Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-26 21:02

Misschien niet helemaal het gewenste antwoord, maar een bikefit zou een goede eerste stap zijn zodat je weet wat het beste past en dan de uiteindelijke fiets dan goed laten afstellen door de bikefitter. Grote zaken hebben dit niet. De Mantel heeft een prachtige cube destijds verkocht, uiteindelijk zou die nooit gaan passen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 21:29

O top! Dat klinkt als heel handig.
Dacht dat een bikefit alleen kon om de fiets ideaal af te stellen, maar zie nu dat het ook zonder eigen fiets kan. Juist om te kiezen welke fiets geschikt is. Liever extra betalen voor een bikefit en een goed passende fiets aanschaffen dan een verkeerde en niet fijn fietsen.

Bedankt voor de tip!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 07:34

@Thami , ja hij was fit :j
Zo plotseling , zo onverwacht .Het maakt je even weer bewust van het feit dat het zo maar
met je gebeurd kan zijn .

@Maaike , hij was twee jaar jonger dan ik

Welkom kosseh .

Fietscomfort is idd heel erg belangrijk .
En het is natuurlijk heel lastig te bepalen of een fiets goed past na een kort testritje .
Het investeren in een bike fit zou ik dan ook aanraden .
Mijn coach en bikefitter doet trouwens ook een merk onafhankelijk koop advies .

Gisteren mijn hardlooptraining in korte broek en shirt met korte mouwen gedaan *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 12:04

Jeetje heftig Time...sterkte..

Welkom Kosseh. Een bikefit is inderdaad goed om te doen als je nog niet weet wat er bij je past.

Thami, mooie afstand! Lekker hoor!

Fijn nieuws Marlies. Klinkt als een fijne plek voor je pony. Succes met de verhuizing.

Hier door alle druktes nog steeds niet buiten gefietst. Dus de nieuwe fiets staat nog steeds nieuw te zijn.
Wilde eigenlijk vanmiddag een rondje doen, maar mijn man heeft zich met krachttraining geblesseerd en kan morgen pas naar de fysio om zijn rug los te maken. Dus met wat geluk doen we zaterdag een 1e rondje op de racefiets.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 12:06

Time wat schrikken zeg, sterkte! Heel verdrietig en ook confronterend als dat zo in je omgeving gebeurd.

Thami, om die reden heb ik een plastuit mee op de fiets (langere afstanden). Dan kan je dus gewoon staan plassen. Zelfs van de week toen ik alles al aan had, thuis in de schuur (hebben we ook toilet) gebruikt. Stond al klaar om te gaan en moest toch nog even, dan hoeft je niet shirt uit, bretels af enz enz. Steek dat ding er tussen en klaar. Echt top, scheelt tocht, exposure, hurken en het zoeken naar geschikte plekjes.

Bikefit is echt een aanrader. Kost wat, maar is de investering zeker waard.
Je gebruik is wel heel variabel. Die 27km naar het werk kan prima op een gewone, maar kost je dan wel flink tijd, plus douchen enz. Als je dat kan en wilt, dan is dat een optie. Wil je liever iets minder tijd besteden en ga je ook de bergen in in Schotland, is elektrisch wel fijn denk ik. Maar goed, dan zit je wel met je range die je maximaal kan qua kilometers. Afwegingen....

Padoertje, ga je niet alleen? Even lekker zon opdoen is wel heel fijn.

Hier gisteren nog even snel een rondje op de mtb geweest. Tijdgebrek maar moest er even uit.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 12:37

MarliesV, ik heb deze fiets nog niet helemaal afgesteld, dus dan is samen wel lekker op even een testritje te doen. Dan kunnen we ter plekke aanpassingen doen op zadelhoogte etc. Daarnaast kan ik dan even blind achter hem aan rijden, zodat ik me volledig kan concentreren op wat ik voel en minder met de omgeving bezig hoef te zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 13:46

Ah zo, ja dat snap ik. Dan maar even lekker te voet naar buiten of even in de tuin genieten. Het is zulk ontzettend lekker weer!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 09:36

Time, sterkte vandaag, ik weet niet of je naar de begrafenis gaat maar je gedachte zal zeker bij hem zijn.

