Afvallen voor een auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:56

Dat is zeker een fijne motivatie!

Hier gaat het ook nog langzaam naar beneden. Zit op -5,5 kilo nu! Weer een hokje die ik mag inkleuren in mijn bullet journal. Die heb ik gemaakt op stappen per -0,5 kilo.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:14

Lekker bezig allemaal!

En wat fijn van je foto’s!

Ik schommel een beetje en dat is prima. Daarnet een halve zak chips naar binnen gewerkt en ervan genoten :+ Wel merk ik dat ik echt gespierder wordt, ik krijg zichtbare armspieren, dat is dan wel weer leuk.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:22

Tigress schreef:
Hoe was je weekend Boyzone? Heeft het wat geholpen alles wat los te laten? :(:) Je had een leuk weekend voor de boeg zei je al, hopelijk heb je er van genoten :D

Hahah stiekem wel herkenbaar Celebi :)) Soms doe ik dat ook. Even een extra rondje bewegen als ik zin heb in wat lekkers _O-

ier de weg omlaag weer gaande. Medicatie afgerond, en we blijven gewoon lekker bezig. Hoewel het wel even frustrerend was dat die schaal (logischerwijs) omhoog ging, baalde ik alsnog :') Stomme slijmbeursontsteking _-:(
Dus gisterochtend toen ik ging hardlopen heb ik even een veegelijkingsfoto gemaakt zoals ik die al twee keer eerder heb gemaakt. Daar was gelukkig gewoon te zien wat de schaal niet liet zien, wat toch weer fijne motivatie was :D

Het was een heerlijk weekend.
Lekker buiten bezig geweest met paarden, veel op de fiets en aan het lopen geweest.
De zaterdag was wel heeeeeeeeel erg koud en pas in de avond thuis kreeg ik weer gevoel in handen en voeten.
Maar de zondag deed zijn naam (zon) eer aan. Uiteindelijk zelfs in de bedrijfs poloshirt van mijn vriendin gelopen. Echt heerlijk weer.
Maar nu geen benen meer over, nu traplopen is een dingetje geworden. :D

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:24

Kimmie25501 schreef:
Lekker bezig allemaal!

En wat fijn van je foto’s!

Ik schommel een beetje en dat is prima. Daarnet een halve zak chips naar binnen gewerkt en ervan genoten :+ Wel merk ik dat ik echt gespierder wordt, ik krijg zichtbare armspieren, dat is dan wel weer leuk.

Ik heb dit weekend veel te veel gegeten, zoals chocola en uitgebreid geluncht maar er inderdaad ook van genoten.
Dus ik snap je zak chips wel, echt even genieten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:25

Ik ben door mijn infuus 3 kg afgevallen. :+
Niet hoe het moet maar wel fijn. :=
Trek is nog steeds niet echt terug.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 13:06

Een x zondigen moet ook kunnen.

Hier heerlijk met de paarden bezig geweest, gewandeld met de honden. Net 27 km hardgelopen.
Wel een ijsje en een bbq dit weekend.
Geen idee wat de weegschaal zegt. Ook ongesteld, werkt ook niet mee.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 13:24

Goed bezig allemaal.

Ik begin langzaam ook weer beter op weg te zijn. Nog niet extra afgevallen. Maar kan me beter inhouden mer snacken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 22:58

Die ene halve zak chips is niet het probleem.
Elke dag wel, of elke dag een andere smaak :D
Een keertje zondigen moet kunnen anders hou je het niet vol toch?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 23:25

Het is mij eindelijk gelukt om geen zak chips te eten terwijl iedereen om mij heen wel zo’n kinderzakje at. Ik hoop dat dit het begin is voor motivatie. Ik heb nog nooit echt kilo’s kunnen afvallen, zo erg schommel ik met gewicht. Nooit doorgezet, want ik merk zodra ik minder eet dat ik meer angst in mijn lijf krijg.
Ik let er dus op dat ik niet minder eet, maar de tussendoortjes laat staan en beter voedsel binnen krijg. Dus dat is soms zoeken omdat ik ook niet altijd regelmatig eet door mijn werk.

Maar nog steeds motivatie om te starten elke keer. Omdat ik mooi in m’n trouwjurk wil zijn in juni. Daar zou ik toch wel graag 5 kg er voor af willen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 07:47

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 09:15

Ik vond die linzen wafels ook niet te eten, dus ik ben bang dat dit ook niks voor mij is. Die smaak van linzen werd ik gewoon misselijk van. :')

Ben heel benieuwd of ik weer verder afgevallen ben vandaag. Gisteren bijna de hele dag buiten geweest, 2,5 uur paardgereden (inclusief stukje gewandeld), de paddock uitgemest, het zand helemaal aangeharkt en uiteindelijk volgens de app weinig gegeten (wel mezelf weer eens getrakteerd op een ijsje als toetje omdat ik toch nog heel veel calorieën over had). Dus zo maar op de weegschaal gaan staan. Spannend!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 09:53

