Es_ther schreef:Suzanne F. schreef:Ik neem dat altijd mee naar mijn werk. Daar is het binnen een dag op.
Ik dus ook
Ik ook, zo weg.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
kleine koekjes vind ik niet erg.Eefke85 schreef:Hier gaat de weegschaal weer omhoog...
Mn moeder heeft de gewoonte zichzelf uit te nodigen voor mijn verjaardag, dus heb ik voor een half weeshuis aan boodschappen gehaald en lang niet alles gezond... Achteraf heeft mn moeder ook bijna alleen de gezonde dingen gegeten en zit ik nog met de rest van het ongezonde spul... dat moet wel op want weggooien is zonde...
zij blij ik blij en hoef niks weg te gooien
)
Ik zit nu op de helft, maar als er daarna nog iets af gaat is het ook niet erg. Momenteel vier ik lekker carnaval, dus ik kijk niet echt ergens naar. Blijf wel goed voor mezelf zorgen en zaterdagavond bijvoorbeeld ook geen frietje gegeten omdat ik geen trek had. Gisteravond wel knalhard van mijn fiets gevallen in de sneeuw
Daarna grotendeels naar huis gelopen dus zelfs nog een goede cardioworkout gehad. Daarna wel best wat snackjes gegeten omdat ik mezelf zielig vond en dat is ook oké. Was niet meer gaan stappen dus dat hoef elkaar best op. Ik heb nu heel zielig een blauwe knie maar ga vandaag iig nog naar de optocht en misschien nog even stappen, dus dat is ook weer beweging. Gisterochtend was ik nog wel afgevallen, maar ik denk dat ik het wegen vandaag even oversla

Boyzone schreef:Gisteren eerste afspraak gehad bij de diëtiste.
Was een fijn gesprek en heb echt mijn probleem daar neer kunnen leggen.
Wat alleen een beetje tegen mijn gevoel in gaat is dat ik meer eieren (5 per week) moet gaan eten en meer optimel kwark/yoghurt (200ml).
Die eieren staan mij tegen omdat ik al zo'n hoog cholesterol heb, 7.5 waarvan de LDL 5 is.
Verder gaat ze naar mijn eet patroon kijken en dat rustig aan passen waar nodig.
Kidde schreef:Boyzone schreef:Gisteren eerste afspraak gehad bij de diëtiste.
Was een fijn gesprek en heb echt mijn probleem daar neer kunnen leggen.
Wat alleen een beetje tegen mijn gevoel in gaat is dat ik meer eieren (5 per week) moet gaan eten en meer optimel kwark/yoghurt (200ml).
Die eieren staan mij tegen omdat ik al zo'n hoog cholesterol heb, 7.5 waarvan de LDL 5 is.
Verder gaat ze naar mijn eet patroon kijken en dat rustig aan passen waar nodig.
Ik heb even gezocht, maar er is blijkbaar een recent Amerikaans onderzoek waaruit blijkt dat eieren niet cholesterolverhogend zijn: https://voedingnu.nl/nieuws/recente-stu ... holesterol
Met zijn tweeën gaan er hier met gemak 30/40 eieren per week doorheen. 
Gaat nog steeds prima hier. Suzanne F. schreef:Zoveel eieren is ook weer niet goed voor je dacht ik. Ik eet er ongeveer 3 per week denk ik. Soms meer, soms minder.
Edit:
Overmatige consumptie van eieren kan ongezond zijn, vooral door het hoge gehalte aan verzadigd vet en cholesterol in de dooier, wat het risico op hart- en vaatziekten kan verhogen. Voor gezonde mensen is een inname van maximaal 7 eieren per week (één per dag) doorgaans prima, maar voor diabetespatiënten of mensen met een hoog cholesterol wordt aangeraden dit te beperken tot 3 stuks per week.
maar nee, ik heb nergens last van. En als de eieren gekookt zijn eet ik doorgaans de dooier sowieso niet.