Marlies dank je voor de plastip! Voelt wel als een drempel zo’n tuit, ik ben niet zo handig en bang dat ie dan lekt in gebruik. Maar ik neem het in overweging!

Padoertje; hoop dat je man groen licht heeft voor fietsen morgen, wat een weer voor een maiden ride!

Kosseh ; het klinkt alsof je twee fietsen nodig hebt, een ebike voor woon-werk en een gravel/race/allroad voor de fun! Rose heeft goede prijs/kwaliteit verhouding als die je past, maar bikefit van te voren is een goed idee ja.

Fijn fietsweekend gewenst allemaal! Ik heb vandaag een 3x20min blokken training en verder kijk ik wel wat past.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 10:29

Goedemorgen , ja gisteren was de crematieplechtigheid .
En wij waren met collega's daar .Zijn racefiets stond bij de kist .
Tussen de hele reeks foto's die werden getoond was ook de podium foto van Ironman Westfriesland . <3
Verder veel foto's met familie, kinderen en typische Erik foto's met dik de modder in het gezicht .
Een collega heeft ook gesproken , zo mooi , zo stoer dat ze dat kon .
Het was een mooi afscheid. Na de koffie en koek zijn we in Zutphen nog even wat wezen drinken .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 08:34

Heb je het dit weekend een beetje van je af kunnen sporten Time? Dat helpt bij mij wel vaak, maar heeft ook tijd nodig.
Rest ook lekker gefietst? Er lijkt alweer een einde aan dit mooie weer te komen dus hopelijk wel!
Ik was gister ochtend al vroeg op pad en toen was het onverwacht heel koud. Had me niet warm genoeg aangekleed dus kwam echt op randje van onderkoeling terug.
Straks maar wat beter inpakken, of pas na werk fietsen maar dat komt minder goed uit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 09:10

Oeh Thami, dat klinkt niet fijn. Het is in de ochtenden nog verradelijk koud inderdaad. Extra body warmer (wind/waterdicht) helpt hier heel erg, die kan je ook makkelijk weer uit doen en opbergen.

Time klinkt als een heel mooi en passend afscheid. Hoe verdrietig ook.

Hier zaterdag lintjes gehaald op de mtb bij de Salland Trail. Enorm offroad trailrun evenement, minimale afstand was 12km, max 100. Echt diep respect voor de organisatie en lopers. Wat een afstanden en wat hadden we mega geluk met het weer. De zon prikte er bijna niet door, wat eigenlijk perfect was, niet te warm.

Zaterdagavond een avond wezen dansen in een discotheek van vroeger. Die gaat gesloopt worden en was al een tijd dicht. Dit was het final weekend, dus met de meiden een avondje uit gegaan, was erg gezellig!

Zondag na de F1 kriebelde het toch teveel om alleen te gaan wandelen. Dus de fietskleding maar weer aan en een lekker rondje op de gravel gedaan. Ging verrassend lekker, ben niet top fit (pollen/verkoudheid), maar fietsen gaat prima!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:30

Oeh Thami, ja met dit weer beter laagjes en windjack dan te weinig aan. Het was hier gisterochtend 5 graden :brr: . Zaterdag niet gefietst helaas; gewerkt in het nieuwe huis van onze dochter. Zondagochtend binnen een kleine 25 km en daarna middag jureren. Manlief heeft gisteren de racefiets voor het eerst meegehad en iets van 70km aangetikt. Die was helemaal blij. Fietst toch wat soepeler dan de gravel.

Komende week indd weer wat frisser en ik heb 24/7 crisisdienst, dus dat wordt ook binnen trainen.

