Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 02:55

Wantrouwen richting media en overheid.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 06:03

Ik kan thuis geen spijkerbroek meer aan. Ik word er helemaal benauwd van. Als ik aan het werk ben (paarden) gaat het nog maar thuis moet dat ding echt uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 07:05

Ja het thuiswerken met bijbehorende kleding. Ik werk 2-3 per week thuis en trek dan inderdaad een joggingbroek aan ofzo.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:02

Miran schreef:
Teams inderdaad, overleggen over verschillende vestigingen van werk en ook een collega op een andere locatie bel ik sneller via teams dan de telefoon nu. En webinars volgen zo nu en dan.

En ik merk ook wel dat mensen bewuster omgaan met klachten. Thuis werken of meer afstand houden, even waarschuwen, dat doe ik ook.

Dat herken ik ook, inderdaad. Zowel het online overleggen als het thuiswerken bij klachten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:10

Anne_GTI schreef:

Is dat alleen door corona? De toeslagenaffaire en andere dingen (zoals het bonnetje van Teeven en de rol van Opstelten) hielpen ook niet echt, denk ik.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:13

Ik heb sindsdien ook wel een vollere voorraadkast.

Ik vind het wel handig - ik moet doordeweeks niet meer naar de winkel.

Ik probeer de 2 vriezers ook altijd vol te laden om even verder te kunnen.

Idem melk/limonade/green tea :)

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:26

Een vollere voorraadkast inderdaad is hier ook veranderd.
Hier ook met wc papier vaak misgelopen toen dus wanneer het drie rollen zijn, weer halen.
Op verjaardagen een boks geven is normaler geworden en ik heb nog steeds moeite met mensen die te dicht in mijn ruimte staan. Vooral wanneer ze gehaast zijn.
Laatst bijgewerkt door xSagan op 13-03-26 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:33

Anne_GTI schreef:

Deze.
En door dossier wolf nu bevestigt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:52

Hier geen wantrouwen. Wantrouwen impliceert voor mij dat je denkt bewust misleid te worden voor iemands eigen agenda.
Nou komt dat zeker voor maar niet doordat de overheid als geheel ons misleid.

En in een crisis besluiten bewindslieden samen wat op dat moment het beste lijkt.

Ik keek tijdens de piek van corona vanuit mijn werk een klein stukje mee achter de schermen van ziekenhuizen. En daar was de situatie echt heel moeilijk.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:02

Mijn vriendin waar ik sinds corona mee samen ben! We hebben elkaar ontmoet toen wandelen het enige was wat ongeveer kon en zijn ons eerste weekend weg samen gaan wildkamperen (waar dat in NL nog legaal mag) omdat weinig anders kon. Wandelen doen we met enige regelmaat en het wildkamperen is een jaarlijks terugkerend ding geworden :)

Verder het thuiswerken, wat nu echt ideaal is naast het aan de slag zijn op locatie.

Ik studeerde nog voor corona en had eigenlijk iedere avond iets sociaals staan. Dat heb ik ook losgelaten: soms is thuis zijn ook helemaal prima!

EDIT: tijdens corona werkte ik in de zorg. Ook wel echt meegenomen wat een prachtige sector dat is en dat ik graag terug zou willen uiteindelijk daar naar toe.
Laatst bijgewerkt door Pharootz op 13-03-26 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:02

Het thuiswerken is erin gebleven, geen reistijd, heerlijk.
Geen handjes geven, dat gezoen met verjaardagen hoeft niet meer...vind ik allemaal dikke prima!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:14

Ik merk dat er meer begrip is als je je met griep gewoon ziek meldt zodat je niemand aansteekt.
Daar was voor Corona veel minder begrip voor. Ook vind ik het fijn dat in winkels mensen niet meer zo dicht op je staan in de rij etc.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:34

Ik heb er long-covid aan overgehouden en dat heeft veel impact op mijn leven, al meer dan 5 jaar inmiddels.
Daarnaast lichte angst voor zieke mensen. Geen drie zoenen meer, nooit fijn gevonden. Vaker handen wassen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:34

pinkie87 schreef:
Ik heb er niet echt is aan over gehouden..

Maar wat ik heel erg mis is de vertraging die het gaf. We rennen net ze alle al weer door.

