Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:07

Es_ther schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik neem dat altijd mee naar mijn werk. Daar is het binnen een dag op.

Ik dus ook :')

Ik ook, zo weg. _O-

Dagahra

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 12:17

Ik werk helaas als huishoudelijke hulp buiten de deur. Waarvan de meeste ouderen al moeite ermee hebben als ik een koek weiger _O- kleine koekjes vind ik niet erg.

Maar gevulde koeken etc sla ik af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 16:26

Eefke85 schreef:
Hier gaat de weegschaal weer omhoog...
Mn moeder heeft de gewoonte zichzelf uit te nodigen voor mijn verjaardag, dus heb ik voor een half weeshuis aan boodschappen gehaald en lang niet alles gezond... Achteraf heeft mn moeder ook bijna alleen de gezonde dingen gegeten en zit ik nog met de rest van het ongezonde spul... dat moet wel op want weggooien is zonde...

Waarom dan zoveel in huis halen als er niet ook een half weeshuis komt eten?
En waarom dan niet meer gezondere dingen op tafel zetten?
Ik ga echt niet speciaal allerlei boodschappen halen op voorkeur vd visite, ze eten maar wat ik op tafel zet. Uitgezonderd als er allergiën zijn.

Momenteel ben ik mijn vriezer aan het leegmaken en ik voer de ongezonde snacks op aan de werklui die aan het verbouwen zijn bij de buren <<) zij blij ik blij en hoef niks weg te gooien +:)+
Zijn net kliko's die mannen :D

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:48

Waar zeg ik dat er geen gezonde dingen op tafel stonden? Het probleem was dat de gezonde dingen wel gegeten werden en de ongezonde amper, waardoor ik met aangebroken verpakkingen zat.
Ik kan niet veel op het werk kwijt, de ruimte die we gebruiken voor pauze wordt ook door cliënten gebruikt. Ik ga geen suiker dingen neerzetten waar iemand met diabetes en dementie het kan zien en pakken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:53

Weggeefkasten / weggeefhoek? Komt het ook goed terecht. :)

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 09:33

Na 2 weken goed ziek zijn ben ik weer op de been.
1ste week griep en daarna sloeg het virus op mijn stembanden. Er kwam geen woord meer uit. (lekker rustig :D )
Ook nog 24 uur door gebracht op het toilet, daarbij alleen maar beschuit en crackers gegeten.
Ik ga nog niet op de weegschaal staan, pas zaterdag of zondag.
Vandaag wel weer begonnen met werken maar ben niet vooruit te branden.
Vanavond nog niet wandelen, lichaam heeft echt nog rust nodig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 09:54

Hè jakkes.. altijd heel naar als je zo ziek bent. Maar achteraf is het vaak wel een fijne kick start om weer wat kilo's eraf te krijgen. Iets met positief bekijken? :')

Hier toch weer op de weegschaal gestaan en nu -5,1. *\o/*

Alles wat erbij kwam met de verjaardagen is er dus ook weer af. 5 kilo voelt echt al heel veel. Zie het nog niet zo terug in kleding, maar heb het idee dat de kilo's vooral van mijn bovenbenen gegaan zijn. Die ogen ietsjes smaller. Heb helaas niks gemeten dus geen idee of het echt zo is. Ben zo benieuwd hoe het voelt en oogt als ik op mijn streefgewicht van -13 kilo zou komen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:12

Ik bewaar ongezonde dingen altijd en als ik zin heb pak ik wat. Dat is eigenlijk bijna nooit dus dat werkt prima. Geen idee waar ik die zelfdiscipline vandaan haal overigens :D

Dagahra, ja dat snap ik wel. Zeker als je er ook niet megaveel om geeft.

Als ik mensen uitnodig ga ik ook los hoor met dingen kopen. Ik vind wel dat er iets te kiezen moet zijn. Iedereen is daar anders in, niks mis mee.

Boyzone, goed dat je zo naar je lichaam luistert!

Lekker bezig Celebi!

