Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:34

Dat is fijn om te horen. Hopelijk blijft dit in een stijgende lijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 15:14

Ben vandaag bij een leuke pony gaan kijken, hij is echt heel leuk maar nog te groen op dit moment.

Belde man met enthousiasme maar kreeg niet die enthousiaste recatie terug… want als ik een paard heb dan moet ik ook zien dat er centen zijn voor als HIJ op reis wil! Zoiets beslis je toch samen en dan zoek je een compromis denk ik dan toch…

Het gaat toch niet alleen om wat hij wil, ook niet om wat ik wil maar wat we samen kunnen doen…

Ik had zo’n gevoel ook bij de psycholoog als ik vorige keer voorstelde dat ik naar mama zou gaan wou HIJ dat niet… maar niet alles hoeft te gaan zoals HIJ dat wil, of wel? Daar praat je toch over, of je luistert ten minste van wat de andere wil…

Heb vandaag ook botmeting gehad ivm osteoporose… ik zou osteopenie hebben (als ik verslag juist interpreteer) donderdag krijg ik het volledige verslag

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:54

Mijn eerste vraag zou zijn, kun je een paard alleen bekostigen en er zelf iedere dag voor zorgen....

Als het antwoord daarop Ja is, dan kun je natuurlijk zelf beslissen wat je doet...
Is het antwoord nee, dan zul je er toch samen uit moeten komen en snap ik je vriend ergens ook wel.
Paarden kosten echt veel geld, en nog meer tijd.....

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:55

Elke dag zelfs verzorgen hangt af van hoe je hem stalt natuurlijk :)

Dat lukt mij ook niet gelukkig volpension en een bijrijder.

Wel betaal ik hem gewoon zelf.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:56

Maar wil hij wel een paard dan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:59

Hadden jullie het samen gehad over een paard Britt voordat je belde of overviel je hem met je idee?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:59

SansaS schreef:

Nou ja, ik denk dat je me wel een beetje begrijpt... Als je paard een blessure of iets krijgt moet je in mijn ogen in sommige gevallen wel iedere dag kunnen, soms misschien zelfs 2x per dag met medicatie.
Niet iedereen heeft stalgenoten die alles over willen nemen of een stalhouder die 2x per dag met je paard gaat stappen.

Ik weet dat er zat mensen zijn die maar 2-3 keer per week gaan, maar soms zullen omstandigheden veranderen en kun je even niet anders.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:24

Sky_As schreef:
SansaS schreef:

Nou ja, ik denk dat je me wel een beetje begrijpt... Als je paard een blessure of iets krijgt moet je in mijn ogen in sommige gevallen wel iedere dag kunnen, soms misschien zelfs 2x per dag met medicatie.
Niet iedereen heeft stalgenoten die alles over willen nemen of een stalhouder die 2x per dag met je paard gaat stappen.

Ik weet dat er zat mensen zijn die maar 2-3 keer per week gaan, maar soms zullen omstandigheden veranderen en kun je even niet anders.

Ik begrijp je heel goed.

Heb een zwaar geblesseerd paard op dit moment en kan zelf bijna niet heen vanwege mijn chemokuren. En dat los ik op met andere mensen. Dus het kan wel maar het vergt wel hoe je gestalt staat :j

Maar daar heeft britt vast over nagedacht.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:20

BritHittepit schreef:
Belde man met enthousiasme maar kreeg niet die enthousiaste recatie terug… want als ik een paard heb dan moet ik ook zien dat er centen zijn voor als HIJ op reis wil! Zoiets beslis je toch samen en dan zoek je een compromis denk ik dan toch…

Ik had zo’n gevoel ook bij de psycholoog als ik vorige keer voorstelde dat ik naar mama zou gaan wou HIJ dat niet… maar niet alles hoeft te gaan zoals HIJ dat wil, of wel? Daar praat je toch over, of je luistert ten minste van wat de andere wil…

Dat geldt toch even hard van jou jegens hem? Het is duidelijk dat hij geen paard wil, jij wil het wel en gaat alsnog kijken. Dan hou jij toch even hard ook geen rekening met dat samen?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:33

@sansa
Quote verkloot, dus maar even zo...hihi

Dan heb je echt veel geluk.... Maar je mag er eigenlijk niet van uit gaan dat andere altijd voor je paard kunnen zorgen...