Marlies, klinkt als een geslaagd weekend!
Time, hopelijk ben je een beetje bijgekomen van de emotionele rollercoaster :knuffel:

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:21

Ik had dacht ik genoeg aan met ondershirt, merino long sleeve , windvestje, buff en beenstukken. Maar de longsleeve is niet winddicht en mijn armen en handen ( had handschoenen zonder vingers aan) werden echt verdovend koud.
Vanochtend regenjasje aan, en lange dunne renbroek over Bib en dat was prima!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 21:30

Ik hoop dat je toch nog een beetje een goed weekend hebt gehad Time en dat je je gedachten even hebt kunnen verzetten.

Dit weer is lastig, want wat trek je aan! In het zonnetje is het heerlijk, maar wanneer je de mist inrijdt dan is het opeens enorm koud. Nog een maandje gok ik en dan kunnen we weer lekker kort rijden!

Ik moet alleen even langs de bikefitter. Mijn gravel geeft me enorme beurse plekken op mijn zitbeenbotjes, vooral links. Heel oncomfortabel. Tijd om de boel eens te laten afstellen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 22:53

Thanks allemaal .
Ik heb zeker een goed weekend gehad :j
Alleen als altijd veel te kort .
Zaterdag een duurloopje gedaan , die ging wel lekker . Geen last van de knieën op het moment . *\o/*
Gisteren gewacht met fietsen tot de zon zich liet zien . Het had nog warmer gemogen , maar goed .
Na twee uur fietsen nog een kort loopje erachter aan. En daarmee de trainingsweek goed afgesloten met een groene bol in Trainingspeaks .
Morgen denk ik de fietsen wisselen op de Tacx .
De route van Gran Canaria uploaden in TrainingPeaks virtual . En eens kijken wat me daar te wachten staat op 18-4 .

Leuk Marlies , meidenavond :D

@ Maaike ; daarom heb ik het liefste warm weer . Weet ik tenminste wat ik aan moet .
Men zegt wel er is geen slecht weer , maar slechte kleding . Maar ook met goede kleding vind ik bij slecht/koud weer buiten fietsen niks aan . -O-

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 19:48

Nou het eerste ritje buiten zit erop!
Slechts 40km, want mijn elektrisch schakelen was leeg (iets met slecht voorbereid zijn), dus moest het met 1 versnelling doen. Maar alles is inmiddels weer opgeladen en gekoppeld met m’n app :o Leerpuntje zeg maar.
Morgen hele dag F proefjes jureren, dus voor wie erop uit gaat; enjoy!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 21:21

Aaah ja Padoertje . Dat is idd vervelend :(:)
Dat zul je niet snel meer vergeten .
Succes morgen .

Ik heb 2,5 uur fietsen en een klein half uurtje lopen op de planning .
Ik denk dat ik morgen maar wat heuveltjes ga fietsen :D

Waar is de rest -O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 21:38

Maaikemuis, blijft lastig om goede keuzes te maken met het weer.
Ik heb het vaak het het begin erg koud en dan na 10 minuten al weer heel warm.. kies nu dus vaker voor een minder warme outfit.

Time2tri, ga je een triatlon doen in Gran Carnaria? Lekker training op de planning voor morgen zag ik.

Padoertje, hopelijk wel een beetje een middelste versnelling waarin die vast stond? 40km zonder versnellingen vind ik erg knap! Veel plezier morgen.

Ik heb de afgelopen 1,5 week een aantal stukjes gefietst op m'n transportfiets. Wilde eerst wachten tot ik voor een bikefit kan en dan een gravelbike uitzoeken. Maar kan natuurlijk ook al conditie opbouwen op een transportfiets, niet ideaal voor langere stukken. Momenteel heb ik nog een hele slechte conditie dus voor nu nog wel prima. Leunen op m'n pols kan ook nog niet, dus dan is een rechte zit houding wel fijn.
4x 16km gedaan (heen en terug naar stal :) )
Zondag en rondje door de duinen en langs tulpenvelden van 30km. Duinen was echt onwijs mooi door de zeedamp die net over de zeereep het duin in kwam zetten. <3
Gister rondje van 22km gedaan, door nationaal park Zuid-Kennemerland. Vond dat er aardig wat wind stond, maar totaal geen straf om daar te fietsen. Schotse Hooglander, kudde paarden en heel veel vogels gezien. Altijd zo mooi daar!

