Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 19:39

Busy wat jammer dat je je stokken was vergeten. Limburg is echt prachtig hè. Was er nog veel modder op de paadjes?
Daar staat Zuid-Limburg toch wel om bekend.

Samantha wat een goed plan om vrij te nemen op deze heerlijke dag en lekker te gaan fietsen. Je hebt groot gelijk. Mooie afstand heb je gefietst.

Leonie leuk dat je die cpc gaat pacen, ken je de andere pacers ook of zijn dat steeds andere mensen?

Mijn vriend heeft wat spierpijn aan de arm waar hij zich mee opving en een wat beurse heup. Hij viel helaas niet in het zand, maar op een vrij hard bospad.

Gisteren hebben wij heerlijk 11km gewandeld bij Haaksbergen en als vogel nerds wilden we graag kraanvogels zien, want nu is de kraanvogeltrek en we houden de kraanvogelradar in de gaten. We hebben er gisteren eentje gezien. Toch beter dan niks.
Daarna nog naar het Zwillbrocker Venn geweest om flamingo's te spotten. Daar is de meest noordelijke kolonie flamingo's ter wereld en er waren er zeker een stuk of 40. En we waren niet de enige mensen, het was megadruk. Dus even kijken en snel weer weg.

Verder vandaag nog even rustdag. Morgenavond een rondje lopen.
Ik baal wel dat er slecht weer wordt voorspeld voor woensdag. Trailen in de regen vind ik toch echt wat minder leuk.

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 22:56

Leonie, op FB Only running women (NL) staat een kaart voor de CPC halve marathon.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 23:13

Puera schreef:
Leonie, op FB Only running women (NL) staat een kaart voor de CPC halve marathon.
We zijn voorzien. Vandaag voor €15 op de kop getikt. Komen er nu zoveel voorbij.

Ah sv dat is dan weer balen he als je niet in dat zachte zand valt. Hopelijk is hij snel helemaal pijnvrij.
ik ben geen vogelaar maar vind het altijd wel mooi. Leuk dat het iig gelukt is om ze te spotten!

Woensdag geven ze idd slecht weer helaas. Mijn dochter heeft studiedag en ik wilde naar een super leuke kinderboerderij maarja... Alles is leuker/fijner als het droog is (en de zon schijnt). Misschien valt het toch nog mee?

Ik heb nu 1 x eerder gepacet en zie wel redelijk dezelfde namen als vorige keer maar ook paar die ik nog niet ken dus we gaan het zien. Vorige keer was onwijs gezellig met iedereen. Ik loop nu wel maar met 1 andere pacer dus dat zal wel weer andere dynamiek hebben dan met 3.

Wauw 96 tiggs, wat een mooie leeftijd!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 09:16

Jammer dat het daar zo druk was SV, wel fijn dat je toch de vogel hebt gezien.
Snap wel dat hij nog pijn heeft ja, zal je altijd zien dat je dan niet in het zachtere zand valt.

Aah fijn Leonie dat jullie nog een startbewijs hebben.

Ik heb vandaag een afspraak bij een MSK arts. Werd me aangeraden door iemand, en is vlakbij m’n werk. Ben wel benieuwd

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 11:03

Wat is dat voor een arts?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 11:48

Msk? Zegt mij ook niets.

Gisteren nog even 5km gedaan. Het was extreem mistig. Ik heb de ingang van het bos om nog even bij de padden te kijken gemist in het donker. :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:41

Vroeger heette het een orthomanueel arts, een beweegarts is het ook wel.
Ik zal voor wie het interessant vind vanavond vertellen hoe het was.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 07:46

Hoe was he afspraak bij de MSK-arts , Samantha?

Klinkt als een heerlijk weekend, Busymissy! Jammer dat je je stokken was vergeten, die had je met zulke hoogtemeters mooi kunnen testen.
Ik woon gewoon op het vasteland maar we waren een dagje met de boot over.

Balen dat je onduidelijkheid hebt over die vlucht, Germie.

Wat een fijn vooruitzicht dat je naar je oma gaat, Tiggs. Wat een leeftijd, zeg!

SV en vriend vogels gespot en lekker gewandeld. Het weer is de komende dagen echt weer prut met regen en harde wind.