Ik ben ondertussen ook al 5 kilo kwijt *\o/* Ik zit nu op de helft, maar als er daarna nog iets af gaat is het ook niet erg. Momenteel vier ik lekker carnaval, dus ik kijk niet echt ergens naar. Blijf wel goed voor mezelf zorgen en zaterdagavond bijvoorbeeld ook geen frietje gegeten omdat ik geen trek had. Gisteravond wel knalhard van mijn fiets gevallen in de sneeuw -O- Daarna grotendeels naar huis gelopen dus zelfs nog een goede cardioworkout gehad. Daarna wel best wat snackjes gegeten omdat ik mezelf zielig vond en dat is ook oké. Was niet meer gaan stappen dus dat hoef elkaar best op. Ik heb nu heel zielig een blauwe knie maar ga vandaag iig nog naar de optocht en misschien nog even stappen, dus dat is ook weer beweging. Gisterochtend was ik nog wel afgevallen, maar ik denk dat ik het wegen vandaag even oversla :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 21:34

Wat goed dat jullie allemaal de dalende lijn te pakken hebben.

En met carnaval hoort even loslaten erbij.

Hier gaat er helaas niets af.
Toch met carnaval wat ongezonder gegeten, maar daarvoor strikt.
Nu op een andere manier proberen of het afvallen gaat lukken.
Meer eiwitten en meer kcal.
Morgen wegen als beginpunt.
Dag 1 zit erop.
19500 stappen vandaag, aan beweging geen gebrek.

Ontbijt
Afbeelding

Lunch
Afbeelding

Vanavond hadden we krieltjes, beenham en bloemkool. Uiteraard nog een tussendoortje op.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 21:35

Op hoeveel kcal staat je doel nu horsii?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 22:37

Hier gaat het langzaam. 300 gram per week of zo. Maar goed. Het gaat er af en komt er niet bij!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 22:43

Kimmie25501 schreef:
Op hoeveel kcal staat je doel nu horsii?

2000

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 22:43

Emori schreef:
Hier gaat het langzaam. 300 gram per week of zo. Maar goed. Het gaat er af en komt er niet bij!

De lijn daalt, dat is het belangrijkste toch.
Beter traag maar gestaag.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:31

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Toch 800 gram erbij. Kon ook bijna niet anders. Al 3 weken amper bewogen. Eerst 2 weken goed ziek geweest en afgelopen week was weer gaan werken genoeg voor mijn lichaam. Lag constant vroeg op bed om maar te kunnen slapen.
Vandaag weer voor het eerst een klein stukje gewandeld met mijn vriendin en haar paard. Dat was heerlijk dus nu voorzichtig aan weer het wandelen gaan oppakken.
En maandag een afspraak bij een diëtiste die hopelijk mij kan helpen ivm mijn wisselende en soms lange werkdagen. Ze heeft ook een stewardess geholpen dus ik heb goede hoop.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 08:34

Gisteren eerste afspraak gehad bij de diëtiste.
Was een fijn gesprek en heb echt mijn probleem daar neer kunnen leggen.
Wat alleen een beetje tegen mijn gevoel in gaat is dat ik meer eieren (5 per week) moet gaan eten en meer optimel kwark/yoghurt (200ml).
Die eieren staan mij tegen omdat ik al zo'n hoog cholesterol heb, 7.5 waarvan de LDL 5 is.
Verder gaat ze naar mijn eet patroon kijken en dat rustig aan passen waar nodig.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 09:41

Boyzone schreef:
Wat alleen een beetje tegen mijn gevoel in gaat is dat ik meer eieren (5 per week) moet gaan eten en meer optimel kwark/yoghurt (200ml).
Die eieren staan mij tegen omdat ik al zo'n hoog cholesterol heb, 7.5 waarvan de LDL 5 is.
Verder gaat ze naar mijn eet patroon kijken en dat rustig aan passen waar nodig.

Ik heb even gezocht, maar er is blijkbaar een recent Amerikaans onderzoek waaruit blijkt dat eieren niet cholesterolverhogend zijn: https://voedingnu.nl/nieuws/recente-stu ... holesterol

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 10:14

Kidde schreef:
Boyzone schreef:

Ik heb even gezocht, maar er is blijkbaar een recent Amerikaans onderzoek waaruit blijkt dat eieren niet cholesterolverhogend zijn: https://voedingnu.nl/nieuws/recente-stu ... holesterol

Dank je wel, dat wist ik dus niet.
Vroeger mocht ik hooguit 1 ei per week en liever nog minder...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:25

Ik eet normaal gesproken 2 eieren op de dag dat ik sport. Dat zijn er dan 6 per week.
Wegens omstandigheden ben ik daar even mee gestopt.
Daar ga ik wel weer mee beginnen.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:34

Bellatrix schreef:
Ik eet normaal gesproken 2 eieren op de dag dat ik sport. Dat zijn er dan 6 per week.
Wegens omstandigheden ben ik daar even mee gestopt.
Daar ga ik wel weer mee beginnen.

