Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
240 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
612 (61%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
79 (7%)

Totaal aantal stemmen: 988

ikbencarmen

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 00:17

Heeft er hier iemand ervaring met botox in de kaakspierregio? Ik heb een best vierkant gezicht en merk dat ik vaak spierpijn heb aan mijn kaken.
Mijn kaken ogen naar mijn idee erg prominent en wat mannelijk maar ben nog een beetje huiverig voor het gebruik van botox

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 00:38

Botox gaat niks aan de vorm veranderen, wel kan het tegen kaakklemmen gebruikt worden idd.

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 09:19

c_alsemgeest schreef:
Botox gaat niks aan de vorm veranderen, wel kan het tegen kaakklemmen gebruikt worden idd.

Op internet hebben ze het er wel over dat je gezicht wat smaller wordt als de kaakspieren wat verslappen. Ik ga het voorlopig eerst maar proberen met masseren van de kaakspieren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:03

Niet bang voor zijn. Het ontspant de spieren voor een maand of 3 en dan is het uitgewerkt.
Zou het zeker proberen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:27

ikbencarmen schreef:
c_alsemgeest schreef:

Op internet hebben ze het er wel over dat je gezicht wat smaller wordt als de kaakspieren wat verslappen. Ik ga het voorlopig eerst maar proberen met masseren van de kaakspieren.

Klopt, maar vrouwen hebben doorgaand weinig spiervorming in dat gebied, dus is het meestal je kaak structuur van het bot.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:50

Wellicht het door evt veel aanspannen door stress of knardsetanden wat gespierder kan zijn...geen idee hoor.

Veel vrouwen laten juist fillers zetten om een beetje volume op de kaken te krijgen :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:53

Popstra schreef:
Wellicht het door evt veel aanspannen door stress of knardsetanden wat gespierder kan zijn...geen idee hoor.

Veel vrouwen laten juist fillers zetten om een beetje volume op de kaken te krijgen :D

Ja of om het wat zachter te laten lijken, dan lijkt het vaak ook minder "hoekig" scheelt voor het oog soms best veel.

Net als met neusfillers, dan doen ze er iets bij, maar dan lijkt je neus optisch kleiner, heel bizar maar fijn dat het kan :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 11:02

Ga je dan niet meer richting esthetische kaakbot reductie?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 16:21

Het kan zeker wel een hoop schelen als je flinke spierspanning en daardoor knobbels hebt van het knarsen of klemmen. Bij mij scheelde het aan beide kanten echt heel veel…. Er zijn ook best wat voor en na foto’s te vinden. Onder andere bij kliniek voor jou, eenzelfde resultaat is bij mij behaald. Ik ben ook daar geweest.

Ik deed heel flink aan het klemmen van de kaken, bij bitjes etc hielp dat niet want de beweging deed ik nog steeds. Sinds de Botox zijn mijn kaken veel smaller en heb ik geen pijn meer in dat gebied, zo fijn! :) normaal
had ik zeker smorgens echt last van mijn kaken.

Dan moet je dus wel door de spierspanning “ dikke “ kaakspieren hebben. Bij mij was dat echt flink aanwezig.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 17:32

ikbencarmen schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met botox in de kaakspierregio? Ik heb een best vierkant gezicht en merk dat ik vaak spierpijn heb aan mijn kaken.
Mijn kaken ogen naar mijn idee erg prominent en wat mannelijk maar ben nog een beetje huiverig voor het gebruik van botox

Ik heb een splint tegen kaakklemmen en tandenknarsen. Ik heb die nu 9 maanden en merk absoluut verschil in hoe vierkant mijn kaken nu zijn. Ook eventueel iets om bij de tandarts over te informeren :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 14:22

Heeft iemand ook al ervaring met de aesift?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:18

Kimbers schreef:
Heeft iemand ook al ervaring met de aesift?

De Aeslift is niet veel anders dan een liquid facelift maar dan van Aestec. Die hebben dit een speciale naam hebben gegeven en goed hebben gemarketingt. is geen woord maar je snapt wat ik bedoel.
Andere klinieken kunnen ook full face doen met liftende effecten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 04:47

En toch zeggen ze van aestec dat er pas na 2 jaar een kleine touch up nodig is. Ik meen dat dit bij andere klinieken korter is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 07:16

Kimbers schreef:
En toch zeggen ze van aestec dat er pas na 2 jaar een kleine touch up nodig is. Ik meen dat dit bij andere klinieken korter is.