Top dat jullie een kaart hebben gevonden, Leonie. Ik vond die van FB nog wel vrij prijzig. :=

Gisteravond niet lekker gelopen. Zware benen, tegen kramp aan. Waar het aan lag? Zondag wel de hele dag met compressiekousen aan gelopen of waren het mijn schoenen die bijna op zijn? Geen idee, snel vergeten. Donderdag maar weer zien.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 09:20

O balen Puera, en ook zo lastig als je niet echt weet hoe het komt. Snel vergeten dan inderdaad, morgen vast beter.

Nou voor wie het interessant vind. Volgens mij is het dus een soort chiropractor.
Ze ging m’n hele wervelkolom na. Heeft elke wervel gevoeld, dan links en rechts gevoeld. Overal met een potloodje getekend wat niet in balans was.
Zo ging ze m’n hee wervelkolom langs, van mn nek tot mn stuitje. Daarna m’n benen ook nog.
Haar conclusie: mn bekken stond inderdaad scheef, en waarschijnlijk al langer, misschien van kinds af aan? (Ik heb als 10 jarige een ongeluk gehad, tegen een auto aan gefietst, tanden eruit en flinke hersenschudding)
Ze zag namelijk dat mn hele wervelkolom hierop is aangepast, dus het staat op meerdere plekken scheef.
M’n kuitbeen staat ook scheef, en mn enkel ook iets, dit allebei links, bekken staat ook links naar voren gekanteld.
Ze heeft het meteen behandeld, en moet over 2 weken terug.
Ik ben erg benieuwd of dit nu verschil gaat geven, omdat nu maar alles is gekeken. Tot nu toe nog niet echt spierpijn, is ook zachter rechtzetten dan hoe de sportarts of manueel therapeut dat doet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:50

Tiggs wat leuk dat je in de buurt reed! En lekker nog even tussen je werk door in de zon kunnen lopen. Fijne vakantie!

Samantha_ heerlijk dat je een dag vrij hebt kunnen nemen en nog even hebt kunnen genieten van de zon. Het is nu echt weer baggerweer. En gewoon een ultra gefietst :D
Ik ben heel benieuwd of de MSK arts verschil gaat geven voor je klachten, hou je ons op de hoogte?

Puera ook even een mindere dag en zware benen, af en toe gebeurt dat. Morgen weer een nieuwe kans :)

BusyMissy het weekend weg klinkt echt heerlijk <3 Pittig zo 13 kilometer lopen met hoogtemeters! Wel jammer dat je je stokken was vergeten, klinkt idd alsof je ze daar mooi had kunnen testen. Leuk dat sloopdoos mee kon en zo los haar eigen ding kon doen. Jullie hadden volgens mij echt heerlijk weer daar!

Germie wat vervelend dat je in de stress zit voor het vliegen. Ga je nu toch de Kilimanjaro doen? Ik zou als het je gerust stelt gewoon even contact opnemen met de vliegmaatschappij, dan heb je duidelijkheid.

Supervixen tof dat je iig 1 kraanvogel hebt gezien! En dan de Flamingo's :D Die flamingo's zouden volgens mij ook bij het Grevelingenmeer te zien moeten zijn, daar wil ik ook nog weleens heen om ze te bekijken.
Ik hoop dat het vandaag bij jou droger is dan bij mij en dat je toch nog een beetje leuk kunt trailen, veel plezier!

Leonie87 fijn dat je voor je man ook nog een kaartje voor de CPC voor een leuke prijs hebt kunnen vinden :)

Ik vond gister dat ik toch nog even een kort stukje moest lopen, dat geeft toch een beter gevoel weer voor zondag. Omdat het na mijn werk toch nog even droog was, snel naar buiten gegaan voor een rondje. Ik dacht, even snel want nu is het droog, maar dat werd ook uiteindelijk echt snel, ik heb de snelste 5 km gelopen sinds dat ik weer begonnen ben met lopen vorig jaar *\o/* Ik ben nog niet bij mijn doel voor onder de 30 min, maar het is weer een stapje dichterbij.
Niet handig dat ik dat tot 2x toe doe voor een evenement (voor het vorige evenement natuurlijk ook al :') ), maar goed. Als het goed voelt, voelt het goed toch :D Geeft toch ook weer een stukje vertrouwen voor de 10 dit weekend.
Als ik nu het weer zie, ben ik ook echt blij dat ik gister ben gegaan en niet vandaag in dat bagger weer hoef.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 11:21

:wave:

Wow Goof, wat lekker, een PR!

Wat interessant Samantha, ben benieuwd wat het je brengt, hoop dat het helpt :j

Balen dat meneer SV viel SV, hoop dat de spierpijn snel wegtrekt. Ziet er weer heerlijk uit! En jullie wandeling ook.

