[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 13:53

Peelie schreef:
Bij mij is dat met mijn conch dus nooit gelukt. Pijnloos... daarom heb ik hem er na bijna twee jaar weer uit gehaalt.

Ik heb vannacht gewoon op mijn oor kunnen liggen *\%/* wat een feest. Mijn forward helix is wel pinnloos. Maar dat heeft ook lamg geduurt hoor. Zeker een jaar.

Xxxmh, waarom zou je het zelf proberen als het de vorige keer niet lukte? Zit er geen shop bij jou in de buurt?

Nee niet echt. En wil ook gewoon kunnen veranderen wanneer ik wil zeg maar.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:55

lletam schreef:
Hoelang duurde het bij jullie voordat je piercing volledig pijnloos was? Mijn flat en daith zijn nu zo'n 8 maanden oud, gedragen zich voorbeeldig alleen bij aanraking (schoon/droog maken) nog wel wat gevoelig.

Flat is nooit pijnloos geworden hier, die heb ik er na een jaar uitgehaald. Daith duurde een maand of 15 denk ik, tot die echt rustig was en bleef vooral.

Vanillia

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 13:28

Hi! Ik heb in Oktober een 2e en 3e gaatje laten piercen. Na 6 weken heb ik de eerste staafjes op advies van de piercer door hem laten vervangen door 2 kleinere titanium internally threaded flatbacks. Dat heeft even geduurd toen, want hij kreeg lastig grip op de bovenkantjes. Inmiddels zijn ze aardig genezen en wil ik er graag andere oorbellen in. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de bovenkantjes van de staafjes gedraaid. Ik krijg er geen grip op, en als ik wel even wat grip heb dan kan ik niet genoeg kracht zetten om ze los te draaien. Wat nu? Een tang en knippen? :=

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 13:37

Heb je het met latex handschoenen geprobeerd? Dat helpt mij vaak met het krijgen van grip. En als dat niet lukte ging ik naar een piercingshop, daar helpen ze ook altijd wel. :))

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:32

Ja dit was al met handschoenen helaas. Dan wordt het toch een ritje piercingshop, kan ik meteen mn 2e en 3e gaatje aan de andere kant laten piercen :=

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:39

Meteen een goed excuus inderdaad! :))

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:47

Ik liet me broer het altijd doen met een kleine tang :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:51

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 07:50

Oh zo'n ding heb ik hier ergens nog liggen, kijken of ik hem kan vinden. Bedankt voor de tips!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:56

Oh peelie wat jammer dat je conch zo bleef bitchen. Is je oor nu weer rustig ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:51

Het was al heel snel dicht en mijn oor is weer rustig, maar ik he wel nogsteeds een bultje in mn oor zitten. Dat ze tijd nodig hebben. Ik heb wel nog steeds het idee dat het dunner en dunner word. Dus het zal goed wezen.

Wat ik vooral fijn vind is dat me me geen zorgen meer maak of iets of iemand mijn oor perongeluk aan stoot of ik ergens achter blikft hangen. Verder vind ik het echt zo geweldig heerlijk om weer op mijn oor en dus zijkant te kunnen liggen zonder pijn!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:02

Oh fijn ! Zo'n bultje ook ooit gehad maar dan bij een oorlel, die ging uiteindelijk weg.
Wel balen dat t noet gelukt is maar een pijnvrij oor is belangrijker :(:)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 22:37

Afbeelding

Ik heb mijn conch 3 weken geleden laten zetten. De pijn viel reuze mee. Tot nu toe verloopt de genezing soepel. Hij zit links en slaap voornamelijk op rechts.
Een jaar of 15 geleden had ik ook een conch maar dan rechter oor en dat was horror. Het wilde maar niet genezen + het zetten veel pijn.
Dus fingers crossed dat dit goed blijft gaan.
Dan zou ik nog graag een snug en forward helix bij willen.
En ga deze week ook mijn neuspiercing weer laten zetten. 3 maal is scheepsrecht toch?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:56

Tof meisje_! Ik heb ook heel even een snug overwogen maar kon vrijwel geen positieve verhalen daarover vinden qua genezing. Uiteindelijk een 2e lobe en mid helix laten zetten.
De pijn viel me alles mee, nu het genezen nog :=

Afbeelding

En gelukkig kreeg hij mijn oorbellen in mn andere oor wel losgedraaid, dus die zijn nu ook vervangen :+:

Afbeelding

Ben heel fijn geholpen bij Rebel Piercing in Uden. Nam echt ruim de tijd voor advies, plaatsing etc.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 22:08

Tof! En fijn dat je goed bent geholpen, ook met het wisselen! :)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:27

Meisje_ hoe gaat het tot nu toe ? Duimen dat deze meewerkt !
Vanillia wat een toffe combi zo

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:44

Bij mij gaat het ook weer kriebelen voor een nieuwe piercing. Maar heb echt nog geen idee welke dat dan moet gaan worden :')

Ik wil eigenlijk even naar de piercer om mijn conch te laten wisselen. Het sierraad wat erin zit vind ik wat groot voor nu tijdens de genezing en ik merk dat ik het lastig schoon kan maken/houden...

