Ik heb After tattoo creme van TattooMed. Fijne creme, niet zo vet. Voor eerste 3 weken.
Deze heb ik ook. Ook de zonnebrand ervan voor de eerste dagen. Daarna smeer ik standaard mn lijf in met gewone zonnebrand (australian gold) neem ik tattoo's ook mee.
miereneter
Geplaatst: 01-03-26 21:16
Ik ben juist wel fan van de zalf van Bepanthen. Lekker dik en vet. Ik warm het op in mijn handen, dan smeert het makkelijker. De crème vind ik te dun en de tattoo-lijn hadden ze nog niet ten tijde van het zetten van mijn tattoos.
Zonnebrand (factor 50) gaat er ook overheen inderdaad.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 01-03-26 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Earth
Geplaatst: 01-03-26 21:16
Ik heb wel normale factor 50 zonnebrand, maar ik heb ook altijd standaard die voor een gevoelige huid.
Mag ik mij ook melden hier? 26 maart ga ik mijn eerste échte tattoo laten zetten. Ter nagedachtenis aan mijn laatste Fries, met enkele bloemen erbij ter nagedachtenis aan mijn andere Friezen die ik gereden heb en veel voor me betekenden.
Daphx93
Geplaatst: 02-03-26 20:56
Bellatrix schreef:
Mooi! Wat komt er verder nog bij?
Over 1,5 week gaan we een wasbeertje doen aan binnen bovenkant!
Ik smeer eigenlijk heel weinig. Al dat gedoe met meerdere keren per dag wassen met een neutrale zeep en dan insmeren… ik was het met water en als het jeukt van droogte smeer ik er bepanthen tattoo of hustle butter op. Werkt voor mij prima, mijn huid is niet zo moeilijk. Denk dat dat ook wel verandert naar mate je meer tattoos hebt? Bij mij wel iig
in de dagen dat je het moet wassen gebruik ik bepanthen, daarna smeer ik het in met hustle butter. Nu ik m'n tattoos al een tijd heb smeer ik iedere dag met een bodycrème. Ben er heel zuinig op, ze zijn al duur genoeg geweest
Ohhhh vandaag weer contact gehad met de tattoo artiest. En alvast een tekening gehad... Zo gaaf!! Ik ga nog even goed kijken of ik wat aan wil passen. Er is een soort gevoel wat denkt dat ik nog iets kan/moet aanpassen. Maar ik kan mijn vinger er even niet opleggen. Hij gaat mij ook nog een tekening sturen waar hij alvast wat schaduw heeft toegevoegd. Ik vind het namelijk moeilijk om voor te stellen hoe het eruit ziet met schaduw.
Zometeen alvast de bepanthen kopen. Hij raadde aan te wassen met bepanthen tattoo wasgel of unicura paars. Hebben jullie ervaring met de wasgel? Die is wel een stuk duurder... ik deed eerder altijd wassen met unicura en dat ging prima.
Hier ook water. Als Unicura altijd voor je werkte, zou ik geen dure gel kopen.
IvysToeter
Geplaatst: 07-03-26 22:07
miereneter schreef:
Hier ook water. Als Unicura altijd voor je werkte, zou ik geen dure gel kopen.
Heb ik ook niet gedaan hahaha
MonaLieske
Geplaatst: 09-03-26 15:29
Ik heb wel goede ervaring met de Bepanthen wasgel. Ik kan slecht tegen zeep en wilde het wel goed kunnen wassen in verband met contact met paard, kat, etc. Dus voor mij was dit ideaal. Maar als je eerder Unicura zeep hebt gebruikt en daar tevreden over was, zou ik gewoon weer lekker die pakken.
IvysToeter
Geplaatst: 09-03-26 16:49
Zo, vanochtend op de stoel gelegen. Bijna 3 uurtjes. Lekker de tijd genomen. M'n been is nu best boos en ik ben echt gesloopt haha. Maar hier is Dobby