En Muppet ook een PR!

Wat een heerlijke loop hadden jullie op Terschelling Puera, genieten. Balen van de zware benen.

Heb wat diagonaal bijgelezen en niet alles onthouden, sorry. Wij genieten ontzettend hier in Portugal. Lekker ruige natuur, trailen zonder plan, heerlijk. Afgelopen zondag hebben we een ronde van 24km gedaan, maandag heb ik lekker alleen een rondje over het strand gelopen en gisteren hebben we 30 gedaan, dat was de mooiste route tot nu toe, we zijn werkelijk niemand tegen gekomen onderweg. Verder wandelen we ook veel, mijn man is hiken, mijn zusje is naar de sportschool en mijn zwager loopt de training uit zijn marathonschema. Ik ga lekker een wandeling maken over het strand en een ijsje halen :D Morgen gaan we met z’n vieren een korte trail lopen en vrijdag hebben we ook nog een leuk rondje gevonden in de buurt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 11:47

Puera schreef:
Top dat jullie een kaart hebben gevonden, Leonie. Ik vond die van FB nog wel vrij prijzig. :=
Nou echt hoor, gewoon nog €45 vragen in de week voor evenement. Moet wel zeggen, er is nog best veel vraag maar dat ga ik er iig echt niet meer voor betalen.

Samantha chiropractor heb ik ook geprobeerd maar uiteindelijk stond alles weer terug scheef. Ben heel benieuwd of het jou gaat helpen! Hiervoor heb je jaren gelopen zonder klachten toch?

MM, kan echt geen kwaad hoor dat je gister nog even hebt gelopen. Je hebt nog genoeg tijd voor herstel. Lekker voor het vertrouwen en goed om de benen even los te maken. Komt helemaal goed. hoe laat moet jij starten zondag?

Ah Ninus dat klinkt echt HEERLIJK! Maar waar zijn de fotos? }>
Geniet ervan daar. Klinkt echt geweldig zo die vrijheid en iedereen lekker sportief zijn ding doen.

Maandag had ik rustdag (dan fiets ik alleen naar mijn werk) maar ik dacht, ik kan wel eens even gaan proberen de oefeningen van de sportfysio op gaan pakken voor mijn heup te versterken. Meteen erna, had ik last van mijn knie :( . Het is dus of nog niet sterk genoeg denk ik.
Daarna gister een eerste echte interval gelopen. 6x400. Normaal loop ik 10x maar nu dus ingekort om het niet TE belastend te maken. Tempo wel op 04;00 laten staan. De eerste ronde moest ik echt even inkomen maar daarna ging het eigenlijk wel lekker. En dat zie je ook terug in mijn hartslag die eigenlijk steeds lager word omdat mijn lijf de inspanning prima aan kan (en de eerste rep kwam ik uit hardlopen, daarna steeds uit wandelen) Merkte wel dat ik gaanderweg steeds iets inzakte in tempo naar 04:10. Helemaal niet erg natuurlijk. Overal gewoon lekker gelopen.

Afbeelding

In de avond nog naar de sportschool geweest voor een krachtsessie armen/buik. Merk wel dat nu ik dat minder doe, de progressie daar direct uit is. Heb daar niet echt aanleg voor geloof ik := .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:10

Lekker Ninus, geniet er van!
Leuk om zo samen te trailen.

Top gedaan muppet! Als het goed voelt is het prima toch.

Super Leonie! Gaat de goede kant op dus.

Nou jaren gelopen zonder klachten, ik loop pas 3 jaar. En anderhalf jaar klachten, vanaf dat de afstanden langer werden dus.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 15:58

Puera soms heb je van die dagen, dan lijkt het alsof je niet vooruit komt. Gewoon snel vergeten en op naar de volgende.

Samantha je zit dus flink scheef in elkaar :+ , klinkt dan logisch dat je steeds klachten hebt. Kreeg je ook een prognose over hoeveel het kan verbeteren?

Ninus ik zag wat foto's van jullie runs op insta, zag er echt heerlijk uit. Genieten zo! Tot hoe lang blijven jullie daar?

Leonie wat een prachtig kammetje heb je gelopen.

