wel een paar keer goed gekrabt ben door een aantal buurkatten tijdens de entingen voor hondsdolheid.... niet gedaan en niks gebeurt!

Ga nou niet hysterisch doen. Kijk het gewoon aan. Ook met bloedvergifting val je niet zo dood neer.
Hou het gewoon in de gaten.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:58

Met bloedvergiftiging moet je wel degelijk gelijk naar de dokter. Misschien heb jij nog nooit wat gehad, maar dat hoeft niet met anderen zo te zijn!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:59

Vind jou verhaal eerder onverantwoord dan een goede raad geven smokey17.
Je kunt beter gewoon naar de HA gaan als je twijfelt dan straks spijt hebben dat je niet bent gegaan.
Vind het ook erg onverantwoord dat jij geen tentanusprik hebt gehad terwijl je zo veel met katten in aanraking komt die kunnen krabben/bijten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:12

Mijn hemel, wat een onrustzaaiers := Jullie weten niet eens hoe die rode streep eruit ziet :? Een rode streep is niet altijd bloedvergiftiging, en daarbij krijg je ook wel wat andere klachten. Misschien is dat wel een andere schamp van de kat. Daarnaast; bloedvergiftiging wat begint in een vinger? Dat is echt maar een heeeeele kleine kans, bloedvergiftiging begint meestal in de grotere vaten.
Jullie gaan toch ook niet bij elk wondje gelijk naar de huisarts? Terwijl je van elk ander wondje óók bloedvergiftiging kan krijgen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:26

verootjoo schreef:
Mijn hemel, wat een onrustzaaiers := Jullie weten niet eens hoe die rode streep eruit ziet :? Een rode streep is niet altijd bloedvergiftiging, en daarbij krijg je ook wel wat andere klachten. Misschien is dat wel een andere schamp van de kat. Daarnaast; bloedvergiftiging wat begint in een vinger? Dat is echt maar een heeeeele kleine kans, bloedvergiftiging begint meestal in de grotere vaten.
Jullie gaan toch ook niet bij elk wondje gelijk naar de huisarts? Terwijl je van elk ander wondje óók bloedvergiftiging kan krijgen.

Nou diegene die ik ken die bloedvergiftiging door een beet had opgelopen die zat net de kat te voeren vanaf zijn vinger, maar daar beet hij dus in en dat was ook geen diepe wond. Alleen hij liep er dus te lang mee rond en was net op tijd richting de huisarts omdat zijn werkgever het niet vertrouwde, dus liever een keer te vaak dan te weinig denk ik dan maar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:29

Sja... op die manier heb ik een keer wondroos opgelopen door een muggenbult, dus uitzonderingen heb je altijd. Maar om nou via een forum te zeggen dat elke rode streep die je ziet bloedvergiftiging is :=
Ik heb ook wel eens rode strepen op mn lijf, en ik denk iedereen wel eens. Voor je bloedvergiftiging hebt, moet je eerst wel meer klachten hebben.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:34

verootjoo schreef:
Sja... op die manier heb ik een keer wondroos opgelopen door een muggenbult, dus uitzonderingen heb je altijd. Maar om nou via een forum te zeggen dat elke rode streep die je ziet bloedvergiftiging is :=
Ik heb ook wel eens rode strepen op mn lijf, en ik denk iedereen wel eens. Voor je bloedvergiftiging hebt, moet je eerst wel meer klachten hebben.

Ja als je het zo bekijkt is dat wel zo, maar ik neem dan liever geen risico. Ik ga niet vaak naar de dokter, hou er niet van, maar op zulke momenten ga ik liever voor de zekerheid wel ;)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:20

Njen schreef:
En let op dat als ik me niet vergis over je arm een streep gaat lopen. Ik ken iemand die had door een beet bloedvergiftiging opgelopen.

idd,mijn zus heeft ook in het ziekenhuis gelegen met bloedvergifteging door een simpel kattebeetje!
opletten of er geen rode streep onder je huid komt.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:23

En ben je naar de HA geweest?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:23

Ja ik kon al om 11.40 terecht en ik heb een antibiotica kuur gekregen. Verder moet ik rust houden :P leuk als het je schrijfhand is.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:37

Oh en was het bloedvergiftiging?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:38

Dokter zei er niets over dus ik denk dan van niet. Het is nog steeds wel rood en dik en binnen 48 uur moest de zwelling minder zijn anders moet ik naar de huisarts.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:26

ik was 2 jaar geleden ook gebeten door een kat me vinger was dik en rood maar echt dik ik kon haast niet bewegen ik moest pillen slikken welke weet ik ook niet meer en na een tijdje ging het over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:29

Een waarschuwing is nooit verkeerd, verder heeft TS niet voor niks antibiotica gekregen. Verder is een kattenbeet nog gevaarlijker voor je gezondheid dan een hondenbeet-
Beterschap!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:47

Met antibiotica zal het vast helemaal goed komen, sterkte ermee :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:38

Bedankt iedereen :)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:14

En hoe is het nu met je..??

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:52

Vervelend een beet van een kat, geen zenuwen beschadigd of was het niet zo diep?
Jij blij dat het weer nu minder is met antibiotica mag je namelijk niet in de zon.

Sterkte ermee in iedergeval. Wat je kunt doen is met een tapje/plijster je vingersfixeren (het was toch bij je vingers?) om te zorgen dat de belaste plek rust krijgt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:00

Eh... mijn vader is twee weken geleden nog in het ziekenhuis beland na een beet van een kat.

Zaterdagavond gebeurd, zondag met een dikke hand naar de huisartsenpost voor een tetanus- en AB-spuit, maandag een nog véél dikkere hand, vervolgens door eigen HA naar de eerste hulp gestuurd en daar acuut in het ziekenhuis gehouden. Idd strepen op zijn arm, een hand zo dik als een voetbal :+ en dezelfde avond nog geopereerd om de boel van binnen schoon te maken (pees was geraakt en gaan ontsteken), vervolgens vier dagen aan het infuus wegens nog niet geweken infectiegevaar. Je kunt erom lachen en/of het overdreven vinden, maar ik gok dat ze in het ziekenhuis wel wisten waar ze mee bezig waren. En mijn vader is geen watje. ;)

Met mijn vader gaat het nu overigens goed, maar we zijn er wel van geschrokken. Niet te licht denken over een beet van een dier. Die tandjes zijn zo scherp, het wondje zelf zit zo dicht maar daaronder kan het onderhuids lekker gaan broeien en ontsteken.

Ben iig blij dat het beter gaat TS! Maar houd het idd in de gaten. Neemt de zwelling niet af of wordt-ie juist erger, dan meteen weer aankloppen bij je HA.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:04

wist niet dat een beet of krab van een kat zo erg kan zijn.
Ben al zoooo vaak gekrabt en gebeten door katten ( op mn arm zitten weet ik hoeveel kleine littekens ) maar nog nooit wat aan over gehouden..