Sterilisatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 14:57

Ik vind het knap dat een aantal van jullie na een paar dagen weer aan het werk ging, ik heb nog best wel wat last :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 16:28

EmmaVZ schreef:
Hebben jullie voor het herstel vakantiedagen moeten opnemen of konden jullie je ziek melden?

Altijd ziekmelden en werkgever mag niet vragen waarvoor.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 17:40

Amandavd schreef:
Ik vind het knap dat een aantal van jullie na een paar dagen weer aan het werk ging, ik heb nog best wel wat last :')

Ik kan thuiswerken en veel zitten. Ik voelde me ook echt niet altijd even aangenaam hoor! Snap dat VO echt wel even andere koek door het vele staan. Niet te streng zijn voor jezelf :o

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:46

Marcella schreef:
EmmaVZ schreef:
Hebben jullie voor het herstel vakantiedagen moeten opnemen of konden jullie je ziek melden?

Maar weten je collega's dan ook van niks? Ik weet nu al dat ik totaal ondervraagd zou worden door iedereen wat er dan met me was als ik terug kom :')

Wel bedankt voor iedereen die zo behulpzaam is! Ik ben 30 en heb nooit kinderen gewild (toen ik 8 was zei ik, in mijn hele streng protestantse opvoeding, dat ééntje al wel genoeg zou zijn. Want 0 was geen optie daar :=). Ik moet alleen nog de stap zetten, want ik wil iig vanaf mijn 35e wel van de pil af.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 21:04

Raineri schreef:
Amandavd schreef:

Ik kan thuiswerken en veel zitten. Ik voelde me ook echt niet altijd even aangenaam hoor! Snap dat VO echt wel even andere koek door het vele staan. Niet te streng zijn voor jezelf :o

Ik heb met zitten heel veel last, er zit echt nog zo'n blok gas in mijn maag. :') Heb wel al half liggend vanuit bed wat proefwerken nagekeken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 21:05

EmmaVZ schreef:
Marcella schreef:

Maar weten je collega's dan ook van niks? Ik weet nu al dat ik totaal ondervraagd zou worden door iedereen wat er dan met me was als ik terug kom :')

Wel bedankt voor iedereen die zo behulpzaam is! Ik ben 30 en heb nooit kinderen gewild (toen ik 8 was zei ik, in mijn hele streng protestantse opvoeding, dat ééntje al wel genoeg zou zijn. Want 0 was geen optie daar :=). Ik moet alleen nog de stap zetten, want ik wil iig vanaf mijn 35e wel van de pil af.

Bij mij weet iedereen het.
Heb je het al met je huisarts
of gynecealoog besproken?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:28

Bij mij wist ook iedereen het, en ze hebben me er voor ziek gemeld toen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:35

Ik heb alleen de dag van de sterilisatie ziekgemeld. De dag erna ben ik weer aan het werk gegaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 17:46

Cookies schreef:
Ik heb alleen de dag van de sterilisatie ziekgemeld. De dag erna ben ik weer aan het werk gegaan.

Damn :')

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 18:40

Oh dat soort dingen is voor iedereen verschillend. Ik had van de sterilisatie echt geen last van. Enkele jaren daarna heb ik novasure behandeling gehad en daar had ik wel veel meer last van dan de gemiddelde persoon.

Amandavd, heb je nu uiteindelijk alleen sterilisatie uit laten voeren of meteen ook novasure, zodat je ook niet meer ongesteld wordt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 21:18

Ik heb nog zoveel last van dat gas, ik kan nog geen drie uurtjes achter elkaar zitten. :')

Alleen sterilisatie in overleg met de gyn. De spiraal is er nu uit dus hopelijk gaat het dan weer de goede kant op met mijn menstruatie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:47

Wat is de reden om niet voor novasure te gaan als ik mag vragen? Ik zou denken als je er dan toch ligt..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 23:00

Novasure zetten ze toch ook niet zomaar bij iedereen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 08:06

Mijn gyn gaf aan dat ze, op basis van mijn verhaal, het vermoeden had dat wanneer de spiraal eruit zou gaan mijn menstruatie een stuk rustiger zou worden en niet 'zwaar' genoeg zou zijn voor zo'n behandeling. Dat kon ik wel begrijpen dus we gaan het eerst zo proberen. Sinds de spiraal ook niet meer goed zat, was de menstruatie ook alweer wat rustiger dus ik volg haar gedachtegang wel.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 23:21

Ah, dank voor je reactie!

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:27

Hoe voel je je nu, gaat het al wat beter? :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 11:17

Ik voel mij zo niet slecht maar de pijn/druk in mijn buik is alleen maar erger aan het worden en ook roder aan de buitenkant. Je voelt ook echt onder incisie in de navel een bult zitten. Ik mag dus morgen even terug voor wondcontrole.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:41

Oh jeetje, hopelijk wordt de pijn en druk snel minder! Wat vervelend. Iedereen geneest op een eigen tempo, dus doe rustig aan. En hopelijk worden er geen complicaties geconstateerd tijdens de controle.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 16:49

Het was niet het gas waar ik last van heb. Er kwam zojuist een lading pus uit de operatiewond bij de navel. :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:55

Ah dat verklaarde het dus! Hopelijk meteen een stuk minder gevoelig? Ik herkende het al niet, hier toentertijd vrijwel nergens last van.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 19:10

Ja wel iets maar er zit volgens mij nog een flinke ontsteking onder als ik dat zo voel. Gelukkig kan ik morgen terecht. Ik vond al zo knap dat iedereen zo snel hersteld was, ik dacht ben ik nu zo'n mietje :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:28

Amandavd schreef:
Het was niet het gas waar ik last van heb. Er kwam zojuist een lading pus uit de operatiewond bij de navel. :')

Oh bagger... wel meteen duidelijk waarom je zo veel ongemak had dan :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 23:17

Agh jeetje, wat vervelend zeg. Hopelijk knap je snel op.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 10:54

Het gaat dankxij de AB kuur inmiddels wat beter. Ik ben nu ook ongesteld geworden en ik weet niet wat mijn lijf aan het doen is maar er gebeuren rare dingen nu. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:08

Ja ik kan niet echt zeggen of de sterilisatie iets raars met mijn ongesteldheid heeft gedaan. Door extreme endometriose is elke ongesteldheid bij mij ellende :+
Vooral na een aantal dagen als de hele boel gaat ontsteken omdat er bloed komt op plekken waar het niet hoort :')
Maar inmiddels is mijn hele cyclus plat gelegd met medicatie, dus heb ik daar geen last meer van.