Ja dit he. Ondanks de erge situatie en mensen die overleden zijn in de wereld, het gaf wel een soort rust.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:42

mysa schreef:
Hier geen wantrouwen. Wantrouwen impliceert voor mij dat je denkt bewust misleid te worden voor iemands eigen agenda.
Nou komt dat zeker voor maar niet doordat de overheid als geheel ons misleid.

En in een crisis besluiten bewindslieden samen wat op dat moment het beste lijkt.

Ik keek tijdens de piek van corona vanuit mijn werk een klein stukje mee achter de schermen van ziekenhuizen. En daar was de situatie echt heel moeilijk.

Dat stukje zal ik zeker niet ontkennen.
Ik deed toen vrijwilligerswerk op de IC.

Maar de agenda van diverse experts van de overheid deugde voor geen meter.
Zoals de heksenjacht van Hugo de Jong tegen huisarts Elens.
Het Centraal Tuchtcollege stelde achteraf vast dat De Jonge zich actief bemoeide met de inspectie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:43

Ik heb long-covid wat nu onder controle/ in balans is. Ik heb 3 jaar echt moeten herstellen. Dus ik ben een soort van 'bang' voor zieke mensen. Dan wil ik dat ze heel ver uit mijn buurt blijven. Maw het afstand houden mag wat mij betreft blijven.

Ik ben ook meer thuis, meer online shoppen.

Ik geef klanten niet altijd meer een hand.

En mensen 3 kussen geven liever niet maar had ik al maar is er nu wel een beetje uitgesleten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:53

3 kussen deed ik al niet veel maar nu helemaal niet meer.
Ik knuffel alleen de mensen waar ik van hou zeg maar. :+

Ik heb alleen geen extra wc papier ofzo in huis...wel altijd genoeg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:56

DuoPenotti schreef:
Anne_GTI schreef:

Deze.
En door dossier wolf nu bevestigt.

Deze dus.

Verder niets, want ik ben altijd sociaal gebleven, dus nooit afstand gehouden, altijd handen gegeven en ook dingen als in je hand niesen zijn gebleven omdat dat er gewoon vroege als kind ingestampt is.

Wat ik er wel aan over gehouden heb is een trauma dat ik gewoon meerdere jaren kwijt ben, er zijn mij dingen afgepakt zoals reizen in de bloei van mijn leven. Dus er zijn mij onterecht leuke dingen afgepakt en dat knaagt gewoon nog steeds aan mij. Ik ben er, samen met die hondenbeet anders door tegen het leven aan gaan kijken. Er is nu veel eerder sprake van uitzichtloos lijden. En mijn motto 'ik word gezond oud, of ik word niet oud' is veel sterker geworden. Ik mis de verloren tijd nog steeds.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:00

Ik vind dat best heftig klinken. Je hebt ongeveer 2 jaar niet kunnen reizen, er zijn mensen die meer leed hebben gehad in die jaren en die dingen nooit meer hebben kunnen doen. Denk aan mensen in het einde van hun levensfase, mensen die hun dierbaren zonder afscheid zijn verloren. Je bent niet alleen in die 2 jaar 'in de bloei van je leven'.

edit:
Ik kan door het ziek zijn niet meer fulltime werken, heb een hoop moeten inleveren, dat voor altijd en niet voor 2 jaar. Heel vervelend, in het begin mentaal lastig omdat je niet weet of je beter gaat worden of verbeteren maar het is wat het is en je zal door moeten. Het kan zoveel erger, ik ken mensen die doodziek zijn en niks meer kunnen.

Dan zet jij het weg of het niks voorstelde en jij 2 jaar reizen bent verloren. Ik wil het ergens niet bagatelliseren maar ja het klinkt erg heftig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:08

Ik vind het een beetje aanstellerij, sorry.
Er zijn mensen alleen gestorven, er zijn mensen voor de rest van hun leven ziek en worden nooit beter.
Je mag van geluk spreken dat je je familie nog in levende lijven kan zien...

En wat is 2 jaar van je leven als je het vergelijkt met het leed wat mensen hebben moeten doorstaan.

Ik wens je veel succes bij de volgende pandemie.