Ik heb eindelijk weer een marathon gelopen *\o/* . Zo blij dat ik weer de energie hiervoor heb! Al zal ik morgen wel gaar zijn op mijn werk. Ik was al een maand productief en mijn vo2max was ook twee punten omhoog gegaan. Vandaag had ik geen afspraken, dus ik dacht ik ga ervoor.
Wel vier en een half uur in de regen gelopen |o, maar eigenlijk deed het me niet zoveel. Behalve het laatste half uur, toen regende het echt heel hard.
Ik heb weer mijn specialiteit beoefend: meerdere rondjes op een klein oppervlak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:26

Whaa SV, knap weer. Lekker tempo.
Leonie, mooie training. Geen last van je knie na deze??
Ninus, heerlijk! Ik ben ook benieuwd naar foto's. Geniet ervan!
Muppet, woehoe. Lekker bezig zeg.
Samantha, veel wijzer geworden bij die arts dus. Ik herken het, ik sta ook scheef en ook mijn bekken staat half gekanteld. Als ik niet iedere 5/6 weken naar de sporttherapeut voor massage ga loop ik ook hartstikke kreupel en krijg ik overal pijn.
Sorry voor wie ik verder gemist heb :o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:46

O wauw SV wat knap zeg, ongelofelijk! Echt super!
En op dat kleine rondje is wel echt jou ding hè, haha.

Ze heeft geen prognose gegeven, vraag volgende keer wel wat meer.

Goof, maakt de sportmasseur het dan recht?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 16:51

Ik vind het lekker voorspelbaar en overzichtelijk. Misschien een licht autistisch trekje :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 18:03

Ik wilde zeggen dat het ook wel heel geestdodend is, maar dat is 20km op een loopband nog meer, dus ik heb geen recht van spreken :')

Samantha, als het nodig is wel, maar hij zorgt vooral door de juiste massage dat alles eromheen aan spieren, pezen, banden, soepel en los blijft, zodat niks van dat het juist (verder) scheef kan trekken.
Ik heb nou eenmaal beenlengteverschil en ik sta sowieso wat scheef, maar op deze manier blijf ik zo recht mogelijk. Na een week of 6 merk ik wel dat ik links weer meer pijn krijg en vast ga zitten, dus ik moet wel echt blijven gaan.
Ik mag toevallig morgen weer lekker.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:11

Aah interessant Goof, misschien zou dat ook kunnen helpen.
Ik heb laatst die sportmassage gedaan, maar was na week ofzo al niks meer van te merken.
Ik ga morgen middag een kort rondje lopen. Dan heb ik 10 dagen niet gelopen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 23:32

Benieuwd hoe het resultaat van je behandeling gaat zijn Samantha, het klinkt wel logisch allemaal.

Balen van de zware benen Puera. Hopelijk heb je er morgen geen last meer van.

Wat heerlijk dat je zo met elkaar kunt gaan trailen Ninus, klinkt heerlijk daar. Ik wil ook wel een paar mooie plaatjes zien. Maak ons maar lekker.

Wat goed SV! En weer op een kleiner rondje gelopen. Knap tempo gelopen ook.
Petje af dat je dit vrijwillig in de regen hebt gedaan.

Lekker muppetmayo, gewoon even je pr verbeterd. Dat belooft een fijne run zondag.

Ik was te laat uit mijn werk, te laat gegeten en daardoor te laat om mijn training te doen. Heb er toen maar een ingekort SV-tje van gemaakt :+
Steeds heen en terug gerend op de lange weg voor mijn wei langs en 4x 400m intervallen op 4:45 gelopen ipv 5x 800m op 5:15 (ik vrees dat ik die ook niet gered zou hebben). Voelde lekker en ik ben blij dat ik alsnog gegaan ben.
Daarna kon ik meteen de paarden voeren en weer naar huis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 07:26

Hahaha een SV-tje. Knap tempo op je intervallen! Wel lekker efficient zo.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 08:58

Super gedaan SV!

En BM ook, lekker is dat hè, ondanks alles toch lopen, ook al is het wat aangepast.

Ben benieuwd of je verschil merkt Samantha :j

Lekkere interval Leonie!

Wij hebben gistermiddag nog een rondje gefietst samen. We gaan zo een korte trail lopen met z'n vieren en vanmiddag naar de sportmasseur, slecht leven :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:49

Ooohhh Ninus wat een heerlijke foto's en verslagen <3 Klinkt echt als een heerlijke week! Het klinkt ook echt super gezellig zo met zijn allen trailen etc. Geniet er nog maar even van daar, en spam vooral nog meer foto's hoor :D Veel plezier bij de masseur ook vanmiddag!