En als ik dan toch heen ga... ;) ik zat zelf te denken aan een verticale helix.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:40

Ik heb helaas mijn mid helix uit moeten halen.. aan de achterkant groeide mijn huid eroverheen :-(

Afbeelding

Ik heb deze piercing vorig jaar op 10 februari laten zetten. Helaas was het staafje toen te strak, dus dan ben ik naar de piercer vlakbij mijn huis gegaan om het staafje te wisselen. Toen bleek dat hij gepierced was met een 1mm staafje ipv 1,2. Zij heeft hem toen opgerekt naar 1,2mm en een langer staafje erin gedaan. Ik heb er toen een lange tijd pijn aan gehad. De laatste maanden ging het wel wat beter, maar het staafje inkorten lukte steeds niet omdat 6 mm toch echt te klein was. Maar met 7 mm bleef het te veel bewegen. Twee weken terug kon ik er eindelijk wel een 6 mm in doen, maar het gevolg is dus dat mijn huid eroverheen ging groeien. Ik ben er echt helemaal klaar mee, dus heb hem maar uitgehaald :’(
Aan de achterkant zit nu ook een dikke bult, en voor een iets kleinere.. ik hoop dat dat nog wegtrekt.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:05

Hopelijk is het snel rustig Emita :j
Vaak is het eruit halen dan wel de beste optie en trekt het daarna snel bij. Ik duim voor je dat dat bij jou ook het geval is...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:14

Hoe erg mag een staafje eigenlijk uitsteken? Ik heb mijn piercing 1 keer laten wisselen na 8 weken maar kan mijn staafjes best heen en weer laten bewegen. Heb ook geen idee hoe lang die is.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:19

Emita wat ontzettend balen zeg. Maar idd liever eruit dan dat het veel erger wordt

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:24

xxxmh schreef:
Hoe erg mag een staafje eigenlijk uitsteken? Ik heb mijn piercing 1 keer laten wisselen na 8 weken maar kan mijn staafjes best heen en weer laten bewegen. Heb ook geen idee hoe lang die is.

Ik heb in mijn Tragus ook een staafje die best wat heen en weer kan bewegen. Ik heb daar geen last van dus verander het niet. Zou daar een “regel” voor zijn?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 06:04

Als je het zelf mooi vindt, er geen last van hebt en je piercing gewoon rustig is, maakt het allemaal niks uit. Ik vind persoonlijk lange staafjes lelijk, ik vind het mooi als een sieraad mooi plat op de huid ligt. Mijn tragus had een cm staafje in het begin, na 8 weken gewisseld naar 8 mm en na een jaartje (had wel eerder gekund) naar een heel mooi sieraad met 6 mm staafje.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 22:47

MondyJoker schreef:
Meisje_ hoe gaat het tot nu toe ? Duimen dat deze meewerkt !
Vanillia wat een toffe combi zo

Hij zit woensdag 4 weken en ik klop het af, wat mini korstvorming en dat is het.
Kan er ook gewoon op liggen al gebeurt dat zelden omdat ik rechts slaap.
Ik dacht er wel een klein vochtbultje bij te zien maar krijg geen duidelijke foto.

Vervelend met dat bultje bij de helix!
Hopelijk trekt het snel bij.

MuSLi schreef:
Bij mij gaat het ook weer kriebelen voor een nieuwe piercing. Maar heb echt nog geen idee welke dat dan moet gaan worden :')

Ik wil eigenlijk even naar de piercer om mijn conch te laten wisselen. Het sierraad wat erin zit vind ik wat groot voor nu tijdens de genezing en ik merk dat ik het lastig schoon kan maken/houden...

En als ik dan toch heen ga... ;) ik zat zelf te denken aan een verticale helix.

Liefste zette ik er ook ene bij omdat deze zo goed gaat.
Maar even niet de proef op de som nemen en deze geduldig laten genezen nog 8 maanden :Y)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:44

Afbeelding

Mijn helix avontuur is helaas al ten einde, echt dikke pech :( Vrijdagochtend viel me op dat hij wat dikker en roder was, rond de lunch veranderde de gevoeligheid in een kloppende pijn dus toen ben ik naar de shop geweest voor een langer staafje.
Helaas zette gisteren de zwelling en roodheid door en ben ik bij de HAP geweest, eigenlijk meer ter geruststelling voor mezelf. Helaas bleek het daar toch wat ernstiger dan ik dacht dus piercing eruit, zware AB kuur voor 14 dagen, vocht op kweek en als het morgen niet duidelijk verbeterd is nog een 2e soort AB er bovenop.
Heb van de shop heel lief een waardebon gehad voor een nieuwe piercing als alles genezen is, maar ik geloof niet dat ik me hier ooit nog aan ga wagen haha