Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaritGalinda

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 10:50

Helemaal spannend Kabayo! Wanneer verwacht je de veulens en heb je hier ook achterwacht voor? Zou wat zijn als inderdaad je tegelijk gaat bevallen :+

Lovelys, heb je zelf een lactatiekundige in de arm genomen of is dat via de kraamzorg gegaan. Ik hoor ook regelmatig dat er een groot verschil tussen lactatiekundigen zit.

Hier inmiddels over de uitgerekende datum, 8 maart. Voelt wel gaaf om dat gehaald te hebben. Ik voel me nog steeds echt top. Op dansles vinden ze het zelf te spannend worden, dus mag ik niet meer komen volgende week. Baal hier wel van, maar misschien is de kleine er dan al wel. Verder dit weekend nog lekker een uur met de paardjes gewandeld. Mijn telefoon was alleen uit mn zak gevallen op straat en daar is een trekker met aanhanger overheen gereden. Die deed dus niks meer. Lekkere timing zo :+ :+
Direct dus maar een nieuwe besteld.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 12:42

Maritgalinda
Ik heb zelf een lactatiekundige uitgekozen. Deze vrouw heeft veel ervaren de nodige diploma s. Je hebt op facebook een borstvoeding groep en als je daar vraagt, krijg je per regio een mooi overzicht van lactatiekundige die voldoen aan de Richtlijnen

Huh waarom mag je niet meer komen? Kind valt niet spontaan uit je buik hoor :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 16:14

Kans is natuurlijk best groot dat je volgende week inderdaad een baby hebt. _O-

Ik kan een lactatiekundige ook van harte aanraden. Wij kwamen haar al tegen in het ziekenhuis dus heb niet hoeven te zoeken, maar wel echt een meerwaarde.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:39

ja borstvoeding geven is misschien natuurlijk, maar makkelijk zou ik het niet noemen. Het opstarten kost gewoon veel energie, oefening en doorzetten. Dan is het fijn als iemand meekijkt die het letterlijk al honderden keren heeft gezien en de kennis heeft. Soms zijn het echt maar kleine dingen, die heel groot verschil maken

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 21:28

Oooh, Kabayo, ik lees nu je topic over Zilver |( |( |( Wat verschrikkelijk zeg, zoiets verwacht je niet. Heel erg veel sterkte gewenst met het verlies Y;(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:39

Goldenarrow dankjewel <3 Hoe gaat het bij jou?

Lovelys klinkt wel pittig borstvoeding. Klinkt stom maar ik heb mij die ‘moeite’ en frustratie bespaard. Ik heb vorige keer flesvoeding gedaan en dat beviel heel goed, dat ga ik nu weer doen. Sommige zeggen wel dat borstvoeding het mooiste is wat er is maar ik lees alleen maar negatieviteit en frustraties bij moeders.
Hoe gaat het bij je?

Maritgalinda hoe is het? Heb je al een kleine? Gek dat je niet meer mag komen om je zwangerschap. Lijkt mij dat je dat zelf beter aanvoelt dan hun :Y)
De veulens zijn er inmiddels beide! Dus dat is wel fijn , dat hebben we gehad. Gelukkig niet tegelijk met mij maar wel achter elkaar aan, 11 en 12 maart. Dat was wel even pittig. Vooral omdat de eerste niet wou drinken en de tweede de moeder is overleden dus ook een nacht overgeslagen en veel flesjes moeten geven. Maar het gaat nu allemaal weer wat

Hier een hele bewogen tijd gehad. Nu gelukkig weer in wat rustiger vaarwater dus ook even wat meer tijd overal op te reageren.
De veulens zijn inmiddels geboren, beide achter elkaar aan. Dat was wel even pittig. De eerste opzich heel mooi tijdstip rond 7u ‘s ochtends. Alleen die mocht/wou nog niet drinken. Na 5 uren eindelijk gelukt maar dat breekt je zo op om zo lang te moeten staan en geen rust te hebben tussendoor. Die doet het inmiddels super. Fijn
Het andere veulen een dag later om 10u ‘s avonds. Opzich ook prima tijd. Die deed alles volgens boekje en ook gelijk drinken. Ik dacht, mooi dat probleem nu niet haha. Helaas ging het daarna helemaal mis met de merrie en die is later overleden. Het was een hele pittige nacht en was pas 5u ‘s ochtends in huis. Heb ook niet kunnen slapen daarna. Inmiddels gaat alles weer een beetje zoals het ging en heb ik weer wat meer rust in het lichaam.
Ik heb nu ook echt wel weer zin in de kleine man. Hoop echt dat hij zich snel meld! Donderdag ben ik 40 weken alweer

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:52

Kabayo
Wat verschrikkelijk van Zilver! Echt wat een pech!

