Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:12

Choiix schreef:
Zou ik ook mee mogen praten? Ik zag net dat ik al 12 jaar op Bokt zit en dus al langer dan 12 jaar wil leren paardrijden maar mijn gewicht heeft altijd in de weg gezeten. In de tussentijd een hoop gebeurd (ook destijds een paar lessen gehad maar door omstandigheden nooit door kunnen zetten) waardoor ik van 91 weer terug ben gegaan naar bijna 125 in juli vorig jaar en nu (met een pauze van 3 maanden) weer echt aan de bak ben. Zit nu op 111, doel is onder de 100 (en daarna hopelijk weer naar de 95-90) zodat ik eindelijk kan gaan starten met leren rijden. Ik wandel elke dag 30-50 min en sta 2x per week op de crosstrainer bij de sportschool, inmiddels qua conditie zo ver dat ik het een uur volhou op een behoorlijke weerstand. Binnenkort wil ik ook PT gaan doen voor krachttraining om wat core stability op te bouwen wat me hopelijk ook helpt als ik ga beginnen met rijden.

Welkom!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 08:27

En weer 700 gram eraf *\o/* !
Merk dat het met klimmen makkelijker gaat, maar ook dat m’n broeken meer afzakken :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 09:02

Es_ther schreef:
En weer 700 gram eraf *\o/* !
Merk dat het met klimmen makkelijker gaat, maar ook dat m’n broeken meer afzakken :')

Hahaha ja! Ik heb een broek met stretch die ik super graag draag maar de stretch is nu ook te los, die kan niet meer kleiner wat betreft elastiek. _O-

EmptyWords

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 09:09

Afzwakkende broeken en omhoog klimmende onderbroeken....

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 09:41

Kunnen bijna aan kleding ruil doen hier :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:01

Omhoog klimmende onderbroeken?? Bij mij zakken ze harder af dan de broek die ik daaroverheen draag. Loop steeds mn onderbroek op te vissen _O- tijd voor nieuwe!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:22

Woohoo! Zelfs ik begin nu af te vallen!
Aan de komkommers ipv chocola.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 08:39

cissy schreef:
Omhoog klimmende onderbroeken?? Bij mij zakken ze harder af dan de broek die ik daaroverheen draag. Loop steeds mn onderbroek op te vissen _O- tijd voor nieuwe!

Jaaaaa dit heb ik ook, bloedirritant _O-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 09:08

Nou hè, en een riem omdoen werkt niet, dan krijg je ook je hand niet meer in je broek om je onderbroek op te vissen.
Tja afvallen is leuk maar er zijn ook (tijdelijke) nadelen. _O- :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 16:05

Hahaha ja dat. Of je broek zit dan heel raar met riem

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 05:39

Stille meelezer… ben alweer sinds Augustus aan het opletten en lees hier gezellig mee…
Kan niet zoveel reageren want ben herstellende van schouder/arm operatie maar misschien kom ik af en toe even binnenvallen als dat goed is :)

Zijn hier toevallig mensen die gewichtheffen? Ik ben net begonnen, en ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik nou weet of het effect heeft?
Sta al wel opeens stil met afvallen… maar dat kan ook te maken hebben met recente operatie, slordiger tellen en minder bewegen in het algemeen…
Hoe lang duurt zo’n plateau door sporten, weet iemand dat?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:35

Cardio helpt vaak meer dan krachttraining op korte termijn. Je verbrandt sneller meer calorieën. Daarentegen bouw je met krachttraining spieren op die je op langere termijn helpen om buiten het sporten wat meer te verbranden. Die spieren opbouwen zorgt alleen ook voor gewichtstoename in spiermassa en vaak ook wat vocht.

Dus ja, het helpt uiteindelijk wel met afvallen, spieren opbouwen en sterker worden. Alleen wanneer je nu resultaat wil zien en kilo's kwijt wil is cardio wel meer effectief.

Ben zelf geen gewichtheffer hoor, alles behalve. Doe nu vooral cardio zelf met een klein beetje spiertraining in de vorm van sit-ups, push-ups en andere oefeningen die spiergroepen sterker maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:27

Ik ben gisteren begonnen met gewichtheffen. Ik wil mijn armspieren sterker maken zodat ik weer zelf een westernzadel op een paard kan gooien. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:07

Bellatrix schreef:
Ik ben gisteren begonnen met gewichtheffen. Ik wil mijn armspieren sterker maken zodat ik weer zelf een westernzadel op een paard kan gooien. :+

Haha goed doel wel!

En eens met Celebi. Zegt niet dat je alleen nog maar cardio moet doen, maar een combi is vaak wel de beste manier.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 06:48

Met cardio verbrand je wel calorieën, maar je krijgt er ook heel veel honger van! En dat is niet handig als je probeert om af te vallen :Y)
Ik doe wel wat cardio hoor, maar niet teveel. Vind 8-10 duizend stappen per dag en 2 keer per week zwemmen wel genoeg.