Ik moet mezelf er wel weer aan herinneren om in ee lagere versnelling te gaan fietsen. Ben nog al van het stampen en pure kracht. Lagere versnelling vind ik vermoeiender, maar wil het wel leren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 22:25

Beter fietsen op een normale fiets , dan helemaal niet zou ik zeggen @ Kosseh :j
Bewegen is altijd goed . En idd , je kunt beter een iets hoger trap ritme RPM aanhouden .

Yep ,18 april start ik op Gram Canaria :D
1,9 km zwemmen , 42 km fietsen met 800 hm en dan 12 km hardlopen .
Ik vlieg samen met een vriendin , zij doet de halve afstand .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 21:15

Wat een heerlijke dag vandaag *\o/*
Lekker rustig opgestaan , een goede pre workout lunch gegeten . Toen voor 68 km op de fiets , 17 minuten loopje er achteraan . Dat ging allemaal super .
Thuis nagenieten op het balkon in de zon {:}
Wat wil een mens meer :j
Hoe was jullie zondag/ weekend ?

Ooievaars gezien onderweg <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 22:13

Hier ook een heerlijk fietsweekend gehad, gravel weekend met Langszij! Nu het vierde jaar, en traditioneel weer erheen gefietst. Deze x was het in Zuid Limburg, met 150km een beste rit. Maar heel mooie route, en wind mee, dus prima te doen!
Zaterdag relaxed met z’n allen rondgereden en natuurlijk wat hoogtemeters gemaakt. Maar ook lekker op terrasjes genoten van de zon.
Vandaag ook weer terug gefietst, clubgenootje wilde graag mee en was erg gezellig! Geslaagd weekend dus :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 22:20

Je had een flink weekend Thami qua kilometers. Respect!

Fijn was het hè Time, heerlijk weertje.

Kosseh leuk hè andere omgeving. Geeft inspiratie en plezier. Lekker rustig opbouwen. Conditie heeft tijd nodig, maar als je het eenmaal hebt, is het onderhouden heerlijk.

Hier woensdag op de gravel op pad geweest met mijn vaste fietsvriend en vandaag met de meiden op pad geweest. Halve route met 4 en de rest met 2 gefietst.

Beide dagen dik 50km dus prima weekje.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 07:40

Het was zeker genieten van het weekend *\o/*
Helaas wordt het de komende week weer wat minder .
Twee van mijn coaching team maatjes liepen van het weekend the backyard ultra .
Iedere uur word gestart voor een rondje van 6,07 km , dit gaat zo lang door tot er 1 iemand overblijft .
Het record ligt op 119 rondjes dus 789,01 km waar iemand dus 5 dagen ! liep .
Any way , dit was wel eens interessant te volgen ,Gestart werd op vrijdagavond 20:00 uur
En de last man standing liep 335 km , hoe bizar is dat .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 08:48

Goed bezig Thami , lekker km gemaakt _/-\o_
Marlies ook lekker gefietst !
Zo , weer de start van een nieuwe werkweek .
De dagen gaan echt bizar snel .
Vandaag 1 uur en 20 minuten op de indoortrainer.
Morgen rustdag .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:02

Hebben er mensen van hier de omloop van Zandvoort gedaan?

Het zag er leuk uit! Net als alle hardlopers die erna kwamen.

Zelf vandaag weer een rondje gedaan. Beetje puzzelen hoe ik kon, door alle afzettingen in de buurt.
Rondje bepaald en gekeken naar het weerbericht. Zo gepland dat ik vanaf de helft wind mee zou hebben. Eerste helft is meer beschut, dus geen last dan van tegen wind.
Helaas was de uitvoering wat minder goed, haha. Perongeluk het weerbericht van morgen bekeken, ipv van vandaag. Wind draait 180 graden morgen, waardoor ik de tweede helft (open terreinen) vol wind tegen had ipv de geplande wind mee.

Maar ook met wind tegen ben ik er gekomen :D, alleen wat langzamer.