Borstvoeding is echt per persoon verschillend. Bij mij is de opstart pittig, maar daarna heel makkelijk. Dochter is nu 2 weken en borstvoeding is nu gemakkelijk en loopt goed.
Ik vind het echt heerlijk zon kleintje <3 ze doet het super goed en de grote broer en zus zijn ook fantastisch met haar *\%/*
Straks moet mijn man weer werken (volgende week start hij langzaamaan weer op) en dan gaan we zien of ik het nog leuk vindt :+
Vandaag weer voor het eerst de oudste naar school gebracht en dat was wel ff haasten en plannen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 23:09

Hier vooral de dagen aan het aftellen tot ik met verlof ga. Volgende week dinsdag is mijn laatste dienst. Veel collega's zijn wel verbaasd dat ik tot 36 weken blijf, maar zo lang het goed gaat kan ik gewoon werken. Moet gewoon rekening houden met bepaalde dingen en niet overal met mijn neus vooraan willen staan :+ Maar ik ben niet zo goed in het 'vuile' werk delegeren, zeker niet naar nieuwe collega's, maar dat leverde me vandaag dus wel even een boze patiënt op. Oeps :)) Maar verder zijn mijn patiënten super lief voor me, dus ik kom mijn dagen wel door.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 15:58

Hahaha goldenarrow. Wel om jezelf blijven denken, maar ik snap je!

Ik heb ook tot 36 gewerkt (en zelfs met 36+2 nog 2 dagen mijn invaller ingewerkt)

Ik vind dit weer het niet zo erg om thuis te zijn :P
Lekker wandelen en genieten van het zonnetje

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 22:55

Wat verschrikkelijk van Zilver, Kabayo. Wat een enorm verdriet moet dat zijn. Heel erg veel sterkte.

Hier is inmiddels onze kleine Lize geboren op 14 maart met 40+6. Ze is 51cm en 3640gr. De bevalling ging onwijs vlot. In zes uur was ze er gewoon al. Toen de verloskundige voor het eerst kwam, had ik al 8cm ontsluiting. Echt alles wat we in het geboorteplan hadden staan is gebeurd, echt bizar. Ik wilde heel graag thuis, in bad, bevallen zonder pijnstilling en we wilden haar samen aanpakken. Dit is allemaal gelukt. Zo speciaal. We zijn echt enorm verliefd op haar en zitten echt gigantisch op een roze wolk <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 23:06

Gefeliciteerd! En wat fijn dat het helemaal volgens wens gelopen is <3

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 23:11

Wauw wat fijn dat het allemaal zo goed ging en helemaal naar wens! <3 Gefeliciteerd.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 08:42

Wow wat fantastisch en van harte gefeliciteerd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 11:03

Maritgalinda bedankt voor de sterkte wensen.
Gefeliciteerd!! Wat enorm fijn dat het precies zo is gelopen zoals je wou! Snelle bevalling ook en wat een mooie naam. Geniet er van!

Lovelys het is ook heerlijk weer, eindelijk! Echt lente gevoel. Heerlijk
Ja zeker enorm veel pech. Maakt de laatste periode van mijn zwangerschap wel pittig merk ik. Vooral omdat ik wil dat meneer zich meld en ik dit allemaal achter de rug heb. Maar meneer denkt er anders over haha

Goldenarrow oh bijna verlof, lekker! Nog even aftellen. Oeps haha, Nahja dan worden ze maar boos. Hoe is het met je drachtige dames?

Zo naar de verloskundige voor de standaard controle. Ik dacht gister dat de bevalling begon. Hele avond buikpijn maar helaas niet doorgezet. Nu ook wat zeurende pijn. Laten we het hopen voor vandaag/morgen :):)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:54

Kabayo
Ja dan komt alles nog harder aan. Ik las in je berichten dat je de afgelopen tijd al best wat paarden verloren bent. Heftig!