Ik heb gisteravond voor het eerst weer een half uurtje op de loopband gelopen.
Nog ruzie gehad met de afstandsbediening want hij ging niet aan. Batterij vervangen, ging nog niet aan....
Tsja, moet je wel op het goede knopje drukken, dan doet hij het wel. :o

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:28

Haha. Dat zou ook wat voor mij kunnen zijn, op het verkeerde knopje drukken. :')
Ik ben lekker actief, 2x per week krachttraining en lekker veel lopen. Let op m’n eten.
Hoppa, kilo er bij. Zo motiverend :')
Gelukkig heb ik ook gemeten en dat scheelt wel 4 cm sinds januari :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:33

Whoops! Misschien spieren erbij en wat extra vocht van het sporten? Toch goed dat je ook meet! Zo zie je maar dat dat echt belangrijk is. Had het ook moeten doen maar heb geen 0 meting gedaan toen ik begon met afvallen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:53

Het is eerder je cyclus / vocht dan spieren. Zeker met maar 2x per week trainen kom je geen kilo’s aan in spieren.

Tel je kcal inclusief alles afwegen? Want ik denk eerder dat je nog te veel kcal eet. :)

Ik vind meten zelf lastig omdat als je 1cm verkeerd zit qua hoogte je al heel andere metingen hebt. :=

Vandaag intake gehad bij de sportschool. Kijken hoe zwaar je een oefening 1x kan doen.

Legpress: 120 kilo
Alles met armen: 20-25 -O-

En zo ben ik ook gebouwd. Hele smalle schouders en brede heupen. :=

Dus ik weet waar ik aan moet werken haha.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:57

Ja hoor, als ik vrijdag weer op de weegschaal sta kan er zo weer 1,5 kilo af zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:59

Emori schreef:
Ja hoor, als ik vrijdag weer op de weegschaal sta kan er zo weer 1,5 kilo af zijn.

Ja als vrouw kan dat sowieso echt snel. Ik heb zelf geen natuurlijke cyclus dus ik heb dat minder. Maar soms houd je echt vocht vast. :=

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 13:13

Nee hier ook de cyclus min of meer lam gelegd. Scheelt een hoop denk ik. Ook qua eetbuien..

Maar ik heb dan weer een buik die zichzelf nogal kan opblazen. Echt soms lijk ik wel zwanger zo erg is het. De ene dag pas ik prima in een broek, de andere dag niet meer.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:58

Het scheelt zelfs 2 kilo! Zo zie je maar wat vocht doet! Dacht weeg mezelf eens elke dag om dat te monitoren
Laatst bijgewerkt door Emori op 13-03-26 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:03

Ik word niet meer ongesteld of een enkele keer na maar mijn lichaam doet wel alsof, dus ik weet wel wanneer het precies zou zijn geweest. Ik ben dan ook net zo'n ballon en zodra de ongesteldheid 'start' pis ik me ellendig, dan loopt er veel meer water uit mij dan er voren in gaat. Ik zit dat ook merkbaar vaker en langer op de WC, dat is echt belachelijk. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:06

Ik heb als sinds vorige week donderdag 3 zakken chips in de kast liggen en die zijn allemaal nog onaangeroerd! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:34

Die hormonale cyclus kan zomaar een paar kg schelen. Heel herkenbaar. Die opgeblazen buik ook :=

Ik ben inmiddels 17,5 kg kwijt sinds ik me hier in het topic meldde. De eerste 10kg moest ik heel hard voor werken. De laatsten gaan vanzelf. Ik ben 2 maanden geleden begonnen met hormoontherapie omdat het coronavirus mij de overgang in heeft geslingerd. En sindsdien val ik af. Halve kg per week ongeveer. Ik let nog wel op mijn eten, khd arm waar het kan. Maar snoep ook gerust in het weekend. De long covid kilo's zijn er nu af, maar ik ga gewoon rustig door. Voorlopig heb ik nog wel wat reserves.
Ik ben gewend dat ik van hormonen aankom. Dit is nieuw voor mij :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:55

Wat goed! En fijn dat het nu zo uit zichzelf gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:57

Scheelt bij mij zo 2 kilo die ene week in de maand.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:29

Zaterdag morgen gewogen en woog 88 kilo. Ik had hem niet verwacht en dus erg blij mee.
Maar wel een slecht weekend gehad, een verjaardag zaterdag avond en zondag de gehele ochtend op de bank gehangen. Wel 's middags op stal geholpen met voeren en vegen (1,5 uur) en daarna nog een klein uurtje het bos in geweest vlak voor zonsondergang.
Woensdag voor mijn 2de afspraak bij de diëtiste. Het zal mij benieuwen wat er aan mijn eetpatroon gaat veranderen.