Leonie87 wat lastig dat je met de sportfysio oefeningen ook direct weer last krijgt van je knie :\ Wel weer heel mooie intervallen! Ik start om 15:40 zondag :)

Supervixen _/-\o_ Doet ze "ff" hoor! Super knap! Loopt gewoon een marathon! Echt heel fijn om te lezen dat de energie langzaam weer terug komt. Een super mooi tempo ook trouwens. En ik blijf dat kleine oppervlak met heen en weertjes toch echt heel erg knap vinden ook, nog met de regen ook.
Hoe is het met de spierpijn van je man na de val?

Goof jij mag idd niks zeggen over geestdodend en een klein stukje met al die kilometers die je op de loopband doet zonder problemen :+ :') Al blijf ik dat ook echt heel erg knap vinden! Jij ook veel plezier bij de masseur vandaag!

Samantha_ veel plezier met je rondje vandaag, ik hoop dat die pijnvrij is zodat je ook vertrouwen krijgt in zondag :)

BusyMissy een SV'tje :') Lekker dat je toch bent gegaan!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 16:12

Samantha_ schreef:
Nou jaren gelopen zonder klachten, ik loop pas 3 jaar. En anderhalf jaar klachten, vanaf dat de afstanden langer werden dus.

Ah oke! Dan zou het ook kunnen dat het gewoon te snel te veel is geweest natuurlijk. En ook niet ieder lijf reageert er goed op. Hardlopen is gewoon een zeer belastende en blessure gevoelige sport. Denk wel absoluut dat jij de de juiste mensen en personen om je heen hebt om het in balans te gaan krijgen. Dus geef de moed niet op!
Heel benieuwd wat er nu hieruit voort komt en of dit je weer een stapje verder gaat helpen in de puzzel.

Zo onwijs knap SV. Zowel de afstand als de manier waarop en dan ook gewoon even op een doordeweeksedag tussen alle bezigheden door _/-\o_ . Weet jij zelf hoeveleem Marathons en ultra's je gelopen hebt of houd je dat niet meer bij :+
En weer stijgende lijn te pakken. *\o/*

Goof schreef:
Leonie, mooie training. Geen last van je knie na deze??

Die was matig enthousiast maar als ik 6/8 weken terug kijk mag ik echt niet klagen! En de dag erna is het eigenlijk steeds wel weer "Weg"
En ook ik herken het hoor. Ik heb gewoon onderhoud nodig in mijn lijf, anders word ik heel krom.

BM een Sv-tje. Die term houden we erin! Wel top oplossing zo toch om toch even fijn te trainen.

Ninus ik heb me bedacht, doe toch maar geen fotos ~~}> Word hier veel te jaloers van :=

Ah MM dan kunnen we elkaar misschien net zien! Mijn wave start om 11:30 en we zijn dan om 13:30 terug. Dus wie weet. Ik ben te herkennen aan die vlag op mijn rug bij de finisch. Als ik eenmaal de pacers tent in ga vind je me denk ik nooit meer terug :+ tenzij we even nummers uitwisselen (en als je denkt ik ben daar veel te zenuwachtig voor, voorafgaand aan mijn run, even goede vrienden!)

Gister weer even paardgereden op mijn nieuwe bijrijdpaardje. Mijn knie reageert daar nog wel iets op maar dat is op zich niet heel vreemd. Wel echt heerlijk om gewoon weer eens echt dressurmatig bezig te zijn <3
Vanavond weer spinningles geven na een behoorlijk gebroken nacht. Zou liever gaan slapen geloof ik maar goed :') .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 19:13

Heerlijk ninus, geniet er nog even lekker van. Top vakantie zo.

Lekker leonie dat je zoveel verschillende sporten doet en daar ook tijd voor hebt. Altijd fijn om te dressuren op een paard die dat ook leuk vindt.

Ja, ik hou het wel bij. Ik zit op 35 keer een afstand tussen de 42.2 en 50 km en 12 keer een afstand van 50km of meer.
Totaal dus 47 keer een (ultra)marathon. Ik hoop dit jaar de 50 keer te halen.

Was wel een beetje gaar vandaag :=, de wekker ging om 6 uur en heb de hele dag lesgegeven aan groep 7/8. Terug stond er file door een ongeluk en moest ik omrijden, dus was pas half zes thuis. Vanavond lig ik vroeg in bed :D.
Mijn vriend heeft vandaag ook maar een marathon gelopen :P.