Ik hoop voor je dat het doorzet vandaag of morgen. Hopelijk heb je wel goed kunnen slapen vannacht.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 13:18

Hier alles rustig met de merries. 1 begint nu wat uier aan te maken. Ik merk wel dat ze mijn slome zwangere-vrouwentempo wel lekker vinden :)) Ze sjokken gezellig met me mee, haha. Vandaag mochten ze nog even een manicure (ik ben er nu dus zelf eigenlijk ook wel aan toe :') ).

Hopelijk wil het bij jou een beetje door gaan zetten!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:52

Even een kort berichtje want ik ben helemaal moe haha

Vanochtend om 9.16 is onze zoon Bjorn Ewoud geboren. Hij doet het super goed en is een gezond mannetje. Het was een pittige bevalling

Helaas had ik na de bevalling enorm bloedverlies wat maar bleef komen. Ik merk dat ik een hele trauma aan zilver heb overgehouden . Wat was dit heftig en pittig. En vooral enorm pijnlijk. Ik ben opgehaald met de ambulance met alle toeters en bellen. Ik had last van stolsels. Inmiddels gaat alles gelukkig weer goed en lig ik nu te rusten. Ik moet een nachtje blijven
Afbeelding

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 16:08

Van harte gefeliciteerd Kabayo!

Wel pittig en zeker met wat je net hebt meegemaakt met Zilver. Wel ff schrikken. Heel veel sterkte met je herstel.

Goldenarrow heerlijk iedereen aan het sjokken Hahaha

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 23:14

Jaa Kabayo, hij is er! Wat een dropje zeg <3
Kan mij heel goed voorstellen dat je de link met Zilver legt. Hopelijk kan je snel voor 100% gaan genieten van dit knappe kindje <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 09:11

Gefeliciteerd Kabayo <3 Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo schrikt. Hou jezelf goed in de gaten en trek op tijd aan de bel als je merkt dat het mentaal wat minder gaat. Goed voor jezelf zorgen :(:)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 14:21

Veel voor de kiezen gehad Kabayo! Maar van harte gefeliciteerd met je zoontje. <3 Hopelijk is je herstel goed.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:03

Dankjewel allemaal!
Hoe gaat het met jullie kleintjes? En de laatste loodjes?

Na een nachtje moeten blijven mocht ik de volgende ochtend gelukkig weer naar huis. Vooral de eerste paar dagen was ik enorm slap. Het gaat rustig beter, maar ik hou mijzelf lekker rustig om snel te kunnen herstellen. Vandaag lukte het wel de veulens even vast te zetten en de merries te poetsen. Maar dan wel weer de rest van de dag plat. Het is even doseren en per dag bekijken wat lukt

Meneer doet het goed. Slapen is wel beetje drama. Hij wil vooral niks missen om hem heen en in slaap vallen wil die vooral niet. Steeds om de 5 minuten wakker. Ik zal hem vannacht inbakeren en hopen dat dat wel werkt. Een week niet slapen breekt nou wel op :=
Verder heel tevreden mannetje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 19:22

oh wat een prachtige foto's <3
Hopelijk ben je snel wat minder slapjes.

Slecht slapen was bij ons de eerste dagen ook zo. Overdag sliep ze wel, maar 's nachts was het mis. We hebben haar juist toen overdag wat meer wakker gehouden en zo sliep ze na een paar nachten weer wat beter.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:37

Hoe gaat het met iedereen?

Met ons gaat het goed. Ze heeft wat last van krampjes (bijna 6 weken) en was de afgelopen nachten wat onrustig. Verder geniet ik nog steeds van de newborn fase. Helaas groeit ze iets te goed en moeten we al afscheid nemen van maat 50-56 |(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 10:11

Hier gaat alles eigenlijk heel erg goed. Groeit als kool en is ook oprecht een lang kind. Laatste meting 1,5 week geleden was al 61cm en ze is nu net 2 maanden oud. En toch heb ik genoeg kleertjes maat 62 in de kast die nog flink te groot is. :+ Begint al lekker vroeg, dat de maat bij de ene winkel echt anders is dan bij de andere winkel.