Eet je dan gekookte eieren of bak je ze ook wel eens voor op brood?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:35

Ik eet ze gebakken maar het is volgens mij beter als je ze kookt.
Ik eet ze trouwens niet op brood maar bij de avondmaaltijd.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:44

Gebakken is door de boter of olie natuurlijk veel zwaarder. Maar ik eet het allebei wel.

Ik ben echt al dagen ziek helaas. Vandaag eindelijk weer iets beter. Enige 'nadeel' was dat ik ongeveer de hele dag op honingdrop moest sabbelen voor mijn keel en mijn eetlust gewoon normaal was. Ben er dus niet van afgevallen denk ik, gezien ik amper een stap heb kunnen zetten die dagen.

Maar volgens mij ook niet aangekomen ofzo. Gisteren zat ik op -5,1 kilo. Die had ik al eerder aangetikt maar toen ging het toch weer schommelen rond de verjaardagen en wisselde het continu tussen -5 en -4,5 kilo. Dus nu weer op de goede weg denk ik. :j

Merk wel dat ik het caloriën tellen zwaarder begin te vinden. Wellicht ook door het vaker buiten de deur eten met de verjaardagen en toch ook de vermoeidheid van het ziek zijn. Merk wel dat dat voor mij belangrijk is om niet ongemerkt te veel te eten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:09

Vijf eieren per week lastig? Ik eet praktisch vijf eieren per dag. _O- Met zijn tweeën gaan er hier met gemak 30/40 eieren per week doorheen. :=

Wij zijn de -15kg gepasseerd, en op weg naar de -20kg. *\o/* Gaat nog steeds prima hier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:12

Zoveel eieren is ook weer niet goed voor je dacht ik. Ik eet er ongeveer 3 per week denk ik. Soms meer, soms minder.

Edit:
Overmatige consumptie van eieren kan ongezond zijn, vooral door het hoge gehalte aan verzadigd vet en cholesterol in de dooier, wat het risico op hart- en vaatziekten kan verhogen. Voor gezonde mensen is een inname van maximaal 7 eieren per week (één per dag) doorgaans prima, maar voor diabetespatiënten of mensen met een hoog cholesterol wordt aangeraden dit te beperken tot 3 stuks per week.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:25

Goed bezig KimD!

Ik ben een beetje tegen de limiet van m'n lichaam aangelopen denk ik. Zat structureel rond de 1200kcal op rustige dagen en 1500-1600 op sportdagen maar dat heeft denk ik geresulteerd in het feit dat ik op een haar na niet flauwgevallen ben in de sauna gisteren.

Nu op -18,8. De laatste kilo's naar de 100 moeten maar wat langzamer gaan, ik wacht nu toch al lang genoeg met leren rijden haha. Begin donderdag met PT+voedingsadvies en moet me daarbij aan 2000kcal per dag houden. Ben benieuwd of ik dan helemaal stil val of niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:28

Suzanne F. schreef:
Zoveel eieren is ook weer niet goed voor je dacht ik. Ik eet er ongeveer 3 per week denk ik. Soms meer, soms minder.

Edit:
Overmatige consumptie van eieren kan ongezond zijn, vooral door het hoge gehalte aan verzadigd vet en cholesterol in de dooier, wat het risico op hart- en vaatziekten kan verhogen. Voor gezonde mensen is een inname van maximaal 7 eieren per week (één per dag) doorgaans prima, maar voor diabetespatiënten of mensen met een hoog cholesterol wordt aangeraden dit te beperken tot 3 stuks per week.

Had ik al lang dood moeten neervallen. :D maar nee, ik heb nergens last van. En als de eieren gekookt zijn eet ik doorgaans de dooier sowieso niet.