Had jij je paard al voor je ziek werd?
Ik snap dat het niet anders kan hoor in jouw geval, alleen is het wel een "luxe" dat jij die mogelijkheid hebt (ik snap heel goed dat je het zelf ook liever anders zou zien hoor!, dus het is ook absoluut geen aanval maar meer een beetje realistisch proberen te kijken naar paarden houden en wat er bij komt kijken).
Ik denk dat er maar weinig plekken zijn waar je langdurig van andere uit kan gaan als het gaat over de verzorging van je paard.

Een paar weken misschien nog wel, maar als je het echt over maanden gaat hebben is de kans groot dat je gebruik moet gaan maken van betaalde diensten....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:37

Wel vervelend voor je dat je dit gevoel er aan over houdt Britt, maar ik zou het wel eerst uitpraten voor je verder gaat zoeken, want blijkbaar liggen jullie niet echt op 1 lijn met dit :)
(Ook voor eventuele verkopers, niks zo irritant mensen die ineens afhaken op dingen die vooraf besproken hadden kunnen worden)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:39

Nee hoor Sky as, op een goede stal als zoiets poedersuiker gebeurt met iemand zijn gezondheid wordt dat vaak soepel geregeld ook voor langere termijn. Gelukkig wel. Kijk uiteindelijk verwacht je niet dat jonge mensen zo vreselijk ziek worden en vaak staan dan veel lieve hulptroepen klaar om paard mee te helpen te verzorgen in afwachting van betere tijden!
Mijn vriendin heeft haar vakantie afgezegd bij ons, om voor heel veel honden te gaan zorgen want de buuf hangt vol aan de chemo en die is echt heel ziek en dit kan ook langere tijd gaan duren. Vind het volkomen normaal!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:54

Maar op bokt zie je al hoe moeilijk het is om een fijne stal te vinden...

Ik sta ook op een fijne stal hoor, en daar wordt heel veel voor elkaar opgevangen, maar je merkt wel dat het in sommige gevallen toch lastiger is, omdat nooit iedereen hetzelfde denkt/ doet.
Dat is voor een keer niet erg, maar kan wel lastig worden bij langdurige zorg of blessures bij paard of eigenaar...

Het is meer om Britt ook een beetje te waarschuwen om er echt goed over na te denken. Want als je een partner hebt die er niet helemaal achter staat wordt het er niet makkelijker op.

Zeker niet mocht je financieel (gedeeltelijk) afhankelijk zijn, paarden kosten echt veel geld en als je dan iedere keer discussie hebt als er een keer een dierenarts, nieuw zadel etc nodig is kan dat echt vervelend zijn natuurlijk :)

We weten allemaal dat paarden heel veel geven , maar dat ook heel veel kosten...

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:02

Sky_As schreef:
@sansa
Quote verkloot, dus maar even zo...hihi

Dan heb je echt veel geluk.... Maar je mag er eigenlijk niet van uit gaan dat andere altijd voor je paard kunnen zorgen...

Had jij je paard al voor je ziek werd?
Ik snap dat het niet anders kan hoor in jouw geval, alleen is het wel een "luxe" dat jij die mogelijkheid hebt (ik snap heel goed dat je het zelf ook liever anders zou zien hoor!, dus het is ook absoluut geen aanval maar meer een beetje realistisch proberen te kijken naar paarden houden en wat er bij komt kijken).
Ik denk dat er maar weinig plekken zijn waar je langdurig van andere uit kan gaan als het gaat over de verzorging van je paard.

Een paar weken misschien nog wel, maar als je het echt over maanden gaat hebben is de kans groot dat je gebruik moet gaan maken van betaalde diensten....

Daar mag je best vanuit gaan als je daar goeie afspraken over maakt. Ik ben al 1,5 jaar ziek en dit gaat prima zo gelukkig! Betaalde diensten zijn natuurlijk geen enkel probleem

Mijn paard heb ik al 12 jaar dus was er inderdaad ruim voor de ziekte.

Vandaar ik denk dat het wel kan maar je wel goeie afspraken maken moet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:08

Ik vind het lastig er iets over te zeggen TS . Heb je wel vantevoren overleg gehad dat je gaat kijken bij een tweede pony? Als partner zou ik ook niet grappig vinden.
Eerst samen overleggen, dan pas actie....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 22:30

Ik ga iets hards zeggen Brit en het komt uit een goed hart.

Ik snap jou partner hier en de situatie is anders dan bij SansaS die haar paard al had.

Brit je hebt je ribben nu nog gebroken en je zit in een lastige periode qua relatie. Er speelt heel veel. Ik snap dat jou partner het iig nu niet ziet zitten.