Wil ook niet zozeer heel veel afvallen nog, wil vooral strakker en sterker worden. Doel is niet mager of dun, maar fit :D

Was zelf ook nooit zo van het gewichtheffen/kracht trainen, maar nu ik de 40 gepasseerd ben is het gewoon heel belangrijk om goede spiermassa te bouwen en behouden, vooral tijdens het afvallen, omdat je anders in zo’n neerwaartse spiraal terechtkomt van gewicht verliezen (vet én spier) en dan minder verbranden want minder spieren, dus minder mogen eten, dat uiteindelijk niet volhouden dus weer aankomen maar dan vooral vet, wat minder verbrand dan spier dus weeg ik weer hetzelfde maar mag minder eten voor onderhoud… en vet neemt ook nog eens meer ruimte in dus zie er ook nog dikker uit dan voorheen met zelfde gewicht etc. :')

Zo help ik dan mijn verbranding uiteindelijk om zeep dus het is (eindelijk) tot me doorgedrongen dat spier opbouw echt heel belangrijk is… beter laat dan nooit denk ik dan maar :Y)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 08:20

Ik ben even gestopt met op de weegschaal staan. Eerst was mijn vader jarig vorige week, ik zelf deze week. Dus al een paar keer veel te lekkere taart op, meerdere keren uit eten geweest.. Ik kijk pas weer als ik weer wat gesport heb denk ik. :=

Ben bang dat het net als met kerst eraan gevlogen is..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 10:20

Ik heb iets van 2 weken geleden voor het laatst op de weegschaal gestaan en ik durf niet meer, ik ben zo bang dat het weer gestegen is. Maar ik ben juist zo goed bezig met sporten en minder/gezonder eten dat ik dan extra teleurgesteld ben als het idd gestegen is.

Ik wacht nog wel een paar weken..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:47

Oh ik sta er juist iedere dag op! Vind het fijn om allle schommelingen te kunnen zien. Staar me verder ook niet blind op een nummertje.
Deze week 3x leuke opmerkingen gehad dat ik zoveel was afgevallen (terwijl de weegschaal nagenoeg stil staat!)
Maar snap ook dat het niet voor iedereen werkt, het is niet fijn als het een obsessie word :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:48

Ik heb er uiteindelijk toch even opgestaan, na een half uur fietsen op de hometrainer. De schade viel me mee. Juist weer ietsjes eraf sinds de laatste weging. Wel netto nog plus hoor, maar het valt me dus mee. :+

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 15:02

Hier gaat de weegschaal weer omhoog...
Mn moeder heeft de gewoonte zichzelf uit te nodigen voor mijn verjaardag, dus heb ik voor een half weeshuis aan boodschappen gehaald en lang niet alles gezond... Achteraf heeft mn moeder ook bijna alleen de gezonde dingen gegeten en zit ik nog met de rest van het ongezonde spul... dat moet wel op want weggooien is zonde...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 15:34

Ik vond het ook eng om met m’n blessure op de weegschaal te staan. Inmiddels weer wat meer zelfbeheersing dus afgelopen 1,5 week was het weer goed in balans. Kan ook weer sporten gelukkig.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:51

Eefke85 schreef:
Hier gaat de weegschaal weer omhoog...
Mn moeder heeft de gewoonte zichzelf uit te nodigen voor mijn verjaardag, dus heb ik voor een half weeshuis aan boodschappen gehaald en lang niet alles gezond... Achteraf heeft mn moeder ook bijna alleen de gezonde dingen gegeten en zit ik nog met de rest van het ongezonde spul... dat moet wel op want weggooien is zonde...

Wegooien is niet zonde, maar heel verstandig. Of zet het in een weggeefkastje als jullie die in de buurt hebben.
Een periode ongezond eten is veel meer zonde.

Dat is in ieder geval wat ik vind. Snoep en andere zooit die ik krijg gaat bij ons dan ook direct de vuilnis in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:41

Ik neem dat altijd mee naar mijn werk. Daar is het binnen een dag op.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:11

Suzanne F. schreef:
Ik neem dat altijd mee naar mijn werk. Daar is het binnen een dag op.

Ik dus ook :')

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 17:23

Hier een paar dagen een plateau gehad en een duidelijk dalende trend wat ik per week afval. Ook niet zo gek gezien je in het begin vooral vocht loost, maar eerst 109.1 zien op maandag en dan een paar dagen flink hoger is niet echt motiverend. Nu gelukkig weer 108.5 dus de trend is nog steeds dalende. 26-2 intake voor PT, ben benieuwd...

@Libera fijn dat ik niet de enige ben, zet ze ook elke dag even in een ChatGPT chat i.c.m. de doelen en wat ik die dag wil eten. Da's soms best handig als je wilt weten hoeveel avondeten je op kunt scheppen en je nog steeds in een mooi dagtekort qua kcal kan zitten.

Wat ook niet helpt is dat een zekere collega (@Es_ther, ja die ene waarbij jij altijd op de kamer zat ja ;-) ) steeds koekjes en candybars voor m'n neus houdt terwijl ik aan het werk ben... Zout op haha.