En ik zou eens met iemand gaan praten over het trauma wat je over hebt gehouden.

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:10

Ik heb een eigen bedrijf, maar sinds de coronatijd maak ik dagelijks het pin-apparaat en de deurklinken schoon.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:28

Jeemig mensen, er wordt gevraagd wat mensen eraan over gehouden hebben. Dan mag iemand dat toch gewoon vertellen? Waarom moet er dan weer op de man gespeeld worden en een oordeel over geveld worden. Wat intolerant.. .
Er zijn altijd mensen die ergeren dingen hebben, als ik in het ergernissen topic lees zie ik ook dingen waarvan ik denk "nou nou", maar dat maakt toch niet niet uit? Iedereen heeft recht op zn eigen ergernissen, trauma's, gemis etc..
Er staat nergens in het bericht 'dat het niks voorstelde'?

Ik heb eraan overgehouden dat ik nog steeds heel fijn thuis kan werken :D En dat ik me met enige regelmaat realiseer dat alles weer open is. Als ik door een straat loop waar de terrasjes vol zijn bijvoorbeeld, of tijdens een voorstelling of concert. Ik denk dan nog wel terug aan toen dat niet zo was.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:32

Cer schreef:
Jeemig mensen, er wordt gevraagd wat mensen eraan over gehouden hebben. Dan mag iemand dat toch gewoon vertellen? Waarom moet er dan weer een oordeel over geveld worden. Wat intolerant.. .
Er zijn altijd mensen die ergeren dingen hebben, als ik in het ergernissen topic lees zie ik ook dingen waarvan ik denk "nou nou", maar dat maakt toch niet niet uit? Iedereen heeft recht op zn eigen ergernissen, trauma's, gemis etc..
Er staat nergens in het bericht 'dat het niks voorstelde'?

Ik heb eraan overgehouden dat ik nog steeds heel fijn thuis kan werken :D En dat ik me met enige regelmaat realiseer dat alles weer open is. Als ik door een straat loop waar de terrasjes vol zijn bijvoorbeeld, of tijdens een voorstelling of concert. Ik denk dan nog wel terug aan toen dat niet zo was.

Mee eens een beetje luchtigheid kan sowieso geen kwaad. Onze winkel die we geopend hadden 2 jaar voor Covid heeft het niet overleeft. Dat heeft me bijna een ton gekost en daardoor helaas mijn paard. (zelf gefokt en 9 jaar van mij) O ja en heel veel mensen waarin ik teleurgesteld ben. Gelukkig geen gezondheidsproblemen (want die had ik zonder covid ook al genoeg).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:33

Toen wij laatst de auto gingen uitruimen om hem terug te brengen kwamen we een doosje mondmaskers tegen. _O- Eerlijk vond ik het een heerlijke tijd, ook die avondklok en de snelweg die leeg was. _O_

Aan overgehouden: meer thuiswerken, en bijvoorbeeld uitslagen van het ziekenhuis die ineens telefonisch kunnen. Top!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:36

Trauma en oververmoeidheid die niet te verklaren is. Mijn draagkracht is veel minder geworden en ik weet niet eens precies waarom. Ik heb het altijd lastig gehad met bepaalde regels ofzo? Dan voel ik mij snel gevangen. En zo is het precies hoe ik de corona heb ervaren. Als gevangenschap. Ja, geen files was heerlijk. Maar hoe mensen tegen elkaar deden.. dat vond ik echt niet oke. Ik spreek vanuit Belgie, ik weet niet hoe het in Nederland was, maar als je je niet liet prikken. Ho maar, dan was je echt het vuil van de straat. En dat vind ik nog steeds wel heel erg. Dat mensen die zich niet lieten prikken zo buitengesloten werden alsof zij de vuilste ziekte hadden die er bestond... Dat vond ik heel naar. Ik kan wel begrijpen waarom germie zegt dat er een stukje leven is afgepakt. Dat gevoel heb ik ook, terwijl ik niet per se anders ben gaan leven. Toch heeft het mij een trauma gegeven. Oh en dat als iemand met autisme, die van rust houd. Maar het feit dat het dan MOEST, dat knaagt ofzo. Ik had niet het gevoel dat ik nog een eigen wil had? Heel vreemd..