In snap ook dat jij het heel graag wil Brit. Ik zou eerst de ribben laten genezen en tot die tijd goed praten met je partner over dat jij zelf de volledige zorg draagt en regelt dat de pony toch verzorgt wordt als jij niet kunt dus dat je partner er geen omkijken naar heeft en dat het financieel dan ook uit je eigen potje komt, ik snap namelijk wel dat hij er niet extra voor wil gaan werken zeg maar.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 23:05

Wij hebben àlles gescheiden financieel, heb alles goed afgewogen en heb een stalling gevonden die aan alles eisen voldoet! Hij stond er eerst wel achter maar hij wil dus duidelijk niet dat ik mijn centen aan mijn hobby spendeer maar aan reizen die HIJ wil! Ik wil zeker nog op reis maar dat kan dan niet 3/jaar dan zal het 1 keer zijn… dat zijn dan wel toegevingen die hij moet doen maar nu doen we ook veel voor zijn hobby, motorijden… en dat ondersteun ik ook, reizen is ook kostelijk…

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 23:15

Ik gun je alle plezier en geluk, maar eerlijk? Is je relatie momenteel wel stabiel genoeg voor zulk een beslissing? Gaat het hebben van een eigen paard niet alles nóg ingewikkelder maken? Indien dat je niks kan schelen en je de zorg voor een paard financieel alleen kan dragen, zou ik zeggen: go for it. Anders zou ik het paard van je vriendin blijven bijrijden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 00:05

BritHittepit schreef:
Wij hebben àlles gescheiden financieel, heb alles goed afgewogen en heb een stalling gevonden die aan alles eisen voldoet! Hij stond er eerst wel achter maar hij wil dus duidelijk niet dat ik mijn centen aan mijn hobby spendeer maar aan reizen die HIJ wil! Ik wil zeker nog op reis maar dat kan dan niet 3/jaar dan zal het 1 keer zijn… dat zijn dan wel toegevingen die hij moet doen maar nu doen we ook veel voor zijn hobby, motorijden… en dat ondersteun ik ook, reizen is ook kostelijk…

Ok dat vind ik niet ok.
Jij hoeft niet jou geld in zijn reizen te investeren.
En hij hoeft niet in jou paard te investeren. Dat is het mooie aan die zaken gescheiden.

Dan zijn er wel andere punten waar ik het op snap. Maar dan wel met de kanttekening dat als jij er aan toe bent je gewoon lekker voor je paardje moet kunnen gaan.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:52

Jullie relatie en communicatie loopt nu al een hele tijd heel slecht.., een pony kopen zorgt voor nog meer verdeeldheid… het is nog net niet een verhaal van ‘oo de relatie is slecht laten we een kind nemen…’ resultaat er is nog minder tijd en nog minder energie voor elkaar…

ik zou toch even heel voorzichtig zijn.
In een goede relatie zit je samen, en is het belang van de ene persoon niet groter dan dat van de andere persoon. Er lijkt nu flink onbalans te zijn…

Enkele zaken waarin jullie door nu een pony te kopen weer meer verdeeldheid gaan krijgen:
- waar wordt geld in gestoken, is dat geld er?
- in tijdsbesteding, jullie weten allebei dat een paard houden veel tijd en energie kost). Jouw energie is schaars, gaat een eigen paard meer tijd afnemen van jullie quality time? Is er uberhaupt quality time?
- in risico’s (wat gaat gebeuren als jij slechter gaat? Moet hij er dan voor opdraaien? Of moet het dan op stel en sprong verkocht worden, wie gaat dat op zich nemen?
- wat is voor jou momenteel belangrijker? Jullie relatie of jouw wens voor een pony? Ik denk dat als je daar een antwoord op zult moeten hebben…

ik zou eerst bovenstaande eens voor mezelf uit kristalliseren alvorens ik een pony zou kopen. Uiteraard hoef ik daar geen terugkoppeling op… het zijn zo wat dingen die direct in me opkomen naar aanleiding van jouw laatste twee posts. Ik krijg vooral het gevoel dat jullie allebei vinden dat jullie elkaar onbewust en ook bewust tekort doen…

Ik wens jullie veel wijsheid…

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:30

Ik ben een meelezer van het topic en ik denk er anders over. :o

Als Britt het zo kan regelen dat zij alles zelf betaald voor de pony én dat alles voor haar gedaan wordt indien zij niet in staat is om voor het dier te zorgen, dan vind ik dat ze het wel moet doen.

Op de eerste plaats is natuurlijk wel dat de pony te allen tijde goed verzorgd wordt!