Nee hoor dat is hetzelfde. Fillers blijven minimaal 2 jaar zitten. Zoals ik zei heeft Aestec goede marketing. Het is een full face liquid facelift en dan met luxe praatjes eromheen. En heel duur.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 08:44

Kimbers schreef:

Nee is hetzelfde.

Op hun eigen site staat:
Citaat:
De Aēslift™ is een behandeling voor het verjongen en verfrissen van het gezicht op een natuurlijk ogende manier met hyaluronzuur fillers.

Het is dus gewoon een liquid facelift, maar dan met hyaluron filler van hun eigen merk wat ze gebruiken.

Het is duur, dus he moet vooral afwegen of je de resultaten van hun mooier vind dan die van andere klinieken. Bv door de bekwaamheid van hun artsen. Want de behandeling zelf is hetzelfde als anderen aanbieden, alleen dan voor minder geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 09:11

En je moet ook kritisch kijken naar je eigen gezicht. Als je al wat zwaarder bent en/of een rond gezicht hebt dan is het toevoegen van filler meestal niet het beste. Als volume toevoegen in jouw gezicht mogelijk is/leidt tot mooie balans en lift, dan is het een optie. Maar het is duur. Je bent al bijna halverwege de kosten van een facelift. En fillers zijn altijd tijdelijk.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 16:08

Iemand ervaring met opvullen neus lippenplooi met fillers?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 19:01

Elin_ schreef:

Ja, opzich goede ervaringen mee. Maar je moet wel uitkijken en je goed laten adviseren. Als je al een heel rond gezicht hebt dan kan het too much worden. Ook wil je vaak eerst kijken of je de wang ietsje kunt liften door jukbeenfillers. Daarna ga je naar de neuslippenplooi kijken. Je moet naar de vorm van het gezicht en de balans kijken of het passend zou zijn. Een goede kliniek adviseert daarin.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 19:38

Elin_ schreef:

Laat ik altijd doen bij faceland in Zwolle.
Door Marina Petrosian.
Kan me niet eens herinneren wanneer ik vorig jaar ben geweest maar het zit nog steeds mooi.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 22:10

Ik heb het laten doen door Madeeha Kahn bij faceland. Alhoewel, met wat restant lipfiller. Dus veel is het niet, maar het maakte zeker verschil!
Oogt een stuk frisser zo.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 14:37

Suzanne F. schreef:
Elin_ schreef:

Ja, opzich goede ervaringen mee. Maar je moet wel uitkijken en je goed laten adviseren. Als je al een heel rond gezicht hebt dan kan het too much worden. Ook wil je vaak eerst kijken of je de wang ietsje kunt liften door jukbeenfillers. Daarna ga je naar de neuslippenplooi kijken. Je moet naar de vorm van het gezicht en de balans kijken of het passend zou zijn. Een goede kliniek adviseert daarin.

Het is inderdaad zo dat vooral bij mijn neus de plooi best dik is. Als ik mijn gezicht iets strakker trek omhoog, is het helemaal weg. Is dat het effect van jukbeenfillers? Ik heb inderdaad geen smal hoofd :=

Wil graag die plooi weg en wat meer kaak/kin.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 14:49

Dat resultaat ga je met fillers enkel in je jukbenen niet redden

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 14:57

Nee klopt, maar wellicht zijn er nog meer adviezen. Ik heb al botox in mijn kaken (medisch), maar nu wil ik toch graag cosmetisch ook wat touch ups. Ik ben alleen zo bang dat het verkeerd gaat uitpakken :=

Ik heb van mezelf een vrij ei-achtig vormig hoofd :+ met een teruggetrokken kin en harde lijnen. Ik wil graag wat meer kin/kaak en van de harde lijnen af. Alleen wil ik niet richting de Sara van Zoelen look.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 15:45

Nee en ook niet als die turkse van de vvd :=
maar pas op met je kin. Het ziet er bij veel meiden best mal uit. Vooral vanaf de zijkant.
bij sommige is het gewoon een onatuurlijke puntkin geworden.
Zorg dat je bij een goede arts laat doen die je eerlijk advies geeft over hoe het uit kan pakken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:09

Kinfiller kan heel mooi zijn en zeker zorgen voor een mooiere kaaklijn. Jukbeenfiller tilt de wang ietsje op maar een flinke plooi haalt het niet weg. Misschien zorgt een klein beetje filler daar nog net voor wat verzachting. Maar als je echt een rond gezicht hebt dan moet je daar wel uitkijken, dat je geen dikke apensnoet krijgt zegt maar. Misschien is subtiel van alles een beetje wel goed. Laat je adviseren door een goede arts.