Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

SansaS schreef:Elke dag zelfs verzorgen hangt af van hoe je hem stalt natuurlijk
Dat lukt mij ook niet gelukkig volpension en een bijrijder.
Wel betaal ik hem gewoon zelf.
Sky_As schreef:SansaS schreef:Elke dag zelfs verzorgen hangt af van hoe je hem stalt natuurlijk
Dat lukt mij ook niet gelukkig volpension en een bijrijder.
Wel betaal ik hem gewoon zelf.
Nou ja, ik denk dat je me wel een beetje begrijpt... Als je paard een blessure of iets krijgt moet je in mijn ogen in sommige gevallen wel iedere dag kunnen, soms misschien zelfs 2x per dag met medicatie.
Niet iedereen heeft stalgenoten die alles over willen nemen of een stalhouder die 2x per dag met je paard gaat stappen.
Ik weet dat er zat mensen zijn die maar 2-3 keer per week gaan, maar soms zullen omstandigheden veranderen en kun je even niet anders.

BritHittepit schreef:Belde man met enthousiasme maar kreeg niet die enthousiaste recatie terug… want als ik een paard heb dan moet ik ook zien dat er centen zijn voor als HIJ op reis wil! Zoiets beslis je toch samen en dan zoek je een compromis denk ik dan toch…
Ik had zo’n gevoel ook bij de psycholoog als ik vorige keer voorstelde dat ik naar mama zou gaan wou HIJ dat niet… maar niet alles hoeft te gaan zoals HIJ dat wil, of wel? Daar praat je toch over, of je luistert ten minste van wat de andere wil…

Sky_As schreef:@sansa
Quote verkloot, dus maar even zo...hihi
Dan heb je echt veel geluk.... Maar je mag er eigenlijk niet van uit gaan dat andere altijd voor je paard kunnen zorgen...
Had jij je paard al voor je ziek werd?
Ik snap dat het niet anders kan hoor in jouw geval, alleen is het wel een "luxe" dat jij die mogelijkheid hebt (ik snap heel goed dat je het zelf ook liever anders zou zien hoor!, dus het is ook absoluut geen aanval maar meer een beetje realistisch proberen te kijken naar paarden houden en wat er bij komt kijken).
Ik denk dat er maar weinig plekken zijn waar je langdurig van andere uit kan gaan als het gaat over de verzorging van je paard.
Een paar weken misschien nog wel, maar als je het echt over maanden gaat hebben is de kans groot dat je gebruik moet gaan maken van betaalde diensten....
BritHittepit schreef:Wij hebben àlles gescheiden financieel, heb alles goed afgewogen en heb een stalling gevonden die aan alles eisen voldoet! Hij stond er eerst wel achter maar hij wil dus duidelijk niet dat ik mijn centen aan mijn hobby spendeer maar aan reizen die HIJ wil! Ik wil zeker nog op reis maar dat kan dan niet 3/jaar dan zal het 1 keer zijn… dat zijn dan wel toegevingen die hij moet doen maar nu doen we ook veel voor zijn hobby, motorijden… en dat ondersteun ik ook, reizen is ook kostelijk…
Myfairytale schreef:Ik ben een meelezer van het topic en ik denk er anders over.![]()
Als Britt het zo kan regelen dat zij alles zelf betaald voor de pony én dat alles voor haar gedaan wordt indien zij niet in staat is om voor het dier te zorgen, dan vind ik dat ze het wel moet doen.
Op de eerste plaats is natuurlijk wel dat de pony te allen tijde goed verzorgd wordt!
Maar laten we eerlijk zijn (sorry Britt, niet zo hard bedoeld als dat het misschien overkomt): Britt is niet geheel gezond en niemand weet hoe lang ze nog heeft.
Nu kan ze tenminste nog genieten van haar droom. En als rijden niet lukt vanwege de ribben, dan misschien het verzorgen en grondwerk wel.
En juist in deze tijd lijkt me een maatje extra fijn.
Britt is een individu, niet alles draait om de relatie of haar partner.
Juist door de ziekte is ze veel meer beperkt tot wat kan en kon denk ik.
Ik kan nog wel een heel verhaal typen over alles uit het leven halen en spijt op het sterfbed etc, maar denk dat mijn mening wel duidelijk is.
Vind het ook wel een beetje gek dat Britt zich hier zo moet "verdedigen", al ben ik het er wel mee eens dat het fijn is dat er goed meegedacht wordt.
Maar op een gegeven moment moeten we Britt haar keuzes ook respecteren.
BritHittepit schreef:Wij hebben àlles gescheiden financieel, heb alles goed afgewogen en heb een stalling gevonden die aan alles eisen voldoet! Hij stond er eerst wel achter maar hij wil dus duidelijk niet dat ik mijn centen aan mijn hobby spendeer maar aan reizen die HIJ wil! Ik wil zeker nog op reis maar dat kan dan niet 3/jaar dan zal het 1 keer zijn… dat zijn dan wel toegevingen die hij moet doen maar nu doen we ook veel voor zijn hobby, motorijden… en dat ondersteun ik ook, reizen is ook kostelijk…
Neon schreef:Myfairytale schreef:Ik ben een meelezer van het topic en ik denk er anders over.![]()
Als Britt het zo kan regelen dat zij alles zelf betaald voor de pony én dat alles voor haar gedaan wordt indien zij niet in staat is om voor het dier te zorgen, dan vind ik dat ze het wel moet doen.
Op de eerste plaats is natuurlijk wel dat de pony te allen tijde goed verzorgd wordt!
Maar laten we eerlijk zijn (sorry Britt, niet zo hard bedoeld als dat het misschien overkomt): Britt is niet geheel gezond en niemand weet hoe lang ze nog heeft.
Nu kan ze tenminste nog genieten van haar droom. En als rijden niet lukt vanwege de ribben, dan misschien het verzorgen en grondwerk wel.
Ik kan nog wel een heel verhaal typen over alles uit het leven halen en spijt op het sterfbed etc, maar denk dat mijn mening wel duidelijk is.
Vind het ook wel een beetje gek dat Britt zich hier zo moet "verdedigen", al ben ik het er wel mee eens dat het fijn is dat er goed meegedacht wordt.
Ik ben het met je eens dat Britt zich niet hoeft te verdedigen… en ik ben het ook met je eens dat niet alles draait om Britt haar relatie… de koop van een pony heeft echter wel een flinke impact op de relatie juist vanwege de tijd en energie die dit in beslag neemt. En die wellicht ten koste gaat van tijd en energie die in de relatie gestoken zou kunnen worden… zeker moet Britt doen waar Britt gelukkig van wordt… ik denk dat daar juist de crux zit in dit vreselijke dilemma… wat is voor Britt hetgeen waar zij het gelukkigst van wordt… simpel is deze beslissing niet… en zij is de enige die dat kan afwegen…
Myfairytale schreef:Ik ben een meelezer van het topic en ik denk er anders over.![]()