Maar laten we eerlijk zijn (sorry Britt, niet zo hard bedoeld als dat het misschien overkomt): Britt is niet geheel gezond en niemand weet hoe lang ze nog heeft.

Nu kan ze tenminste nog genieten van haar droom. En als rijden niet lukt vanwege de ribben, dan misschien het verzorgen en grondwerk wel.
En juist in deze tijd lijkt me een maatje extra fijn.

Britt is een individu, niet alles draait om de relatie of haar partner.
Juist door de ziekte is ze veel meer beperkt tot wat kan en kon denk ik.

Ik kan nog wel een heel verhaal typen over alles uit het leven halen en spijt op het sterfbed etc, maar denk dat mijn mening wel duidelijk is.

Vind het ook wel een beetje gek dat Britt zich hier zo moet "verdedigen", al ben ik het er wel mee eens dat het fijn is dat er goed meegedacht wordt.
Maar op een gegeven moment moeten we Britt haar keuzes ook respecteren. :o

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:27

Myfairytale schreef:

Als Britt het zo kan regelen dat zij alles zelf betaald voor de pony én dat alles voor haar gedaan wordt indien zij niet in staat is om voor het dier te zorgen, dan vind ik dat ze het wel moet doen.

Op de eerste plaats is natuurlijk wel dat de pony te allen tijde goed verzorgd wordt!

Maar laten we eerlijk zijn (sorry Britt, niet zo hard bedoeld als dat het misschien overkomt): Britt is niet geheel gezond en niemand weet hoe lang ze nog heeft.

Nu kan ze tenminste nog genieten van haar droom. En als rijden niet lukt vanwege de ribben, dan misschien het verzorgen en grondwerk wel.

Ik kan nog wel een heel verhaal typen over alles uit het leven halen en spijt op het sterfbed etc, maar denk dat mijn mening wel duidelijk is.

Vind het ook wel een beetje gek dat Britt zich hier zo moet "verdedigen", al ben ik het er wel mee eens dat het fijn is dat er goed meegedacht wordt.

Ik ben het met je eens dat Britt zich niet hoeft te verdedigen… en ik ben het ook met je eens dat niet alles draait om Britt haar relatie… de koop van een pony heeft echter wel een flinke impact op de relatie juist vanwege de tijd en energie die dit in beslag neemt. En die wellicht ten koste gaat van tijd en energie die in de relatie gestoken zou kunnen worden… zeker moet Britt doen waar Britt gelukkig van wordt… ik denk dat daar juist de crux zit in dit vreselijke dilemma… wat is voor Britt hetgeen waar zij het gelukkigst van wordt… simpel is deze beslissing niet… en zij is de enige die dat kan afwegen…

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:43

BritHittepit schreef:

Maar opnieuw lees ik "dat zijn dan toegevingen DIE HIJ MOET DOEN"... Hoezo?
Waar is in die uitspraak het samen-gevoel?

Hij MOET eigenlijk helemaal niets hé meid... Net zoals jij dat niet moet...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:45

Neon schreef:
Myfairytale schreef:

Ik ben het met je eens dat Britt zich niet hoeft te verdedigen… en ik ben het ook met je eens dat niet alles draait om Britt haar relatie… de koop van een pony heeft echter wel een flinke impact op de relatie juist vanwege de tijd en energie die dit in beslag neemt. En die wellicht ten koste gaat van tijd en energie die in de relatie gestoken zou kunnen worden… zeker moet Britt doen waar Britt gelukkig van wordt… ik denk dat daar juist de crux zit in dit vreselijke dilemma… wat is voor Britt hetgeen waar zij het gelukkigst van wordt… simpel is deze beslissing niet… en zij is de enige die dat kan afwegen…

Precies, Britt moet doen waar zij het meest gelukkig van wordt, ook als dat mogelijke consequenties voor haar relatie heeft. Zij is de enige die kan bepalen wat haar gelukkig maakt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:48

Myfairytale schreef:

Dit klinkt waarschijnlijk veel cru"er" dan ik het bedoelde maar:

Er kan nu nog niet geregeld worden dat de was insteken en ophangen verdeeld wordt als Britt zich zwak voelt of geblesseerd heeft... Daar is al zodanige ruzie over dat ze bijna uit elkaar gaan...
Ondanks dat er gekookt wordt voor hen én er poetshulp is etc... dus dat eigenlijk het enige is wat ze overeen moeten komen als het eens moeilijk gaat...
Dan kan dat met een paard al helemaal niet geregeld worden lijkt mij.
En eerlijk, een dier moet daar nooit het slachtoffer van dreigen te worden.